English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Erik Hamrén
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 108, 109, 110 ... 173, 174, 175  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Henri
Legende

PostPosted: 27.10.2009 09:52    Post subject: Reply with quote

Hvis Hamrèn har veldig lyst til å ta Sverige-jobben (personlig skjønner jeg ikke hvorfor trenere har lyst til å ta landslagsjobber, men det er jo temmelig irrelevant) så blir han nok Sverige-trener, uansett hva Hoftun & co. tøffer seg med i avisa. Det har nok det svenske forbundet tenkt også og derfor tillatt seg denne fremgangsmåten.
Back to top
View user's profile Send private message
Guinness
Rutinert

PostPosted: 27.10.2009 09:53    Post subject: Reply with quote

Uavhengig av resultat viser endelig Brakka muskler jeg ikke trodde de hadde. Standpunktet er satt, resultatet er ikke.

En sjelden, men fortjent Tommel'n opp! til Skutle.
Nordlendingen
Senior

PostPosted: 27.10.2009 09:58    Post subject: Reply with quote

Sier meg enig i den guiness! Pluss til både hoftun å skutle, og de andre som nå har vært involvert i planleggingen av utsagnet. Liker hoftun bedre dag for dag jeg! Tommel'n opp!
Back to top
stolavs
Veteran

PostPosted: 27.10.2009 10:01    Post subject: Reply with quote

Sitter her og vet ikke hva jeg skal si. Synes dette begynner å ta helt av,men det er vel slik det er rundt enkelte "overganger". Jeg synes det er bra av RBK at de markerer overfor det svenske fotabllforbundet at de ikke kan gjøre hva som helst, og at de ikke bare kan komme og plukke vår gode trener.
I tillegg synes jeg litt synd på Hamren som virker å bli trekt mellom RBK og Svenske fotballfrobundet. Han har kontrakt med RBK og det må han forholde seg til. Smatidig skjønner jeg om han ønsker å trene Sverige. Han kan da bl.a få et mer normalt familieliv.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 27.10.2009 10:04    Post subject: Reply with quote

Blir irritert over dette argumentet om "normalt familieliv"!

Han valgte for over 30 år siden å leve et "unormalt familieliv", han har valgt å fortsette med dette hvert år etter dette.

Han valgte for et år siden å trene Rosenborg i Norge vekk fra familien. Hva faen har liksom endret seg? Hvorfor skal man syns synd på en over 50 år gammel mann som har gjort ett karrierevalg osm han tjener fett på?
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 27.10.2009 10:06    Post subject: Reply with quote

Dette har det jo vært flere utestengelser på tidligere (spillere), man kan ikke skrive under for flere klubber samtidlig. Enten løser de saken ellers så kan han ikke skrive under for sverige.
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 27.10.2009 10:13    Post subject: Reply with quote

Med til historien hører også at RBK - som en storhet som ønsket seg opp igjen - kontaktet Hamrén angående jobben. Atskillige trenerskifter var noe man ikke ønsket. Nå skulle man ha stødighet og stabilitet. Historien RBK 2003-2008 skulle ikke gjentas, og dette regner jeg med Hamrén kjenner til og fikk poengtert da han skrev under. At man framfor alt ønsket å bygge et lag med et langsiktig perspektiv. Og i en slik sammenheng bør forpliktelsen også stikke dypt.

Men det er rart med det. Blir man fristet av noe som ser mer forlokkende ut, er det selvsagt umulig å snu ens egne følelser. Hamréns hjerne kan si at han bør bli ut fra en rekke argumenter, likevel kan lysten til å ta over Sverige bli for stor.

Last edited by Wilhelm S Myhr on 27.10.2009 10:14; edited 1 time in total
Back to top
stolavs
Veteran

PostPosted: 27.10.2009 10:14    Post subject: Reply with quote

Ja, han sa ja til å bli trener for 30 år siden og til et "unormalt fam.liv"..men de fleste skjønner at om treneryrket og et "normalt fam.liv" lar seg kombinere så ønsker han sikkert det.

Jeg håper han takker ja til en forlengelse av kontrakten med RBK. Ikke tvilpå det
Back to top
siNch
Proff

PostPosted: 27.10.2009 10:23    Post subject: - Reply with quote

Sverige eller Rosenborg. For meg er valget lett. Det er jo bare sosinger som er landslagstrenere...
Back to top
BigT
Junior

PostPosted: 27.10.2009 10:27    Post subject: Reply with quote

Som den pessimisten jeg er, begynner jeg å se på Hamren som en tapt sak. Håper Hoftun & co begynner samtalene med Sollied så fort som mulig.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 27.10.2009 10:27    Post subject: Reply with quote

Svensk media på morgenkvisten:

Rosenborg provocerat av Lagrell: ”Frågar svenskarna om förhandlingar säger vi nej”

Mer:

Enligt Rosenborgs klubbdirektör kommer man anmäla Lagrell till den Europeiska klubbföreningen, ECA.

– Vi vänder oss till ECA och berättar om hur en president i ett landsförbund har gått fram. Det Lagrell gjort vittnar om bristande respekt för oss. Normalt tillvägagångsätt är meddela i förväg att du vill snacka med någon om ett jobb. Det skedde inte här och det accepterar vi inte, säger Nils Skutle.

Men Hamrén är en vuxen man. Har han inget ansvar här?

– Vi anser att Hamrén blev bondfångad till showen av Lagrell.

Finns det någon poäng i att behålla en tränare som vill vara någon annanstans?

– Han kom hit på ett kontrakt över 2,5 år med en plan för att lyfta Rosenborg. Vi har investerat mycket, både i klubben och i spelare. Så han ska fullfölja kontraktet som han skrev under.

Rosenborg: Vi släpper aldrig Erik

Om Svenska fotbollförbundet skulle komma överens med Rosenborg om Hamrén blir det också en dyr affär.

Med ett år kvar på kontraktet har Rosenborg rätten på sin sida.

– Man är bunden av ett tecknat avtal. Hamrén kan givetvis bara åka därifrån och då måste Rosenborg stämma honom. Hamrén blir skadeståndsskyldig för de merkostnader Rosenborg drar på sig för att till exempel skaffa en ny tränare. Det kan handla om stora summor för att köpa loss en annan tränare, säger en av Sveriges främsta experter på arbetsrätt, Tommy Iseskog, till Sportbladet.

– Och frågan är om Hamrén skulle vilja ha den stämpeln, som en som inte håller ingångna avtal, på sig.

”Hamrén är bunden till avtalet”
Macha
Veteran

PostPosted: 27.10.2009 10:31    Post subject: Reply with quote

Jeg kan nok aldri bli sint på Hamrèn for han er en skikkelig kjernekar. Man kan ikke hjelpe på hva man føler, så Hamrèn er ikke personen det skal rettes sinne mot i denne saken. Men nå har jeg lest så mange artikler om dette, fra flere svenske, danske og norske mediehus, og jeg er så forbanna over den arrogansen til lillebroren vår. Spesielt Olof Lundh og Lagrell. Kunne ikke dy meg, og sjekket kommentarfeltene i flere av artiklene i aftonbladet og svenskene oppfører seg som om de ikke har hørt om ordentlig oppførsel og skikk når det kommer til treneransettelser.

Synd på Hamrèn, men skikkelig bra gjort av Hoftun og Skutle. Spennende og se hvordan det hele ender.

Synd vi ikke har hjemmekamp på søndag, for ellers skulle vi hatt noen store, fete tifoer om Hamrèn, og et annet om det svenske fotballforbundet. Sistnevnte skal selvfølgelig være negativ.

Last edited by Macha on 27.10.2009 10:32; edited 1 time in total
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 27.10.2009 10:32    Post subject: Reply with quote

Enda mer:

Enligt uppgifter till SPORT-Expressen så kommer Hamrén att tacka ja till jobbet om han får frågan - och han är också beredd att gå ner i lön.
I Rosenborg tjänar han enligt uppgifter över tre miljoner kronor per år. Förbundskaptens lönen ligger på cirka två miljoner.
Dessutom har Hamrén, enligt uppgifter till SPORT-Expressen, redan fått igenom ett första krav.
Han slipper flytta till Stockholm, vilket annars är kutym för svenska förbundskaptener.

Erik Hamréns svar till Lars-Åke Lagrell: Ja

- Jag såg att det var någon svensk advokat som hade uttalat sig i någon tidning om att han (Hamrén) kunde gå gratis, men jag vet inte vad han vet om norska avtal. Vi har ju ett avtal i Norge, säger Skutle.
Hamrén kan alltså inte lämna klubben gratis?
- I så fall måste han bryta sitt kontrakt, och det kan han ju inte göra. Det kommer inte Erik Hamrén till att göra heller, så väl känner jag honom.

Rosenborg: "Han får börja leta efter andra"
WegHard
Veteran

PostPosted: 27.10.2009 10:34    Post subject: Reply with quote

Skutle gjør helt riktig i å sette ned foten. Uansett om det ikke endrer utfallet er det svært viktig å legge press på svenskene nå - de skal ikke bare kunne sjanghaie hovedtreneren vår mens vi står med lua i hånda.

Hvis RBK holder fast i at Hamren skal være her ut kontraktstiden tror jeg faktisk det er en mulighet for at han gjør det. Ikke fordi han må rent juridisk sett, men snarere fordi han er den typen han er. Slik jeg oppfatter Hamren er han en fyr som err opptatt av å opptre redelig, som en gentleman og en professjonell. Jeg tror ikke han har det spesielt godt med å eventuelt skulle bryte en kontrakt.

I tillegg må det sies at selv om Sverige-jobben kanskje frister mest, er det ikke noe møkkajobb han eventuelt må gjøre til neste år hvis han ikke blir landslagstrener.

Last edited by WegHard on 27.10.2009 10:55; edited 1 time in total
Back to top
Habilos
Senior

PostPosted: 27.10.2009 10:41    Post subject: Reply with quote

Og nå på Rbk.no:

Skutle: - Reagerer sterkt
Back to top
arndawg
Junior

PostPosted: 27.10.2009 10:50    Post subject: Reply with quote

http://www.dagbladet.no/2...n/8749686/
Back to top
stenex
Rutinert

PostPosted: 27.10.2009 10:51    Post subject: Reply with quote

Expressen.se og Dagbladet.no løper over hverandre for å melde at Hamrén har takket ja til Sverige - med tanke på i hvilken grad kildekritikken til de to avisene kan betegnes som tilfredsstillende må jeg si jeg tar den "nyheten" med knusende ro så langt.
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 27.10.2009 10:53    Post subject: Reply with quote

Den primære kilden til de svenske avisene og til dels norske, er jo PR-kåte Lagrell, så det er nok mye tull som skrives. Krysser fingrene nå.

Last edited by Macha on 27.10.2009 10:54; edited 1 time in total
Back to top
cypern
Proff

PostPosted: 27.10.2009 10:53    Post subject: Reply with quote

stenex wrote:
Expressen.se og Dagbladet.no løper over hverandre for å melde at Hamrén har takket ja til Sverige - med tanke på i hvilken grad kildekritikken til de to avisene kan betegnes som tilfredsstillende må jeg si jeg tar den "nyheten" med knusende ro så langt.

Enig.
Nesten skremmende hvordan disse nettavisene spyr ut en haug med svært lite troverdige "nyheter" . Til og med Lagrell gikk ut og sa det ikke foregikk konkrete forhandlinger.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 27.10.2009 10:55    Post subject: Reply with quote

Først og fremst Tommel'n opp! Tommel'n opp! Tommel'n opp! Tommel'n opp! Tommel'n opp! Tommel'n opp! til Hoftung og Skutle som har vist svenskjævlan at en akter å følge regler og prosedyrer i Norge og ikke bare kan dure frem som en vil. Nå bør kanskje Hoftun vurdere å svare med uformell kaffekopp med f.eks Sollied, Hareide eller Jönsson ( her må vi spør Stabæk først ).
Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 27.10.2009 11:11    Post subject: Reply with quote

v_olden wrote:
Skal han dra så forventer jeg at det blir kompensert som om vår viktigste spiller blir solgt med ett år igjen av kontrakten. Det er vel ikke forskjell på viktigheten av gode trenere og gode spillere?

Det er vel en forskjell i den forstand at treneren er viktigere enn noen enkeltspiller.

v_olden wrote:

Hamrén er verdt 10-12 millioner. Ikke mer.

Du mener altså at ingen av våre spillere er verdt mer enn 10 millioner? Det høres ikke noe særlig oppløftende ut, må jeg si.

For øvrig må jeg si det varmer å lese de forskjellige uttalelsene du linker til, Torbjørn. Opp å stå, her kjæm RBK!
Back to top
v_olden
Veteran

PostPosted: 27.10.2009 11:17    Post subject: Reply with quote

nieuwlaat wrote:

Det er vel en forskjell i den forstand at treneren er viktigere enn noen enkeltspiller.

Enig. Beklager at det ikke kom tydeligere frem.
Quote:

Du mener altså at ingen av våre spillere er verdt mer enn 10 millioner? Det høres ikke noe særlig oppløftende ut, må jeg si.

Hvor lang tid som er igjen av kontrakten er et moment som også er med i beregningen. 10 millioner med ett år igjen må vel kunne sies å være ok, etter mitt hode.

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 27.10.2009 11:17    Post subject: Reply with quote

for å ta v_oldens forsvar: Vanskelig å få mer enn 10-12 mill for en spiller hvis de har bare et år igjen av kontrakten. et par unntak er det nok...
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 27.10.2009 11:21    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Først og fremst Tommel'n opp! Tommel'n opp! Tommel'n opp! Tommel'n opp! Tommel'n opp! Tommel'n opp! til Hoftung og Skutle som har vist svenskjævlan at en akter å følge regler og prosedyrer i Norge og ikke bare kan dure frem som en vil. Nå bør kanskje Hoftun vurdere å svare med uformell kaffekopp med f.eks Sollied, Hareide eller Jönsson ( her må vi spør Stabæk først ).

Hoftun får ta Lagrell med på en "kjøretur" Razz

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 27.10.2009 11:46    Post subject: Reply with quote

Forbanna Lars-åke Lagrell eller hva faen han heter.. hater han!
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 108, 109, 110 ... 173, 174, 175  Next
Page 109 of 175

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb