| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 07.12.2009 21:09 Post subject: |
|
|
| Maradona wrote: | | RBK har takket nei til 50 millionerstilbud på PCS, og tilbudet RBK kommer til å takke ja til er nok nærmere 70 millioner til neste år... |
Ja jøss.
Om det skjer skal jeg spise nicket mitt. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 07.12.2009 21:12 Post subject: |
|
|
| Olympiakos bydde 15 mill i vinter på Tettey. Han ble vel solgt for rundt 35 mill. Skjelbred har vi dog ikke mottatt noe konkret bud på enda. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 07.12.2009 21:20 Post subject: |
|
|
Det var vel speidere på sist landskamp som var der spesifikt for å undersøke Demidov og det har vel også vært rapportert endel utenlandsintresse. Skjelbred sin pris kommer til å falle kraftig det neste årene med mindre prestasjonene begynner å samsvare med potensialet for det er potensialet som har holdt prisen opp så langt og ikke Skjelbred sine prestasjoner. Når en drar Iversen og Strand så er det den relative lønningen det er snakk og det er helt forstålig at Demidov reagerer hvis han ligger under spillere som er klart dårligere enn han i lønn. Lokale spillere er et mindre poeng og relativt uviktig iforhold til kvaliteten.
Det er endel av dere som ikke liker spilleren Demidov eller som ikke synes han er så veldig bra og det er greit nok og da forstålig at dere ikke vil at han skal få en veldig god kontrakt. Jeg personlig mener Demidov er kanskje den beste norske stopperen i hele tippeligaen, en lederskikkelse og en som sørger for at innstillingene i kampene er slik som det skal være. En viktig vaktbiskje i en klubb som har alltfor mange sløvinger. En del spillere har til tider hatt alltfor lett for å tillate seg å falle ned på et nivå som ikke er dem verdig. Da snakker jeg spesielt om endel av det rutinerte som sviktet enormt i viktige kamper i år som Iversen, Prica og Dorsin og som ikke var istand til å dra laget i endel utrolig viktige kamper. Kampene jeg tenker på er mot Quarabach x 2 og Molde i cupen. En kan si mye om taktikken mot Quarabach ,men det største problemet var innstillingen endel spillere møtte disse kampene med. Hamrèn valgte en dum taktikk ,men også Hamrèn sin innstillte attityd var helt borte. Vi trenger strengt tatt enda noen spillere som Demidov som stiller krav og er vokal på banen og ihvertfall ikke miste det som kanskje er den fremste eksponenten for det. |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 07.12.2009 21:33 Post subject: |
|
|
Wolfsburg = 50 millioner? Eller husker jeg feil? _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 07.12.2009 21:38 Post subject: |
|
|
| Du har nok hørt dette et sted ja, men det stemmer ikke. Et slik bud har ikke kommet. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
kerlon Junior

Joined: 13 Dec 2009 Posts: 16 Location: Russia, Novosibirsk
|
Posted: 13.12.2009 12:17 Post subject: |
|
|
| Vadim kan gå til Russlands lag. CSKA, Spartak, Zenit og Lokomotiv |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 13.12.2009 14:03 Post subject: |
|
|
| Tror russiske klubber må ha en ganske stor andel spillere med russisk pass i troppen, eller på banen. Det er ganske strenge der, siden de ikke trenger å ta hensyn til EU.. det kan være derfor det er interesse for Demidov. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 13.12.2009 14:09 Post subject: |
|
|
| Er det lov å ha to pass i Norge? Jeg har en tysk venn som hvis han skulle bli norsk så måtte han gi fra seg sitt tyske pass. Kan være den tyske loven som gjør det. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 13.12.2009 14:16 Post subject: |
|
|
| Två pass är nog tillåtet (i vart fall i Sverige.) Men två pass i rad på fotbollsplanen är minst ett för mycket. |
|
| Back to top |
|
 |
eksiltrøndern Veteran

|
Posted: 13.12.2009 14:21 Post subject: |
|
|
| Det er ikke lov å ha to pass i Norge nei, selv om det er mange som har det. Norge har jo ingen myndighet over landet man kommer fra, så hvis man får Norsk statsborgerskap så kan man fint bare "glemme" å kvitte seg med det andre. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 13.12.2009 14:23 Post subject: |
|
|
| En venninne av meg har både norsk og italiensk pass. Veldig rart om dette er ulovlig. |
|
| Back to top |
|
 |
kerlon Junior

Joined: 13 Dec 2009 Posts: 16 Location: Russia, Novosibirsk
|
Posted: 13.12.2009 14:50 Post subject: |
|
|
| Vet ikke om lovene i Norge. Men jeg har en venn som studerer i Stovangere. Han har to pass. Russland og Norsk |
|
| Back to top |
|
 |
JellyFish Veteran
|
Posted: 13.12.2009 14:51 Post subject: |
|
|
Jeg, som er født i utlandet, har to pass. Mulig at jeg mista det andre når jeg fylte 18 år eller om jeg mister det når jeg fyller 21 neste år. Har hørt begge deler.
Har aldri hørt at det ikke er lov med to pass... _________________
| Mikael Dorsin wrote: | | Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt. |
|
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 13.12.2009 14:56 Post subject: |
|
|
| Har dere egen passordning også i Bergen? |
|
| Back to top |
|
 |
JellyFish Veteran
|
Posted: 13.12.2009 15:04 Post subject: |
|
|
Uvisst, jeg er for tiden i Trondheim
(Mulig det arbeides mot en slik ordning, men tror ikke jeg skal bidra i en slik prosess) _________________
| Mikael Dorsin wrote: | | Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt. |
|
|
| Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 13.12.2009 15:30 Post subject: |
|
|
få spillere har spilt like mange kamper som demidov de siste to sesongene. han har en attityd som bare strand kunne matche, og han er fortsatt en ung spiller i utvikling.
jeg ville sagt at demi er en av rbk's viktigste spillere, og at han burde fått ny kontrakt med et fint lønnshopp. håper klubb og spiller kommer fram til et kompromiss, det ville være meget kjipt og sitte å se på en nedbrutt demi på benken i 2010 ...
er det forresten opplest og vedtatt at strand er så fryktelig dårlig? jeg syns han har vist i flere kamper at han har fotballintelligens så det holder, en sugende innstilling, og det eneste jeg kan sette fingeren på er at han blir litt dårlig teknisk innimellom - noe som også kan skyldes lite kamptrening. |
|
| Back to top |
|
 |
Ablativ Veteran
|
Posted: 13.12.2009 17:44 Post subject: |
|
|
Vi er vel litt OT, men det er altså sånn i Norge at "den som søker om norsk statsborgerskap må løse seg fra eller gi avkall på sitt andre statsborgerskap hvis det ikke opphører automatisk når norsk statsborgerskap blir innvilget."
http://www.udi.no/Sentral...rgerskap-/
Men jeg tror at hvis du allerede har norsk statsborgerskap og så får et annet, så blir du ikke fratatt ditt norske. Hvis ikke det nye landet krever det. Disse reglene varierer fra land til land. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 13.12.2009 17:58 Post subject: |
|
|
| Finnes en rekke unntak som gir deg anledning til å ha dobbelt statsborgerskap. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 13.12.2009 22:28 Post subject: |
|
|
Hvis du kan dokumentere at fraskrivelse av ditt opprinnelige statsborgerskap skaper problemer vil det bli gjort unntak.
Feks. problemer i arvesaker, eiendomsforhold osv. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 14.12.2009 01:30 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Finnes en rekke unntak som gir deg anledning til å ha dobbelt statsborgerskap. |
Mm. Slik jeg har forstått det så gjelder det slik at om du er født nordmann og senere søker pass i et annet land så må du ikke nødvendigvis gi opp ditt norske pass, med mindre ditt nye land sier du må gjøre det. Pappa er fra statene og pga dette har jeg alltid hatt to pass. Aldri vært noe problem det. Antar at dette er fordi USA godkjente at jeg kunne søke om amerikansk statsborgerskap uten å gi opp det norske. Og da tror jeg ikke Norge har noe å si i den saken, når det går den veien. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 04.01.2010 17:40 Post subject: |
|
|
Ser det er Arne Reginiussen som har skrevet artikkelen. Bare jeg som synes han ligner på Tore? Kanskje broren?  |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 05.01.2010 21:32 Post subject: |
|
|
- Vi har ingen forhandlinger nå. Men hvem vet, kanskje vi blir enige i løpet av året. Det er ikke noe vi stresser, sier Vadim Demidov til NRK.
(...)
- Jeg er ganske sikker på at trenerne tar ut det laget som er best til enhver tid så det tenker jeg ikke på, sier Vadim Demidov.
Les mer: Demidov fortsatt uten kontrakt |
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 06.01.2010 02:10 Post subject: |
|
|
| Skjønner ikke helt hva Demidov tenker på. Det er jo klart at en jevngod(+) Alerjandro Lago vil bli foretrukket på stopperplass, og en jevngod(+) Fredrik Winsnes vil bli foretrukket på midtbanen, når Demi ikke signerer. Og når han da blir benket på den måten blir det jo også vanskelig å få vist seg frem for andre, større klubber. Signer heller ny kontrakt, få masse spilletid og bli kjøpt opp av en klubb som virkelig er interessert i å ha deg. |
|
| Back to top |
|
 |
|