View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
puckno Veteran
|
Posted: 30.10.2009 23:27 Post subject: |
|
|
"Därför hängde det på att Erik Hamrén själv skulle bryta sitt kontrakt och skadeståndet i en eventuell rättstvist hade handlat om betydligt mindre pengar än vad Rosenborg nu krävde.
Men i och med att Hamrén ville att förbundet skulle lösa honom från Rosenborg blev det en ren förhandling där förbundet inte var villigt att hänga med – den norska klubben fick exempelvis sex miljoner kronor av det norska förbundet för Åge Hareide."
Spekulerer svenskene i at Hamren selv velger å bryte kontrakten for å få drømmejobben?
Tar ingenting for gitt før jeg hører Hamren si at han fortsetter.
Jeg er spent på Hamrens uttalelser lørdag!!! |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 30.10.2009 23:46 Post subject: |
|
|
Peter Storey wrote: | Om det stämmer att RBK begärde 10 milj och SvFF erbjöd 3.5 milj (en årslön) så är det inte omöjligt att Hamrén blir förbannad och bestämmer sig för att ta förbundskaptensjobbet med resultat att RBK får frimärkskassan påfyld. |
Hva mener du?
Han har kontrakt, og 10 millioner er Markedspris ikke overpris!
Det er ikke RBKs problem at svff ikke har råd. Slik jeg ser det er 10 millioner en mer realistisk sum enn 3,5 millioner, jeg stoler ikke på expressen.se...
Det å tro at svff ikke tar seg råd til å betale 4 mil svenske er også meget urealistisk.
Hareide ble for øvrig kjøpt opp for 6 millioner norske kr..
Edit:
Avsnitt 2 _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid.
Last edited by Ballahl on 30.10.2009 23:52; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
Nordlendingen Senior
|
Posted: 30.10.2009 23:47 Post subject: |
|
|
Kan forstå om Hamren er skuffet, men om det virkelig stemmer at vi kun krevde 4 milioner for han, så har han iallefall ingen grunn til å være bitre på oss...
Håper dagen summer stemmer, da burde hamren klare å riste av seg skuffelsen, og signere en ny langtidskontrakt med oss!
gjerrige svensker... Synes 4 milioner egentlig er et minimum av det vi kan kreve for hamren.
synes hoftun/skutle/rosenborg står har lykkes bra i denne saken så langt!
håper bare vi slipper noen kjipe vendinger i morgen... |
|
Back to top |
|
 |
Sneipen Senior

|
Posted: 30.10.2009 23:47 Post subject: |
|
|
Ballahl wrote: | Peter Storey wrote: | Om det stämmer att RBK begärde 10 milj och SvFF erbjöd 3.5 milj (en årslön) så är det inte omöjligt att Hamrén blir förbannad och bestämmer sig för att ta förbundskaptensjobbet med resultat att RBK får frimärkskassan påfyld. |
Hva mener du?
Det er ikke RBKs problem at svff ikke har råd. Slik jeg ser det er 10 millioner en mer realistisk sum enn 3,5 millioner, jeg stoler ikke på expressen.se...
Hareide ble for øvrig kjøpt opp for 6 millioner norske kr.. |
Og det var ETTER møre rabatten, Hamren er absolutt verdt sin vekt i gull og mer til ! _________________ Rosenborg og Liverpool |
|
Back to top |
|
 |
fab4fan Proff
|
Posted: 30.10.2009 23:55 Post subject: |
|
|
Flaav wrote: | Bare jeg som synes det blir litt feil å synge "Hamren elsker rbk, svff e itt vært no nå"? Syng heller at dere elsker Hamren, er tross alt rbk som avslo budet til svff og ikke hamren som valgte å bli, mulig som noen har nevnt tidligere at han selv egentlig er litt sur nå som det ikke ble noe av denne overgangen |
Hehe, er helt enig.. ble litt feil, men men _________________ - När det gäller att "anfalla Rom" tänker jag först och främst på Hannibal och hans 37 vältränade krigselefanter.
PeterStorey |
|
Back to top |
|
 |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 30.10.2009 23:56 Post subject: |
|
|
Som sagt , det STORE spørsmålet er nå om EH allerede har sett seg selv gjenforent med familien i Gøteborg.. han var villig til å gå betraktelig ned i lønn også. Jeg tror at EH vil ha problemer med dette noen dager. Skriver mannen under på 3 nye år fram til 2013 overrasker det meg mye.
Gjør han det vil jeg betrakte mannen som unik, enda mer unik enn det han har framstått som til nå. Jeg håper nå at RBK ikke har forskuttert forlengelse med EH, vil han ikke skrive under for nye 3 år er klubben like langt og må begynne reasearch allerede fra sommeren. Dette vil forstyrre extremt mye og vil skade klubben neste sesong.
Som sagt, jeg tror ikke siste ord er sagt i denne saken...... |
|
Back to top |
|
 |
Fortinbras Senior
|
Posted: 31.10.2009 00:02 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | En bedrövad Lars-Åke Lagrell är nu självkritisk:
- Vi kan inte vara så här öppna i en sådan här process. Men jag har bara bekräftat vad reportrar kommit fram till, säger förbundsbasen till fotbollskanalen.se.
- Det är inte jag som har läckt något.
Hur ser du på turen till Norge?
- Inte fan trodde jag att någon skulle känna igen mig på planet till Trondheim. Jäkligt naivt av mig och det har jag lärt mig nu.
- Klart jag är självkritisk efter det och hade jag vetat att det varit en falsk person på planet som tipsade om det så kanske jag inte sagt som det var.
|
Dersom SvFF-bossen er så lei seg og vonbråten for at hans "diskrete kaffeslabras" ble oppdaget på flyet, så kanskje han bør gå i seg selv også. Han burde vel snarere spørre kona si om hvordan hun lot ham fly til Værnes i dress med SvFF-logoen påsydd på jakka:
http://fotball.adressa.no...154081.ece
(Scroll halvveis ned i artikkelen for et godt bilde)
Haha, makan til svenskehistorie!
 |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 31.10.2009 00:16 Post subject: |
|
|
Och det blev ännu mer diskret när den helt okände Hamrén dök upp på Vaernes. Lagrell hade nog trott att terminalen på Vaernes var lika stor som Arlanda, när den knappt är större än Namsos Lufthavn.
http://www.avinor.no/luft...gservering
Last edited by Peter Storey on 31.10.2009 00:26; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 31.10.2009 00:24 Post subject: |
|
|
Ballahl wrote: | Peter Storey wrote: | Om det stämmer att RBK begärde 10 milj och SvFF erbjöd 3.5 milj (en årslön) så är det inte omöjligt att Hamrén blir förbannad och bestämmer sig för att ta förbundskaptensjobbet med resultat att RBK får frimärkskassan påfyld. |
Hva mener du?
Det å tro at svff ikke tar seg råd til å betale 4 mil svenske er også meget urealistisk.
Hareide ble for øvrig kjøpt opp for 6 millioner norske kr.. |
Men Åge hadde ett år mer igjen av kontrakten sin, også. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 31.10.2009 00:27 Post subject: |
|
|
For en tulling denne Lagrell er, altså. For hans del så må man nesten håpe på at han prøvde å fremstå på en lite profesjonell måte. Makan til idiot må man inn i NFF for å finne lik.
Er det noe kriterie når man søker til disse forbundsstillingene? Det virker som om man må fremstå som klovn, være skalla og ha dobbelt fornavn. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 31.10.2009 00:34 Post subject: |
|
|
Han hade nog en av sina sämre dagar. Och upplägget med öppenhet till media har visat sig vara helt misslyckat. Han har varit chef i SvFF i en mansålder och detta är nog den första skandalen. Han är känd som en drivande karl med ett mycket gott humör. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 31.10.2009 00:37 Post subject: |
|
|
Peter Storey wrote: | när den knappt är större än Namsos Lufthavn. |
Dette stemmer ikke. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 31.10.2009 00:41 Post subject: |
|
|
Det var kanske lite överdrivet. |
|
Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 31.10.2009 01:30 Post subject: |
|
|
Peter Storey wrote: | Det var kanske lite överdrivet. |
I likhet med mye annet fra ditt hold nå for tiden.
Tror du bare må senke guarden din og innse at Lagrell og SvFF har opptrådt amatørmessig i denne saken. |
|
Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 31.10.2009 01:46 Post subject: |
|
|
Finner det ganske "imponerende" at SvFF ikke er istand til å hoste opp mer enn 3-4 millioner. Jeg hadde sett for meg at en sum på rundt 10 mill ville skape problemer, men ikke så "lite" som 3-4.
Uansett tror jeg dette fort blir som med Sapara for Hamrén, svært skuffet til å starte med men det går over med tiden. Da er det godt vi har en vinterpause...
Forøvrig enig med de som føler at det siste ordet ikke er sagt i denne saken... |
|
Back to top |
|
 |
netrom Senior
|
Posted: 31.10.2009 02:30 Post subject: |
|
|
Ser det er mange her som skriver at vi står med sjegget i postkassa hvis ikke Hamre skriver under på en lengre kontrakt noe jeg mener er helt feil. EH har forsatt mye å tilføre RBK men jeg personlig tror ikke at om han går om et år er på langt nær like ille som hvis han går på dagen. Om et år har vi vært på utkikk etter trener i 1 år, sondert, og forhandlet oss frem og denne treneren vil få overlevert ett bedre lag enn per idag. Ingen Hareide, ingen "timing" men god forbredelse og ingen panikk, slik som det ser ut til at Svff har fått når hverken Svennis eller Backe osv ville ha jobben. Minner litt om RBK's sitasjon før Hamren faktisk det der.
Jeg for min del liker EH og håper han får trene Sverige en dag, men håper samtidig at det skal gå for seg på riktig vis og ikke fordi Svff prøver å shanghaie vår trener på det mest klønete vis bare fordi de selv ikke makter å få inn noen av sine førstevalg. Den dagen NFF sier at de "skiter i hva FCK sier" etter en kaffe med Solbakken humrer jeg nok godt men et er jo helt feil måte å gå frem på. (og kommer aldri til å skje)
Ikke at jeg husker om og hva EH fikk i sign-on fee men det er jo klart at vi skal ha kompansasjon hvis han fosvinner etter halv kontrakt, mannen har jo vunnet gull men vi er forsatt ikke i europa så jobben er halvgjort også. Selv om svensker er kjent for å være dumme må man jo forstå dette  |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 31.10.2009 03:15 Post subject: |
|
|
Greit at folk ikke liker etterpåklokskap , men det er bare herligt å se at jeg hadde rett hele veien. |
|
Back to top |
|
 |
hristo Senior

|
Posted: 31.10.2009 04:12 Post subject: |
|
|
Jeg må si at jeg er positivt overraska og veldig imponert over Skutle/Hoftun/Svendsen i denne saken. Fantastiske nyheter! |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 31.10.2009 04:12 Post subject: |
|
|
Hehe, tenkte du kom til å bli glad nå ja ;D |
|
Back to top |
|
 |
hristo Senior

|
Posted: 31.10.2009 04:20 Post subject: |
|
|
Endelig kan jeg legge meg med et smil og ikke sammenkrøket av engstelse. |
|
Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 31.10.2009 05:27 Post subject: |
|
|
Hva fan er det med de herre superstakkarslige svenskene? Her kommer de og spaserer rett inn i Trondheim, intervjuer Erik Hamrén og sier de driter i hva RBK sier. Så stiller RBK et helt vanvittig lavt krav på 3,5 mill kroner (noe som er pocket change for RBK) og SvFF trekker seg helt unna?
For en gjeng med fattige amatører. Ingen tvil om at RBK eier Norge og NFF, Sverige og SvFF. Sånn som det skal være. Nå, gi oss Champions League - der vi hører hjemme - blant Real Madrid, A.C Milan, Liverpool og Manchester United. Vi hører hjemme lengre sør på kontinentet. Ikke her oppe blant disse amatørene. |
|
Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 31.10.2009 10:46 Post subject: |
|
|
Rosenborgs krav var på 8 millioner ifølge VG. Fortsatt mener jeg det er alt for lavt, men det ser heldigvis ut til å holde. |
|
Back to top |
|
 |
SLOGUM Senior
|
Posted: 31.10.2009 11:16 Post subject: |
|
|
Jeg er tror forsatt at Hamren bryter kontrakten med RBK i dag, derfor ingen uttaleser i går. Han sjekker vel med advokater om hvordan han kan komme rimelig fra dette.......
Kanskje bare å starte trener jakta likevel....... Han blir nok forbundskapten. Tipper Lagrell og Hamren har en plan B |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 31.10.2009 11:35 Post subject: |
|
|
Jeg vil ha Hamren her fordi han vil bli her, hvis ikke er ikke dette noen gode nyheter. |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 31.10.2009 11:53 Post subject: |
|
|
HAHAHA!!! "Jeg skiter i hva Rosenborg vil".... jeg klarer ikke å la være.... IN YOUR FACE LAGRELL!!! Litt for sent ute med ydmykheten den karen.... HAHAHAHAHAHAHAHAHA
... og nå kan de ende opp med han her...
http://www.nettavisen.no/...745805.ece
åååå... jeg dør! HAHAHAHAHA!
sånn.. der var skadefryden ute av kroppen..
Last edited by Hjelde on 31.10.2009 12:00; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
|