View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Hedley Veteran
|
Posted: 17.11.2009 09:23 Post subject: |
|
|
Flere spennende navn der. Av en eller annen grunn er jeg lunken til Lagerbäck. Vet ikke helt hvorfor, men mulig han er litt for "landslagsk" i tankene mine.
Visste ikke at Nanne B er kontraktsbundet ut 2013. Det gjør vel han litt uaktuell vil jeg tro. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 17.11.2009 10:22 Post subject: |
|
|
Lagerbäck som ny trener vil være det samme som å hente Nils Johan Semb til klubben. En katastrofe på to bein med andre ord. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 17.11.2009 11:40 Post subject: |
|
|
Når Sollied synes det er gjevere å trene et Tyrkisk middelmådighet som ikke har penger til å betale spillerene sine istedenfor Rosenborg så tviler jeg på at lysten til å trene oss noen gang kommer. Var det noe bråk og ondt blod sist gang han dro fra oss? Enig i at Lagerbäck ikke er noe veldig godt alternativ ,men jeg syntes Heglund, Olsen, Rasmussen og allerede diskuterte Bergstrand er veldig spennende kanidater. |
|
Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
Posted: 17.11.2009 11:54 Post subject: |
|
|
Olsen og Rasmussen virker ikke å være voldsomt interessert ut ifra det som sies her. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 17.11.2009 12:45 Post subject: |
|
|
Keenoir wrote: | Var det noe bråk og ondt blod sist gang han dro fra oss? |
Mye mer enn hva mange ser ut til å huske:
Årets suksesstrener Trond Sollied (39) får ansvaret for reservelaget og talentutviklingen i Rosenborg neste sesong.
I rene ord betyr det at han er degradert, selv om ingen i Rosenborg bruker det ordet.
Nils Arne Eggen overtar som hovedtrener fra 1. januar, Ola By Rise fortsetter i den samme assistentrollen som i år.
Sollied skal også være med i arbeidet rundt A-laget, men ikke med noen konkrete arbeidsoppgaver. Hovedjobben hans blir talentutviklingen.
Les mer: Sollied er degradert - og fornøyd
Ikke rart at han dro til Gent, da han ikke engang fikk være med A-laget. Således er det heller ikke så rart at han senere har vært skeptisk til retur. |
|
Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 17.11.2009 12:49 Post subject: |
|
|
Ja, jeg har også tenkt på det der. De siste signalene han fikk fra RBK forrige gang han var her må nok ha betydd en hel del for de senere valgene han har tatt. Den rollen han ble forespeilet da Eggen annonserte sitt comeback var jo mer eller mindre en utstrakt arm som pekte på døra. |
|
Back to top |
|
 |
Totto_Dahlum Rutinert
|
Posted: 17.11.2009 13:02 Post subject: |
|
|
Det var vel ganske klart for både Sollied at Eggen skulle komme tilbake etter 1 sesong med pause?
Jeg trodde at Sollied hele tiden hadde planer om at han skulle komme seg videre til en annen klubb - helst i utlandet, og at både han og Rosenborg derfor syntes det var best at By Rise fortsatte som assistent, mens han fortsatte å jobbe med juniorene helt til det riktige tilbudet dukket opp. Oppfattet aldri at det var noen sterk misnøye med situasjonen fra Sollied sin side.
Såvidt jeg husker spilte vi også treningskamp mot Gent kort tid etter at Sollied hadde tatt over Gent (og gikk på en sviende 0-5 tap?), og Sollied var også inne i bildet og tipset oss om spillere, blant annet en australsk(?) keeper som var innom på prøvespill. Alt dette skjedde relativt kort tid etter "degraderingen", og tyder vel på at bruddet ikke var så veldig bittert? |
|
Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 17.11.2009 13:27 Post subject: |
|
|
Var det ikke slik at da Eggen ga seg etter 97-sesongen, var det "definitivt"? Jeg mener dessuten å huske at Sollied ikke var så rent lite misfornøyd med situasjonen da han dro, at han gjerne kunne tenkt seg at Eggen holdt seg unna litt lengre, og at det som jo faktisk var ei degradering avgjorde saken for hans del. Nyheten om at han hadde funnet seg en ny klubb slapp han jo på direktesendt intervju med NRK, der han vel ble intervjuet sammen med Eggen (?). |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 17.11.2009 13:28 Post subject: |
|
|
Ga seg? Var da vel rimelig klart hele tiden at det kun var snakk om ett år? |
|
Back to top |
|
 |
Totto_Dahlum Rutinert
|
Posted: 17.11.2009 13:40 Post subject: |
|
|
Ja,jeg var også ganske sikker på at det bare var snakk om en pause for Eggen sin del. Han snakket jo om å ha et "Sabbats-år" hvor han skulle skrive bok osv. Tror Sollied hele tiden var innforstått med at det dreide seg om et ettårig vikariat som hovedtrener. |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 17.11.2009 16:10 Post subject: |
|
|
Meget overraskende ja, men god nyhet slik jeg tolker det.
Håper det er Stabæk som har forhørt seg som etterhvert har fått kalde føtter.. *Ønsketenking* _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 17.11.2009 18:42 Post subject: |
|
|
Hareide opplyser til Dagbladet at per i dag er Örgryte-jobben i Superettan hans eneste konkrete tilbud.
- Det er det. Jeg har fått frist til fredag med å svare. Det er det mest konkrete nå, sier Hareide.
(...)
- Jeg kan ikke kommentere noe annet. I disse dager blir det sagt så mye via agenter og andre. Jeg holder meg unna, sier Norges tidligere landslagssjef.
Hareide erkjenner at en jobb i Sveriges nest øverste divisjon kan bli en helt ny hverdag for den eneste treneren som har vunnet ligagullbåde Norge, Sverige og Danmark.
- Men jeg kan fint jobbe i Örgryte. Göteborg er nært til Norge. Og jeg trives godt. Det er en klubb som har vist evner. Det vil handle om å få det økonomiske på plass - og få muligheten til å bygge opp noe. Så hvis det skal bli i Superettan så får jeg heller forholde meg til at det blir andre forhold der med andre arenaer og så videre, sier Hareide.
Les mer: - Jeg har frist til fredag |
|
Back to top |
|
 |
toki Veteran

|
Posted: 17.11.2009 19:10 Post subject: |
|
|
Otto Rehagel er tidligere nevnt som en "kandidat" (i forbindelse med Fotballgallaen), og følgende kan skje de kommende dagene:
Slutt for Otto?
For Otto Rehhagel kan tiden som gresk landslagssjef ta slutt onsdag. Det ble bare 0-0 hjemme mot Ukraina i første kamp, og returkampen i Donetsk blir mer enn vanskelig.
Rehhagel ble gresk folkehelt da han førte laget til EM-gull i 2004. Siden har det vært lenger mellom jubelstundene, og han er ganske sikkert ferdig om det ikke blir VM-tur.
Den 71-årige taktikeren ventes i sin 100. kamp som landslagssjef å satse på et jernforsvar som kan holde nullen, og håpe på et kontrings- eller dødballmål eller kanskje straffesparkkonkurranse. Laget trente på straffer i Aten før avgang til Ukraina.
http://fotball.adressa.no...155814.ece _________________ 04.12.96 |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 17.11.2009 19:39 Post subject: |
|
|
Otto Rehagel står vel for en fotball så står utrolig langt ifra det Rosenborg ønsker å stå for. Han er ikke noe ønsket kandidat etter min mening. |
|
Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 17.11.2009 20:17 Post subject: |
|
|
Fint at vi har Erik Rasmussen på listen. Den beste treneren i den danske ligaen, hvertfall etter min mening. Og han står for FOTBALL.
Lars Olsen som også er nevt, går i samme hylle som Semb og Lagerback. Til tross for gode resultater over tid i OB, så er denne tråden aktiv:
http://ob.dk/forum/thread...42902.aspx |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 17.11.2009 23:45 Post subject: |
|
|
Heldigvis ser det ikke ut som om RBK kaster seg over Hareide sånn helt uten videre, selv om Hareide selv allerede ser ut til å stå i cognac-køen på taxfree og har gjort det helt siden foran de to siste serierundene i Allsvenskan.
La merke til følgende i Adressa:
"Det er sportslig avdeling, med leder Erik Hoftun i spissen, som har ansvaret for trenerjakten. Med seg har han folk fra styret og andre som kjenner fotball-Europa godt. Deriblant er RBKs tidligere speider Stig Torbjørnsen, som også sterkt inne i bildet da Erik Hamrén ble hentet. "
Jeg er glad for at Stig Torbjørnsen er med i teamet som skal velge trener.
Sykt glad, faktisk. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 17.11.2009 23:52 Post subject: |
|
|
Ja det var utrolig betryggende å høre. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 17.11.2009 23:58 Post subject: |
|
|
Tja. Det er jo høyst uklart om denne Torbjørnsen har noe gjennomslagskraft i det hele tatt, hvis Adressa har rett i at kandidatene så langt har vært Hareide, Sollied og Jonsson. Det trenger de nemlig ikke ST i teamet for å komme fram til.
Men hvis det stemmer at Stig faktisk har en viktig rolle i ansettelsen av ny trener, og at det (dermed) jobbes med alternativer utenom de åpenbare, så er det en veldig lettelse, ja. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 18.11.2009 00:13 Post subject: |
|
|
Tja.. uten ST hadde vel kandidatene vært Perry, Ola bye, Otto U, Steinar Nilsen, Jan Derek Sørensen, Trond Nordsteien, Trine Haltvik, Eli Landsem og Gøril Kringen.
Glad han er med i teamet.  |
|
Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 18.11.2009 00:27 Post subject: |
|
|
Du glemte Marit Breivik. |
|
Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
Posted: 18.11.2009 00:30 Post subject: |
|
|
Hvis Thorbjørnsen er inne i bildet er det vel gode muligheter for at det også står navn på lista som hverken har vært nevnt her inne eller i Adressa. Det var vel ikke mange som kjente stort til Hamrén før han var klar, for ikke å snakke om Sapara eller Stadsgaard f.eks. Det blir litt for enkelt å raske sammen ei liste med diverse trenerne for 4-5 toppserieklubber i Skandinavia, legge til Jønsson, Hareide og Sollied, slå dette opp på en dobbeltside og nærmest fastslå at RBKs neste trener er blant disse.
Forøvrig ganske fornøyelig nå i ettertid å lese skepsisen på de første sidene i Hamrén-tråden... Mange må ha blitt positivt overrasket i år for å si det sånn  |
|
Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 18.11.2009 11:59 Post subject: |
|
|
knækk wrote: | De har da vel trener, og det er vel ikke sannsynlig at Jonevret drar nå?
. |
Kan det være at noen har forhørt seg om Jonevret vil flytte hit?
Alternativt kan jo også Viking ha vært på tråden og han har jo en god fortid der.. |
|
Back to top |
|
 |
Pkaill Junior

Joined: 13 Jun 2005 Posts: 54 Location: Ålesund, Møre & Romsdal
|
Posted: 18.11.2009 12:05 Post subject: |
|
|
DA er Rösler ferdig i Viking......Da går vel Hareide dit? |
|
Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 18.11.2009 12:07 Post subject: |
|
|
Ikke slik at jeg nødvendigvis ønsker meg Jonevret, men det hadde vært interessant å bare sitte på avstand og se på reaksjonene dersom RBK skulle hente en hovedtrener fra Molde.
Hvis Jonevret drar noe sted, må det imidlertid bli Viking. |
|
Back to top |
|
 |
|