View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Konesseur Veteran
|
Posted: 10.10.2009 09:17 Post subject: |
|
|
Denne kommentaren kom som tilsvar til innlegget over. haavarl hevdet at man generelt har stor frihet ved budsjettering. Dermed kom det et generelt tilsvar om at det er ikke er der skoen trykker. Jeg hevdet at det handler mer om hvem som har stor frihet. Dette er det foreløpig ingen siom har argumentert mot. Jeg kan ikke si at det betyr at alle nødvendigvis er enige, men det betyr ikke at dette innlegget har blitt slått ihjel.
Quote: | NÃ¥r det gjelder din uttalelse om styrets plikter har du selvsagt riktig i at det er slik. |
Det er litt spesielt da at du bilfaller dette selv... |
|
Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 10.10.2009 10:08 Post subject: |
|
|
Poenget er at her debatteres tilskuersnittmålet på 20000 og at dette av ledelsen ble skissert som et meget ambisiøst mål på årsmøtet.
Når du da drar inn at styret ved å ha enkelte ambisiøse mål, vel presentert for medlemmene på årsmøtet i dette tilfellet, skulle være strafferettslig ansvarlig for feilinformasjon blir det reineste tull.
Ethvert marked er avhengig av tilbud/etterspørsel. En kan ikke spikre at en skal ha et visst antall tilskuere. Ei heller at en skal kjøpe eller selge spillere til en viss pris. Fordi prisen avhenger hele veien av markedet.
Budsjettet skal gjenspeile en viss form for realisme og en viss form for hvilke mål man ønsker å nå. Når en ikke målene må en justere underveis.
Men utsagnet om at et styre som tilbakeholder informasjon for årsmøte/generalforsamling gjør noe straffbart er selvsagt riktig, men det har ingenting å gjøre her i tilskuersnittdebatten, da det ikke er tilfellet at styret til RBK har gjort noe slikt i dette tilfellet. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 10.10.2009 11:59 Post subject: |
|
|
Hvorvidt dette er riktig tråd eller ikke vet jeg ikke.
trondh wrote: | Når du da drar inn at styret ved å ha enkelte ambisiøse mål, vel presentert for medlemmene på årsmøtet i dette tilfellet, skulle være strafferettslig ansvarlig for feilinformasjon blir det reineste tull.
|
Dette har jeg vel aldri sagt. Det jeg derimot har sagt at "dersom styret feilinformerer...". Ordet dersom betyr gitt hypotesen at. Dette betyr ikke at hypotesen er sann.
Hvis det er noen som fremdeles er usikker på betydningen av ordet dersom kan dere ta kontakt per PM. På den måten unngår vi en meningsløs debatt. |
|
Back to top |
|
 |
ode Veteran
Joined: 07 Sep 2002 Posts: 2285 Location: Bæste byen i lainne
|
Posted: 10.10.2009 22:51 Post subject: |
|
|
Hjelp! |
|
Back to top |
|
 |
EvileyeS Rutinert

|
Posted: 12.10.2009 13:08 Post subject: |
|
|
Personlig velger jeg å ikke kunne ta en jeg overhodet ikke kjenner seriøs på sine utsagn, når det ikke kan refereres til en eneste kilde, man gjemmer seg bak nick og unngår å svare på direkte spørsmål i tillegg til å hele tiden vri og vende på utsagn samt henge seg opp i enkeltord... For min del har Konesseur for lengst gått inn i kategorien "Forumtroll/klovner"... _________________ Svikter ALDRI Rosenborg!
www.tt05.no
Ultras Øyivinds |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 12.10.2009 13:14 Post subject: |
|
|
Det er ikke så veldig mange innleggene jeg har skrevet i denne tråden. Det er et minimumskrav synes jeg å quote hvor jeg skulle ha påstått at noen har holdt unna informasjon. |
|
Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 12.10.2009 13:38 Post subject: |
|
|
Konesseur wrote: | ode wrote: | og hvis RBK etterstrebet et mest mulig "korrekt" budsjett, |
Du skal høre mye... Husk at årsmøtet er klubbens høyeste organ! Det er mildt sagt oppsiktsvekkende dersom styret undergraver sannheten på så sentrale punkter, for å presentere blank løgn. |
Poenget er at du her svarer på odes argumentasjon for å komme med optimistiske tall.
Jeg vet utmerket godt hva dersom betyr.
Jeg vet også utmerket godt at dersom jeg kaster ut konsekvensene av en hypotese i en debatt, må jeg regne med at andre debattanter tar det for gitt at jeg mener hypotesen er til stede.
Både ode og jeg har forresten spurt om du var på årsmøtet uten at jeg kan se du har svart på det. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 12.10.2009 13:57 Post subject: |
|
|
Så lenge det er totalt irrelevant for denne debatten ser jeg ingen grunn til å fremsette slike krav. Overraskende nok synes jeg at Kristobal som ikke var på årsmøtet har mye mer interessant informasjon enn for eksempel EvileyeS (det skal ikke så mye til...) i denne tråden. |
|
Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 12.10.2009 14:35 Post subject: |
|
|
Det var vel ikke akkurat et krav, men det er jo en opplysning noen synes hadde vært greit å vite.
Ellers regner jeg det som mye mer irrelevant å komme med din uttalelse så lenge den ikke skal være ment som en antydning om at styret har holdt tilbake noe for årsmøtet. |
|
Back to top |
|
 |
EvileyeS Rutinert

|
Posted: 12.10.2009 14:40 Post subject: |
|
|
Nå var mitt innlegg hovedsakelig ment som et støttende innlegg til odes og andres frustrasjon her i denne tråden, og ikke som et spesielt konstruktivt innlegg i debatten. Ei heller skulle jeg informere om så voldsomt mye.
Forøvrig var også jeg på årsmøtet og fikk tydelig informasjon om at det var et ambisiøst budsjett. _________________ Svikter ALDRI Rosenborg!
www.tt05.no
Ultras Øyivinds |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 12.10.2009 14:56 Post subject: |
|
|
Som dere sikkert vet frekventeres dette forumet av ymse... derfor reagerer jeg kun når noen påstår at jeg har skrevet noe som jeg ikke har skrevet. For ordens skyld kan jeg forklare mitt innledende innlegg som jeg har oppfattet at trondh ikke forstod.
Konesseur wrote: | ode wrote: | og hvis RBK etterstrebet et mest mulig "korrekt" budsjett, |
Du skal høre mye... Husk at årsmøtet er klubbens høyeste organ! Det er mildt sagt oppsiktsvekkende dersom styret undergraver sannheten på så sentrale punkter, for å presentere blank løgn. |
les "dette tviler jeg på ettersom det å ikke fremlegge et korrekt budsjett for årsmøtet er å gå veldig langt." |
|
Back to top |
|
 |
ode Veteran
|
Posted: 12.10.2009 15:31 Post subject: |
|
|
Kan du være så snill å ikke trekke enkeltsetninger og enkeltord ut av sammenhengen?
Setningen, der du baserer din hypotese om at styret holder tilbake informasjon, er klippet ut fra følgende innlegg:
ode wrote: | Jeg syns argumentene dine er gode, og hvis RBK etterstrebet et mest mulig "korrekt" budsjett, burde de absolutt hørt på deg. Skutle var svært klar over at budsjettert publikumstall var i overkant optimistisk, noe som han heller ikke la skjul på i årsmøtediskusjonen. Men som sagt i min forrige post, så var det et bevisst valg å overbudsjettere. Det skulle vise omgivelsene optimistisme og satsningsvilje og dermed ha en slags selvforsterkende effekt. Et budsjett er ikke nødvendigvis en konkurranse i å matche regnskapet på millimetern, men et dokument som også skal vise kunder og investorer(sponsorer) at virksomheten satser og virkelig vil oppnå noe.
|
Hvis du leser hele innlegget, mener jeg at det viser at din hypotese er ubegrunnet. Det blir en mye mer konstruktiv debatt hvis debattantene vurderer innleggets intensjon, enn å ta ting ut av sin sammenheng. Det kan føre til mye rart, noe som vi til fulle har sett i denne diskusjonen.
Det opprinnelige innlegget var forøvrig et svar til kristobal.
Last edited by ode on 12.10.2009 15:36; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
ode Veteran
|
Posted: 12.10.2009 15:35 Post subject: |
|
|
konesseur wrote: | Som dere sikkert vet frekventeres dette forumet av ymse... |
Kanskje du kan forklare forumets lesere hvem denne ymse er? Jeg tror ikke alle vet dette for sikkert. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 12.10.2009 17:33 Post subject: |
|
|
Konesseur var på årsmötet - det har han sagt själv. Men han var tyst som en mus. Det kan man kanske inte tro när han på forumet framstår som ett brölande lejon. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 12.10.2009 19:44 Post subject: |
|
|
ode wrote: | Kanskje du kan forklare forumets lesere hvem denne ymse er? Jeg tror ikke alle vet dette for sikkert. |
Det er ikke snakk om noen spesifikk person. ymse betyr forskjellige. |
|
Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 12.10.2009 19:53 Post subject: |
|
|
Jeg tror rett og slett du er for intelligent og kunnskapsrik for oss, Konesseur. Det vil nok være en mer passende utfordring for deg dersom du finner deg noen på ditt eget nivå. |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 25.10.2009 15:02 Post subject: |
|
|
Da er dagens kamp utsolgt. Forutsatt at de siste VIP-plassene ryker så betyr det at årets tilskuersnitt blir på 17 691 tilskuere. En nedgang på 6,68 % fra i fjor. Må innrømme at jeg kunne tenkt meg en stor banner med skrifta "Hvor har dere vært de 13 kampene vi ikke hadde 20 000 i år?" i kveld. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 04.11.2009 17:04 Post subject: |
|
|
http://fotball.adressa.no...154880.ece
Snittet endte dermed på 17.652 tilskuere.
Totalt betyr det at cirka 264.780 tilskuere var på Lerkendal i serien i år.
Tilsvarende for i fjor var 246.441 tilskuere (snitt på 18.957).
Jeg synes man skal være godt fornøyd med det. Det er 652 over det jeg mente var et realistisk og kanskje sågar noe optimistisk anslag.
Vi har kun hatt tre vanlige søndag kl. 18-hjemmekamper.
Seks søndag 20-kamper.
To lørdag 20 (den ene dog 16. mai)
En lørdag 16
En onsdag 20.45 og en onsdag 21.15
En mandag 19-kamp
Dette var riktignok noe vi hadde stor grunn til å anta ville skje. Men det teller ikke positivt for publikumsframmøtet. |
|
Back to top |
|
 |
|