View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
batigol Veteran
|
Posted: 27.10.2009 23:23 Post subject: |
|
|
bolgebah wrote: | Batigol wrote: | deretter medlemsmøte...er det noen som var der ikveld? |
Jepp |
Noe nytt? _________________ You`ll never walk alone!! |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 27.10.2009 23:23 Post subject: |
|
|
Misforstå rett, Henning. Han er er flink generelt over linja, men både han og Høgmo virker som de har sin største styrke i å bygge apparatet vel så mye, om ikke mer, enn taktisk kampledelse. Altså ting som optimalt burde vært håndtert av en opegående, kunnskapsrik DoF.
Optimalt, altså... _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 27.10.2009 23:25 Post subject: |
|
|
En god del! |
|
Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 27.10.2009 23:26 Post subject: |
|
|
Bare å spørre i medlemsforumet, det. medlem.rbk.no. Det som skjer på medlemsmøtene bør diskuteres mellom medlemmer, det er på en måte litt av vitsen. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 27.10.2009 23:26 Post subject: |
|
|
Det er vel et inntrykk basert på at spillere uttaler at han er en flink motivator, vi spiller "aldri" to dårlige omganger, man går ikke ubeseiret gjennom nesten en hel sesong uten at man evner å holde spillerne på tå hev, og at han oser naturlig autoritet. |
|
Back to top |
|
 |
Iziba Jaja Veteran
|
Posted: 27.10.2009 23:36 Post subject: |
|
|
Regner med Hamren og Rosenborg hadde flere samtaler før og etter at Hamren signerte om hvordan RBK igjen skulle bli et topplag i Norge og et lag som spilte i europa år etter år. Et hovedpunkt jeg tror Rosenborg satte høyt var kontinuitet. En trener som over flere år ville bygge et nytt storlag.
Hamren har vært en pådriver for at Rosenborg skal satse 100% og spillere som Sapara, Skjelbred og Tettey fikk merke dette i vinter.
Nå når rollene er byttet om synes jeg det er trist å se hvordan Hamren framstår. I mine øyne burde han lagt denne saken død for lenge siden ved å si at han er smigret, men ikke aktuell på dette tidspunktet. Han har kontrakt med Rosenborg ut 2010, og har bare vært her knapt et og et halvt år. Han bør ta ansvar og fullføre jobben han har tatt på seg i RBK. Da er ikke løsningen å stikke så fort man får et interessant tilbud.
Trenere som Eriksson, Backe, Hodgson og Baxter har alle takket nei til jobben som forbundskaptein for Sverige. Håper Hamren ser seg selv i speilet og gjør det samme, men etter dagens pressekonferanse har Hamren mistet litt av sjarmen hos meg. Bør ikke Hamren gjøre noe med sin "attityd" til jobben i Rosenborg....??
Last edited by Iziba Jaja on 27.10.2009 23:58; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 27.10.2009 23:39 Post subject: |
|
|
Hvordan løste Solbakken og FCK dette da NFF viftet med fjæra for noen mnder siden? _________________ Nils Arne Eggen. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 27.10.2009 23:40 Post subject: |
|
|
Ballahl wrote: |
Kan noen forklare meg hva som er poenget med å skrive kontrakter for trenere, nå de kan stikke når som helst??
Hvor er rettssikkerheten? |
Etter mitt syn burde RBK ha kompetanse til å finne svaret på dette lenge før det ble en "overraskelse" i media. Kan ikke advokatmedlemmene i klubben jobbe gratis i to minutter og ordne slikt?
Dersom norsk arbeidsrett virkelig gir denne muligheten i Hamrèns tilfelle så faller poenget med ekstra kompensasjon for binding bort. |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 27.10.2009 23:41 Post subject: |
|
|
Torbjørn wrote: | Hvordan løste Solbakken og FCK dette da NFF viftet med fjæra for noen mnder siden? |
Forskjellen var vel at Solbakken ikke viftet med både fjørene og svansen sin foran NFF. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
fjellgeit Rutinert
|
Posted: 27.10.2009 23:45 Post subject: |
|
|
er det noen som har spurt hamren om han er interessert i å forlenge kontrakten? Jeg savner det spørsmålet og følgende svaret. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 27.10.2009 23:49 Post subject: |
|
|
Slår fast at Hamrén ikke var noen mann av ord allikevel. Han var billig. Tre Kronor var nok til å selge prinsipper og bryte løfter.
http://norskeforhold.blog...rinsipper/ |
|
Back to top |
|
 |
Nordlendingen Senior
|
Posted: 27.10.2009 23:59 Post subject: |
|
|
dine gjentatte forsøk for å reklamere for bloggen din synes jeg du kan prøve deg på en annen plass gisp... |
|
Back to top |
|
 |
Flaav Veteran
Joined: 27 Jul 2008 Posts: 1563 Location: Med utsikt til Lerka
|
Posted: 27.10.2009 23:59 Post subject: |
|
|
Vil heller si at han får utrolig stor respekt av meg om han takker nei til sverige og "stannar kvar" i rosenborg. Han sier selv at dette er drømmejobben hans og når han først får denne ene sjansen, som muligens er den eneste i sitt liv til å trene Sverige, skal han da bare la den gå fra seg? jeg vil selvfølgelig at Erik Hamrèn skal bli igjen hos oss, men er dette hans drøm kan vi ikke la den gå ifra ham, og vi finner vel alltids en ny trener med kompetanse til å føre oss ut i Europa og holde oss stabilt oppe i toppen av norsk fotball, selv om jeg ikke pdd. evner å se noen bedre enn akkurat Hamrèn.
Som jeg sa igår tror jeg fortsatt ikke han forlater oss før etter 2010-sesongen, det har han konstatert og sagt både igår og idag, så kan noen hjelpe meg litt her? Når Hamrèn først har sagt dette, hvordan kan han da forlate oss før den tid uten å se ut som en løgner? |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 28.10.2009 00:19 Post subject: |
|
|
Det är märkligt att Brakka inte informerar sig om rättsläget innan de går ut i massmedia och i princip pratar strunt om innebörden av kontraktet.
De har ju en egen advokat som de brukar anlita. Har de inte haft råd till att ringa till honom? |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 28.10.2009 00:23 Post subject: |
|
|
Det kryr da av advokater i medlemslistene og enkelte i diverse verv også. Det er lov til å hviske et råd selv om taksamateret ikke er på. |
|
Back to top |
|
 |
Iziba Jaja Veteran
|
Posted: 28.10.2009 00:24 Post subject: |
|
|
De har jo erfaring med Hareide saken der de fikk flere millioner. Litt peiling har de sikkert på Brakka etter den saken. |
|
Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 28.10.2009 00:27 Post subject: |
|
|
Peter Storey wrote: |
Det är märkligt att Brakka inte informerar sig om rättsläget innan de går ut i massmedia och i princip pratar strunt om innebörden av kontraktet.
De har ju en egen advokat som de brukar anlita. Har de inte haft råd till att ringa till honom? |
De har nok satt seg grundig nok inn i jussen. Objektiviteten til juristen til den norske trenerforeningen er på nivå med en forsvarsadvokat som hevder at klienten ikke er kriminell, men det er vel dette nivået som moderne norsk sportsjournalistikk ligger på. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 28.10.2009 00:29 Post subject: |
|
|
Den summan var i princip en frivillig kompensation från det norska förbundet. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 28.10.2009 00:35 Post subject: |
|
|
Svenska experter utan eget intresse i saken har samma uppfattning som juristen i den norska tränarföreningen. |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 28.10.2009 00:38 Post subject: |
|
|
Peter Storey wrote: | Den summan var i princip en frivillig kompensation från det norska förbundet. |
Hvorfor gidder du å bruke timer på å sitte inne på et forum for å forsvare en mann som går tvert imot sine egne prinsipper og attityd når det gjelder å holde igjen spillere for å skape et slagkraftig lag i europa? Mr attityd faller her for sin egen argumentasjon og derfor er han helt rødmusset i toppen når han skal forklare det for tvkameraene. Patetisk.  _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 28.10.2009 00:43 Post subject: |
|
|
Peter Storey wrote: | Svenska experter utan eget intresse i saken har samma uppfattning som juristen i den norska tränarföreningen. |
Jepp, svensker som er eksperter på svensk arbeidsrett, ja. Hvordan det tilsvarende systemet er i Norge generelt, og for fotballtrenere spesielt, tror jeg ingen av dem vil våge å kalle seg eksperter på.
Her har du imidlertid en person som med større grad av berettigelse kan hevde å ha mer peiling på nettopp dette. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 28.10.2009 00:44 Post subject: |
|
|
Nu pratar jag om kontraktet och inte Hamrén. Såvitt jag vet har jag inte haft någon åsikt om Hamréns beteende i denna saken. |
|
Back to top |
|
 |
Sølve Rutinert
|
Posted: 28.10.2009 00:45 Post subject: |
|
|
Gje deg. Hamrén må få ha lov til å seia at han er interessert i å trena Sverige. Om han har attityd eller ikkje får me ikkje svar på før han må akseptera eit eventuelt nei frå Rosenborg si side.
EDIT: Denne var til snegle. |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 28.10.2009 00:50 Post subject: |
|
|
Naiv. super _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|