English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Stabæk - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Keenoir
Legende

PostPosted: 14.09.2009 13:16    Post subject: Reply with quote

Hvorfor er det tåpelig at klubber straffes for manglende sikkerhet og det å ha supportere som ikke kan oppføre seg iforhold til regelverket? Hvordan Stabæk velger å sanksjonere ovenfor egne supportere får være opp til dem, men det så skjer inne i Telenor Arena er deres ansvar som arangør.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedley
Veteran

PostPosted: 14.09.2009 13:19    Post subject: Reply with quote

Klubben kan da ikke ha kontroll på alle under en kamp. Det er latterlig at det skal gå utover klubben. Enkeltpersonen må straffes så hardt at han ikke gjør samme lovbrudd om igjen. Ferdig arbeid.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 14.09.2009 13:23    Post subject: Reply with quote

Ja ,men det er ikke NFF sitt ansvar ,men Stabæk sitt ansvar. Reaksjonen må gjøre det avskrekkende for publikum å gjennta det. En har f.eks sett lite kasting i Bergen etter at UEFA truet dem med uthivelse av europacupene.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 14.09.2009 13:27    Post subject: Reply with quote

frilin wrote:
Ang. myntkastingen er det som dere ser er det et relativt enstemt SS forum at sånt ødelegger bare for oss selv og at det absolutt ikke skal forekomme.

Ikke for å undergrave saken, men har dere funnet deres egne kastere etter denne kampen??

Du få det til å høres ut som at vi har gått bananas på dette forumet pga. denne kastinga. Det har faktisk nesten ikke vært diskutert i det hele tatt.

Egne kastere? Hva sikter du til?

Jeg er for øvrig enig med de som sier at det blir bare tåpelig å skulle straffe klubben Stabæk for dette. Gjerningspersonen er identifisert og jeg kan ikke se hva vaktene kunne ha gjort i den situasjonen bortsett fra å ha nektet fyren å ta med lommeboka inn på kamp...
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 14.09.2009 13:28    Post subject: Reply with quote

For å sette det litt på spissen:

Fyren/gutten som kastet mynter kan være trønder, Rosenborger eller en annen klubbs sympatisør, som går inn for å sværte Stabæks omdømme. Er konsekvensen da at det er klubben det går ut over, vil vedkommende ha fått full uttelling for det han prøvde på - å ødelegge for andre.

Men klubben bør selvfølgelig foreta seg noe, om ikke supporterne selv gjør det på et fornuftig vis. Skjer ikke dette, bør det vurderes å gi Stabæk bot hvis lignende hendelser gjentar seg i fremtiden.
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 14.09.2009 13:34    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Hvorfor er det tåpelig at klubber straffes for manglende sikkerhet

...og hvilken type sikkerhet forutsettes hvis man skal unngå kasting av mynter?

I samme slengen kan man vel da sikre seg mot at supporterne skulle prøve seg på å kaste kjønnshår etter motstanderens målvakt?

Quote:
og det å ha supportere som ikke kan oppføre seg iforhold til regelverket?

Her har du vel misforstått noe forholdsvis fundamentalt?

Skal klubben lastes for hvilke personer som ender opp som supportere av den, er det så å forstå?

Quote:
Hvordan Stabæk velger å sanksjonere ovenfor egne supportere får være opp til dem, men det så skjer inne i Telenor Arena er deres ansvar som arangør.

Ikke uenig, men det må være et rimelig forhold her. En tribune som raser sammen fordi man har solgt for mange billetter er noe klubben kan lastes for grunnet uaktsomhet. En supporter som kaster mynt mot en motspiller er noe klubben kan reagere mot i ettertid, men umulig forebygge.

Hvis en flunkende ny bil bryter sammen på motorveien, er det noe produsenten kan lastes for. Hvis kjøperen kjører i fylla med den, må man heller henvende seg til utøveren av handlingen.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 14.09.2009 13:55    Post subject: Reply with quote

NFF i pressemelding wrote:
I forbindelse med Tippeligakampen Stabæk - Rosenborg i går, har NFFs kampdelegat rapportert at både Stabæks og Rosenborgs supportere skal ha kastet gjenstander inn på banen under kampens gang. Norges Fotballforbund vil derfor sende brev til begge klubbene for å be om en redegjørelse. Først i etterkant av dette, vil det bli tatt stilling til om ytterligere skritt skal tas.

- Kjernen kastet også noen gjenstander, noen snusbokser og flaggstenger, sier Schultz til Nettavisen.

Les mer: To «idioter» er funnet
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Asbøll
Proff

PostPosted: 14.09.2009 14:55    Post subject: Reply with quote

Kan noen fortelle meg hvordan traore fikk gult kort for å sabotere et frispark når han satt på benken? (fikk det ikke med meg)
attach
Forumsjef

PostPosted: 14.09.2009 14:57    Post subject: Reply with quote

Han ble da byttet inn på slutten.
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 14.09.2009 15:11    Post subject: Reply with quote

Vedr. myntkasting er jeg enig i at det ikke er mer alvorlig enn at det bør gi Stabæk en advarsel i første omgang.
Men, det er jo klubben som har mulighet til å sanksjonere dem som gjør det ved å utestenge myntkastere fra kamper osv.
Det kan selvsagt bli urettferdig hvis en bortesupporter el en generell pøbel dresser seg opp som en hjemmesupporter og gjør noe tull, men alle som er arrangører av forskjellige ting holdes jo ansvarlig hvis folk ikke oppfører seg som de skal ifm arrangementet.
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 14.09.2009 15:25    Post subject: Reply with quote

Hvis en person inne på Downtown slår ned en annen gjest der en sen fredagskveld, vedkommende blir kastet ut av vaktene, politiet kontaktet og personen ilagt en bot. Er det da riktig å bøtelegge eierne av utestedet for opptrinnet fordi man ikke har hatt nødvendig kontroll på sine gjester?

Hvis nei, hva er egentlig forskjellen på disse to sakene?
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 14.09.2009 15:38    Post subject: Reply with quote

Jeg mener at når jeg går på Downtown er de ansvarlige for min sikkerhet.
Dvs. at jeg forventer at dersom noen går til angrep på meg uten at jeg kan klandres får reaksjoner fra dem. (Hvis jeg er medskyldig bør begge få reaksjon)
Som jeg sier synes jeg Stabæk bør få en advarsel først. Hvis politiet registrerer mange hendelser på et utested kobles vel sjenkekontrollen inn og de kan således miste sjenkeretten i kortere eller lengre perioder.

Forskjellen er vel i utgangspunktet hvordan regelverk håndheves.
NFF har et regelverk og håndhever det, kommuner er kanskje noe mer slepphendte med sjenkereglene.
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 14.09.2009 15:45    Post subject: Reply with quote

Så hvis en selvmordsbomber sniker seg inn på DT med underbuksa full av sprengstoff, og blåser stedet til himmels, skal eieren få bot?
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 14.09.2009 15:53    Post subject: Reply with quote

Haha! Nå begynner det å ta av!

Hvis en terrorist krasjer et fly inn i DT, kan DT og/eller flyselskapet holdes ansvarlig? Cool

Spøk til side. Fotball/idrettsarrangementer virker å være i særstilling hva slike saker angår. Det behandles mer som hærverk på en fest i leid lokale - de som står for festen får regninga, og må eventuellt ta den videre til den skyldige.
bolgebah
Veteran

PostPosted: 14.09.2009 16:01    Post subject: Reply with quote

Nåja, nå kan ikke de tilsynelatende englestøvinspirerte bøtesatsene til NFF utgjøre noen troverdig parallell til de faktiske kostnadene i forbindelse med skadeverk. Ellers skjønner jeg resonnementet.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 14.09.2009 16:56    Post subject: Reply with quote

Quote:
Typisk trøndere å spytte ut snus innendørs, og det i tillegg på linoleumen til stabbekk!

Gullkorn fra dagbladets kommentarfelt Wink
Forøvrig synes jeg det var ganske drøyt av tv2 og vise denne personen i slowmotion mange ganger i løpet av kvelden grave i lommeboka si og kaste myntene. Vær varsom-plakat kor?
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 14.09.2009 18:22    Post subject: Reply with quote

hjem-knækk wrote:
Så hvis en selvmordsbomber sniker seg inn på DT med underbuksa full av sprengstoff, og blåser stedet til himmels, skal eieren få bot?

Det er vel heller ikke de normale forbrytelser som begås på et utested i Norge.
Men som regel er det folk som har fått for mye å drikke som lager bråk på utested, og da er utestedet ansvarlig gjennom å ha sluppet dem inn for fulle, servert dem for masse eller enkelt og greit ikke holdt kontrollen i lokalet.
Som sagt, du risikerer at noen blir urettferdig dømt, f.eks ved at en bortesupporter kan ødelegge i Stabæk-drakt eller at noen går ut på byen for bare å lage jævelskap.
Men som utestedet kan følge med folk som begynner å bli overstadige kan vaktene følge med folk som begynner å bli ampre på fotballkamp.
Ved å straffe de som gjorde dette hardt kan Stabæk forebygge flere tilfeller i framtida. Derfor skriver jeg også at denne gangen bør Stabæk slippe med advarsel. Akkurat som jeg mener Downtown ikke skal holdes ansvarlig hvis det skjer en sjelden gang. Hvis det gjentar seg helg etter helg derimot må arrangør holdes ansvarlig
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 14.09.2009 18:27    Post subject: Reply with quote

Da skal jeg love deg det etterhvert er mange som blir kastet ut fra fotballkamp. Hvis man skal ta alle de som begynner å bli ampre, hadde hvertfall ikke jeg fått sett mange andreomganger. Fotball handler om følelser. Det gjelder bare å ikke tøye strikken for langt.
Back to top
Rod
Proff

PostPosted: 14.09.2009 18:34    Post subject: Reply with quote

klevolainen wrote:
Forøvrig synes jeg det var ganske drøyt av tv2 og vise denne personen i slowmotion mange ganger i løpet av kvelden grave i lommeboka si og kaste myntene.

Der sier du noe som mange ikke tenker på. Jeg går i klasse med fyren som ble pekt ut som værstingen av Tv2, og det verste med hele hendelsen er ikke boten eller utestengelse ut sesongen(tror vi), men det å bli hengt ut av kjente personer gang på gang. Bengt Sæternes sa noe lignende; "Han må ha fått elendig oppdragelse". Skal man få lov til å slenge slikt om en helt vanlig person? Som ikke engang er myndig(vi er 17). Hvorfor har dette blitt blåst opp i gigantiske proposjoner, og de eneste som sladder ansiktet til vedkommende er Ap.no.

"Strenge straffer og sanksjoner for at det ikke skal gjenta seg." Tror dere han er en slags bråkmaker/casual som bare er ute etter bråk? Han kommer neppe til å engang vurdere å gjøre dette igjen.

attach wrote:

Gjerningspersonen er identifisert og jeg kan ikke se hva vaktene kunne ha gjort i den situasjonen bortsett fra å ha nektet fyren å ta med lommeboka inn på kamp..

Gjerningspersonen? Bare fordi han var den eneste som ble filmet, så var han den eneste som gjorde det? Det var mange stabæksupportere som kastet både penger, snusbokser, med og uten innhold. Både før og etter han. Sannheten er at han kasta kun 2 mynter, og det var mens Jarstein skulle hente ballen(noe som tok fryktelig lang tid...) ikke når han tok fart for å skyte. Likevel har han fått all skylda i medienorge, og da også fra alle dere lettpåvirkelige sjeler. Men, sånn er livet i blant.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Hedley
Veteran

PostPosted: 14.09.2009 18:42    Post subject: Reply with quote

Fortjener han ikke å få høre det, mener du?
Back to top
Rod
Proff

PostPosted: 14.09.2009 18:48    Post subject: Reply with quote

hjem-knækk wrote:
Fortjener han ikke å få høre det, mener du?

Jo, men du mener det er greit at han blir hengt ut i sakte film på tv2 sporten i nesten 3 minutter i strekk, når han ikke var i nærheten av eneste person engang? Skal han få all straffen fordi de har han på film?
Og jeg kan love deg at han har fått høre det nå, og med boten og utestengelsen så tror jeg du slipper å se han på kamp ut sesongen. Da er du vel glad da? Da kan du føle at du har oppnådd noe her i livet.
Back to top
eksiltrøndern
Veteran

PostPosted: 14.09.2009 18:49    Post subject: Reply with quote

Nå sto han nettop fram på TV2-sporten, tar på seg bota og greier.

Tror nok han har fått en del tyn i dag :-p
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 14.09.2009 18:53    Post subject: Reply with quote

Man bør alltid, uten unntak være forberedt på konsekvensene. Fyren er 17 år, ikke 9.

Utestengelse ut sesongen er i og for seg en grei straff. Men det virker som om begrepet brukes litt vel mye. Sett en fast ramme for slike ting. Skal jo ikke ha noe fordel av å gjøre det i siste serieriunde.

Håper han lærer.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 14.09.2009 19:21    Post subject: Reply with quote

Rod wrote:
Gjerningspersonen? Bare fordi han var den eneste som ble filmet, så var han den eneste som gjorde det?

Det har jeg ikke sagt.
Back to top
Rod
Proff

PostPosted: 14.09.2009 19:23    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
frilin wrote:
Ang. myntkastingen er det som dere ser er det et relativt enstemt SS forum at sånt ødelegger bare for oss selv og at det absolutt ikke skal forekomme.

Ikke for å undergrave saken, men har dere funnet deres egne kastere etter denne kampen??

Du få det til å høres ut som at vi har gått bananas på dette forumet pga. denne kastinga. Det har faktisk nesten ikke vært diskutert i det hele tatt.

Egne kastere? Hva sikter du til?

Jeg er for øvrig enig med de som sier at det blir bare tåpelig å skulle straffe klubben Stabæk for dette. Gjerningspersonen er identifisert og jeg kan ikke se hva vaktene kunne ha gjort i den situasjonen bortsett fra å ha nektet fyren å ta med lommeboka inn på kamp...

Du har nok sagt det attach...
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Next
Page 12 of 13

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb