| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
fortid-framtid-rbk Junior
|
Posted: 15.12.2009 17:35 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | | Backe var vel førstevalget til svenskene ja, i hvert fall ikke langt unna. |
Backe var vel egentlig 1. valget til sverige. men/og Erik hamren, (som en hver rbk'er elsker) fikk jobben pga Hans Backe dro til Notts County. Da må jo Backe ha vært shit god!
Han er vel på papiret en like god trener som Erik Hamren, og har en utrolig bra cv.. _________________ Den som inte våger inte vinner! |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 15.12.2009 18:21 Post subject: |
|
|
| Enligt Lagrell fanns det från början inget förstaval utan ett antal aktuella kandidater som skulle kartläggas (Svennis, Backe, Baxter, Hodgson och Hamrén.) Lagrell har sagt att hans personliga favorit var Hamrén. Backe var dock ledig på marknaden och hade varit enklast att anställa. |
|
| Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 15.12.2009 19:41 Post subject: |
|
|
| Huff. Vært i Frankrike uten nett en drøy helg, aldri pokker om jeg klarer å komme meg igjennmo alle sidene. Antar man er ca like langt som på side 58? Hurra for forutsigbare forum. |
|
| Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 15.12.2009 19:52 Post subject: |
|
|
| fortid-framtid-rbk wrote: | | men/og Erik hamren, (som en hver rbk'er elsker) |
Det gikk over, gitt... _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 15.12.2009 21:52 Post subject: |
|
|
| Jeg var skuffet overat vi mistet Hamren, men respekterer at han heller ville bli landslagssjef. Det var han klar på fra første stund og jeg har ingen problemer med det. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 15.12.2009 23:54 Post subject: |
|
|
Troels Bech har succes som træner i Silkeborg IF, og har både været rygtet til Rosenborg og til landsholdet. Men hvad drømmer Silkeborg-træneren egentlig selv om?
Læs mere: Hvad drømmer Bech om? |
|
| Back to top |
|
 |
Totto_Dahlum Rutinert
|
Posted: 16.12.2009 13:28 Post subject: |
|
|
| Er vel ikke akkurat voldsomt imponert over hva Backe fikk til i FCK i sin tid. At han har tilbrakt de siste årene som assistent for Svennis vet jeg heller ikke om taler for hans sak. En trener helt på det jevne, sannsynligvis i stand til å holde oss på et ok nivå hvor vi kjemper om seriegullet vært år, men har han det lille ekstra som skal til for å løfte oss ut i Europa? Er mer usikker på det siste. |
|
| Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 16.12.2009 14:08 Post subject: |
|
|
Kan ærlig talt ikke tenke meg at Troels Bech blir vurdert som en aktuell kandidat på brakka. Han har ingen resultater som tilsier at han i det hele tatt skal vurderes.
Jeg foretrekker:
Eggen i 2010 og Jönsson i 2011 eller Sollied fra nyttår. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 16.12.2009 14:42 Post subject: |
|
|
Det beste ville kanskje vært en dugende trener som står for en annen retning enn "den gamle" fra nyttår. Herunder min skepsis til både Eggen og Sollied.
Nesten likestilt med denne løsningen er Hamren til september, Eggen i tre måneder og Jönsson fra 2011.
Så har jeg også veldig tidlig i prosessen før dobbeltjobben til Hamren var et aktuelt tema foreslått ny trener fra rundt 1. juni slik vi fikk i 2008. Det inkluderer muligheten for å ansette trenere som avslutter sesong på vårparten. |
|
| Back to top |
|
 |
oxbailla Veteran
|
Posted: 16.12.2009 19:33 Post subject: |
|
|
| Wilhelm S Myhr wrote: |
Jeg foretrekker:
Eggen i 2010 og Jönsson i 2011 eller Sollied fra nyttår. |
Helt enig. Forutsatt at Sollied/Jönsson flytter familien oppover. En pendlende trener med hodet andre steder er ikke bra. Derfor bør også Hamren avløses i januar, etter min mening. |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 16.12.2009 21:54 Post subject: |
|
|
| kristobal i en annen tråd wrote: | 2-1 i fjor blir til 1-3 ja, fordi vi ikke opptrer kynisk nok på 1-0 og slipper til 1-1 helt unødvendig og må jage.
Enkelte 2-0-er blir kanskje 3-2 istedet, og jeg er ikke så tilhenger av det heller. |
Hvis laget skal legge seg/spille kynisk hver gang vi får 1-0 er det et tegn på at a) Laget er skitdårlig b) Spillerne mangler troen på egne ferdigheter.
Dersom vi er gode nok skal vi naturligvis ikke være redde for å prøve på 2-0. Hvor fantastisk kjedelig fotballen hadde vært dersom alle tenkte sånn.
Ole Einar Bjørndalen er én eksponent for at offensiv innstilling er det som nytter dersom man stadig vil bli bedre. Jeg tror laget vil utvikle seg mye mye mer dersom man søker det perfekte i hver eneste kamp - prestasjonsmessig, resultatmessig og underholdningsmessig.
Det er et styrketegn når idrettsutøvere og trenere kan være forbannet på seg selv/laget til tross for seier med stor margin. Som feks Ole einar Bjørndalen eller Nils Arne Eggen for å bruke et trådrelevant eksempel.
Jeg tror denne offensive innstillingen er årsaken til at enkelte klarer å gjenskape suksess over mange år, mens andre brenner ut. Derfor er jeg også redd for at laget skal stagnere i år dersom vi ikke får en tydelig, offensiv trener. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 17.12.2009 00:47 Post subject: |
|
|
Takk Asbjoern. Man trenger ingen mastergrad i hverken journalistikk eller fotballforståelse for å forstå at det går an å slippe litt opp på det defensive etterhvert.
Er 100% enig i at resultatene er viktigst etter 2 drittsesonger.
Det forhindrer ikke at man kan slippe litt opp og gamble 5-10% mere neste sesong.
Rævafotball er best for "underdogs". _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 17.12.2009 01:03 Post subject: |
|
|
| Jag kan inte påminna mig att vi la oss på försvar efter 1-0 ledning i år. Utan vi dominerade de flesta matcher från början till slut. Att det kunde ta lite tid att bryta ner motståndernas försvar är en annan sak. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 17.12.2009 02:13 Post subject: |
|
|
Riktig det Storey. Som i sjakk. Man tretter ut motstanderen.
Min tanke går på noen prosenter mere risiko. Ikke naiv angrepsfotball uten sikring.
Om noen er i tvil: Skulle gjerne fortsatt med Hamren, men nå er det historie. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
soda Junior
|
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 17.12.2009 11:21 Post subject: |
|
|
Jeg er ikke direkte uenig i Frode Olsens synspunkter, men det er bedre med en halv Hamrén enn en hel Rambo eller Nils Arne fram til august.
Hamren har ført Aalborg til gull på oppsigelse, vi ødela den første sesongen til Hamren med å gå en vinter uten en klar hovedtrener. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 17.12.2009 11:49 Post subject: |
|
|
| Helt enig i siste der. En Rambo/Jamtfalløsning vil føre oss tilbake til det verste vi har sett. Disse to har null og niks å tilføre RBKs sitt A-lag borsett fra kjeglebæring og utdeling av vester. |
|
| Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 17.12.2009 12:02 Post subject: |
|
|
| Det er vel ingen som ønsker at Trond Henriksen skal inn som vikar. Derimot er det nok mer uenighet om hvor heldig det er at Hamrén skal styre laget på åtte måneders oppsigelse. Jeg er uenig i at det er en foretrukken løsning framfor en Eggen-inntreden fra og med januar. At det skulle være bedre å bytte trener i sommer, er jeg uenig i. For min del foretrekkes det at Hamrén så snart som mulig ikler seg den blågule joggedressen på permanent basis. |
|
| Back to top |
|
 |
Sølve Rutinert
|
Posted: 17.12.2009 12:16 Post subject: |
|
|
Lurer på kva slags uppgifter Expressen har denne gongen. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 17.12.2009 13:53 Post subject: |
|
|
| Eggen kan i mine øyne ikke inntre før man har tidsavgrenset hans engasjement. Eggen skal eventuelt jobbe fra da til da, ikke bli ansatt for å "kjøpe seg tid". Da blir det bare hanglende og gå. For vi kommer sikkert til å ha det greit nok liksom. |
|
| Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 17.12.2009 14:02 Post subject: |
|
|
Hans Backe? Ja takk!
Vi skal jo tross alt ut i CL kvalikk. Kanskje det frister. |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 17.12.2009 14:13 Post subject: |
|
|
| Min Rosenborg interesse kommer til å synke kraftig om Backe blir ansatt, de snakker enda om hvor kjedelig fotball han spilte i FCK. Takk, men nei takk. Det blir det samme "svenske" angrepesspillet som med Hamren. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 17.12.2009 14:38 Post subject: |
|
|
Sportslige resultater og det å forvalte den muligheten vi har til å bli ledende i Norge gjennom mange år er det viktigste for meg.
Man kommer ikke langt med underholdning uten resultater.
Jeg tror folk må innfinne seg med at vi ikke kan spille like underholdende som på 90-tallet og samtidig få de nødvendige sportslige resultatene.
Det finnes naturligvis en mellomting, noe ala det Nils Arne penset seg inn i mot med et aldrende mannskap, men det tror jeg også Hamrén nå kunne konsentrert seg om å utvikle hvis han hadde fått bli her.
Jeg sitter med en følelse av to ting i disse diskusjonene rundt Hamren og Eggen.
1. Enkelte har liten forståelse for at det måtte ta tid å utvikle alle deler av spillet for Hamrén. Han begynte med det mest prekære, og klarte i løpet av halvannet år å gi RBK det beste forsvarsspillet noensinne, uten at det gikk på bekostning av målproduksjonen - men til dels på underholdningsverdien i angrepsspillet.
2. Når folk tenker Eggen så tenker de automatisk på hans beste periode som RBK-trener og det spillet RBK framviste da. De tenker ikke på verken de første årene på 90-tallet eller de første årene på 2000-tallet. De sammenlikner automatisk en hver ny trener sitt første år med Eggens prestasjoner etter år med terping og finjustering.
Last edited by kristobal on 17.12.2009 14:44; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 17.12.2009 14:42 Post subject: |
|
|
| Jeg tror vi må innfinne oss med at vi bør finne en trener som kan kombinere de to elementene. Noen klarer det jo, som for eksempel Jönsson. Med en trener som dyrker det kynisk resultatorienterte, tømmes tribunene på Lerkendal på sikt. Årets sesong var et gjesp mot seriegull. |
|
| Back to top |
|
 |
|