| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
startræga Junior
|
Posted: 09.10.2005 18:44 Post subject: |
|
|
Sorry at jeg rakker ned på en av spillerne deres, men fy fasan for en vits Solli er på landslaget.
Si meg en god ting han gjorde igår?
Eller de siste 10 innhoppene han har hatt, hvis han har hatt så mange?
Bare fordi han er Hareides wonderboy, så får han spille.
Nei heller inn med Storflor enn å ha Solli der.
Absolutt _alle_ rundt meg sukket da Solli kom inn på banen, og jeg satt i Colasvingen.
Nei, Storflor inn - Solli ut (for alltid) _________________ Christiansands Stolthed
IK START |
|
| Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 09.10.2005 19:02 Post subject: |
|
|
HEY. husker du ikke Slovenia kampen i fjor. En sånn kamp og Solli har tillit for alltid  _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
startræga Junior
|
Posted: 09.10.2005 19:17 Post subject: |
|
|
Vet ikke om du skrev det ironisk, men jeg husker ikke den kampen
Men det sier i såfall _litt_ at han spilte 1 bra kamp, for 1 år siden, og enda valser han innpå selv om alt går i dass  _________________ Christiansands Stolthed
IK START |
|
| Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 09.10.2005 20:53 Post subject: |
|
|
| Han har nå hatt tre eget gode kamper på rad og burde startet på midten istedetfor grindheim. At Solli, som sentral midtbanespiller, ikke gjør det stort på vingen er det vel ingen andre horeide som blir overrasket over. |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 09.10.2005 23:18 Post subject: |
|
|
| startræga wrote: | | Absolutt _alle_ rundt meg sukket da Solli kom inn på banen, og jeg satt i Colasvingen. |
Sorry at jeg rakker ned på deg og _alle_ "supporterne" rundt deg, men fy fasan for en vits dere er. Ekte supportere støtter gutta og laget uansett under kampen! Mellom kampene kan man derimot diskutere lag og spillere. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
startræga Junior
|
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.10.2005 17:34 Post subject: |
|
|
| Årsaken er rett og slett at han er den eneste som har spilt samtlige kvalikkamper. Tror likevel at han aldri vil få utbetalt denne bonusen; det blir vanskelig for Norge i omspillet. |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 10.10.2005 19:29 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | | Årsaken er rett og slett at han er den eneste som har spilt samtlige kvalikkamper. Tror likevel at han aldri vil få utbetalt denne bonusen; det blir vanskelig for Norge i omspillet. |
NÃ¥ er du for defensiv 2mas.
Vi skal møte ett antatt bedre lag over to kamper og det gir ett utgangspunkt som er ideelt for Norge med det spillematrialet vi rår over.
Jeg har tro på ett Norge med følgende lagoppstilling:
Carew
Gamst Pedersen - Iversen - Braaten
Grindheim - Hæstad
Riise - Hangeland - Hagen - Bergdølmo
Dette er selvfølgelig ikke ett lag som skal stå jævla høyt men som skal ligge middels høyt/lavt og ha fokus på defensiv organisering i to ledd, med riktig ballvinning og påfølgende hurtige angrep via våre 3 hurtige angreps-spillere og targetmannen Iversen.
Dessverre ser jeg ingen plass til Solli i dette laget, mye heller lagkompis Braaten for han har definitivt større gjennombruddskarft på høyt nivå og jeg har troen på at han kan heve seg når det gjelder.
Om nå Hareide kan få Braaten til å ta initiativ selv uten ball, så har en en veldig bra diagonalakse med tidlige baller fra Riise ---> Iversen ---> Braaten. Starter Braaten når han skal så har vi oksen som endelig kan vinne andreballer etter flopasningen mot Iversen og spille/stusse igjennom Carew.
Om Hareide bruker Braaten derimot gjenstår å se...
Jeg tror faktisk det og tror at kvartetten Riise, Iversen, Carew og Braaten med sine spisskvaliteter kan tilføre landslaget en MYE mer effektiv langpasningsvariant en Bjørnebye ---> Flo var i Drillos glansdager...
I tillegg så har en selvfølgelig muligheten for gjennombruddspasninger på Carew og å utnytte gjennombruddshissigheten og innleggskvalitetene til Riise og Gamst Pedersen på venstresida.
Med ballvinninga til Hæstad, pasningene fra Grindheim, gjennombruddshissigheten på venstresida, langballene fra Riise, trioen Carew, Iversen og Braaten så har vi gode angrepsvåpen selv om vi ikke presser høyt.
Det vil gi oss muligheten til å begrense bakrommet og gi oss større defensiv trygghet tilpasset backrekkas manglende hurtighet.
Siden dette er Solli-tråden så får jeg bare konkludere med at Solli`s "glansdager" på landslaget nok er over. Han har ikke hatt den nødvendige utviklingen i år og har blitt forbigått av Hæstad, Grindheim og Braaten i de posisjonene han kan være aktuell.
Solli er fra nå av en nyttig innbytter. Noe som egentlig kan være bra for Solli`s utvikling. Skal Solli inn igjen på midten så må han bli en bedre ballvinner og førsteforsvarer og det er nettopp det han må bli for å forsvare en ankerrolle på RBK også. _________________

Last edited by LitjEggen on 10.10.2005 19:40; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 10.10.2005 19:36 Post subject: |
|
|
Mot Tyrkia har vi store muligheter. Det er et utskjelt uttrykk, men tyrkisk fotball står veldig bra til oss. Dette har blitt vist over mange år nå.
Jeg er enig med laguttaket ditt, Litjeggen. Som det ligger an nå, tror jeg det fort kan bli laget også. Gamsten må være på venstresida og Braaten er for øyeblikket det beste alternativet på høyresida. Jeg synes han er et bedre alternativ enn Valencia også, for Valencia blir for lett mot bedre lag. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 10.10.2005 20:22 Post subject: |
|
|
Jeg lanserte jo Fredrik Strømstad som en mann for RBK`s midtbane for ca 1 år siden (under Topicen "nye spillere") og mener at han er en LANGT bedre fotballspiller enn Hæstad (i mine øyne blir Hæstad veldig oppskrytt, på samme måte som Solli blir veldig rakket ned).
Derfor, Litjeggen, er også jeg helt enig med deg hva laget angår, men jeg vil heller ha Strømstad enn Hæstad. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
startræga Junior
|
Posted: 10.10.2005 22:51 Post subject: |
|
|
Vel, nå ser jo jeg Doffen og Strømstad flere ganger i måneden i aksjon, så tror nok jeg vet det bedre enn deg (dog. ser jeg lite til Solli, så burde kanskje ikke uttale meg om han )
Doffen og Strømstad er gode på hver sine måter.
Doffen er bedre defensivt, helt enorm som ballvinner.
Strømstad er bedre offensivt, og har mye like takter som Doffen.
Vanskelig å si hvem som er best, Doffen har vært best i år, men Strømstad har vært skadet gjennom heile sesongen, og i fjor så...
Jaja. _________________ Christiansands Stolthed
IK START |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 10.10.2005 22:57 Post subject: |
|
|
| TomH wrote: | Jeg lanserte jo Fredrik Strømstad som en mann for RBK`s midtbane for ca 1 år siden (under Topicen "nye spillere") og mener at han er en LANGT bedre fotballspiller enn Hæstad (i mine øyne blir Hæstad veldig oppskrytt, på samme måte som Solli blir veldig rakket ned).
Derfor, Litjeggen, er også jeg helt enig med deg hva laget angår, men jeg vil heller ha Strømstad enn Hæstad. |
Hæstad har vist at han fungerer på landslagets midtbane. Høyt og stabilt maksnivå og ikke så veldig lavt bunn-nivå. Strømstad er fremdeles uprøvd og usikkert.
Hæstad veldig oppskrytt ? Nei, det syns jeg ikke, men store bilder i avisene er det ja...
Hæstad er oppskrytt som alle RBK`s spillere når det går rette veien. Ingen er så gode eller dårlige som tabloidene vil ha det til. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 10.10.2005 23:00 Post subject: |
|
|
Hæstad er vel ikke mer oppskrytt enn Per Skjelbred hos oss.
En utrolig god spiller, men mangler litt når han har ballen. _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 14.10.2005 17:19 Post subject: |
|
|
Selvkritikk fra Solli på manglende skoringer:
http://pub.tv2.no/nettavi...474054.ece
Enda verre blir det når en vet at han faktisk ikke bidrar noe særlig med målgivende heller.
Eneste veien til utvikling opp på ett akseptabelt nivå for Solli er ett grundig oppgjør med hans personlige spillestil.
Han utnytter på ingen måte sine fysiske/tekniske forytsetninger optimalt som offensiv spiller. Skal han videre må han forstå at han på enkelte områder er direkte svak, og legge vekk balltriksinga til fordel for avslutningsrelatert spesialtrening.
Tror kanskje Solli har ett litt umodent fotballhode ( fremdeles ) og ikke selv forstår hva som skal til og hvor mye han kan utvikle seg med målrettet personlig spesialtrening framfor balltrikselek og DJ-leking.
Solli har ikke utviklet seg 1% på avslutningsegenskaper på 3 år. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Mathiasman Proff

|
Posted: 14.10.2005 20:34 Post subject: |
|
|
| startræga wrote: | Sorry at jeg rakker ned på en av spillerne deres, men fy fasan for en vits Solli er på landslaget.
Si meg en god ting han gjorde igår?
Eller de siste 10 innhoppene han har hatt, hvis han har hatt så mange?
Bare fordi han er Hareides wonderboy, så får han spille.
Nei heller inn med Storflor enn å ha Solli der.
Absolutt _alle_ rundt meg sukket da Solli kom inn på banen, og jeg satt i Colasvingen.
Nei, Storflor inn - Solli ut (for alltid) |
til opplysning: storflor er venstrekant! norge har bare en god høyre ving, jan gunnar solli!
| startræga wrote: | Vel, nå ser jo jeg Doffen og Strømstad flere ganger i måneden i aksjon, så tror nok jeg vet det bedre enn deg (dog. ser jeg lite til Solli, så burde kanskje ikke uttale meg om han ) |
Du ser de sikkert mer enn oss, men vi ser de igjennom nøytrale øyne. du skal være en ekstremt god supporter hvis du klarer å se en spiller på ditt eget lag igjennom nøytrale øyne! _________________ Dette er en blank signatur
NY RBK-SIDE! www.RBKonline.net
Besøk den i dag! Dessverre er den ikke helt ferdig, men dere får en smakebit på hvordan den kan bli! |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 20.10.2005 10:48 Post subject: |
|
|
KÃ¥re Ingebrigtsen om innbyttet av Tettey, men merk dette siste avsnittet:
"Ingebrigtsen ber folk merke seg den midtbanen RBK mønstret i 2. omgang; Alexander Tettey, Per Ciljan Skjelbred og Jan Gunnar Solli.
- Dette er de tre som er i ferd med å stake ut framtida for RBKs midtbane. Ingen skal bli overrasket om dette er midtbanen for de 5-10 neste årene, sier Ingebrigtsen."
Hvilken skremmende tanke. 10 mot 12 i 5-10 år frammover?  _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 20.10.2005 10:49 Post subject: |
|
|
| Selg Solli! |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 20.10.2005 10:59 Post subject: |
|
|
| Sett han på benken først. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 20.10.2005 11:58 Post subject: |
|
|
- Jan Gunnar spiller bedre og bedre for hver kamp, men han gjør fortsatt litt for mange feil. Det må vi luke bort. Det gjør vi ved å drille ham i rollen, forklarer Høgmo.
EDIT: Det er bra Høgmo viser at han er oppmerksom. Ingenting er verre enn ting som dekkes over. |
|
| Back to top |
|
 |
jenssenc Senior
|
Posted: 20.10.2005 12:47 Post subject: |
|
|
En god kamp av RBK, det kan ikke forventes at poeng kapres i Madrid. Jeg slutter meg til de som synes Solli gjorde en meget dårlig figur i denne kampen (og de fleste ander kamper i år). Lite kreativt, farlig pasningsspill, null defensiv markering (han virrer rundt i ingenmannsland og løper etter ballen mens motspillerne spiller rundt ham). Det kan da ikke være slik at det tar 2-3 år å luke bort de ekstremfeilene han til stadighet begår.....ikke scorer han mål heller.....
Til slutt: Få inn en klassespiss! Helstad jobber ikke godt nok og viser ingen respekt for medspillerne når han slenger arma i været og klager hver gang han ikke får ballen, Frode jobber godt men er ikke god nok. |
|
| Back to top |
|
 |
Mathiasman Proff

|
Posted: 20.10.2005 13:16 Post subject: |
|
|
| jenssenc wrote: | | Til slutt: Få inn en klassespiss! Helstad jobber ikke godt nok og viser ingen respekt for medspillerne når han slenger arma i været og klager hver gang han ikke får ballen, Frode jobber godt men er ikke god nok. |
helstad er en klassespiss, han må derimot jobbe litt mer _________________ Dette er en blank signatur
NY RBK-SIDE! www.RBKonline.net
Besøk den i dag! Dessverre er den ikke helt ferdig, men dere får en smakebit på hvordan den kan bli! |
|
| Back to top |
|
 |
kikki Senior

|
Posted: 20.10.2005 19:34 Post subject: |
|
|
solli gjorde en fin 1.omgang, men han som resten av laget, var hakket under i 2. _________________ - Tøv av Hoff. Hainn har stort sett trænt lag ned, hainn da... -
(Nils.A.Eggen) |
|
| Back to top |
|
 |
kms Senior
|
Posted: 21.10.2005 08:56 Post subject: |
|
|
Dagbladet støtter Solli med statistikk:
Solli best på RBK |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 21.10.2005 10:55 Post subject: |
|
|
Hjelper lite om 8 av 10 pasninger går på lissa om man slår 2 som skaper vanvittige målsjanser for motstanderne. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 21.10.2005 18:13 Post subject: |
|
|
| Ja, dette frikjenner Solli på ingen måte. |
|
| Back to top |