English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Tromsø
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 23.09.2009 22:45    Post subject: Reply with quote

En ganske god kamp idag, spesielt de første og siste 20 minuttene.

+Olsen - virker å tørre litt mer og lykkes med mer enn på lenge, faller av etterhvert
+Bakenga - mye kontakt med ballen i sitt korte innhopp, kommer til sjanser og ikke minst flink til å skaffe seg plass inne i boksen
+Traore - friskt innhopp og var innblandet i det meste som ble skapt mot slutten
+Demidov - solid

resten var på det jevne
View user's profile Send private message
ace
Veteran

Satan så mye negative beregensere det er her inne, selv Recon er jo positiv i forhold til dere. Vi har spilt 25 kamper uten tap, er et poeng fra seriemesterskap og har fem kamper og hente det på. Har vi noe å klage på?
Tape mot svina, skjer ikke, glem det. De skal knuses fordi vi er et bedre lag enn de, er dritt lei den opphausinga av det laget nå.
senador
Legende

Med det sjansesløseriet så taper vi mot Molde. Håper vi lærte fra sist gang. For å slå Molde må man legge seg bakpå å tvinge frem brudd, deretter kjør med full kraft. Da vinner vi gull i Molde.
Back to top
Troilonge
Veteran

PostPosted: 23.09.2009 22:46    Post subject: Reply with quote

85 Bytte Rosenborg: Mushaga Bakenga kommer inn for Trond Olsen.

86 Innbytter og debutant Bakenga er nær ved å score på sitt første spark på ballen, men keeper er på plass og avverger fint etter innlegg fra høyre.

87 Ny kjempesjanse for Bakenga! Han kommer til skudd fra fin posisjon inne i feltet, men ballen går hårfint til venstre for målet. For en dramatikk!

90 Oioioi! Bakenga får en tredje sjanse. Denne gang avslutter han fra spiss vinkel inne i feltet, men ballen går utenfor.

Neutral

Olsen må da ha smittet stakkars Bakenga da han gikk ut. Stakkaren gjorde jo bare det Olsen har gjort hele den siste tiden.
Back to top
SondrMan
Rutinert

PostPosted: 23.09.2009 22:49    Post subject: Reply with quote

Vi har alle en grunn til å være halveis skuffet når vi snakker om kampen i KVELD. Hvordan klarte vi ikke å sette inn et mål på alle de sjansene? Det er ganske surt!
Back to top
Roamer
Veteran

PostPosted: 23.09.2009 22:49    Post subject: Reply with quote

Bakenga har en teknikk og et rykk som ikke ligner grisen - har stor trua på den karen. Fantastisk innhopp og bare millimetre fra et gullmål.

Lago er en klippe i forsvaret, skulle ikke forundre meg om han brakk ryggen da han måtte ut i noen minutter i første, men fortsatte likevel.

Ellers, enig med mange andre her - Iversen og Olsen håpløs i store deler av kampen, sammen med Strand. Demidov er en fighter, men altfor upresis til å spille midtbane. Håper Savolainen fra start i neste i og med at Stadsgaard er ute...
Brady
Veteran

PostPosted: 23.09.2009 22:58    Post subject: Reply with quote

Det ble fart på slutten av kampen, og kun tilfeldigheter og en god målvakt gjorde at vi ikke endte opp med seieren.

Bakenga var strålende de få minuttene han spilte. Hvorfor har vi ikke sett en såpass bra spiller tidligere i år? Hvorfor fikk han kun i underkant av 10 minutter?

Når unge spillere får slippe til de siste minuttene av en kamp, forventer jeg at nivået er på det jevne. Når spillerne fremstår som dominerende, mener jeg at trenerne har sinket utviklingen ved å ikke sluppet til de tidligere. Det samme skjedde med Skjelbred i 2005, som var blant banens beste når han først fikk slippe til.

Det er ikke riktig, og da er det noe som er galt!
Back to top
bennyboy
Senior

PostPosted: 23.09.2009 23:00    Post subject: Reply with quote

Uten Ciljan og Sappara ser man at det blir tynt med gode ballfordelere, og folk som setter fart fremover. Bakenga og Traore gjorde friske innhopp, og de viste en touch i ballen som gjorde godt inntrykk på meg. Nesten synd ingen av de startet kampen i dag, da jeg syns det blir for mye feil-touch/pasninger.

Ellers meget fornøyd med RBK i år. Bra defensivt, og kommer til å bli bedre offensivt med litt tid. Gullet er jo sikret og ingenting ville vært bedre å sikret det teoretisk i Molde.

Publikumet på Lerkendal fortjener også skryt i dag.
Hedning
Legende

PostPosted: 23.09.2009 23:06    Post subject: Reply with quote

Må innrømme at det var nedtur å ikke sikre gullet i dag, selv om det lå litt i kortene.

Den store oppturen var selvfølgelig Bakenga, unnet han fælt å komme inn å avgjøre gullet, og så nære han var!
Back to top
longines
Veteran

De siste 20 minuttene, hyll hyll. Et godt bevis på at det er mer enn mål som skaper underholdning.

Var forøvrig morsomt å se Bakenga, håper han får mer spilletid i de siste fem kampene.
Back to top
Keenoir
Legende

Forstår ikke hvorfor folk klager så voldsomt på Olsen idag før Traore kom inn så skjedde alt på hans side og idag så klarte han å passere folk, slo farlige innlegg og hadde en kamp sett over det hele på det jevne da han var litt svakere i andre omgang. Dette er ikke så farlig når vi istedenfor får vår hevn neste helg over Molde ved å juble for seriegull rett foran trynene deres. Synd med Stadsgaard ,men det åpner opp for Traore, Savolainen eller hvis Sapara er tilbake så går han inn for Demidov.

Børs:

Jarstein 6: Trygg

Lustig 6: PÃ¥ det jevne, forferdelig synd at Ramovic tok innlegget hans til Iversen.

Stadsgaard 6: Kontroll selvom Tromsø faktisk kom seg alene igjennom idag. Bra i passningspillet idag.

Lago 7: Helt sjef bak der og det var herlig når han enkelt frarøvet Moldskred ballen i en løpsduell.

Annan 6: Er Annan, ser større tendenser til offensiv vilje.

Demidov 6: Bryter og ordner opp ,men sviktes av den avgjørende passningen idag og det er også derfor han har en større fremtid som stopper.

Olsen 6: Aktiv og skapende og hele veien en trussel. Burde ha påført Tromø et rødt kort etter Martin Knudsen horrible takling. Positivt dette selvom det ennå er litt å gå på og han ble dårligere utover kampen. Bakenga burde kommet inn tidligere.

Iversen 5: Fryktelig svak førsteomgang hvor han stort sett labber rundt og slet til tider med at han alltfor lett ble løpt opp. Det hjelpte heller ikke at han til tider var slurvete i avleveringene og avsluttningene. Kom seg utover kampen og var et aktivium på slutten av kampen.

Strand 4: Et par fine raid, men ellers usynlig bortsett fra noen stygge tversoverpassninger. Vi slet også med å få bygget opp noe godt angrepspill fra høyresiden idag og det må Strand ta skylden for. Burde vært byttet tidligere.

Prica 6: Truende som alltid ,men mangler det siste lille idag.

Traore 7: Strålende innhopp som han skaper mye hodebry for Tromsø ved at han er flink til å ta i mot ballen og klare å holde den lenge nok til at han får gode passningsalternativer og så treè igjennom medspillere. Gode dødballer. Fortjener å få starte mot Molde.

Bakenga 7: For en debutt, livsfarlig og kun uflaks og en god Ramovic hindrer drømmedeby.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 23.09.2009 23:17    Post subject: Reply with quote

Synd både rekka med seire, kamper med mål, samt gullfesten ble stoppet i kveld.

Men jeg synes det var tidvis en bra kamp. Første halvdel av 2. omgang var ikke bra nok, men stort sett var det en brukbar kamp. Hadde vi vunnet med et par-tre mål, tror jeg de fleste hadde synes det vært en bra kamp.

Det jeg tar med meg er defensiv trygghet (med Lago i spissen) og Bakengas vanvittig artige debut. Tenk om han hadde fått satt en og sørget for gullet! Smile
toreinar
Veteran

PostPosted: 23.09.2009 23:19    Post subject: Reply with quote

Iversen 5: Fryktelig svak førsteomgang hvor han stort sett labber rundt og slet til tider med at han alltfor lett ble løpt opp. Det hjelpte heller ikke at han til tider var slurvete i avleveringene og avsluttningene. Kom seg utover kampen og var et aktivium på slutten av kampen.

Har sett tendensen til at han som sentral midtbanespiller kommer bedre til sin rett på slutten.
Konklusjon: Bør settes inn på slutten.
Socrates
Veteran

PostPosted: 23.09.2009 23:29    Post subject: Reply with quote

Dette er så jævla surt. Så for meg gullfest, istedet sitter jeg her med tørr kneip og melk. Faen.
Back to top
Cyrilp
Veteran

Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 23.09.2009 23:32    Post subject: Reply with quote

Troilonge wrote:

86 Innbytter og debutant Bakenga er nær ved å score på sitt første spark på ballen, men keeper er på plass og avverger fint etter innlegg fra høyre.

87 Ny kjempesjanse for Bakenga! Han kommer til skudd fra fin posisjon inne i feltet, men ballen går hårfint til venstre for målet. For en dramatikk!

90 Oioioi! Bakenga får en tredje sjanse. Denne gang avslutter han fra spiss vinkel inne i feltet, men ballen går utenfor.

Neutral

Olsen må da ha smittet stakkars Bakenga da han gikk ut. Stakkaren gjorde jo bare det Olsen har gjort hele den siste tiden.

Må bare spørre...

hvor finner man slike negativpiller som du tar? De må være utrolig effektive slik jeg ser det og skulle gjerne hatt en 20-30 av disse...
Trondheim
Veteran

PostPosted: 23.09.2009 23:33    Post subject: Reply with quote

Klikk på bilde
Finn en feil!

Last edited by Trondheim on 23.09.2009 23:35; edited 1 time in total
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 23.09.2009 23:34    Post subject: Reply with quote

Feil 1: Bildet er så lite at det er umulig å se noe.

edit: Nice.
Back to top
Ingeman
Veteran

PostPosted: 23.09.2009 23:35    Post subject: Reply with quote

Konan Ya
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 23.09.2009 23:36    Post subject: Reply with quote

Flott at trønderavisa fremfor noen ikke 1. ser forskjell på Annan og Konan Ya, 2. ikke har fått med seg at Konan forlot klubben for flere uker siden.
Troilonge
Veteran

PostPosted: 23.09.2009 23:40    Post subject: Reply with quote

Cyrilp wrote:
Troilonge wrote:

Neutral

Må bare spørre...

hvor finner man slike negativpiller som du tar? De må være utrolig effektive slik jeg ser det og skulle gjerne hatt en 20-30 av disse...

Ã…? Razz

Syntes bare det var utrolig at Bakenga kan bomme på så mange sjanser på så kort tid etter å ha kommet inn for Olsen. Bare så det er sagt har jeg alltid hatt troa på Olsen og jeg har helt sikkert trua på Bakenga når jeg får sett mer av han.

Ellers er jeg godt fornøyd med uavgjort i kveld slik at det enten blir gullfest i Molde eller på Start-kampen som jeg skal på. Finnes ikke negativ i kveld selv om smileyen jeg brukte kanskje kunne tyde på det. Razz
Back to top
Skammels10
Veteran

PostPosted: 23.09.2009 23:46    Post subject: Reply with quote

Skuffende å ikke ta gull i dag, spesielt med tanke på alle de enorme sjansene vi hadde på tampen. Men men, sånn er fotballen. Det holder med uavgjort i Molde, så sannsynligheten for at vi tar gull der er STOR. Og finnes det egentlig et bedre sted å ta gullet? Very Happy

Bakenga er en spiller jeg har hatt lyst til å se lenge. Innhoppet hans gledet meg stort i dag, og jeg tror vi har en glimrende spiss på gang her. Han bør få mere spilletid i de resterende kampene!
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 24.09.2009 00:01    Post subject: Reply with quote

Troilonge wrote:
Syntes bare det var utrolig at Bakenga kan bomme på så mange sjanser på så kort tid etter å ha kommet inn for Olsen. Bare så det er sagt har jeg alltid hatt troa på Olsen og jeg har helt sikkert trua på Bakenga når jeg får sett mer av han.

Du ser med andre ord ikke de svært gode prestasjonene som i det hele tatt førte til sjansene? Du ser ikke at det er snakk om en 17 år gammel gutt som aldri før har spilt på dette nivået? Du ser ikke at faktisk ingen av avslutningene kan betegnes som dårlige avslutninger?
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 24.09.2009 00:05    Post subject: Reply with quote

Skammels10 wrote:
Og finnes det egentlig et bedre sted å ta gullet? Very Happy

Ja, Trondheim? Er det ikke bedre at 19 000 får ta del i festen enn 300+- ?
Back to top
Socrates
Veteran

PostPosted: 24.09.2009 00:06    Post subject: Reply with quote

Bakenga > Olsen. Innbyttet Bakenga for Olsen kan sammenlignes med det å gi vann til en mann som vandrer gjennom Sahara på sitt tørreste.
Back to top
Socrates
Veteran

PostPosted: 24.09.2009 00:07    Post subject: Reply with quote

Klevolainen wrote:
Skammels10 wrote:
Og finnes det egentlig et bedre sted å ta gullet? Very Happy

Ja, Trondheim? Er det ikke bedre at 19 000 får ta del i festen enn 300+- ?

MÃ¥ bare presisere: Ja, Trondheim.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Page 6 of 7

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb