View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Keenoir Legende
|
Posted: 31.10.2009 23:49 Post subject: |
|
|
Forbund eller klubbutviklet spiller, Winsnes er forbundsutviklet og ikke klubbutviklet. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 31.10.2009 23:52 Post subject: |
|
|
Takk for opplysningen  |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 02.11.2009 14:31 Post subject: |
|
|
Hva med John Anders Riise, Ham-Kam ,en ung lovende venstre back. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 02.11.2009 15:20 Post subject: |
|
|
Bra jeg leste posten din to ganger Maradona, første gangen syntes jeg jaggu det så ut som du foreslo John Arne Riise  _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
spællåtmæ Veteran
|
Posted: 02.11.2009 15:25 Post subject: |
|
|
Maradona wrote: | Hva med John Anders Riise, Ham-Kam ,en ung lovende venstre back. |
synes godt vi kan begynne å leite ja. til tross for at mange på dette forumet får stå av dorsin, viser han gang på gang store svakheter defensivt - treig og mye dårlige avleveringer. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 02.11.2009 15:27 Post subject: |
|
|
Venstreback er ikke akkurat det jeg ville lett mest etter i den kommende spillerjakten. Vi har allerede en av ligaens aller beste venstrebacker i laget. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 02.11.2009 15:42 Post subject: |
|
|
Vi har bare 1 venstreback og det er en av posisjonen hvor potensialet for forbedring er størst. Særlig siden Dorsin ofte leverer særdeles svake kamper nå senest mot Brann. I prinsippet så tror jeg ikke vi trenger så veldig mange forsterkninger og ser heller at vi kjøper 2 - 3 ordentlig gode spillere og ellers satser på interrekrutering for å fylle opp stallen.
Vi trenger en ny spiller for høyrekanten, det mener jeg er det desidert viktigste vi må få tak i. Vi får tilbake Nordvik og kan med trygghet bruke Demidov som Tettey erstatter ,men dette er en posisjon vi kan investere ,men det må være av veldig høy kvalitet. Nordvik blir nytt tredjevalg som stopper og en ruller på samme måte som i år. Wangberg tar Nordvik sin posisjon. En annen plass vi kanskje må se etter alternativer er på spissplass ,men det kommer helt an på hvordan en har tenkt å bruke Iversen. Jeg personlig ville neste år sett på han som et alternativ for Prica. Hvis noen selges så må dem selvsagt erstattes. Vi har heller ikke noen gode alternativer til Lustig og er veldig sårbar om han skulle bli skadd.
Rangert
1. Høyrekant alternativer: Elyounossi, Bolanos, Berget,...
2. Midtbane av høy nok kvalitet: Farnerud, Hauger, ...
3. Offensiv back som ideèlt sett bør kunne spille på begge sider, eventuellt en back som er bedre enn Dorsin eller en back som kan være et godt alternativ til Lustig. Alternativer: Hamoud, Simonsen, Storbæk, Rindarøy. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 02.11.2009 17:56 Post subject: |
|
|
Er ikke enig i at han OFTE leverer svake kamper. Jeg synes ikke noen i backrekka vår i år har levert mange svake kamper. Det som har skuffet meg mest med Dorsin i år er vel egentlig det offensive bidraget. Bakover på banen synes jeg stort sett han har levert prestasjoner på godt eliteserienivå. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 02.11.2009 18:04 Post subject: |
|
|
Jag är enig i det. En orsak till de offensiva bristerna är kanske att Olsen inte är den lättaste att spela med när det gäller kombinationer och passningar. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 02.11.2009 18:09 Post subject: |
|
|
Han spillte med Traore i går og har tidligere spillt med Skjelbred og Sapara uten at det har hjelpt. Dorsin er en plass på laget som vi kan gjøre det bedre uten tvil og i sammen med høyrekant og OMS rollen det er størst muligheter for å forsterke ellveren vår. |
|
Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 02.11.2009 18:37 Post subject: |
|
|
Dorsin gjør bare som han får beskjed om av treneren. |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 02.11.2009 18:44 Post subject: |
|
|
Når det gjelder kritikken mot Dorsin med henvisning til kampen mot Brann vil jeg bare si at innsatsen til Traore i den kampen gjorde det veldig vanskelig for Dorsin. Mot Traore er det bare å sette litt fart så er han helt borte, det var gang på gang Brann spaserte gjennom det leddet.
Når det er sagt så synes jeg Dorsin litt for sjelden briljerer, og lurer på hva som skal til for å ta frem det beste i ham. Men han er likevel milevis bedre enn det vi har sett med for eksempel Miller, grøss og gru. |
|
Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 02.11.2009 18:48 Post subject: |
|
|
Dorsin holder nok mye igjen rett og slett fordi Lustig ofte er med i de fleste angrep. Dorsin er sterkere plaseringsmessig og har mer rutine bakover, så det kan nok være derfor. |
|
Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 02.11.2009 18:59 Post subject: |
|
|
Er Miller solgt? |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 02.11.2009 19:02 Post subject: |
|
|
Nej, han är väl utlånad ut säsongen. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 02.11.2009 22:19 Post subject: |
|
|
Er litt enig med Storey hva angår Dorsins offensive bidrag. Men ikke på grunn av vanskelig samspill. Det går nok mer på at vi har en venstrekant som er bedre offensivt og mer rett fram i spillet sitt enn hva som er tilfellet på høyrekanten. Det er således mer nødvendig med backbidrag på den siden. I tillegg kan Lustig tørre mer fordi Skjelbred blir igjen defensivt, noe Olsen ikke gjør. Totalt sett er vel ikke mål og assistproduksjon på høyre og venstre så ulik, men på den ene siden står backen for brorparten mens vingen står for brorparten på den andre. |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 02.11.2009 22:24 Post subject: |
|
|
Enig i mye av det Keenoir sier, men jeg synes Dorsin er god nok på sitt beste, han har vært jevn iår.
Høyrekant må være førsteprioritet, Winsnes kommer høyst sannsynlig inn på midtbanen, vi har dessuten Annan og Demidov.
Keenoir wrote: | Offensiv back som ideèlt sett bør kunne spille på begge sider |
Flotters, det er noe jeg også har etterlyst opptil flere ganger.
Vi har Sapara i rollen som OMS, Skjelbred bør selvsagt også dyrkes der. Om ingen selges så har vi bred dekning i den rollen. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 02.11.2009 22:32 Post subject: |
|
|
Keenoir wrote: | Offensiv back som ideèlt sett bør kunne spille på begge sider |
Amin Nouri. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 02.11.2009 22:55 Post subject: |
|
|
Har også blitt litt imponert av Nouri i noen kamper i høst. Men vet av erfaring at man ikke bør ta risken med å kjøpe slike spillere etter å la seg imponere i en håndfull kamper.
Antakelig er det "billigere" å vente og heller betale åtte millioner for spilleren om ett til to år hvis han da har levert stabile prestasjoner over tid. |
|
Back to top |
|
 |
C.Sativa Junior
|
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 03.11.2009 00:49 Post subject: |
|
|
3. valg i brøndby god nok for rbk? Skeptisk. |
|
Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 03.11.2009 00:53 Post subject: |
|
|
Når vi spilte mot de i fjor, så var Gislasson den desidert dårligste på Brøndby. Aldri i verden om han er god nok for oss nå. |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 03.11.2009 02:06 Post subject: |
|
|
Aldri verden Amin Nouri. Han har dukket opp på kamper for lag i lavere divisjoner, bare for å lage bråk. Dro med seg en haug med kamerater hvor de hadde med seg slåsshansker og balltre. |
|
Back to top |
|
 |
Tommærn Veteran

|
Posted: 03.11.2009 04:02 Post subject: |
|
|
Det voksern av seg  |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 03.11.2009 11:18 Post subject: |
|
|
Skal det først diskuteres venstreback vil jeg gjerne også foreslå Haugesunds Joakim Våge Nilsen. Har ikke fått sett ham mer enn ved et par-tre anledninger, men han er offensiv, har god teknikk, driv og innleggsfot. Har ikke fått finstudert ham på det defensive ennå.
Han er kun 18 år (91-modell), så utviklingspotensiale bør det være. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
|