English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Spillervurderinger 2009
Goto page Previous  1, 2

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Keenoir
Legende

PostPosted: 05.11.2009 22:46    Post subject: Reply with quote

Strand slik jeg ser det er kun en leder på grunn av lang fartstid og nyter stor respekt pågrunn av han er seriøs. Jeg har aldri sett han som noen naturlig leder og var vel ikke særlig aktuell som kaptein når vi/han var på topp. Han bør ikke bære kapteinsbindet til neste år av to grunner, en han spiller for få kamper og er for dårlig til å spille flere snarer tvertimot så bør han spille enda færre, to det bør finnes andre og mer naturlige kapteiner på dagens Rosenborg.

Jeg ville også vurder Per Ciljan Skjelbred for å se om ekstra ansvar kunne ført til bedre prestasjoner.
Back to top
View user's profile Send private message
Ballahl
Veteran

PostPosted: 06.11.2009 03:05    Post subject: Reply with quote

Rod wrote:
Jeg vil si meg uenig i det. Jeg mener at Skjelbred har hatt en bedre sesong enn Olsen, noe som reflekteres i antall spilte minutter og kamper.

Hvis jeg skulle velge hvem som er best av Olsen og Skjelbred 2009, så hadde jeg nok valgt Olsen.
Grunnen til det er rett å slett produktivitet, men nå har jeg altså satt dem i samme bås.

Antall spilte minutter og kamper, har svært lite å si. Grunnen til det er mange, som f.eks. konkurranse om plassene.

"Naturlige kapteiner" = Alejandro Lago

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RBKalle
Rutinert

PostPosted: 06.11.2009 12:04    Post subject: Reply with quote

Jeg er ikke enig om Stadsgaard...

Han var "god" for i år var det hele forsvaret tryggere og langt mer solid enn i fjor, men han har fortsatt vist frem sin (bekymrende) tendense til feilvurdering.

Han gjør mye merkelig, og ofte er det bare sin hurtighet som redder ham (og oss).
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 06.11.2009 19:09    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Iversen derimot, har jeg jo et meget kritisk øye på, og jeg må si jeg ble overrasket over hans høye snitt. Tror både jeg og mange andre har undervurdert hans bidrag i år.

Hm. Jeg har ofte tenkt at du gjennomgående har gitt Iversen veldig godt betalt, spesielt i de kampene han har vært virkelig dårlig. Jeg tror ikke du har gitt ham mindre enn 5 særlig ofte?
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 06.11.2009 19:47    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Jeg tror ikke du har gitt ham mindre enn 5 særlig ofte?

2 mot Odd borte, 3 mot Start hjemme og 4 mot VIF borte. I tillegg til 1 mot Molde i cupen og begge Quarabagh-kampene, som ikke er medregnet i snittet. Hvilke andre kamper er det du mener han har vært elendig da, utenom de jeg ikke har laget børs for?
Back to top
Rod
Proff

PostPosted: 06.11.2009 21:36    Post subject: Reply with quote

Ballahl wrote:
Hvis jeg skulle velge hvem som er best av Olsen og Skjelbred 2009, så hadde jeg nok valgt Olsen.
Grunnen til det er rett å slett produktivitet, men nå har jeg altså satt dem i samme bås.

Skjønner hva du mener med produktivitet, men likevel vil jeg si at Skjelbred har spilt bedre ved at han har hatt mer å tilby laget en bare noen bra kamper, noen mål og assist. Skjelbred har ofte den viktige 3. siste pasningen, og er uvurderlig bakover på kontringer. For å si det kort så tilbyr Skjelbred rett og slett mer til laget, enn det Olsen gjør.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Roamer
Veteran

PostPosted: 06.11.2009 21:37    Post subject: Reply with quote

Den skriver jeg glatt under på, Rod.
Ballahl
Veteran

PostPosted: 07.11.2009 00:27    Post subject: Reply with quote

Du har selvfølgelig all rett til å være uenig.
Jeg har gjennom sesongen ikke vært så kritisk til Olsen som visse andre her på forumet.
Jeg synes han har fått ufortjent mye kritikk, men det får så være..

Men igjen vil jeg poengtere at jeg har satt dem i "samme bås", den ene har ikke vært bedre enn den andre.

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Keenoir
Legende

PostPosted: 07.11.2009 01:42    Post subject: Reply with quote

Rod wrote:
Ballahl wrote:

Skjønner hva du mener med produktivitet, men likevel vil jeg si at Skjelbred har spilt bedre ved at han har hatt mer å tilby laget en bare noen bra kamper, noen mål og assist. Skjelbred har ofte den viktige 3. siste pasningen, og er uvurderlig bakover på kontringer. For å si det kort så tilbyr Skjelbred rett og slett mer til laget, enn det Olsen gjør.

Kristobal sin statistikk for sesong med blant annet tredjesiste viser at dette også er en stor mye i det hele så er Skjelbred fryktelig lite produktiv. Hvis jeg ikke husker helt feil så var Prica og utskjellte Olsen våre mest produktive spillere, Iversen også var helt der oppe.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 07.11.2009 02:18    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
zaphod81 wrote:
Jeg tror ikke du har gitt ham mindre enn 5 særlig ofte?

2 mot Odd borte, 3 mot Start hjemme og 4 mot VIF borte. I tillegg til 1 mot Molde i cupen og begge Quarabagh-kampene, som ikke er medregnet i snittet. Hvilke andre kamper er det du mener han har vært elendig da, utenom de jeg ikke har laget børs for?

Nei, jeg så det nå, når jeg lette igjennom etter mine egne børser, jeg har vel heller ikke gitt han noe flere skrell enn deg. Jeg har vel heller trukket ham mere for mangel på interesse og innsats i middels-kamper, i forhold til deg. Interessant å se hva man faktisk har skrevet.

Altså: zaphods børssnitt fra 2009-sesongen, basert på de kampene jeg så og var tilstrekkelig mentalt til stede til å børssette. Kun Tippeliga.

1. Alexander Tettey, 7,17 (12)
2. Anthony Annan, 6,94 (17)
3. Kris Stadsgaard, 6,92 (12)
4. Alejandro Lago, 6,73 (15)
5. Marek Sapara, 6,46 (13)
6. Vadim Demidov, 6,42 (19)
7. Rade Prica, 6,37 (19)
8. Rune Almenning Jarstein, 6,18 (17)
9. Mikael Lustig, 6,06 (16)
10. Steffen Iversen, 5,95 (19)
11. Mikael Dorsin, 5,88 (16)
12. Per Ciljan Skjelbred, 5,71 (17)
13. Trond Olsen, 5,35 (17)
14. Roar Strand, 4,55 (11)

Under 10 børssatte kamper:
15. Didier Konan Ya, 7,00 (3)
16. Alexander Lund Hansen, 6,50 (2)
17. Abdou Razack Traoré, 6,25 (4)
18. Juska Savolainen, 5,00 (1)
18. Mushaga Bakenga, 5,00 (1)
18. Kjell Rune Sellin, 5,00 (1)
21. Andreas Nordvik, 4,33 (3)

Det lille som kan trekkes ut av vurderingene jeg har gjort, er at jeg tydeligvis har vurdert Vadim Demidov som den jevneste i prestasjonene, med kun 6-ere og 7-ere, mens Trond Olsen, ikke overraskende, svinger desto mer.

Iversen og Stadsgaard har hatt en tydelig synkende formkurve fra midten av sesongen og ut, mens Lago og Jarstein har hatt det motsatte.

Prica og Stadsgaard har blitt belønnet med høyest karakter i år, med en 9-er hver, mens Prica også er den eneste som har fått stolpen.

Banens beste:

Prica og Tettey 4
Jarstein, Annan, Sapara og Olsen 2
Stadsgaard, Lago, Iversen 1
Lustig, Skjelbred, Dorsin 0

I det hele tatt stemmer jo karaktersnittet rimelig godt overens med hvem jeg synes har prestert denne sesongen, og hvem som ikke har gjort det.

edit: layoutpynt
Keenoir
Legende

PostPosted: 07.11.2009 02:24    Post subject: Reply with quote

Er mer enig i ditt snitt Zaphod enn Knerten sitt selvom jeg synes Stadsgaard også hos deg har for høyt snitt og posisjon, får se om jeg gidder å ta snittet av mine egne børser. Tror jeg har børser for det fleste kampene.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 07.11.2009 02:36    Post subject: Reply with quote

Jeg var litt overrasket over snittet til Stadsgaard selv, jeg måtte regne over for å kontrollere resultatet, men jeg tror kanskje det skyldes at han hadde en helt suveren periode, i juni, tror jeg, der han stort sett scora 7, 8 og 9. Så mista jeg noen høstkamper der han, i alle fall i kampene rundt, var mer ordinær.

Men jeg tror kanskje jeg også har blitt litt påvirket av den nedadgående formkurven hans, og tatt høstprestasjonene hans for å være representative for resten. Stadsgaard var vår beste forsvarer første halvdel av sesongen, faktisk.
Rod
Proff

PostPosted: 07.11.2009 13:52    Post subject: Reply with quote

Grei ordning, det er vel det nærmeste vi kan komme enig i denne saken
Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 07.11.2009 16:59    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Hvis jeg ikke husker helt feil så var Prica og utskjellte Olsen våre mest produktive spillere, Iversen også var helt der oppe.

Ikke overraskende all den tid disse 3 er RBKs eneste rene angrepsspillere som har fått mye spilletid Idea
Keenoir
Legende

PostPosted: 07.11.2009 17:23    Post subject: Reply with quote

Skjelbred er den som skuffer, som har en elendig produksjon med tanke på spilletid og posisjon på banen relativt til Olsen, Iversen, Prica og Sapara. Traore overgår vel også Skjelbred hvis en ser relativt iforhold til spilletid.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb