| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Henri Legende

|
Posted: 31.10.2009 18:52 Post subject: |
|
|
| Han er så tydelig på at han helst vil dra at det bare er å slippe han. Det finnes flere fisk i havet. |
|
| Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 31.10.2009 18:57 Post subject: |
|
|
| Det vil nok ikke skje med mindre han selv bryter kontrakten eller RBK får de 8 mill de skal ha. Mtp den økonomiske situasjonen så vil nok ikke styret i RBK være greie, for å hente en ny trener koster mer enn de 3 mill Svff vil gi. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 31.10.2009 19:00 Post subject: |
|
|
http://www.rbk.no/incomin...154487.ece
Han skryter hvertfall enormt av klubben, kjernen osv. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 31.10.2009 19:06 Post subject: |
|
|
| Merkelig at svenskene ikke legger mer penger på bordet for Hamren. Det er tydeligvis ganske jevnt mellom de ulike kandidatene deres etter som de jobber videre med de andre treneralternativene sine. Viss ikke bruddet i forhandlingene kun er et taktisk spill da...... |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 31.10.2009 19:07 Post subject: |
|
|
Hamren hadde aldri fått tilbudet om han fortsatt hadde vært i Aalborg.
RBK har gitt han et bedre rykte, og da kan han i det minste være ut kontrakten som han selv skrev under på for bare 1.5 år.. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 31.10.2009 19:07 Post subject: |
|
|
Det er merkelig hva det gjør med supporterfølelsene når hovedtreneren sier rett ut han skulle ønske han var et annet sted, og at han ikke har gitt opp håpet om dette.
Det er nesten litt uverdig å ha en trener som står på treningsfeltet og leder i kamp samtidig som han håper å bli frigjort fra kontrakten. Det fungerer med en spiller, men ikke med en lederfigur som Hamrén skal være.
Vi kan ikke ha en trener som ser på Rosenborg som en byrde.
Jeg ser ikke den store forskjellen på å fortsette med Hamrén og å ansette Hareide hva gjelder spiselighet, rent bortsett fra at Hareide faktisk ønsker jobben. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 31.10.2009 19:09 Post subject: |
|
|
| josinho wrote: | | Merkelig at svenskene ikke legger mer penger på bordet for Hamren. |
Det kommer de til å gjøre, de vil bare ha Hamren til å prate ned prisen først, noe jeg synes han lykkes godt med. |
|
| Back to top |
|
 |
marsvar Junior
|
Posted: 31.10.2009 19:12 Post subject: |
|
|
Dette er ikke lenger en sak om hvorvidt han har lyst eller ikke. Da RBK løftet røret og ga sine krav for å frigi sin ansatt, spilte de ballen til SvFF. Dette handler nå om deres lommebok. Har de ikke råd til Hamren så er det deres problem. RBK kan ikke klandres for å sette en prislapp. I mine øyne er 3,5 mill (ref. VG og adressa) for lite for at vi skal kunne kjøpe ut en trener av samme kaliber.
Det er lett å dra paraleller til vårt bud på Morten Molskred. Tromsø ønsket mer enn det vi ønsket å betale, og vi endte opp uten en ny spiller, selv om Moldskred hadde gitt indikasjoner om at han ønsket seg til Trondheim.
edit: skriveleif _________________ ""
Last edited by marsvar on 31.10.2009 19:15; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 31.10.2009 19:13 Post subject: |
|
|
Når Hamrén signaliserer såpass sterkt at han ønsker den svenske landslagssjefsjobben som han gjør i dag, ser jeg ingen som helst grunn til å forsøke å holde ham her. Selv om han ønsker å gjøre en like bra jobb som før, vil dette ligge ubevisst i bakhodet til ham, og noen knepp ned i engasjement vil ikke være bra for Rosenborg som klubb.
Jeg sier takk til Hamrén for å ha løftet RBK tilbake som norges beste fotballklubb, og ønsker ham lykke til videre i den jobben han, ganske naturlig, ønsker seg mer enn å forbli på Lerkendal. |
|
| Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 31.10.2009 19:14 Post subject: |
|
|
| Han måfålov til åværeskuffet. Tror det går over. Det triste og dårlige i saken her er at Lagrell gjorde det kjent at han skulle til Trheimog at media harkunnet fulgt saken hele veien.. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 31.10.2009 19:17 Post subject: |
|
|
| marsvar wrote: | Dette er ikke lenger en sak om hvorvidt han har lyst eller ikke. Da RBK løftet røret og ga sine krav for å frigi sin ansatt, spilte vi ballen til SvFF. Dette handler nå om deres lommebok. Har de ikke råd til Hamren så er det deres problem. RBK kan ikke klandres for å sette en prislapp. I mine øyne er 3,5 mill (ref. VG og adressa) for lite for at vi skal kunne kjøpe ut en trener av samme kaliber.
Det er lett å dra paraleller til vårt bud på Morten Molskred. Tromsø ønsket mer enn det vi ønsket å betale, og vi endte opp uten en ny spiller, selv om Moldskred hadde gitt indikasjoner om at han ønsket seg til Trondheim. |
Det er temmelig mye mer alvorlig at en leder i et lag ønsker seg bort såpass klart uttrykt enn at en enkeltspiller gjør det. Jeg er derfor ikke med på den sammenligningen med Moldskred.
At Hamren ikke holder kjeften sin om dette og heller tar en mer profesjonell tilnærming til dette på dagens pressekonferanse er en ren disrespekt overfor den kontrakten han har som leder i Rosenborg. |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 31.10.2009 19:21 Post subject: |
|
|
| Hvis han skal dra, så håper jeg de ordner opp fortest mulig. Sollied og Jonsson kan jo få seg andre jobber før dette er over. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 31.10.2009 19:27 Post subject: |
|
|
Klart han vil dra. Det har vi vel aldri tvilt på den siste uka. Jeg heller vel også i denne saken til at han bør få lov til det, slik jeg gjorde med Sapara i vår.
Samtidig ser jeg med Sapara hvordan det faktisk er mulig å være profesjonell og legge det hele bak seg, brette opp ermene og være i toppen av løpsstatistikken i flere vårkamper - selv om Sapara garantert var minst like skuffet over ikke å få lov til å dra til Besiktas.
Ellers må jeg bemerke at måten RBK.no dekker dagens uttalelser på beviser at de ikke er journalister i journalistisk forstand. Men det har de vel ikke gitt så mye inntrykk av å være tidligere heller.
Last edited by kristobal on 31.10.2009 19:32; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 31.10.2009 19:32 Post subject: |
|
|
Hvis det ikke sto på mer enn knapper og glansbilder er det Svff Hamren bør være skuffet over. Håper ikke dette går ut over det han skal gjøre med laget resten av året og neste sesong. _________________ Påmeldt |
|
| Back to top |
|
 |
bennyboy Senior
|
Posted: 31.10.2009 19:33 Post subject: |
|
|
Tror RBK ledelsen faktisk innerst inne vet at Hamrèn er tapt, de prøver bare å presse prisen opp. Tipper enten Sollied, Hareide eller Kåre Ingebritsen (som outsider) er trener i RBK neste år.
Jönson kommer til å koste oss skjorta fra Stabæk, og jeg tror han har mer lyst til å trene det norske landslaget. _________________ Rosenborg! Trenger man si mer? |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 31.10.2009 19:34 Post subject: |
|
|
| Det forbauser meg at folk her på forumet fremdeles tror at Hamren skal trene oss neste år. Dette er et spill hvor utfallet er gitt. Selv med beste velvilje klarer jeg ikke se for meg en fortsettelse med Hamren som et scenario. |
|
| Back to top |
|
 |
bennyboy Senior
|
Posted: 31.10.2009 19:36 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | Samtidig ser jeg med Sapara hvordan det faktisk er mulig å være profesjonell og legge det hele bak seg, brette opp ermene og være i toppen av løpsstatistikken i flere vårkamper - selv om Sapara garantert var minst like skuffet over ikke å få lov til å dra til Besiktas.
|
Han har vært veldig profesjonell, men synes ikke Sapara har vært like bra i år som tidligere. Han har riktig nok 5 assisst og 5 mål. _________________ Rosenborg! Trenger man si mer?
Last edited by bennyboy on 31.10.2009 20:01; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 31.10.2009 19:46 Post subject: |
|
|
| Assist og mål er halvparten av hva det burde ha vært. Løpskraften og den defensive innsatsen har vært det firedobbelte av 2007- og 2008-sesongene. I mine øyne har ikke Sapara totalt sett vært bedre siden 2006-høsten da han gikk rett inn i et lag fullt av medgangsflyt og fikk lov til å spille på det han var god til. |
|
| Back to top |
|
 |
Benoni Hartvich Rutinert
|
Posted: 31.10.2009 19:46 Post subject: |
|
|
| Hvem er Sappara? |
|
| Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 31.10.2009 19:48 Post subject: |
|
|
| Hva er dette gnålet om at RBK må slippe Hamrén? SvFF vil jo ikke ha ham. Skal vi gi ham bort, er det det dere ønsker? Vi kan vel like gjerne betale lønnen hans ut 2010 også, samt dekke flyreiser opp til Trondheim, dersom han ønsker å benytte seg av leiligheten vår på Solsiden som han naturligvis beholder. |
|
| Back to top |
|
 |
TrønderBob Rutinert

|
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 31.10.2009 20:02 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | | Assist og mål er halvparten av hva det burde ha vært. Løpskraften og den defensive innsatsen har vært det firedobbelte av 2007- og 2008-sesongene. I mine øyne har ikke Sapara totalt sett vært bedre siden 2006-høsten da han gikk rett inn i et lag fullt av medgangsflyt og fikk lov til å spille på det han var god til. |
Dessverre virker det som at pasningskvaliteten i kombinasjonsspillet er omvendt proporsjonal med løpskraft og defensiv innsats for tiden(gjelder flere spillere). Synes Sapara gir bort ballen skuffende ofte denne sesongen. Innlegg og dødballer holder fortsatt mål og vel så det, men mye høyere feilprosent også der etter mitt inntrykk(som jo kan være helt feil).
Når det gjeder topic, så har Sapara faktisk muligheten til å prestere selv om han er sur og lei i flere uker/måneder. Jeg vil tro at det er mye enklere for en spiller å omvende aggresjon og forbannenskap til positiv energi på banen. Hamrén derimot må utstråle positiv energi og ha troverdighet og glød som leder allerede i morgen(!).
Ser ikke helt Saparas relevans for situasjonen med Hamrén.
Last edited by abjoern on 31.10.2009 20:04; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 31.10.2009 20:03 Post subject: |
|
|
| Benoni Hartvich wrote: | | Hvem er Sappara? |
Sappara er en fantasifigur som lever oppe i hodet til Nils Johan Semb.  _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 31.10.2009 20:04 Post subject: |
|
|
| Sutring skal ikke gå inn i rasjonelle vurderingen, vil ikke svenskene betale så får ikke Hamrèn gå og hvis han skulle bli vanskelig så får Rosenborg melde det til FIFA og få satt han i karantene til kontrakten har gått ut. Dette handler om prinsipper og ved å være vanskelig så viser vi ambisjoner og at vi ikke lar oss herse med. Tror du Hamrèn hadde firt på kravene iforhold til sluttpakke hvis vi ønsket å sparke han? Det er ihvertfall ikke synd på han. |
|
| Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 31.10.2009 20:19 Post subject: |
|
|
| Amen. |
|
| Back to top |