View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
kristobal Legende
|
Posted: 26.09.2009 16:08 Post subject: |
|
|
Herlig seier!!!
Kroksæter kan si hva han vil om at Svensson og Barli burde blitt på Innherred. Jeg var og er uenig! |
|
Back to top |
|
 |
bartz Junior
|
Posted: 26.09.2009 17:51 Post subject: |
|
|
Finale på Telenor arena 31/10. |
|
Back to top |
|
 |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 26.09.2009 22:45 Post subject: |
|
|
Så selv denne kampen og vil påstå at nivået var veldig lavt til å være "topp jr.nivå" i Norge.
Svake tekniske ferdigheter og mye dårlige førsteberøringer kjennetegnet begge lag. RBK´s bakre firer ble avslørt på manglende fart og med en annen motstander ville dette blitt ekstra ille. Motstanderen idag var elendig slik at dette ikke ble noe stort problem i dagens kamp.
Jeg er 100 % sikker på at SIL med sine beste juniorspillere ville ha slått RBK Jr. om de hadde fått muligheten til å stille med sine beste jr. spillere i den tidligere omtalte kampen mellom disse to lagene.
Nivået idag var knapt 3. div. standard og det er lov å forvente litt mer i en slik kamp. Sorry...... |
|
Back to top |
|
 |
eksiltrøndern Veteran

|
Posted: 27.09.2009 01:06 Post subject: |
|
|
Hmm, så kampen jeg og, men sitter ikke igjen med det samme intrykket som deg.
At det var en del dårlige toucher og at teknikken ikke er på topp er jeg enig i. Men den er jaggu ikke så bra i Norsk fotball på 3. 2. eller forsåvidt 1. divisjon heller.
Måten Rosenborg jr. spiller på tror jeg ville hevdet seg godt i 2. div (det er jo ikke langt unna at juniorlaget fyller hele 2.div laget heller). De har noen veldig gode kombinasjoner og viser tidvis veldig godt angrepsspill. Der er også agresive og jobbe for å vinne ballen høyt i banen.
Jeg er forsåvidt enig med deg i at forsvarsspillet er en akilleshel. Wangberg hadde ikke sin beste kamp i dag og det svekker laget. Osei spilte en bedre kamp en han gjorde mot Molde, men han er jo en litt enten eller spiller(Nordvik X 10) og kan være veldig skummel å ha baki der. Aasbakk er jo en topp spiller framover, men mangler litt rutine bakover, men det kommer nok. Så der var det virkelig noe å hente i dag, men jeg regner med det kommer seg til finalen. |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 27.09.2009 01:13 Post subject: |
|
|
Nå så ikke jeg kampen, men vi har vel tidligere i år vist at vi også duger internasjonalt, i Copa Amsterdam. I dagens kamp er det vel bare Kjella og Helland som mangler.
Det virker som om det blir gjort en god jobb på talentsiden i RBK.
Etter at Ciljan og Tettey kom opp, har det vært ganske tynnt. Nå ser det derimot ut som om det kommer en par-tre som vil etablere seg. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 27.09.2009 18:04 Post subject: |
|
|
Supert med finale igjen, men latterlig at den skal spilles i gymsalen i Bærum. Er det i det hele tatt noe Telenor Arena ikke skal brukes til de neste årene? Hvor skal egentlig cupfinalen spilles i år?
Jada, grisen, det er 100% sikkert at SILs framifrå juniorlag hadde banket de der oppskrytte Rosenborg-spillerne, hadde de bare fått sjansen. Hundre prosent, faktisk. 1,00 i odds. Mot et lag som bet godt fra seg mot sterk internasjonal motstand tidligere i år, og som inneholder flere spillere som har debutert i TL siden da.
Tror jeg hadde satt en femtiøre på RBK-seier i den kampen, til astronomiske utbetalinger fra bookmakeren. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 27.09.2009 18:21 Post subject: |
|
|
Sarkasmen.. DET SVIR |
|
Back to top |
|
 |
frilin Junior
|
Posted: 28.09.2009 08:08 Post subject: |
|
|
Quote: |
STATUS NM FINALE: Stabæk G19 og Rosenborg G19, dvs Morten Tveit og Erik Hoftun, er muntlig enige om å utsette finalen 6 dager slik at man får en ren cuphelg på telenor helgen etter. Håpet er at Juniorfinalen spilles fredag, og finalen for kvinner på lørdag! Nå er de i gang med å søke til forbundet i håp om gjennomslag. RBK støtter Stabæk i at det er uheldig å ha finalen når det også er tippeligaavslutning |
Hyggelige takter fra dere der oppe.
Gratulerer med seriegull! |
|
Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 28.09.2009 11:41 Post subject: |
|
|
Den ene hånda klør den andre. Ingen grunn til å være vrang med mindre man lider noen unødig last - slik som Lillestrøm, som nektet dere å vanne gressmatta siden de ikke så noe poeng i å tilrettelegge for noen annen stil enn å ha ballen i lufta så mye av tida som mulig. Fullt forståelig, selvfølgelig.
Neste gang er det kanskje deres tur til å være greie med oss  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
frilin Junior
|
Posted: 13.10.2009 05:19 Post subject: |
|
|
Kommer det noen fra den leiren nedover til juniorfinalen? |
|
Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 13.10.2009 12:31 Post subject: |
|
|
Kommer nok en del fra Oslo-området, men kampen kræsjer desverre med höydaren Brann-Rosenborg. Derfor er det ikke felles tur fra Trondheim. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 20.11.2009 22:11 Post subject: |
|
|
Årets junior-NM ble som kjent vunnet av våre juniorer, men det er ennå ikke ført inn på merittoversikten.....  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 20.11.2009 22:14 Post subject: |
|
|
Skal fikses.  |
|
Back to top |