| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
attach Forumsjef
|
Posted: 14.09.2009 19:37 Post subject: |
|
|
Jeg har ikke sagt "bare fordi han var den eneste som ble filmet, så var han den eneste som gjorde det".
Jeg har uansett ikke noe personlig problem med at det var flere gjerningsmenn. |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 14.09.2009 20:29 Post subject: |
|
|
| hjem-knækk wrote: | | Da skal jeg love deg det etterhvert er mange som blir kastet ut fra fotballkamp. Hvis man skal ta alle de som begynner å bli ampre, hadde hvertfall ikke jeg fått sett mange andreomganger. Fotball handler om følelser. Det gjelder bare å ikke tøye strikken for langt. |
Skrev jeg at noen skulle kastes ut fordi de var ampre? Det jeg skrev var at vaktene skulle følge med dem. Selvsagt skal en fortsatt få være frustrert og sint, og gjerne pipe og kjefte når en f.eks. motstanderens keeper haler ut tida.
Men kaster du mynter kastes du ut! De fleste Stabæksupporterne holdt seg ampre innenfor de grenser som er helt greie i går, men det var et par som gikk over grensa og dess kjappere reaksjonen er dess mer preventivt er det. |
|
| Back to top |
|
 |
Vita Junior
|
Posted: 15.09.2009 00:04 Post subject: |
|
|
Stabæksupportere kaster mynter. I BERGEN kaster de biljardkuler. Rosenborgsupportere kaster -snus, og _flaggstenger_. Fantastisk!
TV2 greide altså å filme mynter, men flaggstenger??? Ingen som så de inne på banen? Helt utrolig at Petter Myhre ikke fikk det med seg. Det var egentlig ei 8 meter lang stang Annan snublet i da han tilsynelatende ble slått i hodet.
Last edited by Vita on 15.09.2009 00:30; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 15.09.2009 00:16 Post subject: |
|
|
| trondh wrote: |
Men kaster du mynter kastes du ut! De fleste Stabæksupporterne holdt seg ampre innenfor de grenser som er helt greie i går, men det var et par som gikk over grensa og dess kjappere reaksjonen er dess mer preventivt er det. |
Dess kjappere man reagerer, jo flere vakter og snut går på en smell oppe på betongen. I situasjoner hvor det ikke eskalerer videre, gjør de best i å vente til et bedre tidspunkt før de henter folk.
Huske det til Åråsen neste år, sjonkel? _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 15.09.2009 00:17 Post subject: |
|
|
| Det er i Bergen de kaster biljardkuler. |
|
| Back to top |
|
 |
Vita Junior
|
Posted: 15.09.2009 00:28 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Det er i Bergen de kaster biljardkuler. |
Stemmer det - mot Everton. Men flaggstenger slår biljardkuler.  |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 15.09.2009 01:56 Post subject: |
|
|
| Etter hva jeg hører skal man sannelig prise seg lykkelige over at NFF-delegatene på slike kamper ikke valgte å bli bygningsingeniører i stedet. Når man hører hva de får til å bli "flaggstenger", kan man jo undre seg over hva de ville brukt som "reisverk" og "armering". Tannpirkere og synåler, formodentlig? |
|
| Back to top |
|
 |
EvileyeS Rutinert

|
Posted: 15.09.2009 02:29 Post subject: |
|
|
Flaggstang og flaggstang... Blomsterpinne nærmest vel? Fra et av papirflaggene som var delt ut over hele feltet. Gjetter på maks 0,5 cm bred, og kanskje en 40-50 cm lang trepinne... Ikke akkurat noen stor, voldsom sak. _________________ Svikter ALDRI Rosenborg!
www.tt05.no
Ultras Øyivinds |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 15.09.2009 15:13 Post subject: |
|
|
Adrian Karlsson skriver:
7.Stabæk-Rosenborg 1-2
Matchen: RBK kom till matchen med ett nytt norskt rekord i ryggen 22 matcher utan förlust.
Stabæk inledde bäst och framförallt Daniel Nannskog som hade två frilägen redan efter 4:a minuter, svensken lyckades dock inte överlista Rune Jarstein i bortalaget.
Då passade istället Marek Sappar på att smeka in sitt 5 mål för säsongen i 14:e minuten för gästerna.
Vadim Demidov ville inte vara sämre och spädde på ledningen för RBK i 61:a minuten efter en kontring.
Stabæk bytte ut strax därefter Berglund och hans ersättare Torsten Aase fick göra sitt första mål för säsongen efter att ha vunnit nickduellen mot kapten Dorsin.
Svenskarna: Hela 7 svenskar var i farten,varav 6 st ifrån start.
Stabæk: Pontus Segerström, Pontus Farnerud, Daniel Nannskog och Fredrik Berglund.
RBK: Mikael Dorsin och Mikael Lustig.
Johan Andersson kom in i 68:e minuten för Stabæk.
Övrigt:
1. Är inte detta för hög nivå för Bella Berglund?
2. Nannskog var trots efter förlusten nöjd med sin insats och utnämnde den till sin bästa för säsongen.
3. Är inte Steffen Iversen väldigt lik Gordon Ramsey? _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 15.09.2009 18:31 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: |
Dess kjappere man reagerer, jo flere vakter og snut går på en smell oppe på betongen. I situasjoner hvor det ikke eskalerer videre, gjør de best i å vente til et bedre tidspunkt før de henter folk.
Huske det til Åråsen neste år, sjonkel? |
Fiffig tittel du gir meg må jeg si.
Nå var ikke jeg på Åråsen og korttidshukommelsen slår kanskje til, men var ikke litt av problemet der at feil person ble kastet ut for et bluss?
Jeg mener bluss burde vært tillatt så lenge de ikke kastes på banen eller etter andre tilskuere.
Jeg har imidlertid opplevd at en kamerat fikk kastet en mynt i hodet fra noe samme distanse som det publikum var fra Jarstein. Ikke på fotballbanen, men ute på byen. Det er sikkert ikke livsfarlig, men det kan bli et bra kutt og da synes jeg det må reageres mot de som gjør det med en gang, selv om de bommer med de 10 første trenger de ikke få flere forsøk.
At reglene på mange punkter er for stivbente er jeg helt enig i, men det som truer sikkerheten til spillerne kan ikke godtas.
Uansett, vaktene skal selvsagt være sikre på at de tar riktig person. Er de usikker må de la det være. Videre tror jeg å følge med bedre kan gjøre at vakter kan forhindre at det skjer ved å vise en klokere tilstedeværelse enn de i mange tilfeller gjør i dag.
Det er mange autoritetspersoner som ikke egner seg til å håndtere vanskelige situasjoner på en fotballtribune, men det finnes da også de som garantert kunne avverget myntkastinga og fortsatt hatt en god tone med dem som er på tribunen. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 15.09.2009 19:46 Post subject: |
|
|
| trondh wrote: | | det finnes da også de som garantert kunne avverget myntkastinga og fortsatt hatt en god tone med dem som er på tribunen. |
Jeg fatter og begriper ikke hvordan du kan hevde. Spesielt ikke det at noen garantert kunne ha avverget situasjonen. Hva var det som tilsa at denne gutten skulle kaste pengene sine på Jarstein? Han så da helt rolig og behersket ut der han stod. Dessuten er det umulig både å observere alt sånt og samtidig skulle stoppe det i tide. |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 15.09.2009 23:09 Post subject: |
|
|
Når jeg snakker om observasjon så snakker jeg om å ta de som gjør det, slik at ikke naboen gjør det neste gang. Men klart at det også virker preventivt at vaktene viser seg litt når det begynner å bli ampert. Ser du at vakta er der med jevne mellomrom blir terskelen for å kaste høyere.
Det andre nytter ikke å forklare, det må en bare oppleve. Jeg er nok en del eldre enn deg, men da jeg var +-20 var det en del som bestandig laget bråk utenfor utestedene i helgene. Untatt da enkelte politifolk var på vakt. Det handler om å ikke være regelrytter, men å oppnå en respekt som gjør at de ikke vil gå over grensa for det akseptable.
Det samme du se hos fotballdommere forresten. Uansett hvor riktig en avgjørelse er så er det noen som aldri slipper unna ei kjeftskur. Andre derimot kan overse ting uten at noen reagerer mer enn litt spontant.
Du kan være så uenig du vil, men jeg tror at slike personer kan forebygge mye ved å ta seg en runde og prate med folk før kampen, i pausen og vise trynet sitt litt når det begynner å bli ampert.
Men jeg skal være enig i at det kanskje ikke finnes mange av dem som vakter i dag. Men det kan også være at det skyldes at klubbene har en overdreven frykt for straff fra forbundet så de føler at de må ta alt, og på død og liv ta noen selv om de ikke er helt sikker hvem som er skyldig. |
|
| Back to top |
|
 |
Ablativ Veteran
|
Posted: 18.09.2009 12:04 Post subject: |
|
|
- Stabæk Support har vedtatt å ekskludere to medlemmer. Disse to, pluss en tredje person som ikke er medlem i Stabæk Support, er utestengt fra Telenor Arena ut sesongen, heter det i en pressemelding på Stabæks hjemmeside.
Samtidig har Stabæks supporterklubb bestemt seg for å innklage TV 2 til Pressens Faglige utvalg.
– I Norge har personer som er tiltalt for alvorlige forbrytelser et visst vern. I denne saken har TV 2 og flere andre medier som har brakt saken, vist at man ikke anser at mindreårige som gjør en dum handling har samme rett på beskyttelse, sier leder Dag Albert Bårnes.
http://fotball.adressa.no...150494.ece
Bra at de prøver denne saken for PFU. TV2 har gjentatt denne snutten med én av kasterne om og om igjen den siste uka. Selv om han gjorde noe idiotisk, så bør det ikke være fritt fram å henge ut folk på riksdekkende tv. |
|
| Back to top |
|
 |
|