English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Trener 2010
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 163, 164, 165  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Demolith
Rutinert

PostPosted: 29.10.2009 14:16    Post subject: Reply with quote

Ja for han har vært tydelig på at han ønsker jobben, i motsetning til Hareide som sier en ting til klubben, har hemmelige møter med landslagsledelsen, for så å si "nei sorry gutta, eg tek jobben likevel eg, bai bai"
Back to top
View user's profile Send private message
h b
Veteran

PostPosted: 29.10.2009 14:17    Post subject: Reply with quote

et spørsmål om timing Wink
roger
Senior

PostPosted: 29.10.2009 14:24    Post subject: Reply with quote

Hva med Lars Olsen i OB? Han gjør nå i alle fall en knall jobb med Odense Boldklubb!
Back to top
media
Veteran

PostPosted: 29.10.2009 14:41    Post subject: Reply with quote

jeg tror bratseth har et poeng når han ønsker en trener som ikke har fortid i rbk.

hareide har svært mye som taler til sin fordel, jeg driter i dette med uspiselighet (se på ivers) - slikt går over. men det er en del heft med hareide som jeg ikke liker, og da tenker jeg ikke på at han forlot rbk til fordel for landslaget, slikt må man desverre finne seg i - også med hamren.

jeg mislikte at hareide forlot en dansk klubb i gullinnspurten fordi han mista "gløden". jeg misliker at hareide klarte å trene norge et helt år uten å vinne en eneste kamp. og jeg er skeptisk til om hareide klarer å stå oppreist i de mange stormene vi vet vil komme som trener av rbk.

når det er sagt, så har han vist veldig mye bra. fotballfaglig er han en utvilsomt en høyst kompetent kar.

jönsson er spennende. jeg syns rbk skal innlede samtaler med ham, men jeg syns også at de bør ha flere navn på blokka. sollied og hareide er vel ganske opplagte kandidater, men sollied er den jeg er mest usikker på. han har både lyktes men også mislyktes ganske kraftig i europa, og hvorfor er han ikke trener for en større klubb i dag?
Back to top
Nordlendingen
Senior

PostPosted: 29.10.2009 15:06    Post subject: Reply with quote

Synes det er urovekkende at Prica går ut å sier at han vil ha Hareide. Er det virkelig noen(tenker av de involverte i ansettelses prosessen på brakka) som seriøst kan tenke på å ansette Hareide igjen??
Synes det vil være værste scenario, både for resultatene til rosenborg i nærmeste framtid, og ikke minst for sjarmen og det offensive spillet til klubben. Vi har ingenting å tjene på å ansette Hareide nå.
Back to top
Demolith
Rutinert

PostPosted: 29.10.2009 15:09    Post subject: Reply with quote

hæ?? link til hvor Prica sier det ønskes, ser ikke noe på VG,Dagbladet eller Adressa.
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 29.10.2009 15:12    Post subject: Reply with quote

Hvor har Prica sagt at han vil ha Hareide?

Synes også Rosenborg bør sjekke ut Lars Olsen i OB. Jeg kjenner ikke til mannen men virker som en god trener iallefall. Bør sjekkes ut.

Eneste som bør være sikkert til neste år er at den neste treneren ikke har vært en utpreget assistent. Da tenker jeg på Henriksen, By Rise, Perry og Ingebrigsten. Joda Perry og Kåre er hovedtrenere nå men ikke gode nok. En ny trener bør (må) ha internasjonal erfaring, ha resultater å vise til, en sterk leder.
Back to top
Demolith
Rutinert

PostPosted: 29.10.2009 15:14    Post subject: Reply with quote

Beklager, spora opp linken selv etter en litt grundigere kikk
http://www.vg.no/sport/fo...tid=582456
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 29.10.2009 15:53    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig i at man i denne omgang bør finne noen som ikke har vært i klubben tidligere.

Jeg tror det kan være noen gode kandidater i Allsvenskan, samt at Jan Jönsson selvfølgelig er en kjempebra kandidat som jeg tror ville passet perfekt i Rosenborg.

Sportslig sett må jo Rosenborg være en kjempeutfordring for Jan Jönsson og et steg videre. Nå har han familie i Bærum og barn på skole, det kan være et argument imot.

Jeg ønsker meg mye heller en svensk trener enn en dansk, årsaken til det ligger i språk og sinnelag - det er faktisk endel vanskeligere å forstå en danske enn en svenske. Selv om jo mye av dialogen på treningsfelt foregår på engelsk, så går dette litt på det med kommuniksjon med omgivelsene både internt og eksternt.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 29.10.2009 15:57    Post subject: Reply with quote

Forøvrig tror jeg Ola By Rise vil komme tilbake som hovedtrener i Rosenborg en gang, og det kan være en god og varig løsning på sikt all den tid han er trønder og bor her og ikke nødvendigvis vil hoppe på første tilbud videre, men han må etter mitt skjønn ut og få mer relevant hovedtrenererfaring før han får muligheten neste gang. Men jeg ser ikke bort fra at dette er Nils Arne Eggens kandidat allerede nå !!!
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 29.10.2009 17:50    Post subject: Reply with quote

Hareide skal visstnok kjempe for at Örgryte skal overleve i Allsvenskan. Men han er mer opptatt av å kommentere Rosenborg-ryktene enn å fokusere på sin nåværende jobb. Jeg synes vi med det har oppsummert Åge Hareide og kan konkludere med at han overhodet ikke bør være aktuell for jobben. Bør i såfall være en kriseløsning. Om vi leter i to-tre måneder og ikke finner en sjel som ønsker seg jobben, så er det bare å ringe Hareide. Han sier ja tvert. Selv om han en måned tidligere har signert for Viking.

Sånn er Åge Hareide. I tillegg synes jeg han har klare taktiske svakheter, som han avslørte ved utallige anledninger sist han var her, og som han allerede har avslørt et par ganger i Sverige.

For Ola By Rises del anser jeg det som et minimumskrav at han har trent Ranheim i førstedivisjon et par sesonger før jeg vil vurdere han som en kandidat for RBK-jobben igjen.

Skal vi ha en norsk trener ser jeg kun én mulig kandidat: Trond Sollied.
Men Sollied er en stor risiko. Han kan fort finne på å bruke RBK som et springbrett for å gjøre seg aktuell for større jobber i utlandet igjen, etter at han nå sannsynligvis bare har fått tilbud fra mindre gode klubber etter avgangen fra Herenveen. Sollied er heller ikke den som tvinger spillerne til å spise havregrøt til frokost og som deler Hamréns attityd-filosofi. Og jeg frykter at Iversen fort kan bli konge på byen igjen hvis Sollied overtar. Men likevel. Av norske alternativer er han den eneste reelle kandidaten i mine øyne. Jeg setter han som tredjevalg.

Janne Jönnson er mitt andrevalg. Han har sine begrensninger han også, imponerte ikke med Stabæk mot FCK, og kan veldig fort bli aktuell som ny norsk landslagssjef igjen i 2011 om han ikke får jobben i denne omgang.

Et internasjonalt navn med gode meritter er mitt førstevalg. Om vedkommende heter Temuri Ketsbaia, Michael Laudrup eller Steve Coppell vet jeg ikke. Og det er kanskje heller ikke så viktig.
Men der ute på kontinentet så må det finnes minst én god trener som kunne tenke seg RBK-jobben, og som ikke ser det som en nedtur å være i RBK i fire-fem år.
Ballahl
Veteran

PostPosted: 29.10.2009 19:04    Post subject: Reply with quote

Erlendr wrote:
Hva med Temuri Ketsbaia!?

Han er nokså ukjent for meg, også de fleste andre vil jeg tro.

robbie wrote:
Men jeg nekter å tro at det ikke finnes noen trenere på kontinentet som vil finne RBK interessant.

Jeg synes vi bør holde oss til dette kontinentet, men holde oss unna Spania, Frankrike og Italia (trenere som ikke gidder å lære seg engelsk). Grunnen til det er store kulturforskjeller, dessuten må neste trener kunne snakke bra engelsk.

Den neste trener må:
- kunne videreføre Hamréns tankegang
- kunne engelsk
- ha en offensiv tilnærming til spillet

Edit:
Takk, Torbjørn!

- Rune var forut for sin tid.

Last edited by Ballahl on 29.10.2009 19:25; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 29.10.2009 19:11    Post subject: Reply with quote

Ballahl wrote:
Jeg synes vi bør holde oss til dette kontinentet, og holde oss unna Spania, Frankrike og Italia

Siden disse landene fremdeles befinner seg på nettopp dette kontinentet mener du sikkert "men" i stedet for "og".
Keenoir
Legende

PostPosted: 29.10.2009 19:11    Post subject: Reply with quote

Hva får deg til å tro at spanske, franske og italienske trenere ikke kan lære seg engelsk, det er få land som har sendt flere trenere enn disse rundt omkring i europa og flesteparten har i det minste lært seg engelsk. F.eks brukte Cappelo og Ancelotti kun måneder før deres ankomst til å lære seg engelsk.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 29.10.2009 19:16    Post subject: Reply with quote

Erlendr wrote:
Hva med Temuri Ketsbaia!?

God spiss i sin tid, erfaring fra flere ligaer, gjorde det godt med det kypriotiske laget sitt i CL i fjor, ja, men oppnådde den suksessen på å kopiere det greske landslaget stil - han hentet jo til og med Traianos Dellas til å styre forsvaret og spilte til tider mer defensivet enn Hellas under Rehagel noen gang gjorde i EM 2000.

Helt feil stil for RBK, med andre ord.
Ballahl
Veteran

PostPosted: 29.10.2009 19:28    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Hva får deg til å tro at spanske, franske og italienske trenere ikke kan lære seg engelsk,

Det er ikke det at de ikke kan, men rett å slett det at de ikke gidder. Kan nesten ta med Tyskland også..

Keenoir wrote:
det er få land som har sendt flere trenere enn disse rundt omkring i europa og flesteparten har i det minste lært seg engelsk. F.eks brukte Cappelo og Ancelotti kun måneder før deres ankomst til å lære seg engelsk.

Nettopp, da er det greit.
Men de fleste gidder ikke og da er det bare å holde seg unna.

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Eru
Veteran

PostPosted: 29.10.2009 19:39    Post subject: Reply with quote

Så får man vel holde seg unna dem som ikke gidder å lære seg engelsk og vurdere dem som alt behersker språket.

Blir det Hareide selger RBK minst ett sesongkort mindre neste år.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 29.10.2009 20:19    Post subject: Reply with quote

Keenoirs trener-ønskeliste:

1: Et internasjonalt navn (Om det blir X eller XX vet jeg ikke. Og det er kanskje heller ikke så viktig.)
2: Janne Jönsson
3: Trond Sollied

Må innrømme at jeg syns den var fin Keenoir Razz

Fra spøk til alvor så skjønner jeg hva du menter. Det er viktig å evne å se utenfor sin egen lekegrind. Jeg begynner også å bli mektig lei at hver gang vi skal bytte trener så innkalles 10 mann med millionlønninger til ekstraordinært styremøtet, diskuterer i mange timer og kommer frem til følgende navn: Sollied og Hareide.... :S
Trenerspørsmålet har virkelig satt tankeprosessen igang hos folk og det er mye kreativt som kommer. Gjengangeren er at folk er klare for noe nytt, dermed kommer forslagene som:
- en spansk eller nederlandsk en
- Solskjær
- Et internasjonalt navn
Det viktigste blir jo å finne en trener som for det første er ledig/oppnåelig, som har lyst til å trene Rosenborg, som er dyktig på alle delene av det å være en trener. Høgmo var god på alle andre ting enn å være en trener, men selv det var bra for klubben. Hamren har (tilsynelatende) vært dytktig i alle aspekter, som Høgmo, men i tillegg også vært en god trener. Dette burde jaktes, og finner vi personen så er det likegyldig for meg om han er så internasjonal at han bærer 5 forskjellige pass fra kule steder, eller om han har bodd hele livet på Møllenberg Razz
Jeg kan ikke nok om alle trenere ute i verden til å komme med noe eksotisk navn, så mitt soleklare førstevalg blir Jönsson. Han oppfyller alle kriteriene i min bok, og han er oppnåelig uansett hva Stabæk sier i media.
Back to top
ssjovold
Proff

PostPosted: 29.10.2009 20:50    Post subject: Reply with quote

Ser gjerne en hollandsk trener på brakka, med mindre han heter Ruud Gullit. Han har trent mange bra lag uten egentlig å oppnådd suksess med noen av dem basert på mengeden av talent tilgjengelig (Oppholdet i LA Galaxy var ren og skjær katastrofe!). Et klart eksempel på at et stjernenavn stort sett blir en ren fasade for andres egentlige talenter (se på Klinsman vs. Joachim Löw på det tyske landslaget, samt Klinsmans skjebne i Bayern Munchen ettepå)

Er også sympatetisk til Laudrup, men all den tid Morten Olsen antagelig vil være ferdig med det danske landslaget etter VM i 2010, så regner jeg med at han stikker til Danmark på samme vis som Hareide/Hamren, og da er vi like langt.

Det er vel også andre ting befengt med Sollied annet enn at trenerkarrieren hans har hatt en nedadgående pil de siste årene, som muligens gjør ham uspiselig (han er f. eks. ikke velkommen hos NFF jfr. Mini...)

Hareide vet ihvertfall hva han går til hvis han kommer tilbake. Og hvor skal han egentlig gå hen hvis han har lyst til å dra igjen? Han har allerede trent landslaget. Jeg kan ikke tenke meg at han blir aktuell for en kontinental klubb eller landslag med det første! Men egentlig regner jeg med at han havner i Stockholm eller Helsingborg en plass.

Eggen ville ha Ola By etter Hareide, og jeg regner med at han ikke har forandret mening. De har et annet styre og en annen sportssjef nå, så kaoset som eksisterte den gangen har roet seg ned.
senador
Legende

PostPosted: 29.10.2009 20:51    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
puckno wrote:
Jeg er enig i at man i denne omgang bør finne noen som ikke har vært i klubben tidligere.

Jeg tror det kan være noen gode kandidater i Allsvenskan, samt at Jan Jönsson selvfølgelig er en kjempebra kandidat som jeg tror ville passet perfekt i Rosenborg.

Sportslig sett må jo Rosenborg være en kjempeutfordring for Jan Jönsson og et steg videre. Nå har han familie i Bærum og barn på skole, det kan være et argument imot.

Jeg ønsker meg mye heller en svensk trener enn en dansk, årsaken til det ligger i språk og sinnelag - det er faktisk endel vanskeligere å forstå en danske enn en svenske. Selv om jo mye av dialogen på treningsfelt foregår på engelsk, så går dette litt på det med kommuniksjon med omgivelsene både internt og eksternt.

Forøvrig tror jeg Ola By Rise vil komme tilbake som hovedtrener i Rosenborg en gang, og det kan være en god og varig løsning på sikt all den tid han er trønder og bor her og ikke nødvendigvis vil hoppe på første tilbud videre, men han må etter mitt skjønn ut og få mer relevant hovedtrenererfaring før han får muligheten neste gang. Men jeg ser ikke bort fra at dette er Nils Arne Eggens kandidat allerede nå !!!

Nei, nei, nei ola by vil ikke være noen fremtid. Da får vi alt vi har prøvd å bryte med. Vi skal ikke ha noen nesten-Eggen. Vi har avsluttet den tida for godt!!
Back to top
ssjovold
Proff

PostPosted: 29.10.2009 21:15    Post subject: Reply with quote

Hvordan Ola By ikke er blitt sett på som kandidat til landslagsjobben skjønner ikke jeg...
senador
Legende

PostPosted: 29.10.2009 22:27    Post subject: Reply with quote

Ironisk ja?

Hvis ikke så skyldes det at han har ikke i nærheten av den erfaring som trengs. Assistenttrener og pusekatt under Nils Arne er ikke nok.
Back to top
Erlendr
Veteran

PostPosted: 29.10.2009 22:29    Post subject: Reply with quote

Det er vel dialekta det står på, for av tidligere landslagstrenere så er det bare NAE som har bedre meritter i kraft av By Rises seriegull og CL-deltakelse.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 29.10.2009 22:39    Post subject: Reply with quote

Du kan ikke likestille en assistentrolle og hovedtrenerrolle. Se nå er Henriksen assistent og Hamren hovedtrener. Alt går mye bedre enn når Henriksen var hovedtrener.
Back to top
ssjovold
Proff

PostPosted: 29.10.2009 22:41    Post subject: Reply with quote

Ola By var vel ikke den strengeste i verden, og var muligens litt for mye 'frihet under ansvar'. Men han har tross alt også vært assistent under Sollied, Hareide og Drillo i tillegg... og hvis han kan alliere seg med vaktbikja Trond Henriksen (assistent under alle de minus Drillo pluss Hamren) så skulle det vel være litt pondus der...

men altså ikke like sexy som noen nye...

Og jeg gjentar gjerne min utenlandsfavoritt: Sigi Schmid. Faktisk meget merittert, skjønt de står ikke i like høy stjerne på dette kontinentet...
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 163, 164, 165  Next
Page 12 of 165

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb