English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBKshop.no
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Harald
Forumsjef

PostPosted: 13.03.2008 17:26    Post subject: Reply with quote

Jeg er på linje med Clash go attach. Det er vigtigt at Rosenborg selv har kontrol over vigtige områder som salg af billetter og supperter udstyr. Når dette er kommet op at køre og infrastrukturen er på plads, kan man tænke på at udvide.
Det er f. eks ikke så fjernt at Rosenborg engang i fremtider kan sælge koncert, og andre typer billetter, til arrangementer i Trondheims området. Det er netop dette jeg har efterlyst i lang tid, at man ikke kun fokuserer på at det er det sportslige der skal skabe værdig, at man tænker out side the box.
Som CLash også er idne på behøver ikke alt blive gjort "Rosenborgsk", det er de færreste her i Danmark som tænker på FCK når de tager en tur i lalandia f. eks.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Henri
Legende

PostPosted: 13.03.2008 17:40    Post subject: Reply with quote

Det er lett å se seg blinde på FCKs suksess. Hvilke erfaringer har andre klubber med å gjøre ting som ikke er fotballrelatert overhodet? I næringslivet generelt ser det ut som eksperter den ene dagen sier at det er lurt å satse på kjerneområdene, mens de den neste dagen sier at det er lurt å tenke utradisjonelt.
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef

PostPosted: 13.03.2008 17:58    Post subject: Reply with quote

Der er en del eksempler på lidt mere utradisionelle metoder. Det som ligger nærmest er f. eks tøj, noget vi allerede har haft en debat om. Både AIK og Roma havde nogle fine ting som folk kan bruge i daglig dagen. Og de er sikkert ikke de eneste.
Disse kan sælges fra den fysiske butik, men vil nok hovedsagelight sælgfes over en webshop.
Derudover driver en del af den spanske klubber med foredrag. Disse omhandler stadig det sportslige, men er alligevel noget jeg ser på som en alternativ måde at skabe indtægt på. Var der ikke en fyr fra Real Madrid i Norge her for noget tid siden?
Disse er vel til dels fotball relaterede, men for at komme med et andet eksempel. På Nya Ullevi har der jo været et utal af koncerter og til og med Monstertruck løb og NFL.
Men som sagt er det vigtig at infrastrukturen er på plads, så dette ligger vel lidt ude i fremtiden.
Man kan jo starte med at se på hvilke omrpder der åbner sig når man har stablet en god wegshop på benene.

Medlem nr. 2477
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 13.03.2008 19:53    Post subject: Reply with quote

Alle de tingene du ramser opp der vil jeg si ligger innenfor en moderne fotballklubbs kjerneområde.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 13.03.2008 20:06    Post subject: Reply with quote

Absolut, men der jeg vil hen er jo også at hvis vi har en webshop som sælger fotballdragter, da kan den vel også sælge mere daglidagstøj. Akkurat som når et fotball stadium bliver brugt til koncerter og hvis et billetsystem som sælger kampbilletter blev brugt til at sælge koncertbilleter.
På denne måde går du jo på en måde væk fra kjerneområdet, men så alligevel ikke, da man viderudvikler allerede eksisterende systemer(eller i dette tilfælde, snarligt eksisterende systemer).
Fitnesscentre og badeland er et godt stykke ud i fremtiden, hvis man overhoevedet tænker i den retning, men jeg er absolut for alternative indtægtsmuligheder.

Medlem nr. 2477
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 13.03.2008 20:25    Post subject: Reply with quote

Fikk noen tall nå nettopp:

18 % av salget av supporterutstyr foregikk i fjor på nett. I år er det budsjettert med 20 %.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
h b
Veteran

PostPosted: 14.03.2008 00:37    Post subject: Reply with quote

Clash wrote:
Kontroll og kontroll. Nå kjenner jeg ikke til hvem som har håndtert logistikken (innkjøp, lager og utsendelse), men det virker som om andre aktører har vært innvolvert. Tror dette er kompentanse RBK ville ha stor nytte av å sitte med innomhus. Det er garantert penger i dette, og hvorfor skal andre forsyne seg av kaka?

Artikkelen jeg diskuterer er http://www.rbkweb.no/vis/5921

Den fysiske supporterbutikken er altså havnet i klubbens hender. Stadig økning i elektronisk salg kan føre til at driften av nettbutikken derimot blir satt bort.

- Det begynner å bli et så stort område at vi på et eller annet tidspunkt må vurdere om vi skal bruke et profesjonelt selskap for å håndtere hele logistikken. Vi må naturligvis vurdere det opp mot lønnsomhet, sier Espeseth.

doris
Veteran

PostPosted: 01.11.2008 17:49    Post subject: Reply with quote

Rbk-shop på web er jo 150% mongo! Har de ikke lyst til å tjene penger eller?
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 03.11.2008 11:55    Post subject: Reply with quote

Har aldri bestilt via nett, men er det noe annet enn utforminga du reagerer på?
Back to top
Sandmo
Junior

PostPosted: 10.11.2008 01:01    Post subject: Reply with quote

Jeg syns at produktene burde være litt mer allmenn-brukelig/hverdagsbrukelig, litt mere design hvis dere skjønner? Smile
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 10.11.2008 09:54    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Har aldri bestilt via nett, men er det noe annet enn utforminga du reagerer på?

Enten er nesten alt utsolgt (selv om det står "høy beholdning") eller så funker ikke sida som den skal. Det er i alle fall et mindretall av varene som er mulig å overføre til handlekurva.
Back to top
LarsG
Veteran

PostPosted: 10.11.2008 11:12    Post subject: Reply with quote

Jepp, og her forleden så jeg en reklame på hovedsida i RBK-shopen av en bilskilt-holder med RBK-logo på(dere vet, den plastikkramma man fester bilskiltet i), jeg synes den var morsom og tenkte jeg skulle sjekke hva den kostet. Etter gode femten minutter med gjennomsøking av de forskjellige kategoriene(klær, 2008-kolleksjon, annet, osv) ga jeg opp. Skiltopphenget finnes ikke.

Jeg overlever uten det skiltopphenget og jeg hadde strengt tatt ikke tenkt å bestille det, men dette oppsummerer RBK-shop på web ganske bra. Jeg tror faktisk de fortsatt reklamerer med denne bilskiltramma uten at de faktisk selger den på nett.
Back to top
RBK-Nr1
Proff

PostPosted: 10.11.2008 22:08    Post subject: Reply with quote

gjør de ikke denne siden bedre øker de i alle fall ikke omsetningen på nett. sendte jo mail om når ecupdrakta kom på nett, fikk beskjed om at denne ville bli lagt ut rett etter den var kommet i shoppen på lerkendal. det begynner å bli et par måneder siden..
2mas
Sjef

PostPosted: 24.11.2008 15:08    Post subject: Reply with quote

Ny nettbutikk

Så langt ser det ut som om man har glemt å fylle forsida med utvalgte produkter - folk kan bli lurt til å tro noe er feil...
Back to top
RBK-Nr1
Proff

PostPosted: 24.11.2008 16:27    Post subject: Reply with quote

Herlig at de endelig kom med ny og forbedret side. Dette vil nok glede alle dere supportere som desverre bor langt unna Lerkendal RBK
toki
Veteran

PostPosted: 24.11.2008 17:23    Post subject: Reply with quote

LarsG wrote:
Jepp, og her forleden så jeg en reklame på hovedsida i RBK-shopen av en bilskilt-holder med RBK-logo på(dere vet, den plastikkramma man fester bilskiltet i), jeg synes den var morsom og tenkte jeg skulle sjekke hva den kostet. Etter gode femten minutter med gjennomsøking av de forskjellige kategoriene(klær, 2008-kolleksjon, annet, osv) ga jeg opp. Skiltopphenget finnes ikke.

Jeg overlever uten det skiltopphenget og jeg hadde strengt tatt ikke tenkt å bestille det, men dette oppsummerer RBK-shop på web ganske bra. Jeg tror faktisk de fortsatt reklamerer med denne bilskiltramma uten at de faktisk selger den på nett.

NÃ¥ har de det:
http://www.rbkshop.no/dis...prodid=225
Henri
Legende

PostPosted: 26.11.2008 10:14    Post subject: Reply with quote

Den nye nettbutikken virker veldig bra. Tommel'n opp!
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 26.11.2008 10:40    Post subject: Reply with quote

Ja, nå ser den enkel og grei ut, men langt penere. Uansett må jeg hakke på at det ikke er en jevn overgang mellom logoen oppe til venstre og resten av headeren. Razz
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 07.01.2010 21:38    Post subject: Reply with quote

De har "Januar slag" i shopen nå.

Prøver å ikke helge meg for mye opp i skrivefeil, men denne er bare for dum. Januar slag??

http://www.rbk-shop.no/di...?menuid=16
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
dags
Veteran

PostPosted: 07.01.2010 22:50    Post subject: Reply with quote

Tja, foruten orddelingsfeilen er det sikkert riktig.
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 07.01.2010 22:53    Post subject: Reply with quote

Det er ikke akkurat noe "bare" det heller.

Det er forresten ingen tvil om at de mener januarsalg, og ikke slag. Hva slags butikker er det som har januarslag?

http://www.rbk.no/info/ar...158823.ece
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 07.01.2010 23:14    Post subject: Reply with quote

Jeg prøvde meg egentlig med en liten henspeiling på at juleribba muligens hadde forårsaket en blokkering av blodtilførsel til hjernen på han som hadde skrevet det. Dog kan jeg være med på at det ikke var sååå morsomt.
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 07.01.2010 23:15    Post subject: Reply with quote

Ã…ja. Nei, enig i det Wink
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 07.01.2010 23:26    Post subject: Reply with quote

Hehe, nei slik sett er rbk.no større underholdning. Hva faan er en "Digitalpung"? Jeg leser beskrivelsen, men overser tydeligvis det digitale aspektet. Kvalifiserer det til begrepet "digital" at du kan ha en mobiltelefon, nøkler og penger i den? I såfall har jeg hatt digitale lommer i mange år uten å være klar over det.
bolgebah
Veteran

PostPosted: 07.01.2010 23:49    Post subject: Reply with quote

"Digital" henspeiler jo strengt tatt bare på det som foregår med fingrene (en digitus, flere digiti).
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Page 4 of 5

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb