English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Drakta 2006
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 21, 22, 23  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ssjovold
Proff

PostPosted: 14.10.2005 06:50    Post subject: re: drakt, drakt etc. etc. etc. Reply with quote

Du verden hvor mye tid og krefter det går med på å synes noe om drakta. Beklager, men klubbsjela mi går nok litt dypere enn en drakt som er den samme som Sogndal, Odd, Tyskland, Østerrike, etc... jeg synes vi skal være takknemlige for at vi ikke har Stabæks drakt!

Helt enig med karen fra TIK som sa ifra om sytingen.
trondh
Veteran

PostPosted: 14.10.2005 08:32    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Vålerenga er faktisk sponset av Narvesen også. De har logoen på shortsen sin. Er det ikke ulovlig å ha reklame på shortsen i Tippeligaen, da? Tenker på Shell hos Rosenborg f.eks.

Vi har da fortsatt Shell på shortsen. Hvis du ser på draktene i TL er det mange som er verre enn våre også. Ser ikke ut som det er mye begrensninger på drakten, men kanskje bare en sponsor på shorts?

I CL derimot er det vel bare en over det hele...
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef

PostPosted: 14.10.2005 09:21    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Det var sinnsykt uoppmerksomt av meg! Laughing

Jeg har bare registrert Shell-logoen under treningskampene til Rosenborg, men ikke under en vanlig kamp. Snakk om å leve seg inn Razz
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 14.10.2005 09:32    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:
FC København har et merkelig drakt opplegg.. for 2005/2006 sesongen har de 4 forskjellige drakter..

FC København spiller i hele 4 forskjellige farger på en sesong.

faen å kule de draktene er!!

Fine de... Og så sier det litt også...
Har det i det hele tatt vært aktuelt at Carlsberg skal komme med sin grønne logo her? Neppe.

EDIT: La inn en quote siden innlegget ble flyttet. Kom litt ut av sammenhengen. Smile

Last edited by trondh on 14.10.2005 10:46; edited 2 times in total
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 14.10.2005 10:10    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
I teorien er det ikke store forskjellen (RM har hvite felt der vi har svarte på trøya), men i praksis gjør det mye! RM-trøyene er helt klart flottere.

Faen, det er ny sesong, ja. Jeg siktet til 2004/05-trøya til Real:

...ved nærmere ettersyn så ser jeg at de har greid å kvitte seg med luftehullene. Hvorfor i all verden greide ikke RBK det samme?

attach wrote:
Har hørt at mange her liker glansen, men jeg er totalt uenig. Sjakk matt.

Helt enig. 05/06-trøya til Real Madrid er helt klart noe RBK bør strekke seg etter når de sammen med Adidas skulle plukke ut 2006-designet til RBK!

Flyttet for øvrig en god del innlegg fra Narvesen-tråden og hit. Bare ting som direkte har med Narvesen diskuterer vi heretter i gammel-tråden.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef

PostPosted: 15.10.2005 14:49    Post subject: Reply with quote

Har ikke rukket å snakke med Espeseth ansikt til ansikt, men RBK har visst allerede bestemt seg for hvilket Adidas-design man skal ta i bruk neste år.

joko- wrote:
FC København har et merkelig drakt opplegg.. for 2005/2006 sesongen har de 4 forskjellige drakter..

De har faktisk hele fem forskjellige draktsett!

De har hjemme- og bortedrakt til bruk i Superligaen:

Samt hele tre forskjellige e-cupdrakter (med større Kappa-logoer på ermene og litt annet design):

Kan for øvrig si at Supershoppen til FCK i Idrætsparken er meget bra. Hadde ikke tid til særlig lang kikk da jeg var innom dagen etter MFF - RBK i mai, men ble imponert over det jeg rakk å se!
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 15.10.2005 21:31    Post subject: Reply with quote

hva skal København med e-cup drakter egentlig? de ryker jo alltid ut i første kamp
Back to top
HoldBrillan
Veteran

PostPosted: 16.10.2005 00:23    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:
hva skal København med e-cup drakter egentlig? de ryker jo alltid ut i første kamp

Hehe! Si det til Danskene du! Parken er jo verdens navle og komme til tror de!
Sjef

PostPosted: 16.10.2005 00:26    Post subject: Reply with quote

De får i alle fall brukt draktene i Royal League til vinteren, da...
Back to top
HoldBrillan
Veteran

PostPosted: 18.10.2005 22:44    Post subject: Reply with quote

Se på ''+10'' logoen mitt på siden til Adidas.

http://www.adidas.com/no/...e/home.asp

Og se på kapteinsbindet til Roar Strand.

Så også denne logoen på en Djurgården jakke.. Og Rosenborg og Djurgården er jo en av ''hoved'' klubbene til Adidas, så kansje vi får VM designet på draktene til neste år?
Forumsjef

PostPosted: 21.10.2005 05:27    Post subject: Reply with quote

Dette klippet MÃ… sees: http://webtv.tv2.no/webtv...ogId=31546

Very Happy
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 21.10.2005 11:05    Post subject: Reply with quote

God, gammel klassiker det der. Men jeg reagerer på den oppgitte datoen (07.01.03). Klippet er da vitterlig fra april 2001!

For øvrig: Synes det er litt pussig at RBK plutselig har kuttet ut MOT på kapteinsbindet. Kanskje Hoftun har det eneste eksemplaret liggende hjemme i klesskuffa på Stavset?
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 21.10.2005 13:20    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Dette klippet MÃ… sees: http://webtv.tv2.no/webtv...ogId=31546

Very Happy

Very Happy
Kongelig!
Er vel gjerne enda mer aktuelt i disse dager!
attach
Forumsjef

PostPosted: 21.10.2005 18:17    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
God, gammel klassiker det der. Men jeg reagerer på den oppgitte datoen (07.01.03). Klippet er da vitterlig fra april 2001!

Jeg tror det er datoen da klippet ble lagt ut.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 31.10.2005 15:27    Post subject: Reply with quote

Pga. ny hovedsponsor må RBK neste år naturlig nok framskynde draktlanseringa fra mars/april til januar.

Designet - både selve Adidas-trøya og Narvesen-logoen - er fortsatt ikke bestemt, men det blir nok ferdig snart. Har personlig foreslått overfor Espeseth at man må få fortgang i arbeidet, slik at nytrøya kan bli lagt ut for salg ifm. julehandelen. I så fall kan det bli en salgssuksess à la det Brann fikk til i fjor: Mener at tusen trøyer ble revet bort på to-tre dager.

For øvrig virker det ut som om Brann skal skifte fra Umbro til Kappa:

skbrann.org-forumet wrote:
Brann skal i møte med en ikke navngitt italiensk draktprodusent, og er ikke helt fornøyde med Umbro (bombe). Det blir i såfall en eksklusiv avtale, siden italienerne kun leverer til maks ett lag pr liga, og det blir i så fall også snakk om en skikkelig kleskolleksjon i forbindelse med dette. Ikke sikkert dette blir noe av, men det ligger uansett i kortene at Brann dropper Umbro når avtalen utløper, og Dahl gikk også langt i å si at én hovedsponsor frempå drakten var det aller beste - estetisk så vel som økonomisk - ved at denne hovedsponsoren da ville måtte betale et ekstra tillegg som ville være større enn hva de andre sponsorene betaler til sammen. Noe vi her på forumet vel har konkludert med for lenge siden.. Men nå vet vi iallefall at Brann deler vårt syn på saken, spesielt med tanke på at dette var et tema Dahl selv valgte å ta opp. På lengre sikt kan vi nok dermed forvente en renere og penere Brann-drakt.

For øvrig et "artig" minne fra treningskampen mot Dinamo Kiev i fjor:

...årsaken til t-skjorta(?) utenpå trøya var at begge lag møtte opp i bortedrakter.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 09.11.2005 18:11    Post subject: Reply with quote

Adidas er nå i full gang med å lansere 2006-designene sine. I går var Zidane, Kaká, Beckham, Henke Larsson - men ikke Morten Gamst Pedersen - på plass i Madrid da en ny Pedrator-sko ble lansert:

- Vi hade jättekul. Han (Beckham) är en fantastisk spelare och det blir väldigt avspänt när man ses utanför matcherna, säger den svenske landslagsstjärnan.

Läs mera: "Vi hade jättekul"
Back to top
Erik
Veteran

PostPosted: 10.11.2005 00:25    Post subject: Reply with quote

Syntest det var dumt gamsten ikke var med, hadde vært lunt å sett han i samme film som de store stjernene Very Happy
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 10.11.2005 01:09    Post subject: Reply with quote

Siste nytt: Espeseth håper å ha 2006-trøya ferdig i løpet av et par uker. Den blir imidlertid først lagt ut for allment salg over nyttår.

For øvrig:

Høsten 98 brukte vi tre forskjellige trøyedesign på de tre hjemmekampene våre i CL:

Jeg må si at den siste varianten, altså en "nedtonet" utgave av standardtrøya 1997-2000, er en slags skjult skatt i denne sammenheng. Den ble bare brukt to ganger, i bortekampen mot Galatasaray og hjemme mot Athletic Bilbao, men burde i mine øyne ha vært nettopp standardtrøya disse årene. Kragen, stoff etc. er helt lik den normale utgaven, men vi slapp de store, markante Adidas-stripene under ermene og langs sida. Skulle gjerne ha punget ut for å skaffe meg et eksemplar av den trøya!

PS! Både Molde og LSK stilte med spesialutgaver av trøyene sine i cupfinalen på søndag. LSK dummet seg ut med billige treningstrøyer fra Adidas, mens romsdalingene i alle fall prøvde med "Cupfinalen 2005: MFK - Lillestrøm 6.11.05" brodert over og under klubbmerket, samt spillernavn bak på ryggen.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 11.11.2005 02:33    Post subject: Reply with quote

Onsdag lanserte Adidas endelig draktdesignet sitt foran VM-sesongen 2006. Førstemann ut var sjølsagt Deutschland:

Lies mehr: In Weiß zum WM-Titel

Antar 2006-trøya til RBK vil bli noe lignende. Vet ikke helt hva jeg skal si. Liker ikke midtstilt Adidas-logo, og alt det andre krimskramset vil bli forstyrrende sammen med Narvesen & Co. på trøya vår...
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 11.11.2005 05:32    Post subject: Reply with quote

det jeg gleder meg til ved drakt lanseringen er å se hvor ufattelig stygg den blir... har mista håpet med dette drakt greine....
Back to top
Gerrard
Junior

PostPosted: 11.11.2005 13:08    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Antar 2006-trøya til RBK vil bli noe lignende. Vet ikke helt hva jeg skal si. Liker ikke midtstilt Adidas-logo, og alt det andre krimskramset vil bli forstyrrende sammen med Narvesen & Co. på trøya vår...

Jeg tror rosenborg drakta med slikt design blir fantastisk. Dette designet er mye bedre en det forrige. Tysklands drakta var nice.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 11.11.2005 13:19    Post subject: Reply with quote

Uten reklame er ikke trøya så stygg, men om dette blir RBKs trøye også, blir det vanskelig å plassere logoene til Bygger'n og Telenor Mobil på en "flott" måte.
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 11.11.2005 13:20    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:

Det er visst utrolig vanskelig å lage en stilren drakt i 2005! Hvorfor man alltid må komme opp med noen streker og luftehull her og farger der, det er for meg uforståelig.
HoldBrillan
Veteran

PostPosted: 11.11.2005 16:02    Post subject: Reply with quote

Tror faktisk 2006 drakta kan bli bra!
Veteran

PostPosted: 11.11.2005 16:08    Post subject: Reply with quote

Med all den reklamen ser jeg ikke åssen de kan klare det uten å gjøre den svart/hvit pluss å plassere den veldig lurt. Det meste vi kan håpe på er at drakta kan til å være til å leve med. Gleder meg sånn til draktsponsoravtalene går ut.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 21, 22, 23  Next
Page 4 of 23

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb