View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Keenoir Legende
|
Posted: 19.11.2009 13:04 Post subject: |
|
|
Roy Hodgson du tenker på  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 19.11.2009 13:08 Post subject: |
|
|
Vi kan jo gjøre som for 40 år siden:
Nyvalgte formann Eldar Hansen fikk i oppgave å finne ny trener. Freidige «Fem-måls-Hansen» henvendte seg like godt til det engelske fotballforbundet, og spurte om de kunne anbefale noen navn. RBK fikk ei liste, og ved juletider reiste Hansen og klubbsekretær Ole Løkken Hansen over til London for å intervjue de aktuelle kandidatene.
De to hodejegerne hadde i utgangspunktet liten kunnskap om navnene på lista, men det viste seg i ettertid at minst én av kandidatene skulle bli verdenskjent: Bobby Robson. Den senere engelske landslagssjefen var derimot svært avvisende overfor trønderduoen:
- Whatever money you offer me - and I repeat: whatever money - I'll never go to Norway!
De var heldigere da de spurte George Curtis, som nettopp hadde kommet hjem fra et opphold i USA. Hans tidligere klubb San Diego hadde fått økonomiske problemer, og nektet å betale ut lønn de skyldte ham. En rettssak var på trappene, og Curtis trodde han hadde bedre sjanser til å vinne denne om han arbeidet i bortgjemte Trondheim enn i en lukrativ stilling i England.
Les mer: «This is a ball» |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 19.11.2009 13:17 Post subject: |
|
|
Keenoir wrote: | Roy Hodgson du tenker på  |
Eh ja, naturligvis. Var Lyn som hadde Stuart Baxter. _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 19.11.2009 16:38 Post subject: |
|
|
Rogaland Avis vet at Åge Hareide tidligere har hatt samtaler med Rosenborg allerede før Hareide møtte Egil Østenstad i Oslo i går.
– Jeg har ikke hørt noen ting fra Rosenborg, sier Hareide til Rogalands Avis.
(...)
Etter det Rogalands Avis erfarer skal Rosenborg ha intensivert jakten på Hareide etter hans møte med Østenstad onsdag.
Les mer: Rosenborg inn i Hareide-jakten |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 19.11.2009 16:40 Post subject: |
|
|
Oh.
Kjip situasjon dette ja, RBK bør få svar fra Jönsson så fort som mulig! _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 19.11.2009 16:42 Post subject: |
|
|
Jepp, at Rosenborg lar seg stresse over at en av det dårligere kandidatene ser ut til å få en annen jobb. |
|
Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 19.11.2009 17:32 Post subject: |
|
|
Guff og gru. Et dårlig tegn. Kan det bety at Rosenborg vet at Jönsson er utilgjengelig?
Uavhengig av det så liker jeg ikke at Hareide blir kartlagt. |
|
Back to top |
|
 |
olivknob Senior

|
Posted: 19.11.2009 17:33 Post subject: |
|
|
Dette smaker så jœvlig dårlig. Kan ikke skjønne at Hareide skulle vœre aktuell engang med de elendige resultatene han har hatt. Han har jo ikke bevist noen ting.
Ville heller hatt Ivar Hoff eller Davy Whathne som trener enn Hareide.
Har fulgt Rbk i tykt og tynt i minst 15 år, men skulle Hareide nå inntre på brakka, da svinner nok interessen velidg. Klarer ikke å se et intervju med mannen engang.
Satt å fryda meg over hver eneste dårlige landskamp under Hareide(det bli MYE fryd), i håp om at det skulle bli hans siste, men han hadde jo ikke vett nok til å gi seg heller.
Nei gi oss en trener med selvtillit med det han driver med. En som vet hva han gjør. Ikke en som har famlet i blinde i mange år og fortsatt gjør det.
Hareide må vœre den mest oppskrytte treneren vi har i Skandinavia. _________________ Nordic Home Inspection
Nordic Home Inspection Map |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 19.11.2009 17:43 Post subject: |
|
|
olivknob wrote: | Dette smaker så jœvlig dårlig. Kan ikke skjønne at Hareide skulle vœre aktuell engang med de elendige resultatene han har hatt. Han har jo ikke bevist noen ting. |
Nei, om vi ser bort ifra at han har vunnet gull både i Norge, Sverige og Danmark - samt stabilisert bittelille Molde som et topplag gjennom flere år - har han ikke vist en drit.
NÃ¥r det er sagt; kommer Hareide blir jeg forbannet! |
|
Back to top |
|
 |
Jomer Rutinert
|
Posted: 19.11.2009 17:59 Post subject: |
|
|
faen faen faen faen. _________________ ultras nidaros |
|
Back to top |
|
 |
|
Posted: 19.11.2009 18:00 Post subject: |
|
|
Ser ut til at ambisjonene om topp 30 i Europa er bytta ut med ambisjoner om å spille for tilnærma tomme tribuner de neste årene... Men er vel egentlig ikke overraskende med den klubbledelsen vi har... _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 19.11.2009 18:08 Post subject: |
|
|
Hvis det blir Hareide så kommer nok protestene til å bli som når Iversen kom, litt støy til å begynne med ,men fort glemt hvis laget presterer bra. En kan kanskje få mye tidligere støy ved manglende resulatater. Forhåpentligvis signerer han for Viking snart slik at vi kan finne noe mer sympatisk og mer egnet for vår situasjon. |
|
Back to top |
|
 |
|
Posted: 19.11.2009 18:14 Post subject: |
|
|
Fordelen med å ansette Hareide måtte vel være at Viking da går for Jonevret, slik at vi slipper Molde som seriemester neste år... _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 19.11.2009 18:16 Post subject: |
|
|
HAREI-vekk fra oss!
DE mein æ!
Kom dæ te Vestlandet! |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 19.11.2009 18:17 Post subject: |
|
|
Jonevret har nettopp signert ny kontrakt og virket ikke villig til å bryte den hvis jeg tolker aftenbladet riktig. Hvis det ikke blir Hareide for Viking så tror jeg dem kan være villig til å prøve seg på By Rise. Jeg foretrekker selv langt på vei By Rise foran Hareide. |
|
Back to top |
|
 |
Nordlendingen Senior
|
Posted: 19.11.2009 18:17 Post subject: |
|
|
synes det blir galt å kritisere ledelsen tr0ndern, ser ikke helt hva de har gjort galt den siste perioden? Synes særlig ting har bedret seg etter at Hoftun har kommet inn, og er faktisk positivt overrasket over jobben hoftun har gjort.
Tviler likevel på at disse ryktene kan stemme. Tror hoftun og co er smarte nok til å holde seg unna Hareide om de har innsett hvor negative supporterne er til han. Og det burde de vel strengt talt ha innsett til nå?
Hareide inn vil være katastrofe for entusiasmen til veldig mange av supporterne er mitt inntrykk... |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 19.11.2009 18:18 Post subject: |
|
|
tr0ndern wrote: | Fordelen med å ansette Hareide måtte vel være at Viking da går for Jonevret, slik at vi slipper Molde som seriemester neste år... |
LOOOOOOOOOOOOOOOL
Gull til Molde? Kan du bare glemme uansett trener. Fem seire og fem tap på siste ti i år. Lukter ikke akkurat edelt metall... |
|
Back to top |
|
 |
hefffner Senior
|
Posted: 19.11.2009 18:27 Post subject: |
|
|
Vel, Åge Fridtjof gjorde det ikke så verst sist han var her, og holdt på å berge plassen for mildt sagt håpløse Ørgryte etter å ha tatt over de. Perioden som landlagstrener viser vel bare at han egner seg best som klubbtrener.
Greit, fyren var, og er uspiselig, men jeg kan være villig til å tilgi. CV'n med Helsingborg, Brøndby, Ørgryte og til tider også gamle M**** viser jo at han duger som klubbtrener. Som Keenoir sier, ting blir fort glemt om laget presterer. Han kan også vise seg å bli det mest brukbare reelle alternativet i et kost/nytte-perspektiv.
Bare for å presisere:
Janne J hadde definitivt vært å foretrekke, men det ser ikke akkurat lyst ut. _________________ Fatter ikke åssen folk klarer å holde med andre lag enn Rbk... |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 19.11.2009 18:32 Post subject: |
|
|
På kort sikt kommer Hareide til å gi resultater det er jeg temmelig sikker på ,men det finnes lite om noen utvikling av klubben med Hareide og det vet jeg ikke om klubben har råd til. Vi trenger noen som kan tenke utvikling på samme måte som Hamrèn og Høgmo har gjort for klubben ,men som ikke har fått satt varige endringer fordi oppholdene deres ikke ble lange nok. Nesten er et ord som passer Hareide ypperlig han greide nesten å redde Örgryte, han greide nesten å komme til VM og han greide nesten å komme til EM. Det viktigiste kvaliteten vår neste trener bør ha er at han er visjonær og har lyst til å utvikle Rosenborg til noe og har mage til å våge,prøve og bygge Rosenborg mot noe større.
Viking derimot som i øyeblikket passer for Hareide bedre da dem må ha et stort navn og hurtige resultater da dem er iferd med å miste publikum, presse og sponsorene sin gunst. |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 19.11.2009 18:33 Post subject: |
|
|
Jeg vil ha en ny svenske. Kanksje danske eller nederlender. |
|
Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 19.11.2009 18:54 Post subject: |
|
|
Hareide er en god klubbtrener, og kunne sikkert trent Rosenborg til gull flere år på rad.
Jeg har allikevel mine tvil til Hareide:
- Han skrotet Sibaya som siden den gang har spilt fast på et russisk lag som har gått gradene fra å være nyopprykket til å vinne serien og kvalifisere seg for CL. Tror dessverre Hareide ikke er en trener som vil klare å integrere gode utlendinger fra en annen fotballkultur.
- Etter å ha imponert stort i serien la han om taktikken da RBK skulle spille CL-kvalifisering. Rambo-fotball, som om han ikke trodde på lagets ferdigheter ifht. Deportivo.
- Er dårlig til å takle motgang, f.eks. da han gikk av i Brøndby.
- Det var for stort sprik mellom det han lovte (resultat OG underholdning) da han tok over landslaget og det han presterte. Stilte ultimatum flere ganger ifht. til sin egen posisjon men tok ikke konsekvensene av det han hadde sagt og trakk seg.
Håper RBK finner en trener som kan integrere utlendinger fra en annen kultur enn den norske og som kan utvikle både laget og spillere. Er også litt skeptisk til OBR, da det kom frem i ettertid at spillerne ikke var godt nok trent. (RBK trente minst av alle TL-lagene under OBR, og fløt tildels på det Hareide hadde bygd opp).
Men det er positivt at RBK ser etter erfarne og meriterte trenere. |
|
Back to top |
|
 |
|
Posted: 19.11.2009 19:03 Post subject: |
|
|
kristobal wrote: | tr0ndern wrote: | Fordelen med å ansette Hareide måtte vel være at Viking da går for Jonevret, slik at vi slipper Molde som seriemester neste år... |
LOOOOOOOOOOOOOOOL
Gull til Molde? Kan du bare glemme uansett trener. Fem seire og fem tap på siste ti i år. Lukter ikke akkurat edelt metall... |
Basert på de siste årenes statistikk er det dessverre meget sannsynlig at Molde blir seriemester neste år (ettersom nr to i serien det ene året, som regel blir seriemester året etter, hvor RBKs seire i 2006 og 2009 har vært de eneste unntakene siden 2004). _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 19.11.2009 19:06 Post subject: |
|
|
Keenoir wrote: | Hvis det blir Hareide så kommer nok protestene til å bli som når Iversen kom, litt støy til å begynne med ,men fort glemt hvis laget presterer bra. En kan kanskje få mye tidligere støy ved manglende resulatater. Forhåpentligvis signerer han for Viking snart slik at vi kan finne noe mer sympatisk og mer egnet for vår situasjon. |
Enig i det siste her. Synes ikke det blir helt relevant å sammenlikne med Iversen. Jeg hadde i hvert fall få problemer med å akseptere at han kom tilbake. Og jeg følte ikke den gang at det var noe unisont hat mot ham på samme måte som mot Hareide. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 19.11.2009 19:14 Post subject: |
|
|
tr0ndern wrote: |
Basert på de siste årenes statistikk er det dessverre meget sannsynlig at Molde blir seriemester neste år (ettersom nr to i serien det ene året, som regel blir seriemester året etter, hvor RBKs seire i 2006 og 2009 har vært de eneste unntakene siden 2004). |
For en statistikk... jeg er glad i den slags, men da må det være noen form for hold i den.
At tre av fem sølvmedaljører innen et femårsintervall har gått fra sølv til gull (og tre av 18 sølvvinnere innen 18 år har gjort det...) er ingen holdbar statistikk.  |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 19.11.2009 19:15 Post subject: |
|
|
Jeg husker ihvertfall at dagene han signerte satte ny forumrekord her i antall innlegg og det var flere nyhetsinnslag hvor Rosenborg supportere utrykte sin skeptisk. Fotballsupportere har utrolig kort hukommelse og er lett å omvende. |
|
Back to top |
|
 |
|