English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Forlengelse av kontrakter
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Skal Bosman-spillere plasseres på benken?
Ja!
63%
 63%  [ 142 ]
Nei!
36%
 36%  [ 81 ]
Total Votes : 223

Author Message
toreinar
Veteran

PostPosted: 12.05.2009 21:22    Post subject: Forlengelse av kontrakter Reply with quote

Hiver meg på ettersom debatten forlengst har spora av.
Ser på lagbilde fra mitt eneste kretsmesrerskap i fotball at de fleste 14-åringene var ganske uniformerte den gangen også.Bortsett fra stortalentet Øyvind Husby som var et par år yngre og hadde lyse krøller var det stort sett kort på toppen og langt bak,er det ikke hockeysveis det kalles?
Ikke noe hårgele den gang,men så sikkert dumt ut for den gamle garde.
At det forandrer og utvikler seg litt med den moten er vel ikke noe stort problem akkurat Very Happy
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 12.05.2009 22:31    Post subject: Reply with quote

Ja, det utvendige forandrer seg vel noe med tidene, men jeg synes generellt de unge spillerne i Tippeliga-klubbene har en blærete og selvgod framtoning.
De færreste av de klarer å levere over tid og stabilisere seg som gode Tippeliga-spillere, likevel går de rundt og tror de er Snoop Dogg.
Hvis de slumper til og kommer inn og scorer i en kamp, begynner de å lefle med tanken om å kreve mer lønn eller å gå til England, og hvis de ikke får spille truer de med å ikke signere kontrakt eller gå til en konkurrerende klubb. De kunne hatt godt av et grunnkurs i klubblojalitet hos Hoftun, Skammelsrud eller Løken, der de ville lært at man aldri setter seg selv høyere enn klubben. Først når man har prestert godt over lenger tid og hjulpet klubben til resultater, kan man gjøre klubben en tjeneste ved å gå til utlandet og gi gamleklubben noen millioner. Dagens unge spillere presterer middels hele veien og nekter å skrive ny kontrakt, før de går til bakgårdsklubber i Europa hvor de mislykkes, i tillegg til at gamleklubben sitter igjen med kroner null.

Og det er på dette punktet vi henter oss inn fra avsporingen. Sytete spillere som setter seg selv og sine behov foran klubbens beste fortjener ikke supporternes tillit. Hvis de synes det er kos å sitte på tribunen i Coventry eller LASK Linz og håve inn 50-200% bedre enn i RBK er det et tegn på at de verdsetter penger mer enn respekt og sportslige ambisjoner, selv om de fleste jo går til utlandet i den tro at de skal få regelmessig spilletid.

Unge spillere burde generellt ha et bedre gangsyn i forhold til egne ferdigheter og eget potensial kontra nivået eksternt, og innse at et lag som Rosenborg faktisk er velrenomert på kontinentet og en ganske sunn og trygg klubb som tar vare på både spilleren og mennesket, hvor man også kan tjene en syvsifret sum i året for å "sparke rundt ei lærkule" (folkelig), noe som fortsatt er meget godt betalt.
Keenoir
Legende

PostPosted: 28.09.2009 11:31    Post subject: Reply with quote

Nå er seriegullet sikkret og det har blitt festet, men allerede i morgen ligger det en enorm jobb for Hoftun med å få ordnet nye kontrakter til mange av våre mest verdifulle spillere. Som sagt tidligere så offrer jeg gjerne nye dyre spillerkjøp hvis det betyr at vi får ordnet nye kontrakter med våre viktigste og beste spillere. Vi har tross alt utrolig mange gode ungutter på vei opp og endel av vår stallspillere har vist veldig gode tendenser.

Keeperplass

En bør få startet kontraktsforhandlingene med Jarstein omgående og det var jo i utgangspunktet helt uforstålig at en så dyr spiller fikk en så kort kontrakt. Når det gjelder reservekeeper så går det vel i mot at vi henter inn Örlund på bosman. Personlig så er jeg i mot å bruke en utlendingsplass på en keeper da vi allerede har en veldig god norsk keeper. Lund Hansen vil tydeligvis bort hvis ikke er han den perfekte reservekeeperen. Det å beholde Johnsen hadde kanskje ikke vært det dummeste alternativet, da det tydeligvis ikke å være noe problem for han å være reservekeeper.

Forsvaret

Her er det ihvertfall 3 spillere som en bør begynne kontraktsforhandlingere med, da snakker jeg om Lustig, Stadsgaard og Demidov og selvom det kommer til å koste endel i SOF så er det langt billigere enn å miste dem billig eller på bosman. Stoor bør være et bra eksempel på at det er fullt mulig å komme seg ut selvom en har lang kontrakt. Nordvik er veldig spennde og en bør også vurdere hans kontrakt.

Midtbane

Annan må vi rekne med å miste iløpet av neste året ,men han fortjener en bedre kontrakt samt at vi sikkrer oss et bedre forhandlingsgrunlag ovenfor andre klubber. Både vi som klubb og Annan vet at han kommer til å bli solgt den dagen det rette tilbudet kommer og selges han relativt dyrt så forplikter det også ovenfor kjøpende klubb å satse på han. Tettey er et bra eksempel på en som fikk ny kontrakt og fremdeles kom seg ut. Marek Sapara var voldsomt skuffet i vinter ,men til tross for at han var tilgjengelig i sommer så var intressen fra utlandet svært laber. Jeg forventer at vi gjør et nytt forsøk ovenfor Sapara ,men fremdeles at det ligger underlagt at neste gang en klubb alla Besiktas kommer så skal ikke Rosenborg være vanskelig. Traore er et enormt talent som en bør forelenge med allerede idag slik at vi ikke opplever det samme som vi gjorde med Konan og Konè enda engang.

Angrep Vil jeg si at situasjonen er under kontroll i øyeblikket, da nye utlandsopphold for f.eks Prica og Iversen ikke virker veldig sannsynlig i dette øyeblikket. Spillere som Zahora, Olsen, Sellin, etc. har mer å bevise før dem får nye kontrakter.

Konklusjonen min er at Hoftun har et enormt viktig arbeid foran seg det neste par månedene da disse kontraktene bør være ordenet i løpet av 2009.

Nøkkelkontrakter som må løses i løpet av det neste 2 månedene:

Jarstein
Lustig
Demidov
Stadsgaard
Annan*
Sapara

og for å ikke glemme den viktigste kontrakten av dem alle Erik Hamrèn.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 01.10.2009 00:09    Post subject: Reply with quote

- Det pågår samtaler med flere, men ingenting er klart i forhold til dette, sier Erik Hoftun til rbkweb.no.

- Når ønsker dere avklaring?

- Det som er viktig i forhold til de spillerne vi ønsker å ha med videre, er å skrive kontrakt før de har ett år igjen. Det er det ideelle. Med en gang man har mindre enn ett år igjen, nærmer det seg en mulighet for å gå som Bosman-spiller, og det er aldri heldig.

- Ting vil altså skje før juleferien i desember?

- Ja, vi er i dialog med flere av spillerne, svarer Hoftun knapt.

Les mer: Jarstein drøyer ny kontrakt

(Diskutér hver enkelt spiller i dens respektive tråd.)
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Strand
Veteran

PostPosted: 01.10.2009 00:29    Post subject: Reply with quote

Hvorfor signerte man ikke bare en fireårskontrakt med Jarstein til å begynne med? Uting dette å signere treårskontrakter, for da må man reforhandle etter to sesonger. Om spilleren koster mye penger bør de ha fire til fem år lang kontrakt, uansett. Hadde vi signert lang kontrakt med Demidov i utgangspunktet hadde vi ikke trengt å reforhandle nå. Markedsverdien hans i dag er jo ekstremt mye høyere enn da vi hentet ham foran fjorårssesongen, og dermed vil han kreve lønn som gjenspeiler hans rolle på laget.
Back to top
torerik
Veteran

PostPosted: 01.10.2009 06:13    Post subject: Reply with quote

Kanskje en del spillere ikke ønsker å signere så lange avtaler.
Back to top
Ryujin
Veteran

PostPosted: 01.10.2009 10:40    Post subject: Reply with quote

Demidov fortjener en lønn på linje med PCS, han har vist siden han kom til Rosenborg at han er viktig for laget. Han er en spiller som presser andre spillere rundt seg til å spille bedre, noe som er viktig i hvilken som helst klubb.
Hvis Jarstein klarer å holde den formen han har nå så blir han veldig viktig neste år med tanke på CL kvalik, og det samme med Stadsgaard og Lustig. Så jeg håper at de som har ansvar for kontraktene gjør alt de kan for å holde på de viktigste spillerne.

Jeg håper at Rosenborg går inni en ny storhets tid, men denne gangen håper jeg de utnytter sjansen til utenlandske sponsorer som er villig til å legge mye mer på bordet, dette for å øke lønnings budsjett som igjen gir muligheter for bedre spillere. Jeg har en venn som sier at lønnen en spiller mottar ikke sier noe om kvaliteten på spilleren, og til en hvis grad så har han rett når det kommer til norske spillere. Men hvis vi ser utenfor grensene så ser vi veldig ofte forskjellen, det er nesten bare i Norge at middels gode spillere mottar topp lønninger. (litt off topic)

(innlegget har blitt endret)
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Strand
Veteran

PostPosted: 01.10.2009 15:10    Post subject: Reply with quote

torerik wrote:
Kanskje en del spillere ikke ønsker å signere så lange avtaler.

Markedsverdien deres er lavere når vi henter dem, og det er lett å snike inn et år ekstra. Demidov ville nok ikke ha reagert på en fireårskontrakt fremfor en treårskontrakt, det er jeg rimelig sikker på.
Back to top
torerik
Veteran

PostPosted: 01.10.2009 21:31    Post subject: Reply with quote

Det er ikke jeg. Vet så klart ikke noe om Demidovs situasjon spesifikt, men at spillere (og kanskje i enda større grad agentene) generelt både vet og tenker på nettopp det at markedsverdien deres vil stige, tviler jeg ikke på.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 01.10.2009 23:19    Post subject: Reply with quote

Vi er også i en særposisjon da vi er den klubben i Norge som lettest kan gi spillere en kometkarriere, allà den Demidov har hatt.
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 02.10.2009 00:04    Post subject: Reply with quote

torerik wrote:
Det er ikke jeg. Vet så klart ikke noe om Demidovs situasjon spesifikt, men at spillere (og kanskje i enda større grad agentene) generelt både vet og tenker på nettopp det at markedsverdien deres vil stige, tviler jeg ikke på.

Det kan være vanskeligere å forhandle med en etablert spiller, men hadde Jarstein fått valget mellom fire år hos oss eller en sesong i Adecco, så er det ganske safe at han ville valgt oss. Det samme gjelder nok Demidov. En kontrakt på fire år gir oss et noe større handlingsrom når det kommer til reforhandlinger, og det bør være malen fremfor treårskontrakter.
Back to top
torerik
Veteran

PostPosted: 02.10.2009 01:33    Post subject: Reply with quote

Hverken Jarstein eller Demidov ville måtte tatt til takke med Adecco om ikke RBK hadde signert dem. Var det ikke Demidov som uttalte etter at han signerte for oss at han hadde økonomisk mer lukrative tilbud fra andre klubber? Begge kom dessuten i en periode hvor RBK ikke var noe utprega topplag.

For all del, jeg ser fordelene med lange kontrakter og det kan hende det kunne vært gjort en bedre jobb for å få det til, jeg bare tror ikke klubben er i en posisjon hvor de kan diktere slike ting mens spillerne ligger bortover parkeringsplassen mot Brakka etter kontrakt som dehydrerte ørkenvandrere.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 25.11.2009 16:25    Post subject: Reply with quote

Keenoir tok opp diskusjonen i Demidov-tråden..
Og jeg er helt enig, synes det er horribelt å ikke gi 4 års kontrakter til unge spillere som vi har tro på. Det er tross alt en grunn til at vi ønsker å kjøpe disse spillerne..

Forskjellen for klubben å gi en 3 eller 4 års kontrakter er minimal. Det er flere positive sider enn negative sider å øke antallet, for spillere vi har tro på. RBK er store nok til å godta et nei fra spillere vi ønsker. RBK skal stå på standpunktene sine, hvis ikke situasjonen er helt spesiell.

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 09.02.2010 20:03    Post subject: Reply with quote

Rosenborg gir Demidov og Jarstein ultimatum
– Skriv under ny kontrakt, eller bli solgt, er meldingen til Vadim Demidov og Rune Almenning Jarstein.
Tommel'n opp!

På tide å nekte dem spilletid også..
Problemet er jo at de allerede ved sommeren kan signere for nye klubber, uten at vi får ei krone igjen.
Så vi bør egentlig selge dem allerede nå..

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
Halvorsen87
Veteran

PostPosted: 09.02.2010 20:11    Post subject: Reply with quote

"Det er ikke bare lønn", sier Demidov, og bekrefter vel dermed at han er en pengegrisk jævel med altfor høye tanker om seg selv.

Men hva annet er det egentlig som plager ham da? Vil han få det nedskrivet i kontrakten at han skal ha en fast plass på laget, eller at han skal spille midtbane, eller hva er det?

Og Jarstein, come on man, hva er galt i å spille for en av Nordnes største, beste og mest prestisjefylte fotballklubber?

Last edited by Halvorsen87 on 09.02.2010 20:13; edited 1 time in total
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 09.02.2010 20:12    Post subject: Reply with quote

Jeg synes faktisk det er bra frekt av Jarstein og ikke ville forlenge kontrakt. Her henter vi han for 11 mill, og han gjorde strengt talt ikke annet enn å drite seg selv og klubben ut i 2008. Han har hatt en god høstsesong i fjor, og det er det. Og så driver han og spekulerer i bosman. Finner det merkelig om ikke Ørlund blir førstemålvakt så lenge Jarstein ikke signerer kontrakt.

Også Demidov bør ta et oppgjør med seg selv, og se hvor han hadde vært uten Rosenborg. Jeg er overhodet ikke sikker på at Demidov hadde vært landslagsaktuell og profil i Tippeligaen uten oss. Jeg kan godt se for meg at han bare kunne vært en av mange TL forsvarere hvis han hadde havnet i en annen klubb. Han hadde også en veldig variabel 2008 sesong.

Last edited by longines on 09.02.2010 20:14; edited 1 time in total
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 09.02.2010 20:14    Post subject: Reply with quote

Kanskje han er lei av å gi 100% for en klubb når supporterne stort sett ikke gjør noe annet enn å klage på alt han sier og gjør.

Rosenborg vil være alvorlig svekket om Demidov drar. Han tilfører laget en bredde vi trenger, og det er ikke på noen måte urimelig at han ønsker seg noe i nærheten av den samme lønna som Skjelbred - som ikke holdt i nærheten av Vadims nivå i fjor.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
longines
Veteran

PostPosted: 09.02.2010 20:18    Post subject: Reply with quote

Under disse økonomiske tider, så synes jeg en lønn i nærheten av PCS sin er ganske urimelig. Dessuten vil jeg tørre å påstå at PCS er et større salgsobjekt enn Vadim. Han har etter min mening et langt større internasjonalt snitt over spillet sitt. Hver gang vi møter gode lag ute i Europa, så er PCS blant våre beste.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 09.02.2010 20:22    Post subject: Reply with quote

Jeg sier ikke at vi skal strekke oss til PCS-lønn. Jeg sier bare at jeg forstår om Demidov ønsker det, fordi det ville ikke vært urimelig om vi så på hva de bidrar med på laget. Problemet er jo ikke at Demidov ønsker seg det samme som Skjelbred, men at Skjelbred er så til de grader overbetalt. Dette er en ringvirkning klubben må være forberedt på når de punger ut slike lønninger.

Mener at Skjelbred og Demidov begge bør ligge på rundt 2 millioner i året. Skjelbred har vel gjerne det dobbelte i dag. Iallefall ikke langt ifra. Demidov på sin side har kanskje en million, eller så.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 09.02.2010 20:24    Post subject: Reply with quote

Når vi stiller vår beste midtbane er den uten Demidov. Når vi stiller vårt beste forsvar er det uten Demidov. Breddespillere kommer fra juniorstallen til 400 tusen i lønn, ikke 5 millioner.

Internasjonalt så har ikke Demidov farta, hurtigheten i spillet sitt, teknikken, taklikkene eller hodeduellstyrke nok til å utmerke seg på noe som helst vis.
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 09.02.2010 20:29    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig i at Skjelbred er overbetalt. Jeg er også enig i at PCS jevnt over presterte dårligere enn Demdiov i 2009.

Men for meg er det flere momenter som gjør at jeg ikke synes det er urimelig at man strekker seg lenger for å beholde PCS enn Demidov.

* Han er en "local lad" som har gått gjennom systemet vårt. Dette betyr endel for omgivelsene.

* Jeg mener PCS har et langt høyere potensiale og toppnivå enn Demidov.

* PCS har vært her lenger og har erfaring fra to CL gruppespill. Han er også blant våre beste hver gang vi deltar.

Pga de to siste punktene, så er markedsprisen til PCS etter min mening høyere. Og til sammen, så synes jeg dette forsvarer at PCS tjener mer enn Demidov.

Jeg håper Demidov forlenger, men jeg begynner å bli lei spillere som ikke ser hva de har fått av klubben. For Demidov har utviklet seg MYE i Rosenborg, han var etter min mening ikke spesielt god i 2008. Og jeg tror fort hans karriere kunne sett annerledes ut uten Rosenborg.

Last edited by longines on 09.02.2010 20:31; edited 1 time in total
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 09.02.2010 20:29    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Kanskje han er lei av å gi 100% for en klubb når supporterne stort sett ikke gjør noe annet enn å klage på alt han sier og gjør.

Hvem snakker du om her?
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 09.02.2010 20:37    Post subject: Reply with quote

longines wrote:
Men for meg er det flere momenter som gjør at jeg ikke synes det er urimelig at man strekker seg lenger for å beholde PCS enn Demidov.

Jeg er også helt enig i alt dette. Jeg prøver bare å vise en viss forståelse for at Demidov ønsker seg en lønn i nærheten av Skjelbred sin. Det er for dumt at Skjelbred skal tjene tre ganger så mye som Demidov, og jeg vil vel tro at det er omtrent der klubben ligger i lønnsforhandlingene. De kan ikke i ettertid sitte og klage over griske spillere når de har satt standarden der den ligger (Skjelbred og Iversen).

Henning: Synes det er en generell negativ tone rundt Demidov i de fleste fora jeg prater fotball. Han virker å være vanskelig å svelge for alle som har problemer med høy selvtillit. Og de er det jo ganske mange av.
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 09.02.2010 20:40    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Når vi stiller vår beste midtbane er den uten Demidov. Når vi stiller vårt beste forsvar er det uten Demidov. Breddespillere kommer fra juniorstallen til 400 tusen i lønn, ikke 5 millioner.

Tiltredes.
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 09.02.2010 20:43    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Hedon wrote:

Hvem snakker du om her?

Noen som følte seg truffet? Razz
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12  Next
Page 10 of 12

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb