English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Erik Hamrén
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 120, 121, 122 ... 173, 174, 175  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 28.10.2009 00:54    Post subject: Reply with quote

Det har jag läst tidigare och blev inte särskilt imponerad. Han påstår att SvFF har tagit otillåten kontakt med Hamrén. Han gör en mycket tveksam analogi mellan spelares och tränares situation. Men han talar inget om kontraktssituationen. I detta fall verkar det inte finnas några komplicerade arbetsrättsliga frågor utan rör sig om skadestånds-/avtalsrätt som bygger på den gamla romerska rätten och är likadan i Norge och Sverige.
Back to top
View user's profile Send private message
bolgebah
Veteran

PostPosted: 28.10.2009 01:03    Post subject: Reply with quote

Vel, vi kan jo henlede oppmerksomheten på følgende:

Quote:
- Dette har ikke noe for seg. Arbeidsmiljøloven åpner for at ansatte i idretten kan ha midlertidige ansettelsesavtaler. Det betyr at de kan ha tidsbestemte avtaler, og når dette er inngått, som er tilfelle her, løper avtalen til den opphører, sier Leren til Dagbladet.

- Jeg tar forbehold om hva som står i kontrakten mellom Hamrén og RBK. Men normalt er det ikke adgang til å si opp en gjensidig avtale, dersom det ikke er mislighold inne i bildet, for eksempel at RBK ikke har betalt lønn, legger han til.

...og på medlemsmøtet i kveld (oh, behave!) fikk vi vite at det ikke finnes noen klausul i kontrakten til Hamren. Jeg kan være med på at det ikke akkurat finnes enorme mengder entydig erfaring fra lignende saker, men det blir litt søkt å bruke et par tilfeldig utvalgte svenske eksperter med moderat innsikt som sannhetsvitner.

Uansett blir dette temmelig hypotetisk, da det er komplett usannsynlig at Hamrén kommer til å tvinge gjennom en sak som må løses i rettsapparat. Hvis noe skjer, kommer det til å bygge på en slags multilateral - om enn noe motvillig - enighet. Hvorfor mediene sleper fram alle disse selvtitulerte ekspertene bygger nok først og fremst på et ønske om å produsere treff på nettsidene.
Back to top
Demolith
Rutinert

PostPosted: 28.10.2009 01:09    Post subject: Reply with quote

Så så, du oppfører deg da fint ved og ikke fortelle noe eksklusivt for medlemsmøtet da Hoftun gikk ut med den informasjonen for 2 uker siden Smile
For ei suppe...
Back to top
firkl0ver
Junior

PostPosted: 28.10.2009 02:53    Post subject: Reply with quote

Det er godt mulig at noen har foreslått dette før meg, men hva med at RBK beholder Hamrén ut kontraktstiden, for så å bli trener for Sverige? De kan jo ta en "Rosenborg" i mellomtida med å la den kommende assistenten lede laget et år, så får vi god tid til å finne en verdig arvtaker.
Back to top
LarsG
Veteran

PostPosted: 28.10.2009 02:53    Post subject: Reply with quote

Jeg tror ikke SvFF er interessert i å vente ett år. Da er det kanskje nye og bedre alternativer klare. De vil ha en nå. En som kan shape laget sitt allerede fra nu. Landslag møtes så sjeldent at det tar lang tid for en trener å få påvirket laget. Jeg tror Svff vil ha en trener nå som skal sitte for mange år, sette inn en spillerstil og få i gang hjulene godt før kvalikk til EM begynner.

Ja. Hva sier dere gutter?

Kaller vi Hamrén en sviker om han drar fra oss? Eller viser vi stor forståelse over den særdeles ettertraktede landslagstrenerjobben hvor etterlengtede 40. plasser på FIFA-rankingen og 3. plasser i kvalikkene venter? Jeg sier sviker.
Back to top
SondrMan
Rutinert

PostPosted: 28.10.2009 05:07    Post subject: Reply with quote

LarsG wrote:

Ja. Hva sier dere gutter?

Kaller vi Hamrén en sviker om han drar fra oss? Eller viser vi stor forståelse over den særdeles ettertraktede landslagstrenerjobben hvor etterlengtede 40. plasser på FIFA-rankingen og 3. plasser i kvalikkene venter? Jeg sier sviker.

Sviker og ikke mye "attityd" i å bare forlate RBK for en annen jobb.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 28.10.2009 05:25    Post subject: Reply with quote

Hamrén har bare vært ærlig og sagt det han mener. Han ønsker landslagsjobben og håper alt ordner seg slik at han nettopp blir «forbundskapten». Men Rosenborg Ballklub avgjør alt, vi sier ja og får 10 millioner eller "a big fat NO"!

Jeg synes ikke Hamrén har gjort mye kritikkverdig, men disse andre svenskejævlerne kan suge Maradonas ...!

En midlertidig løsning, som det firkl0ver nevner er ikke ønskelig for noen parter, vil jeg tro.
Jeg håper på en noe mer håndfast løsning.

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
SLOGUM
Senior

PostPosted: 28.10.2009 09:03    Post subject: Reply with quote

Hamren må kalles en svike om han forlater RBK. OG attityden han kan han stikke lagt opp i ræva... Han er liksom ikke rett mann til å prate om attityd lengre
Back to top
SLOGUM
Senior

PostPosted: 28.10.2009 09:10    Post subject: Reply with quote

http://fotball.adressa.no...154190.ece

Ja da er det vel bare å regne med at Hamren forsvinner i løpet av dagen og at Rambo leder laget mot brann
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 28.10.2009 09:26    Post subject: Reply with quote

Føler Hamren har vært åpen om at dette er drømmejobben mht kombinasjonen jobb/familie.

Jeg velger å ønske han lykkke til, håper han kjeder seg med 20 treninger i året, OG VELKOMMEN TILBAKE VED EN SENERE ANLEDNING !
Keenoir
Legende

PostPosted: 28.10.2009 09:33    Post subject: Reply with quote

Slik jeg forstår det Skutle sier i den saken så virket det temmelig uaktuellt å slippe Hamrèn og Lagrell sa vel også at hvis Rosenborg ikke ville forhandle så var det lite han kunne gjøre. Virker som et par ting begynner å demre for Lagrell.

Last edited by Keenoir on 28.10.2009 09:37; edited 1 time in total
Back to top
SLOGUM
Senior

PostPosted: 28.10.2009 09:33    Post subject: Reply with quote

Er med hamren som hareide, vil ikke han noen av dem tilbake når de først har valgt å forlate klubben
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 28.10.2009 09:36    Post subject: Reply with quote

Enig Keenoir, Skutle sier jo:

"– Vil dere handle mot Hamréns vilje?

– Jeg ønsker ikke å kommentere om han har lyst på jobben eller ikke. Vi forholder oss til at han har kontrakt her neste år og vi ønsker også å inngå lenger kontrakt enn den han har nå, sier Skutle. "

- Torgeir Børven
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 28.10.2009 09:58    Post subject: Reply with quote

"Vi forholder oss till att han har kontrakt". Hur många tränarkontrakt har RBK brutit de senaste åren genom att sparka tränare? Hykleri?
Back to top
Rocky83
Veteran

PostPosted: 28.10.2009 10:03    Post subject: Reply with quote

SLOGUM wrote:
Hamren må kalles en svike om han forlater RBK. OG attityden han kan han stikke lagt opp i ræva... Han er liksom ikke rett mann til å prate om attityd lengre

Han er en sviker for deg. For meg er Hamrén en helt, og det tror jeg han er for mange her inne også. Hvorfor det, jo, fordi de fleste her inne har evnen til å sette seg inn andre folk sin situasjon, og har derfor full forståelse for at Hamrén har lyst til å forfølge en stor drøm. Vi er SKUFFET, men SVIK? Jeg tror ikke helt du forstår hva svik er. Jeg kommer virkelig til å savne Hamrén og Hamrénhoppet, og jeg unner av han av hele mitt hjerte suksess med det Svenske landslaget. Takk for gullet Hamrén!
Back to top
Benoni Hartvich
Rutinert

PostPosted: 28.10.2009 10:04    Post subject: Reply with quote

Har din nesegruse beundring for ledelsen på Brakka svunnet noe, Peter?
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 28.10.2009 10:06    Post subject: Reply with quote

[quote="Rocky83 og jeg unner av han av hele mitt hjerte suksess med det Svenske landslaget. Takk for gullet Hamrén![/quote]

du mener ikke seriøst at du håper sverige gjør det bra ???
Rocky83
Veteran

PostPosted: 28.10.2009 10:09    Post subject: Reply with quote

Jeg håper Hamrén gjør det bra, uavhengig om det er Sverige, Lativa eller Rosenborg. Går det dårlig med Sverige, går det dårlig med Hamrén.
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 28.10.2009 10:11    Post subject: Reply with quote

Rocky83 wrote:
SLOGUM wrote:

Han er en sviker for deg. For meg er Hamrén en helt, og det tror jeg han er for mange her inne også. Hvorfor det, jo, fordi de fleste her inne har evnen til å sette seg inn andre folk sin situasjon, og har derfor full forståelse for at Hamrén har lyst til å forfølge en stor drøm. Vi er SKUFFET, men SVIK? Jeg tror ikke helt du forstår hva svik er. Jeg kommer virkelig til å savne Hamrén og Hamrénhoppet, og jeg unner av han av hele mitt hjerte suksess med det Svenske landslaget. Takk for gullet Hamrén!

Mange av Rosenborgspillerne ønsker også å forfølge sin drøm. Nemlig å spiller for klubber i store ligaer. Hva tror du har vært Hamrens råd til styret når henvendelser har kommet på Sapara, Skjelbred og Tettey? I denne saken sitter vel Hamren i akkurat samme båt som spillerne.

Det betyr ikke at Hamren ikke har gjort en fantastisk jobb, men når Rosenborg holder igjen flere spillere nettopp for å kunne ta et steg opp så må vel den samme argumentasjonen kunne brukes på Hamren selv.

Last edited by Nåssåladden on 28.10.2009 10:14; edited 1 time in total
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 28.10.2009 10:13    Post subject: Reply with quote

Benoni Hartvich wrote:
Har din nesegruse beundring for ledelsen på Brakka svunnet noe, Peter?

Skulle akkurat til å poste det samme. Svensk pass går vel foran alt.

Jeg mener at man bare må la Hamrèn gå, vil han heller til Sverige så får han bare pakke og dra.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 28.10.2009 10:18    Post subject: Reply with quote

Overfor avisen forteller Lagrell at Rosenborg har informert Sveriges Fotballforbund om at Hamrén har en klausul i sin kontrakt med klubben som gjør at han ikke får lov til å forhandle med noen før det er mindre enn seks måneder igjen av kontrakten

Very Happy

- Torgeir Børven
Back to top
Guinness
Rutinert

PostPosted: 28.10.2009 10:27    Post subject: Reply with quote

http://www.youtube.com/wa...ature=fvst
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 28.10.2009 10:29    Post subject: Reply with quote

Hva tenker du på da? Hamren kommer til og tjene mindre for Sverige enn for RBK.

- Torgeir Børven
Back to top
Guinness
Rutinert

PostPosted: 28.10.2009 10:30    Post subject: Reply with quote

At alt kan kjøpes for penger, til og med Hamrén ut av kontrakt. Klausul eller ei.
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 28.10.2009 10:31    Post subject: Reply with quote

Hva skal RBK med penger? RBK trenger Hamren.

- Torgeir Børven
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 120, 121, 122 ... 173, 174, 175  Next
Page 121 of 175

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb