English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Dario Zahora
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 51, 52, 53 ... 64, 65, 66  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Ingeman
Veteran

PostPosted: 15.09.2009 00:52    Post subject: Reply with quote

Flott! Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Hedley
Veteran

PostPosted: 15.09.2009 00:54    Post subject: Reply with quote

Pent frisparkmål ja Smile Håper han kommer i dytten nå, og får noen kamper etter at pokalen er plassert sammen med de 20 andre.
Back to top
LarsG
Veteran

PostPosted: 15.09.2009 04:01    Post subject: Reply with quote

Kan ikke si at jeg har noe særlig tro på Zahora. Jeg ser ikke helt hva hans styrker er. Han er klumpete bygget, selv da han kom til oss, og var i form, så han småfet ut. Han virker treg, ikke som om han har særlig god teknikk, scorer lite (selv for 2. laget vårt). Han virker helt OK på hodet og i duellspillet, og hans største styrke er vel skudd- og frisparkbenet hans. Men disse tingene kan da umulig være nok for at vi valgte å signere han.

Jeg har enda til gode å se hva RBKs trenerapparat så i denne fyren da de tilbød han kontrakt. Jeg håper jeg får meg en "aha-opplevelse" snart, for jeg er sykt spent på hva slags kvaliteter det skjuler seg i søvnige Zahora.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 15.09.2009 09:43    Post subject: Reply with quote

Zahora er en typisk goalgetter med en god frisparkfot. Så usikkert som det så ut i vår med en Prica uten kamptrening som man ikke ante om ville bruke lang tid på å spille seg varm og en Iversen som de siste årene har hatt meget skrale vårsesonger så er det ikke rart de ønsket seg en angriper til.

Dessuten tror jeg samlingen i Barcelona var en super samling å vise seg fram på, med mye småspill og teknisk trening hvor Zahoras temposvakhet over større avstander ikke var så synlige, samtidig som det var et vell av muligheter til å vise skuddteknikk og avslutninger i spillsekvenser på en 20-30 meter lang bane mellom målene.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 15.09.2009 14:54    Post subject: Reply with quote

Yssouf Konè fikk veldig lite spilletid i sin debutsesong 2006, men viste seg etterhvert som en brukbar målscorer når han fikk spille en del over tid. Nå er jo Prica tilbake til neste kamp, men Dario er klar til å komme inn og bidra. Jeg tror han vil få spilletid i en 4-5 kamper før sesongen er omme, og at han vil score ett eller to mål i løpet av den tiden. Jeg ser bedring.
eksiltrøndern
Veteran

PostPosted: 15.09.2009 19:45    Post subject: Reply with quote

Jeg er mer spent på Zahore ift. neste sesong.

Jeg har følgt med en del på andrelagskampene, og han var milevis bedre rett etter han kom til klubben sammenlignet med nå. Nå virker han rett og slapp.

Jeg har trua på at han kan komme seg etter en skikkelig sesongoppkjøring med mye fysisk trening og godt kosthold, for det er ikke tvil om at han har ekstremkvaliteter, han må bare bedre seg på alt det andre.
Back to top
Halvorsen87
Veteran

PostPosted: 16.09.2009 21:07    Post subject: Reply with quote

Nytt klipp fra spillsekvens lagt ut på rbk-tv i dag, og joda, Dario virker faktisk å være i mye bedre slag for tida! Rapportene tydet jo på det, men greit å se med egne øyne også Smile Kanskje er det håp om at han får sjansen i kamp snart? Det hadde vært supert om Dario hadde vist seg verdig til å kunne kjempe med Prica om spissplassen.

PS: Olsen sugde balle som vanlig.
Back to top
TrønderBob
Rutinert

PostPosted: 16.09.2009 22:16    Post subject: Reply with quote

La han starte kampene etter at gullet er sikret, slik skaffer han seg litt selvtillit og forhåpentligvis vil han bygge det opp etter hvert.

Dario har et stort potensiale, bare synd han ikke har fått visst det enda i RBK trøya. Han virker bedre i form nå for tiden!
Back to top
Darnielle
Junior

PostPosted: 17.09.2009 00:22    Post subject: Reply with quote

Halvorsen87 wrote:

Nå overdriver du. Han hadde et par gode involveringer, og ingen sjokkerende dårlige.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 17.09.2009 00:48    Post subject: Reply with quote

TrønderRob wrote:
La han starte kampene etter at gullet er sikret, slik skaffer han seg litt selvtillit og forhåpentligvis vil han bygge det opp etter hvert.

Ikke for å dra dette vekk fra tema, men personlig så ser jeg heller lokale talenter som Bakenga og Karlsen få en del tillit enn at en avdanka kroat skal få spille seg i form. Han er neppe god nok til å forsvare en plass hos Rosenborg uansett. Med eller uten selvtillit.

Nå er det sikkert noen som sier "Men, han har jo aldri fått prøvd seg!". Nei, han har ikke fått prøvd seg stort i kamp, men dette er noe man må fortjene. Det er ikke sånn at alle skal få prøve seg på A-laget til Rosenborg uten å ha bevist noe først. Sålenge Hamren knapt synes han fortjener å være med i kamptroppene så holder det i lange baner for meg. Innse feilkjøpet og selg.
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 17.09.2009 02:10    Post subject: Reply with quote

Gjenntar noe jeg spekulerte i for lenge siden:
Han mistet formen da han møtte andre og hardere krav på trening?
SÃ¥ som nevnt piggere ut i starten.
Tror ikke han vil stå i veien for de unge. Enten slår han skikkelig til ellers så ofres han for de unge om de er jevngode.
Han var et billig kjøp som kunne gjort en god jobb i starten om Ivers og Prica ikke hadde vært klare i starten.
Blir han bare sånn der "nesten" får vi satse på Ranheim eller selge for en liten slump.
Feilkjøp er det kun mulig å hevde i etterpåklokskapens navn.
Skal ikke nekte for at jeg håper han slår til da jeg hadde en god feeling da han ble kjøpt.
Men skulle det skjære seg får jeg bare leve videre uten ham. Very Happy
julegrisen
Rutinert

PostPosted: 17.09.2009 02:57    Post subject: Reply with quote

jrgn wrote:
TrønderRob wrote:

Ikke for å dra dette vekk fra tema, men personlig så ser jeg heller lokale talenter som Bakenga og Karlsen få en del tillit enn at en avdanka kroat skal få spille seg i form. Han er neppe god nok til å forsvare en plass hos Rosenborg uansett. Med eller uten selvtillit.

Nå er det sikkert noen som sier "Men, han har jo aldri fått prøvd seg!". Nei, han har ikke fått prøvd seg stort i kamp, men dette er noe man må fortjene. Det er ikke sånn at alle skal få prøve seg på A-laget til Rosenborg uten å ha bevist noe først. Sålenge Hamren knapt synes han fortjener å være med i kamptroppene så holder det i lange baner for meg. Innse feilkjøpet og selg.

Fullstendig enig. Problemet er vel at det klubben betalte for "The burgerking" ikke lar seg gjøre å få igjen. Noen i RBK´s sportslige utvalg bør gå i seg selv vedr. dette kjøpet. Problemet er bl.a at Zahora blokkerer muligheten for unge trønderske spillere som holder MINST like god kvalitet, om ikke bedre. Bl. a. synes jeg Karlsen er bedre, + 2-4 spillere til i 2. div. fra Trøndelag. Dette er bortkastede penger og vel så det.
Back to top
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 17.09.2009 12:17    Post subject: Reply with quote

Darnielle wrote:
Halvorsen87 wrote:

Nå overdriver du. Han hadde et par gode involveringer, og ingen sjokkerende dårlige.

Han var faktisk veldig daarlig i de klippene. Virket helt borkommen og nesten ballredd. Hans positive bidrag var vel ett skudd rett paa keeper og en pasning langs bakken til medspiller. Ellers gikk det i hytt og pine med det meste...
Ballahl
Veteran

PostPosted: 19.09.2009 05:20    Post subject: Reply with quote

Jeg forstår ikke helt all den kritikken mot Dario.
Han er dårlig trent, okey..
Men faktumet er at han bortimot har scoret i hver eneste kamp han har spilt, ingen andre spillere er i nærheten!

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
bartz
Junior

PostPosted: 19.09.2009 10:05    Post subject: Reply with quote

Hvilke kamper? De 7-8 siste jeg har sett,med unntak av hødd kampen,har han vært dårligst på banen.Uten scoring.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 19.09.2009 13:46    Post subject: Reply with quote

I sommerferien hadde Stig Torbjørnsen satt opp sitt favorittlag i VG (?), bestående av de spillerne han hadde vært med på å hente til norsk fotball opp gjennom årenes løp.

Zahora ble satt opp på spissplassen.
Erlendr
Veteran

PostPosted: 19.09.2009 14:58    Post subject: Reply with quote

Husker jeg så den lagoppstillingen selv, og mener Zahora ble satt opp sammen med Konè (?) fordi de var de to eneste spissene av nevneverdig kvalitet han hadde hentet.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 19.09.2009 22:20    Post subject: Reply with quote

bartz wrote:
Hvilke kamper? De 7-8 siste jeg har sett,med unntak av hødd kampen,har han vært dårligst på banen.Uten scoring.

Jeg snakker om kamper for A-laget.
Ikke kamper i andre divisjon, der spiller blant annet motivasjonen inn. Fullt forstålig, hva er vitsen med å hente en utenlandsk spiller for å deretter la ham spille for B-laget? Mens de gangene han har fått sjansen for A-laget, så har han prestert også.

DÃ¥rlig trent eller ei.

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
h b
Veteran

PostPosted: 19.09.2009 22:23    Post subject: Reply with quote

bør ikke dømmes for dårlig spill når han var syk/virus i alle fall.
gisp!
Legende

PostPosted: 19.09.2009 23:13    Post subject: Reply with quote

media wrote:
det lurte seg inn to nuller for mye der. like uventa som målprotokollen etter dobbeltoppgjøret med Qarabagh...

Ville bare nominere denne til konkurransen årets kommentar.

Resultatene mot Quarabag var ikke morsomme, og innsatsen var ikke skarp, men denne kommentaren var både morsom og skarp, (synes jeg da).
Back to top
julegrisen
Rutinert

PostPosted: 19.09.2009 23:15    Post subject: Reply with quote

Eneste sykdommen må isåfall være basseluskene i Sesamburgerne...
Ingen sykdom har vært konstatert, i såfall måtte det være en sykdom og ikke være god nok på dette nivået, nærmere en folkesykdom kommer man kanskje ikke ....? Cool
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 20.09.2009 00:08    Post subject: Reply with quote

Nå sjekket de vel trolig bare om det var noe alvorlig eller ikke. Han kan også ha vært syk uten at det ga noe utslag på det tidspunktet testene ble tatt.

Slapphet kan eksempelvis skyldes jernmangel, noe som naturligvis kan ha med kosthold å gjøre, men som også folk som spiser normalt kan slite med.

Ellers, Darios innsats i RBK-trøya på A-lagsnivå innebærer 461 spilte minutter, fire scoringer, tre Kristobal-assist (ingen offisielle) og en total målscore på 24-2 med ham på banen.
Back to top
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 20.09.2009 01:56    Post subject: Reply with quote

Ja vel, det sier kanskje mer om kvaliteten på mostanderen enn kvaliteten oå Zahora. Hvor mange av disse målene har kommet mot lag fra høyere nivå enn 2.divisjon?
kristobal
Legende

PostPosted: 20.09.2009 10:38    Post subject: Reply with quote

Naturligvis ikke mange, siden han har spilt lite mot bedre motstand. Han var på banen ved utlikningene mot Odd og Molde, uten å være direkte involvert. Samme gjelder naturligvis Skjelbred som har lite å vise til av mål og målgivende mot god motstand, men har bra tall i de kampene Zahora også har det.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 20.09.2009 11:47    Post subject: Reply with quote

Kristobal,
jeg er glad du trekker inn sammenligningen av Skjelbred Very Happy

Mange her vil si at det vil være en urettferdig sammenligning. Sannheten er imidlertid at begge disse spillerne har som viktig oppgave å skape mål/ assists når de spiller.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 51, 52, 53 ... 64, 65, 66  Next
Page 52 of 66

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb