| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Hedning Legende

|
Posted: 24.09.2009 00:08 Post subject: |
|
|
| Olsen>Iversen, Prica og Strand i dag. Så å kritisere Olsen for at Bakenga var enda friskere når han kom inn er ikke noe stort poeng. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 24.09.2009 00:12 Post subject: |
|
|
| Situasjonen med Olsen minner egentlig utrolig mye om den som Jarstein gjennomgjekk her inne ifjor høst og jeg er temmelig sikker på at Olsen sine prestasjoner ( som ikke har vært så værst ) kommer til å ta samme vei neste år. Idag viste han faktisk brukbar teknikk til tider. |
|
| Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 24.09.2009 00:20 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Troilonge wrote: | | Syntes bare det var utrolig at Bakenga kan bomme på så mange sjanser på så kort tid etter å ha kommet inn for Olsen. Bare så det er sagt har jeg alltid hatt troa på Olsen og jeg har helt sikkert trua på Bakenga når jeg får sett mer av han. |
Du ser med andre ord ikke de svært gode prestasjonene som i det hele tatt førte til sjansene? Du ser ikke at det er snakk om en 17 år gammel gutt som aldri før har spilt på dette nivået? Du ser ikke at faktisk ingen av avslutningene kan betegnes som dårlige avslutninger? |
Det er akkurat det jeg også ser, at det er utrolig at han kommer til så mange sjanser og er så utrolig nære uten å få rett uttelling, akkurat slik som Olsen, bare at han hadde svakere avslutninger i eksemplene mot Stabæk. Hva anngår situasjon nummer to for Bakenga så skal han vel score der, men at han kommer seg fri der og i det hele tatt kommer til så mange sjanser i en så sjansefattig kamp er også en prestasjon. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 24.09.2009 01:14 Post subject: |
|
|
sammendrag
Tror egentlig Langli er RBK-supporter  |
|
| Back to top |
|
 |
Ingeman Veteran

|
Posted: 24.09.2009 01:15 Post subject: |
|
|
| Klevolainen wrote: | | Skammels10 wrote: | Og finnes det egentlig et bedre sted å ta gullet?
|
Ja, Trondheim? Er det ikke bedre at 19 000 får ta del i festen enn 300+- ? |
Vi får jo fortsatt gullet levert på lerkendal, og show blir på lerkendal om vi vinner i Molde! |
|
| Back to top |
|
 |
SondrMan Rutinert

|
Posted: 24.09.2009 01:38 Post subject: |
|
|
| Troilonge wrote: | 85 Bytte Rosenborg: Mushaga Bakenga kommer inn for Trond Olsen.
86 Innbytter og debutant Bakenga er nær ved å score på sitt første spark på ballen, men keeper er på plass og avverger fint etter innlegg fra høyre.
87 Ny kjempesjanse for Bakenga! Han kommer til skudd fra fin posisjon inne i feltet, men ballen går hårfint til venstre for målet. For en dramatikk!
90 Oioioi! Bakenga får en tredje sjanse. Denne gang avslutter han fra spiss vinkel inne i feltet, men ballen går utenfor.
Olsen må da ha smittet stakkars Bakenga da han gikk ut. Stakkaren gjorde jo bare det Olsen har gjort hele den siste tiden. |
Okey.. HVA faen?! Dette var debuten til Bakenga.. hva i all verden er galt med en 17 år gammel gutt som skaper tre store sjanser i en kamp RBK ikke klarer å skape mer enn 1-3 store sjanser? Han spilte 7 min og kom til så mange sjanser..! Du må virkelig være den mest negative noensinne! |
|
| Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 24.09.2009 01:53 Post subject: |
|
|
Hahaha, jeg håper du kødder Greit nok at jeg burde formulert meg bedre i det innlegget og at jeg får høre det fra erfarne folk som attach her på forumet. Litt snodig er det når du, som har spammet hele tråden med kommentarer kun en annen bergenser kan matche, som kan tolkes dithen at Rosenborg har tapt seriegullet, plutselig angriper på noe jeg har svart før i tråden. Les dine egne innlegg først, gutt. Eller var det et forsøk på ironi etter å ha vært skytetavle i kveld?
Før flere natteravner måtte finne på å sende pm om hvor jeg fant negativ-pillene mine: Syntes egentlig bare det var ironisk at en spiller som erstatter Olsen kommer til tre store sjanser og bommer (ikke dårlige avslutninger, nei) på alle, slik som Olsen mot Lyn og Stabæk (riktignok et par dårlige fra Olsen mot Stabæk). Og ja, det var imponerende av en 17-årig debutant å komme til så mange sjanser i det som var en dårlig kamp fra vår side - litt av grunnen til at jeg la til det også. Skal også sies at han kom inn på en periode der RBK har vært fryktelig gode i år. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 24.09.2009 03:06 Post subject: |
|
|
Konan Ja:
Det stemmer at han er avbildet i artikkelen, men hva er galt med den? det stemmer vel at han hadde fåt tseriegull i kveld om de hadde vunnet også.....
blir som pest og kolera dette. Best å sjekke med red.
Uanset en fin kamp totalt sett vi burde vunnet.
Ingen som var regelrett dårlig i dag, men det skortet en smule på resisjonen innimellom.
Vi kan bli bedre og det er bra for neste år må vi slå bedre lag en TIL.
Ventspils etc  _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
torerik Veteran

|
Posted: 24.09.2009 04:05 Post subject: |
|
|
| moomoo wrote: | | Det stemmer at han er avbildet i artikkelen |
Nei, det gjør det ikke. Bildet er av Annan. Oppvakte seere har rapportert av Konan ikke spilte kampen i kveld.
Eller kanskje det var Kannan Ya. Hellige skaper, for en spiller det kunne vært. |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 24.09.2009 08:05 Post subject: |
|
|
| Kelso wrote: | | Dette er så jævla surt. Så for meg gullfest, istedet sitter jeg her med tørr kneip og melk. Faen. |
Sånn blir det når både spillere, presse og fans tar gullet på forskudd. Gratulerer Molde med the Double! _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 24.09.2009 09:36 Post subject: |
|
|
Jarstein 6 - Meget god inngripen da en spiller kommer alene med keeper.
Dorsin 5 - Brukbar kamp.
Stadsgaard 6 - Stort sett full kontroll.
Lago 6 - Se Stadsgaard.
Lustig 6 - Aktivt med fremover, noen fine innlegg.
Annan 6 - Som vanlig. Meget bra defensivt, veldig lite kreativ med ball.
Demidov 5 - Blir en del neste, god frem til det siste trekket.
Olsen 5 - Prøver, og er god i 1. omgang. Dårlige dødballer som vanlig.
Iversen 7 BB - Ikke helt på nett i 1. omgang, men i 2. er han en gigant og den som orkestrerer laget offensivt. Fantastisk kreativitet og teknikk.
Strand 4 - Ikke mye involvert, og ikke spesielt god da han er involvert.
Prica 5 - Noen småfikse detaljer, men ikke direkte nok.
Traorè 6 - Kommer inn som et kreativt, friskt pust. Langt bedre dødballer enn Olsen.
Bakenga - Viser frem gode bevegelser og flotte mottak. Manglet litt ro i avslutningsøyeblikket, men det er naturlig. Meget gode tendenser. |
|
| Back to top |
|
 |
jarln Veteran

|
Posted: 24.09.2009 09:48 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | Det ble fart på slutten av kampen, og kun tilfeldigheter og en god målvakt gjorde at vi ikke endte opp med seieren.
Bakenga var strålende de få minuttene han spilte. Hvorfor har vi ikke sett en såpass bra spiller tidligere i år? Hvorfor fikk han kun i underkant av 10 minutter?
Når unge spillere får slippe til de siste minuttene av en kamp, forventer jeg at nivået er på det jevne. Når spillerne fremstår som dominerende, mener jeg at trenerne har sinket utviklingen ved å ikke sluppet til de tidligere. Det samme skjedde med Skjelbred i 2005, som var blant banens beste når han først fikk slippe til.
Det er ikke riktig, og da er det noe som er galt! |
Helt enig.. Det gjør det ekstra betryggende at vi ønsker oss Moldskred.
En beste fall medioker 30-Ã¥ring kommende sesong! Hvis vi betaler over 2mill for ham blir jeg oppriktig irritert.
Ville vært bedre med kjøpeforbud fra NFF da..  |
|
| Back to top |
|
 |
SondrMan Rutinert

|
Posted: 24.09.2009 10:22 Post subject: |
|
|
| Troilonge wrote: | Hahaha, jeg håper du kødder Greit nok at jeg burde formulert meg bedre i det innlegget og at jeg får høre det fra erfarne folk som attach her på forumet. Litt snodig er det når du, som har spammet hele tråden med kommentarer kun en annen bergenser kan matche, som kan tolkes dithen at Rosenborg har tapt seriegullet, plutselig angriper på noe jeg har svart før i tråden. Les dine egne innlegg først, gutt. Eller var det et forsøk på ironi etter å ha vært skytetavle i kveld? |
Alle RBK-fans synes vel det var litt trist og surt at det endte 0-0 i går. Molde har vist tidligere i år at de kan slå oss. Molde har også vist at de er ganske gode på hjemmebane også. Har en tro på at vi greie uavgjort, men det blir vanskelig. Har ikke sagt at seriegullet er ditchet, men bare at det blir vanskelig å slå Molde på hjemmebane!
Forresten; er ikke bergenser selvom jeg bor i Bergen. Skjønner ikke hvorfor du skal prøve å komme med "personangrep" pga. det? |
|
| Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 24.09.2009 15:12 Post subject: |
|
|
Hvor du kommer fra er helt likegyldig for meg og alle andre her da dette stort sett er et anonymt diskusjonsforum, men du har satt Bergen som ditt bosted og det var jo litt morsomt at du "tok en Bergen" som når deres gullfest i 2007 ble utsatt hele to dager og TV2 vinklet det som om det var nedrykk.
Men jeg foreslår at vi gir oss med denne tåpelige og lite interesannte diskusjonen og bruker energien på å tenke frem hva Hamrén bør gjøre i smurfebyen på søndag. Så får du lade opp til siste kamp som jeg regner med du skal på for å se Rosenborg legge siste stein og gå ubeseiret gjennom sesongen  |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 24.09.2009 15:14 Post subject: |
|
|
| hjem-knækk wrote: | sammendrag
Tror egentlig Langli er RBK-supporter  |
Enig, det virket som om Langli ønsket at RBK skulle vinne, var en fryd og høre på han igår !! _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 24.09.2009 15:18 Post subject: |
|
|
| Alle kommentatorer håper på å være den som annonserer serievinneren da. Gjerne det stemmeklippet som runger mest over alle kavalkadene i ettertid. Ingen glemmer da gråtkvalte Alsaker innså at slaget var tapt ta Sapara akkurat hadde satt siste spiker på Opdal på Brann stadion for tre år siden. |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 24.09.2009 15:34 Post subject: |
|
|
| Nåja, ingen grunn til å overdrive, heller. Alsakers åpenbart indoktrinerte Brann-slagside begynte vel først og fremst ute i 2007-sesongen, slik jeg husker det. Den gullkampen i 2006 var han både raus og nøytral, og entusiasmen ved Saparas mål var det slett ikke noe falskt ved. |
|
| Back to top |
|
 |
Trondheim Veteran
|
Posted: 24.09.2009 16:09 Post subject: |
|
|
| Kjernen var en fryd å høre på! |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 26.09.2009 00:53 Post subject: |
|
|
Litt forsinket børs:
Jarstein BB 7 - Feilfri kamp, lite involvert, men trygg og til tider meget god når han blir satt på prøve. Meget bra alene med Strand, full kontroll på frisparket, redder også alene på tvilsom offside.
Lustig 6 - Full kontroll defensivt, kommer ikke maksimalt med offensivt.
Stadsgaard 6 - Viktig med farta si, utilnærmelig i løpsdueller, men noen trykkfeil og plasseringsfeil trekker ned
Lago 7 - Ryddegutten rydder i stor stil til tider.
Dorsin 6 - God defensivt, som vanlig, men han også stenges av offensivt. Mye nesten rundt 16-meteren.
Annan 7 - Som vanlig en forferdelig irriterende spiller å møte for motstanderen, og låser av midtbanen effektivt. Høy treffprosent i pasningsspillet, men kan spille på litt mer risiko iblant.
Demidov 6 - Jobber og sliter og prøver å komme med offensivt, uten helt å klare å ta tak i det. Klarer mange vanskelige ting, bommer på mange enkle.
Strand 6 - Aktiv og god til tider, litt bortgjemt til tider.
Iversen 6 - Godkjent kamp, flink til å tilrettelegge og strø baller, oppsøker de riktige rommene men (repeat) for statisk til å komme til gode muligheter. Dårlig utførelse på de få han får.
Olsen 5 - Nesten-dag for Olsen, som ofte følger opp en bra prestasjon med en dårlig en som nuller ut den gode. Variable dødballer.
Prica 6 - River og sliter, og kommer til noen muligheter, men blir pakket godt inn. Søker litt for mye bakover til tider.
Traore 7 - Fint innhopp der, beveger seg i helt andre rom enn Strand, og skaper kaos på Tromsøs venstreside. Flink med ball og gode valg.
Bakenga - Strålende og meget lovende TL-debut av en spiller som kommer til å score mye mål i Tippeligaen i 2011. Lukter mål, har fart, kraft, teknikk og et kaldt hode.
Hamren 7 - Skal få masse cred for to vellykkede bytter som satte fart i laget, og å sette innpå en 17-årig debutant når man jakter seriegull med 10 minutter igjen, det er bare å ta av seg hatten for.
og btw: ja, Kjernen var enormt bra. Synd resten av stadion sitter planta i stolen hele kampen uten engang å klappe et eneste klapp. Omtrent. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 26.09.2009 04:16 Post subject: |
|
|
Jeg synes Langli er TV2s beste kommentator og det er befriende å høre han når han, for en gang skyld, for lov å uttale seg i "ekspert-paneler".
Synes Alsaker var flink i 2006-sesongen, han var mer opptatt av å være mindre farget den gangen der. Han klarte til og med å bevise begeistring for RBK. Når det er sagt så liker jeg godt å høre Semb og Alsaker. De er veldig engasjerte kommentatorere, og det smitter over på meg. Ja, det irriterer meg når de er anti-rbkere, men det virker faktisk ut som om de bryr seg om kampen. Kommentatoren som kommenterte RBK-Sandefjord var det pinlig å høre på - jeg sovnet nesten av av å høre på stemmen hans. |
|
| Back to top |
|
 |
|