English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Viking - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
bommel
Veteran

PostPosted: 18.10.2009 19:58    Post subject: Reply with quote

Wangberg virker i allefall til å ha hodet med seg, i motsetning til Nordvik. Av de to vil jeg tro at Wangberg har mest å gi Rosenborg i fremtiden.
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran

PostPosted: 18.10.2009 20:01    Post subject: Reply with quote

Nordvik er iallfall god nok til å gå rett inn i midtforsvaret til Vålerenga igjen etter karantenen.
Back to top
Ballahl
Veteran

Henning wrote:
Ser allerede ut til å være bedre enn Nordvik.

Dette er bare en kamp, altfor tidlig med konklusjoner, blant annet har han vært pill råtten i flere RBK2 kamper.
Dessuten var kvaliteten til motstanderen idag svært diskutabel.

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RÃ¥nny
Legende

Brady, STOR forskjell på RBK og VIF. Trodde du visste såppas!

- Torgeir Børven
Back to top
Solo
Veteran

PostPosted: 18.10.2009 20:02    Post subject: Reply with quote

men så har jo vif et tynt forsvar.
1998, 1999, 2000, 2001,
2002, 2003, 2004, 2006,
2009 og 2010.
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 18.10.2009 20:05    Post subject: Reply with quote

Med tanke på at vålerenga ikke har noen andre alternativer i dagens kamp så er det ikke så rart.. Som spillertyper er de forsåvidt vidt forskjellige, noe som gir oss gode alternativer i fremtiden. Èn hurtig og aggressiv, en annen cool, calm and collected.
Back to top
Sølve
Rutinert

PostPosted: 18.10.2009 20:09    Post subject: Reply with quote

Høyrest nesten ut som Bragstad/Hoftun.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 18.10.2009 20:16    Post subject: Reply with quote

Jarstein 7 - Meget god.

Lustig 6 - Bra kamp både fremover og bakover.
Wangberg 6 - Klarte seg godt i debuten. Duellsterk.
Stadsgaard 8 BB - Banens gigant. Fikk Ijeh og Høiland til å se ut som juniorspillere, dominerte fullstendig.
Dorsin 5 - Brukbar.

Savolainen 5 - Ok, god med ball.
Strand 3 - Avslører sine svakheter igjen.

Traorè 5 - Noen fine tendenser med ballen, fint løp og avslutning.
Skjelbred 5 - Varierende, noe bra, noe dårlig.
Olsen 4 - Ikke mye involvert.

Prica 5 - Noen fine skuddfinter, men intet sluttprodukt.
Back to top
Roamer
Veteran

PostPosted: 18.10.2009 20:17    Post subject: Reply with quote

Prøver meg på en kjapp børs:

Jarstein: 7
Solid kamp, med en dårlig involvering i feltet som han slapp billig fra. Matchvinnerredning på skudd fra Ødegaard.

Dorsin: 4
Grei defensiv innsats som vanlig. Går på løp og forsøker bidra offensivt, men sliter med å treffe medspillere. Venstresida vår var dårlig i dag.

Wangberg: 7
Velger det trygge, og det er greit. Full kontroll på Vikings angrepsspillere. Blir spennende å se mot mer kvalifisert motstand.

Stadsgaard: 7
God kamp av dansken. Spiller bra med Wangberg.

Lustig: 6
Er litt anonym, men er stort sett positiv når han involverer seg.

Strand: 5
Bommer mye, og sliter med tempoet. Allikevel noen god skudd og løp.

Savolainen: 7 BB
Noen pasninger på grensen til det geniale. Blir litt veik i duellene til tider, men skjerper seg i 2. omgang.

Olsen: 2
Elendig kamp. Flau forestilling. Fyren har pasningsfot og teknikk som en middels 5.divisjonsspiller. Traff kun med hver 10. pasning. Burde ikke få ballen med mindre han er på løp.

Traore: 6
Positiv. Kunne fort scoret. Vanskelig å ta fra ballen.

Skjelbred: 6
Viser at han burde få sjansen som offensiv midtbane igjen. Kreativ og god når han får utfordre mot mål. Får problemer når Olsen bommer på hver eneste pasning i kombinasjonsspillet.

Prica: 5
Vanskelig kamp for svensken. Blir passet godt på av Viking.

Last edited by Roamer on 18.10.2009 20:41; edited 1 time in total
Back to top
LarsG
Veteran

PostPosted: 18.10.2009 20:39    Post subject: Reply with quote

Larsebørsen:

Jarstein 7 - Må ikke gjøre noen spektakulære redninger, men er sikker i feltet og har flere gode i gangsettinger.

Lustig 6 - Villig offensivt - løper mye. Trygg med ball og god defensivt. Har flere svake avleveringer når den siste pasningen skal slås.

Stadsgaard 7 - Fullstendig kontroll bakover. Jeg er glad for å se en Kris tilbake på sitt toppnivå.

Wangberg 7 - Fullstendig kontroll bakover - eier luftrommet og spiller med en vanvittig ro og trygghet. Imponerende for en 18-Ã¥ring.

Dorsin 6 - Mye av det samme som Lustig. Kontroll bakover, ofte med fremover. Burde definitivt skutt istedenfor å legge inn til Traorè på bakerste stolpe i første omgang.

Savolainen 8 BB - Hadde ikke én eneste feilpasning og var først på svært mange andreballer. Rev og slet og gjorde en manns jobb. Hadde flere fine vendinger av spillet også og viser at han har et godt overblikk.

Traoré 6 - Veldig variabel, men aldri direkte svak. Ikke god i duellspillet og var mye usynlig, men hadde fine siste tyve minutter hvor han hadde flere gode finter og et flott skudd. Virket ut som han hadde mer juice enn de andre guttene de siste tyve minuttene.

Strand 4 - RBKs verste. Mange enkle balltap. Treg i vendingene og avleveringene. Pluss for flere ok skudd.

Skjelbred 5 - Mannen som er skyldig til at vi ikke var raske nok i lengderetningen. Han er for glad i å kjæle med kula, og går gjerne innover i banen istedenfor å rette spillet fremover og sette i gang andre. Tør aldri skyte. Bør skyte mer og drible mindre når han nærmer seg 16-meteren. Pluss for at han er bevegelig og jobber godt bakover. Jeg har sett han være langt bedre enn dette i denne posisjonen. Synd at han ikke gjør en imponerende jobb i dag, det blir nok lenge til neste gang han får sjansen som offensiv midtbane.

Olsen 6
- Skyter mye, frekt frisparkforsøk og er bevegelig. Minus for flere svake pasninger. Stort pluss for å være en spiller som tør å gå rett på mål og prøve å skape noe på egenhånd.

Prica 5 - Flere gode forsøk i førsteomgang, blir mer usynlig i andreomgang.

Innbytterne:

Karlsen 6 - tatt i betraktning at han er veldig ung og sikkert var nervøs, er jeg litt snill. Gjør ikke noe spektakulært, men har OK avleveringer og god teknikk. Overraskende svak i lufta.

Ivers - Var ikke inne lenge nok til at jeg føler jeg kan gi han en karakter, men han virket frisk og jeg føler laget fikk et "boost" av å ha han på banen. Jeg gleder meg til å få tilbake Ivers på banen til neste kamp. Det gleder meg at han virker motivert og fortsatt er pigg i kroppen.

Alt i alt en helt OK forestilling av et B-preget RBK. Defensivt var vi like sterke som alltid - Traoré og Savolainen hadde full kontroll på midtbanen og Wangberg var god i midtforsvaret sammen med Stadsgaard. Våre tre nye i startoppstillingen imponerte. Den offensive samhandlingen satt absolutt ikke. Bortsett fra Olsen og Prica sine soloforsøk så var det aldri noe tegn til et godt offensivt mønster. Tror mye vil hjelpe når vi får tilbake kreativiteten til Ivers og Sapara.
Back to top
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 18.10.2009 20:53    Post subject: Reply with quote

Jarstein - 5
Grei kamp, ikke mye å gjøre men har noen stygge bommer i feltet

Lustig - 6
God framover men er litt forutsigbar og spiller litt for mye langt. Sliter av og til mot slutten når Viking kommer for fullt.

Stadsgaard - 7
Stort sett trygg og god. Litt nonchalant til tider men mye mer konsentrert enn han har vært i det siste.

Wangberg - 6
God i duellspillet og nærmest feilfri fram til ca 55. Etter dette går han seg fast noen ganger og har noen farlige ballmist. Virker alikevel trygg og rolig (kanskje litt for rolig?) med ball.

Dorsin - 5
En kamp på det jevne. Sliter litt defensivt mot slutten og sliter med presisjonen offensivt.

Strand - 3
Ble som fryktet en god del ballmist og sliter med tempoet. Pasningskvaliteten er så som så og det ble merkbart bedre da Karlsen kom inn.

Savolainen - 5
Brukbar som terrier bakover selv om han ble lurt et par ganger. God når han får tid og spiller pasninger langs bakken. Har en del feilvalg som sinker spillet, spesielt når han forsøker å vri spillet mot høyre.

Traore - 5
Veldig anonym i første omgang, fikk ingen ting til og virket litt nervøs. Frisk i andre omgang da han var mere med og var gode både defensivt og offensivt. Syntes det var helt greit at han skjøt da Prica var ganske tett markert.

Skjelbred - 6
En kamp på det jevne. Noen fine detaljer og gjør ingen store feil men hadde kanskje forventet litt mer av ham rundt 16 meteren.

Olsen - 4
Spiller med mer selvtillit og prøver mer enn han gjorde for noen uker siden. Noen stort blir det ikke ut av det men var ikke elendig som noen skal ha det til.

Prica - 6
En helt grei kamp. Skaper en del på egen hånd og er bortsett fra Traores sjanse den eneste som virket som han kunne score idag.
Keenoir
Legende

PostPosted: 18.10.2009 20:56    Post subject: Reply with quote

Signerer på Larsebørs, børs som var strålende. Tommel'n opp!
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 18.10.2009 21:04    Post subject: Reply with quote

Viking-trener Uwe Rösler jublet da fløyta gikk

Jeg er meget godt fornøyd med poenget, sier Rösler

Ikke store forventninger der i gården nei.

- Torgeir Børven
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 18.10.2009 21:07    Post subject: Reply with quote

Litt småkjedelig kamp i perioder, men allikevel en del lovende spill å se. Viking var til sammenligning både harmløse og langt i overkant redde/defensive. Det virket heller ikke som om de hadde troen, og å prestere på et slikt labert nivå foran sitt eget hjemmepublikum er ikke på det nivået en klubb med en slik status bør godta.

De beste i dag var Lustig, Stadsgaard, Wangberg, Savolainen, Skjelbred og Prica. Traoré viste også glimtvis bra ting, samt at Karlsen hadde et fint innhopp.

Inntrykk jeg sitter igjen med etter kampslutt, som handler om neste sesong:

- Roar Strand holder ikke nivået lengre, og at han skal spille en sesong til er uforståelig. Han gjør feilvalg (som ofte handler om å gå for avslutning) fordi han ikke greier å orientere seg kjapt nok. Det tyder på at hjernen ikke henger med like godt lengre.

- Trond Olsen er altfor ustabil, og jeg frykter at med ham som en av de største bidragsyterne på laget, vil vi være svekket i Champions League.

- Juska Savolainen var bra i dag, men blir litt for liten og lett utpå der. I tillegg sliter han mer med en gang han blir presset av motspillere. Jeg ser ikke at en klubb med ambisjoner om europeiske fremganger skal ha en slik spiller i stallen så lenge det fins lokale unggutter med større potensial.

- Simen Wangberg var stort sett trygg og sikker i det han foretok seg i dag. Jeg vil gjerne se ham mot enda bedre motstand før det konkluderes med noe som helst, men det var meget lovende det han presterte i dag.

- Per Ciljan Skjelbred imponerte i den offensive midtbanerollen og var involvert i flere målsjanser. Man ser at driblingene hans kommer mer til sin rett når han plutselig er fri innenfor 16-meteren etter å ha dratt av en mann. Kunne vært enda mer dominerende om medspillerne hadde vært bedre. I dag fikk han for få pasninger i gode posisjoner.

- Traoré viste igjen at han ikke er noen ideell spiller å ha i offensive posisjoner. Jeg ser på ham som et mye bedre valg sentralt i banen, sammen med Annan. Skal han ha noen stor fremtid er det der han har størst potensiale.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 18.10.2009 21:30    Post subject: Reply with quote

Stort sett enig i alt du skriver der Brady!
Back to top
bennyboy
Senior

PostPosted: 18.10.2009 22:19    Post subject: Reply with quote

Bra analyse Brady! Tatt i betraktning at Savolainen, Traore, Karlsen og Wangberg ikke har mange kamper i bena i år syntes jeg de leverte positive svar, spesielt sistnevnte.
quarterback
Rutinert

PostPosted: 18.10.2009 22:44    Post subject: Reply with quote

Er det noe som vet hvorfor Sumo skrur seg av hvert andre minutt? Fantastisk irriterende
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 19.10.2009 01:40    Post subject: Reply with quote

quarterback wrote:
Er det noe som vet hvorfor Sumo skrur seg av hvert andre minutt? Fantastisk irriterende

Det må være noe lokalt eller bare hos deg, for hos meg fungerer Tv2Sumo utmerket..

Det skjedde noe ved pausen idag men ellers er det sjelden jeg har hatt problemer med Sumo.

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
SondrMan
Rutinert

PostPosted: 19.10.2009 02:57    Post subject: Reply with quote

Hvorfor så mye klaging? Gullet er sikret.. Wink
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 19.10.2009 08:16    Post subject: Reply with quote

Helt utrolig hvor ulikt jeg ser kampene i forhold til Hamren:

http://www.rbk.no/incomin...153304.ece

Nå så jeg bare første omgangen, men det var noe av det kjedeligste jeg har sett. Men Hamren snakker om at spillerene glødet og "shinet".

Folk ser fotball på forskjellige måter.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 19.10.2009 08:33    Post subject: Reply with quote

Jeg synes faktisk det var en bra kamp av RBK. Vi manglet flere spillere til kampen, likevel fortjente vi å vinne. Vi skapte nok muligheter til å ta 3poeng. Viking hadde ikke en sjanse så å si og det skyltes meget god jobbing fra våre spillere.

Savolainen, Traore og Wangberg viste meget gode takter og jeg er imponert. Dette betyr at vi har en meget god benk, mye bedre enn jeg trodde.

Man kan ikke være misfornøyd etter dette
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 19.10.2009 08:42    Post subject: Reply with quote

Enig i at vi har defensiv kontroll.

Men sånn jeg ser fotball, så må det spilles noe ordentlig angrepsfotball før jeg blir fornøyd med prestasjonen. Poling mot Prica er ikke bra angrepsfotball. Jeg fatter ikke at Hamren ikke vil svare kritikkerene med litt bedre offensivt spill nå som gullet allerede er sikret.

Denne kampen ble jeg bare nedstemt av, orket ikke engang å se 2 omgangen. (Som etter ryktene var dårligere enn 1 omgangen.)

... Og Viking er elendige, ELENDIGE. Garantert det dårligste laget i Tippeligaen for øyeblikket. (Formtabellen).

Når det er sagt, så er jeg enig i at noen av de nye fjesene i startoppstillingen, gjorde en allright figur.

Last edited by longines on 19.10.2009 09:14; edited 3 times in total
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 19.10.2009 08:50    Post subject: Reply with quote

Synes Wangberg var svært bra frem til han begynte å bli sliten, fremstår på meg som en smartere og bedre duellspiller enn Nordvik

Det viktigste foran neste års opprydning er å få satset på midtbanespillere som scorer mål, å bekle de offensive plassene med hhv skjelbred og traore er iallefall IKKE et eksperiment som har fremtida foran seg, man ler jo konstant når det freser ut bløte kinaputter rundt 16 meter
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 19.10.2009 08:57    Post subject: Reply with quote

longines wrote:
Denne kampen ble jeg bare nedstemt av, orket ikke engang å se 2 omgangen. (Som etter ryktene var dårligere enn 1 omgangen.)

Enig i at kampen ikke var allverden av en høydare, men du orket altså ikke å holde sofaen i de siste 45 når favorittlaget ditt spiller kamp?

Skulle visst hva du prioriterte foran Cool
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 19.10.2009 09:10    Post subject: Reply with quote

Første gangen på flere år jeg ikke har orket å se resten av en RBK kamp, hvis vi ser bort fra treningskamper og tidlige cup-kamper. Lagde meg litt middag isteden, med fotballxtra i bakgrunnen.

Nå skal det også sies, at det at vi ikke har noe å spille for, ikke gjør det hele spesielt mer underholdene. Men det var ikke hovedgrunnen til at jeg ikke orket 2 omgangen.

Jeg fikk bare den "landslagskamp-følelsen". Dere kjenner kanskje til den....
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Page 6 of 7

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb