| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Mathiasman Proff

|
Posted: 14.10.2005 20:40 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Braaten slår ikke innlegg om han har muligheten en gang. Jeg synes vi må satse på Braaten, derfor må kravene være at han skal bli flinkere til å legge inn OG at vi må skaffe en mer klassisk ving med innleggsfot på venstresiden. |
litt uenig akkurat der, når braaten går inn i feltet blir det som oftest farlig, enten en straffe, en målsjanse eller en corner. ergo alt er en målsjanse _________________ Dette er en blank signatur
NY RBK-SIDE! www.RBKonline.net
Besøk den i dag! Dessverre er den ikke helt ferdig, men dere får en smakebit på hvordan den kan bli! |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 15.10.2005 14:58 Post subject: |
|
|
| Men han kan da variere med et godt innlegg en gang i blant? |
|
| Back to top |
|
 |
Mathiasman Proff

|
Posted: 15.10.2005 21:24 Post subject: |
|
|
sant. det er en grense, men du må inrømme at det er noen av driblingene er skumle _________________ Dette er en blank signatur
NY RBK-SIDE! www.RBKonline.net
Besøk den i dag! Dessverre er den ikke helt ferdig, men dere får en smakebit på hvordan den kan bli! |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 15.10.2005 21:41 Post subject: |
|
|
| Helt klart. Braaten hadde vært fast på mitt Rosenborg-lag. |
|
| Back to top |
|
 |
Johnny W Veteran
|
Posted: 16.10.2005 21:49 Post subject: |
|
|
Kanskje Rbk burde kjøpe en med straffespark som en av sine spisskompetanser...  |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 16.10.2005 22:49 Post subject: |
|
|
| Johnny W wrote: | Kanskje Rbk burde kjøpe en med straffespark som en av sine spisskompetanser...  |
Hva med å gi Daniel tillitt fra krittmerket?
Eller så får vi bruke reservelagets straffeeksekutør, Ivar Rønningen. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 16.10.2005 22:55 Post subject: |
|
|
| joakleis wrote: | | Hva med å gi Daniel tillitt fra krittmerket? |
Tenkte det samme. Han er kald i hodet og trenger følelsen av å skåre mål. Det kan slå positivt ut. Men det er mulig han blir for arrogant fra straffemerket. |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 16.10.2005 23:00 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | joakleis wrote: | | Hva med å gi Daniel tillitt fra krittmerket? |
Tenkte det samme. Han er kald i hodet og trenger følelsen av å skåre mål. Det kan slå positivt ut. Men det er mulig han blir for arrogant fra straffemerket. |
Det er selvfølgelig en viss fare for at han er av den typen som alltid skal gjøre det så fryktelig elegant.
Kunne gjerne tenkt meg en fem til ti (gjerne 15, for den del) år yngre Alan Shearer i RBK-drakta jeg. Drømmer jo stadig om en kloning av Gøran Sørloth og Frode Johnsen. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 16.10.2005 23:02 Post subject: |
|
|
| Johnny Sørloth. |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 16.10.2005 23:04 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Johnny Sørloth. |
Jaha? _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 16.10.2005 23:06 Post subject: |
|
|
| Neida, tull på meg. Det er broren til Gøran. |
|
| Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 16.10.2005 23:08 Post subject: Re: RBK og spisskompetanse |
|
|
| TomH wrote: | | Har vi i RBK-stallen spillere med riktig og god nok spisskompetanse? |
Ja, idag fikk vi beviset, når Frode har dagen sammen med helstad er vi livsfarlige, til og med skjelbred scorte, det betyr at vi har gode spisser og midtbaner... og braaten var enormt god da.!  _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 16.10.2005 23:14 Post subject: |
|
|
Når Frode er i form, så er han livsfarlig inne i boksen, og spesielt i lufta. Det så vi i dag. Braaten har spisskompetanse i form av sitt enorme rykk og sin fantastiske ballkontroll, i tillegg har han meget god balanse.
Vi har helt klart spisskompetanse i laget, men det gjelder å få utnyttet den. Det greide ikke Perry. Det virker det som om Høgmo kanskje greier. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 16.10.2005 23:16 Post subject: |
|
|
| Et nytt midtbaneanker med kaliber ville vært sinnsykt deilig. Det blir spennende å se i januar. |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 20.10.2005 19:04 Post subject: |
|
|
Real-kampen viste med all tydelighet at RBK mangler en spiller som kan slå skikkelige harde presise cornere og frispark. Vi har Stensaas, men så lenge han er ute av laget så faller lompene til Storflor/ Dorsin igjennom med et brak. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 20.10.2005 23:57 Post subject: |
|
|
Vi kunne helt klart trengt en bedre mann til å ta dødballene, men jeg synes ikke vi skal forvente å kunne hamle opp med Beckham... _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 21.10.2005 14:11 Post subject: |
|
|
Når vi /Høgmo skal bygge "nye" RBK er det noen offensive kvaliteter vi må ha, for å ha et lag som kan få mål i alle typer kamper i alle faser:
Vi må ha:
- VELDIG godt trente spillere.
- gode headere fra midtbanen og fremover.
- gode skyttere (a la Staurvik, Sørloth...) på midtbanen og i angrep.
- spiss som scorer mål jevnlig på alle nivå (i serien og Europa).
- vinger som kan slå HARDE innlegg (ikke bare løfte ballen).
- spiss som har gode medtak/ mottak og som er god på hodet.
- spiss som kan utfordre og forsere med ball (og gjerne også fordele pasninger).
- flere trygge og kreative pasningsspillere på midtbanen.
- En og annen på midtbanen som er en god dribler og som dermed kan skape overtallssituasjoner.
- En/ to meget gode dødball-servere.
Dette har vi:
- gode ball vinnere på midtbanen (dette har vi noen av).
- midtbanespillere som uttrettelig går på timede og fornuftige løp (delvis oppfylt).
- vinger som kan drible og utfordre på fart (dette har vi av og til i dag). _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 21.10.2005 18:47 Post subject: |
|
|
Overrasker meg at du ikke legger større vekt på defensive kvaliteter hos midtbanespillere TomH. Regner du fremdeles med Ørjan Berg og oppfatter du Solli som god nok defensivt ? Eller har du allerede inkassert Bernier som RBKèr ? _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 21.10.2005 22:54 Post subject: |
|
|
som jeg skrev, innlegget omtalte kun offensive kvaliteter. Og vi mangler mye offensiv spisskompetanse. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 21.10.2005 23:41 Post subject: |
|
|
| Quote: | Vi må ha:
- gode headere fra midtbanen og fremover.
- gode skyttere (a la Staurvik, Sørloth...) på midtbanen og i angrep.
- vinger som kan slå HARDE innlegg (ikke bare løfte ballen).
- spiss som har gode medtak/ mottak og som er god på hodet.
- spiss som kan utfordre og forsere med ball (og gjerne også fordele pasninger).
- En og annen på midtbanen som er en god dribler og som dermed kan skape overtallssituasjoner.
- En/ to meget gode dødball-servere.
|
Greit nok liste dette TomH, men er det ikke bare å liste opp alle positive offensive kvaliteter. Må man ikke prioritere noe? Er det mulig at man kan kombinere en midtbane som inneholder alle disse elementene? Det tror jeg ikke, ergo må du kutte it noen moment, dvs prioritere.
Jeg vil kutte ned lista til følgende:
Da trenger vi minst 1 ny midtbanespiller (Bernier?) og en ny spiss (her må vi nok til utlandet, og vi må sannsynligvis betale MYE) |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 23.10.2005 10:27 Post subject: |
|
|
Henning,
ser vi til Vålerenga, har de klart å finne samtlige spisskompetanser som jeg mener vi mangler i RBK (bortsett fra at de ikke spiller med vinger)...
Kampen i kveld blir derfor spennende. Jeg tror RBK får kjørt seg på følgende områder, hvor VIFs spisskompetansen er VESENTLIG bedre enn vår:
- Hodespill (VIF har langt flere gode hodespillere enn vi)
- Dødball (VIF har flere gode dødball-servere. Det har IKKE vi)
- Skuddstyrke (VIF har langt flere gode skyttere på laget enn vi)
I sum vil dette i løpet av en lang sesong utgjøre mange poeng. Men, i en enkelt kamp kan det gå... _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 01.11.2005 09:10 Post subject: |
|
|
Vet ikke helt om dette er rett tråd, men:
Jeg vil gjerne se mange flere markkrypere fra rundt 16-meteren. Synes vi altfor ofte prøver å tråkle oss helt gjennom til 5-meteren, sjøl om vi kommer i fin skuddposisjon. Og de få gangene det avfyres skudd, flyger ballen vegg-i-mellom.
For øvrig:
- Før i tida scorte midtbanen vår ti-elleve mål i løpet av en sesong. Nå er det tre-fire mål. Vi har ikke hatt samme kvaliteten på gjennomløpene som tidligere. Det er ikke så mange av disse løpene som før, og husk at det er løpene som skal utløse pasningen, ikke omvendt, sier Bjørn Hansen til Dagbladet. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 01.11.2005 09:54 Post subject: |
|
|
hei 2mas,
syntes ditt innlegg passet godt inn i tråden!
Jeg er helt enig - VI MANGLER GODE SKYTTERE. Derfor er Koren et godt midtbane alternativ (i tillegg til mange andre gode kvaliteter som han har. Han er vel også en av de mest målfarlige midtbanespillerne i Norge). _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 01.11.2005 10:33 Post subject: |
|
|
Jeg synes innlegget ditt er fullstendig malplassert, 2mas. Dette holder ikke, men du har et godt poeng. Det skal du ha.
 |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 01.11.2005 10:59 Post subject: |
|
|
he he
Vet ikke om noen har sagt det til deg, men du er jo litt morsom også, innimellom mange av de gode innlegge dine... _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
|