English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Trener 2010
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 163, 164, 165  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Erlendr
Veteran

PostPosted: 29.10.2009 00:46    Post subject: Reply with quote

Kjello wrote:
Dagens hendelse med Öregryte er vel nok et bevis på at Hareide er best når det ikke gjelder.

Jeg mener den myten om at Hareide "svikter" når det gjelder er litt feilaktig. Man vinner ikke ligaen i både Sverige, Danmark og Norge uten å være god når det gjelder. Resultatene til Hareide (på klubbnivå) er det få i Norden som matcher, når det gjelder personen Hareide blir det en annen diskusjon.
Back to top
View user's profile Send private message
longines
Veteran

PostPosted: 29.10.2009 00:47    Post subject: Reply with quote

Igjen, det seriegullet i Danmark, kom ikke det på samme måte som det Høgmo fikk med oss i 2006?
Back to top
Snorkel
Veteran

PostPosted: 29.10.2009 00:55    Post subject: Reply with quote

Brønby hadde ikke vunnet siden 1998 når de tok gullet under Åge i 2002.

litt mer som Harmèn, reiste en gammel storhet. Smile
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 29.10.2009 00:57    Post subject: Reply with quote

Fra Wiki, "Før Brøndby ble seriemestre i 2002 (sitt første seriemesterskap siden 1998) sluttet Hareide som hovedtrener for å inngå et «fotballsølibat». Hareide maktet derfor aldri å føre Brøndby til seriemesterskap i sin periode som hovedtrener i klubben."

Altså som Høgmo her.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
robbie
Veteran

PostPosted: 29.10.2009 00:58    Post subject: Reply with quote

Laudrup vant det gullet.
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 29.10.2009 00:58    Post subject: Reply with quote

Ganske identisk med Høgmo tilfelle det der.
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 29.10.2009 01:00    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Laudrup vant det gullet.

Nei, Tom Køhlert tok over midt i sesongen. Litt på samme måte som Tørum gjorde det.
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 29.10.2009 01:19    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Jeg er enig i at den typen uttalelser (les: halvorsens fra 1978) er unyanserte og definitivt off-topic. Men akkurat erlendrs kommentar er jo bare en humoristisk variant av dilemmaet: "Hvis Gud eksisterer, hvorfor skjer det onde ting da?". Det må da passe inn under taket, eller?

Hvis kristne, og Storey, Hjelde: ja, jeg putter dere i den boksen i kraft av reaksjonene dere, ikke tåler såpass med vitsing rundt temaet, men føler dere kallet til korstog hver gang ordet "kristen" dukker opp, da vil jeg anbefale noen Valium til skrivinga.

I Storeys tilfelle kan det vel til og med beskrives som forskuddskrig.

Jag misstänkte att erlenders uttalande var ett skämt, men Halvorsen och Klevolainens uttalanden i den lovande juniorens tråd, junioren som till och med har hoppat över ett år i skolan, var gravallvorliga - och det var de jag reagerade på. Och nej, jag är inte kristen, dock döpt och konfirmerad utan allvarliga men.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 29.10.2009 09:36    Post subject: Reply with quote

Køhlert tok over fire-fem runder før slutt, ikke midt i sesongen.
Back to top
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 29.10.2009 09:56    Post subject: Reply with quote

Om jeg husker rett, hadde Brøndby en kjempeledelse under Hareides ledelse. Deretter begynte forspranget å krympe, man var nærmest i ferd med å bli tatt igjen. Hareide trakk seg og Brøndby tok gull.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 29.10.2009 12:47    Post subject: Reply with quote

– Vi kommer ikke til å godta at «Janne» går til Rosenborg. De er en konkurrent som ikke har hatt noe bedre resultater enn oss de siste årene. Etter det jeg skjønner på «Janne» er han ikke særlig interessert heller, kommenterer sportslig leder i Stabæk Tom Schelvan.

Les mer: – Godtar ikke at «Janne» går til Rosenborg
Back to top
JohnTiger
Veteran

PostPosted: 29.10.2009 12:58    Post subject: Reply with quote

Når vinterpausen i startet i desember etter 19 kamper ledet Brøndby med 10p på FCK. (43 mot 33) På de 8 første kampene etter vinterpausen hadde Brøndby elendige 3-3-2, noe som selvfølgelig ikke var akseptabelt og Hareide trakk seg etter at de tapte 1-2 hjemme mot Midtjylland. Forspranget var da krympet til 2p, 55 mot 53. FCK hadde altså hatt 6-2-0 i den perioden. Faktisk 11-3-0 på de 14 siste...

Til slutt vant Brøndby på målforskjellen. Begge lag med 69 poeng.

Hareide var altså ansvarlig for 55 av de 69 poengene og skal vel ha en stor del av æren for at Brøndby vant det året.
Back to top
Totto_Dahlum
Rutinert

PostPosted: 29.10.2009 13:12    Post subject: Reply with quote

Hvis Jønson ønsker seg til oss lar det seg vel ordne på samme vis som at Hamren forsvinner til Sverige mot vår vilje.

Kan virke som om Jønson og Sollied nå er det heteste kandidatene, det synes jeg er positivt ut fra forutsetningene om at man ikke leter etter ny trener utenfor Skandinavia.

Tipper sjansene for å få Sollied er bedre nå en noengang. I motsetning til i 03,04 og 07 er det vi som sitter med de beste kortene på hånden denne gangen. Den gangen var Sollied svært ettertraktet på markedet og linket til relativt store klubber i Tyskland, England, Hellas samt landslagsjobben i Norge, FCK osv. Vi på den andre siden var i desperat nød og nærmest tryglet ham om å hjelpe oss. Nå har plutselig vi flere gode alternativer, det er ikke gitt at Sollied får jobben om han vil ha den en gang, mens Sollied ser ut til å være mindre ettertraktet enn noen gang etter et par uheldige klubbvalg de siste årene. At han taper kampen om jobben i Lokeren, ikke er aktuell som norsk landslagstrener og vurderer jobber i midtøsten kan vel tyde på en trener som ikke har allverdens valgmuligheter.
Back to top
Bombadil
Junior

PostPosted: 29.10.2009 13:13    Post subject: Hareide Reply with quote

Om man ansetter Jønsson eller Sollied så risikerer man jo med temmelig stor sannynlighet at man om ett år eller to, når Drillo gir seg, at man mister en ny RBK trener til landslaget.

Hareide derimot er vel temmelig utelukka som ny landslagssjef etter Drillo. Derfor burde man kanskje ansette Hareide, om man skal tenke langsiktig.......
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 29.10.2009 13:18    Post subject: Reply with quote

Hareide dør jo om 30 år, la oss ta en ung, dårlig trener som ingen andre vil ha Rolling Eyes
SLOGUM
Senior

PostPosted: 29.10.2009 13:20    Post subject: Reply with quote

Hvorfor kan ikke RBK få tak i ett toppnavn til trener.. .Viking klart jo og få kloa i Roy Hodgeson for pokker... og de er jo mindre attraktive enn rbk........ Hva med Gullit eller en anne nederlender.. Det hadde vært noe det.........
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 29.10.2009 13:35    Post subject: Reply with quote

Hareide: Nei
Sollied: Nei

Det er første ledd i trenerspørsmålet. Så får man starte jakten derfra.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
ode
Veteran

PostPosted: 29.10.2009 13:46    Post subject: Reply with quote

Han her blir vel snart ledig? Regner med at fallskjermen hans vil bli såpass stor at han kan trene oss et par sesonger med omtrent samme lønn som Hamrén og enda ha penger til smør på brødskiva.

Laudrup er kanskje noe mer realistisk mål hvis vi skal gå etter større fisker enn Hareide og Sollied. Jeg ønsker meg Laudrup.
Keenoir
Legende

PostPosted: 29.10.2009 13:47    Post subject: Reply with quote

Kan tenke meg at han drar tilbake til Villareal.
Back to top
Sigurd
Senior

PostPosted: 29.10.2009 14:00    Post subject: Reply with quote

Jeg synes Hareide er det beste realistiske alternativet. Synes det er merkelig hvordan Hareide tilsynelatende blir sett på som en mye større sviker enn Hamren (om han nå går). Greit Hareide gjorde en tabbe da han gikk til landslaget, men det er et valg mange andre ville gjort i samme situasjon (som vi ser et eksempel på nå).

Det positive med å ansette Hareide på nytt (i tillegg til at rosenborg hadde en kjempesesong med han som trener) er at han ikke kommer til å bli aktuell som landslagstrener, han har fartet mye rundt, og han har klart gitt utrykk for at han kan tenke seg tilbake til rosenborg. Hvis Hareide får jobben tror jeg rosenborg får en trener som blir værende, en som ønsker stabilitet, og ikke lenger er interessert i å farte rundt til mer spennende jobber.

Og så synes jeg det er på tide å tilgi han affæren i 2003. Jeg tror Roseborg er mer tjent med å se muligheter, og hva som er best for laget, enn å bygge på hat og grave opp gamle konflikter.
Back to top
ode
Veteran

PostPosted: 29.10.2009 14:03    Post subject: Reply with quote

Tror nok klubben tenker omtrent som deg, men tilgivelse fra fansen får han nok aldri.
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 29.10.2009 14:05    Post subject: Reply with quote

Hareide for meg handler ikke om å tilgi noe som skjedde for seks år siden, men mer å vite hvilken person vi har med å gjøre. Jeg stoler ikke på ham.
Back to top
Øystein
Veteran

PostPosted: 29.10.2009 14:06    Post subject: Reply with quote

Har Hareide noensinne fullført en kontrakt?

Det at han stiller opp på intervjuer/ frierier til RBK midt under oppkjøringen til sin nåværende klubbs viktigste kamper noensinne er grunn nok til å ikke velge ham. Samme hvilken måte journalister vinkler intervjuer og lager overskrifter, her skal han si "ingen kommentar, mitt fokus er på Ørgryte og å berge plassen". Men der har du Hareide, gresset er alltid grønnere på den andre siden. Uten unntak.
Back to top
Demolith
Rutinert

PostPosted: 29.10.2009 14:10    Post subject: Reply with quote

Spot on, man vet ikke hvor man har han, aldri...
Plutselig neste dag kan han være trener en helt annen plass fordi det ser mer fristende ut og har større "status" (f.eks landslagstrener for Norge).
Nå tror jeg ikke Hareide har potensiale lengre til å bli noe annet enn klubbtrener igjen, men det kommer ikke til å være for en klubb av Rosenborgs kaliber. Han fortjener det rett og slett ikke!
Back to top
Sigurd
Senior

PostPosted: 29.10.2009 14:13    Post subject: Reply with quote

Hvis Hamren vil tilbake til Rosenborg om et par år. Fortjener han det?
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 163, 164, 165  Next
Page 11 of 165

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb