English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Stabæk - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 13.09.2009 22:50    Post subject: Reply with quote

Han slet litt med linja ja, enig der, men synes han hadde en del viktige inngripener, spesielt da han blokkerte Nannskogs skudd i 2. omgang.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef

PostPosted: 13.09.2009 22:56    Post subject: Reply with quote

Fin blokkering, men Nannskog burde aldri ha fått sjansen der.
Back to top
hefffner
Senior

PostPosted: 13.09.2009 23:00    Post subject: Reply with quote

Med 9 poeng på siste 7 så er det spikret, ikke bare i praksis(som nå), men også i teorien. Om 3 kamper har vi Molde borte...
georgios
Veteran

PostPosted: 13.09.2009 23:01    Post subject: Reply with quote

VG har i alle fall sett samme kamp som meg, i motsetning til Petter "dødelig effektive" Myhre.

Quote:
den 17. seieren for sesongen var naturlig nok helt fortjent. Og imponerende. Igjen.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 13.09.2009 23:07    Post subject: Reply with quote

Ser nesten ut til å være RBK-supporter Smile

"Men ute på banen gikk det imidlertid bedre. Stabæk gikk høyt ut og lovet å påføre Rosenborg årets første poengtap. Det gikk relativt dårlig..."
Back to top
clarkbent
Junior

PostPosted: 13.09.2009 23:25    Post subject: Reply with quote

Beklager for OT, men det er fantastisk å dra fram Pelu-saken i Fotballxtra, fint anført av Davy Wathne.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 14.09.2009 00:14    Post subject: Reply with quote

Olsen viser seg nok engang som den beste spilleren av våre å komme seg til muligheter, litt slik som Nannskog sa om sin egen innsats etter kampen "når løpene og passningene sitter så kommer målene til slutt". Olsen er litt der Prica var i sommer når ingenting vil inn. Jeg tror vi kan forvente oss en ketchup effekt.

Jarstein 6: Solid, aktiv og gode redninger forutenom på Stabæk sitt mål som han er feilplassert på.

Lustig 5: Helt på det jevne.

Stadsgaard 5: Ikke helt opp mot sitt beste rent posisjonsmessig ,men er bra i duellspillet og ordner opp mye med farten sin.

Lago 6: Viser seg nok engang som vår lureste midtstopper og frustrer Nannskog til å begynne å dytte på han.

Dorsin 6: Solid, lite Stabæk skapte fra hans side idag.

Annan 6: Solid

Demidov 7: Meget postiv kamp hvor er god i duellspillet samtidig som han bidrar konstruktiv fremover på banen. Et flott mål.

Sapara 8: Jobber hardt, nydelig mål og veldig konstruktiv. Dette er Sapara vi husker fra 2006 + dagens arbeidskapasitet. Ny kontrakt vær så snill.

Iversen 8: Smart, raffinert og presis, styrte spillet vårt meget bra til tider med hurtig passningspill.

Skjelbred 6: Slet i første med presisjonen ,men var meget god i andre.

Olsen 6: Bommer fremdeles mye ,men hans trussel bak Stabæk sitt forsvar er viktig for at Sapara og Iversen får plassen som gjør dem veldig god idag. Er nok engang vår beste spiller når det gjelder å komme til muligheter. God nese for mål på fyren. Skal også ha skryt for et meget bra forarbeid i forkant av Demidov sitt mål.

Hjemmedommer og partiske kommentatorer er ikke bra. Vi blir snytt for 2 straffespark idag og både Nannskog og Berglund passerer på en tynn linje iforhold til å bli utvist. Berglund tråkker over etter min mening, da det står klart og tydelig at slag, spark eller forsøk på det skal straffes med rødt kort, om Berglund treffer Annan i ansiktet eller bommer på han er irrelevant. Selvom det ble nevt av kommentatoren som heller ville gi gult for filming til Annan. Med slik partisk kommentering er det ikke merkelig at folk tror at vi får dommerhjelp. Det virket også for meg som at mange Godset sjanser ble klippet vekk ifra kampomtalen for å forsterke et en inntrykk om at Molde har så forferdelig uflaks og at vi har flaks.
Back to top
Vita
Junior

PostPosted: 14.09.2009 00:17    Post subject: Reply with quote

Ufattelig mye syting og bæsing her på forumet over Trond Olsens målsjanser. Ikke lenge siden Prica hadde måltørke, og fikk samme sort med tyn. Men se nå, nå har klagekoret forsvunnet og blitt et hallelujaorkester for magikeren fra Sør-Sverige. (mye religiøst her, men...)

Nei, fortsett å gi Olsen tillit over tid, han kommer i svært mange situasjoner alene mot keeper, eller alene mot max en forsvarsspiller og keeper. Ikke mange andre som gjør det, hverken på Rosenborg eller andre lag. Får han tid, tror jeg vi får se Idun-ketchup-syndromet slå ut Molde og andre kontringsvillige lag totalt.

Nannskog er kanskje den spilleren som ligner mest (ift å komme seg fri), men i dag var han ikke mye bedre til å sette sjansene han heller. Mon tro om Stabæk-forumet tyner han for alle de gangene han IKKE scorer på opplagte mål?
Back to top
Halvorsen87
Veteran

PostPosted: 14.09.2009 00:25    Post subject: Reply with quote

Vita wrote:
Ufattelig mye syting og bæsing her på forumet over Trond Olsens målsjanser. Ikke lenge siden Prica hadde måltørke, og fikk samme sort med tyn.

Alle burde vite at Prica har avslutningsferdigheter som skal til for å kunne score mål etter mål.

Olsen derimot, der er det ikke bare det mentale som er problemet. Det er snakk om mangel på teknikk/"rytme"/avslutningsferdighet.
Back to top
LarsG
Veteran

PostPosted: 14.09.2009 00:31    Post subject: Reply with quote

Tja, han har da puttet jevnt og trutt for andre lag - hvorfor skal han ikke klare det for oss?

Jeg er enig i at han er veldig flink til å komme seg til sjanser, og jeg synes han "våknet" litt i andre omgang da han plutselig begynte å våge å ta finter, vente på lagkamerater og ikke stresse for mye. Det var dette som ledet til at Demidov puttet.
Synd at han er så stresset for tiden, men jeg tror om han klarer å score ett mål så vil han ha skuldrene langt lengre nede neste gang. Klart han blir stresset når han har bommet på fem opplagte sjanser på to kamper. Jeg husker Prica var i akkurat samme situasjon. Og selv om Prica har bedre teknikk enn Olsen så skal ikke det være en forklaring på at Olsen ikke skal klare å score - målet er stort, keeperen er liten. I de fleste tilfeller scorer man, det gjelder bare å holde hodet kaldt.

Jeg håper Olsen fortsetter å få tillit så han kan bygge opp selvtilliten sin. Tror han vil være en verdifull spiller for oss - kanskje ikke i alltid i start-11eren, men som et våpen mot lag som ligger høyt.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 14.09.2009 00:44    Post subject: Reply with quote

Snytt for 1 soleklar straffe, en passe klar en, og et par kort i dag. Men vil ikke si at dommeren dømte 90/10. Er sikker på at Nannskog ble feilaktig avblåst for offside 3-4 ganger, i liket med et par andre på Stabæk. Uansett ikke noe å fokusere på når vi nok en gang vinner: fortjent.

Børs
Jarstein 6
Lustig 5
Stadsgaard 4
Lago 5
Dorsin 5
Annan 5
Demidov 7
Skjelbred 6
Sapara 7
Iversen 7
Olsen 5

Last edited by Hedning on 14.09.2009 00:56; edited 2 times in total
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 14.09.2009 00:50    Post subject: Reply with quote

Jarstein - 6
Dorsin - 6
Lago - 6
Stadsgaard - 6
Dorsin - 6
Annan - 6
Demidov - 7
Skjelbred - 6
Sapara - 7 BB
Iversen - 7
Olsen - 5

Med andre ord; en jevnt bra forestilling fra de fleste.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 14.09.2009 00:54    Post subject: Reply with quote

Jeg bør heve meg over det, men jeg klarer ikke å slutte å bli overrasket av TV2s ensfargede fokus og syn i fotballen. Dessverre synes jeg også Petter Myhre har blitt veldig farga, synd da jeg så på ham som en av de bedre "ekspertene" i TV2 for litt siden.

-I Berglund-Annan-saken er det i grunn bare fokus på Annans overspilling. Joda, han overdriver situasjonen voldsomt, men dersom det er slag inne i bildet, er det uansett utvisning. Uansett om han bommer på Annan eller slår ut tenner på ham. Heller ikke i fotballextra etter kampen blir dette trukket frem, noe jeg synes er veldig merkelig i og med at de setter fokus på usportsligheter og slag rundt Nosas albue mot Odd.

-Andre enn meg som ble møkk lei denne masinga om ineffektiviteten til Nannskog? "Med vanlig uttelling kunne Nannskog hatt både tre og fire mål i dag", sa en tidligere Vålerenga-trener. Vel, på andre siden av banen var det en nordlending med omtrent identisk situasjon. Eneste gangen dette ble trukket frem, var når Alsaker av alle mumlet det i en inskutt bisetning rett før de gikk over til noe annet i fotballekstra-studioet.

-Stabæk fortjente tydeligvis å vinne denne kampen. Rett skal være rett, i første omgang var de bedre enn oss. At vi hadde 1-0 til pause var "feil". Men det var jaggu ikke mye rettferdighet over 1-1 etter pause heller.

Dette på topp av en David "Davy" Wathne som lenge har overgått Arild Stavrum i å begrunne RBK-dominans med dommerfeil og flaks.
petko
Rutinert

PostPosted: 14.09.2009 01:52    Post subject: Reply with quote

Nnå som jeg endelig er hjemme etter å ha brutt samtlige fartsgrenser de 15 milene fra gymsalen på fornebu kan jeg ikke dy meg og må komme med et par betraktninger.

Førsteomgangen idag var særdeles dårlig og på linje med det vi presterte i 2x90 mot Quarabagh. Vi starter kampen uten å være mentalt tilstedet og kan takke en god Jarstein og en innefektiv Nannskog for at vi ikke ligger under 2-0 etter de første fem minuttene. Der etter tar vi oss litt mer sammen, men blir altfor feige etter at Sapara gir oss 1-0. Det var null bevegelse i laget og ingne vilje til å bli med framover når Olsen kjempet til seg ballen og dro på et par raid. Hva er vitsen med å starte kampen med en kontringsspiller på topp hvis vi ikke skal komme etter med midtbanen?

Etter pause gjør Hamrèn de riktige grepene og flytter Iversen opp på topp mens Olsen tar sin vante plass på kanten. Vi fremstår som et annet lag og spiller Stabæk av banen. En veldig god prestasjon som med litt bedre uttellig kunne det hele ha blitt meget pinlig for Stabæk. Vi burde ha ledet med fire fem mål da Jarstein bestemte seg for å gi sossene fra Bærum en hjelpende hånd ved to anledninger, som de til slutt scoret på.

Jeg har naturligvis ikke fått med meg fotballXtra, men det er ikke overasskende at Tv 2 velger samma vinklinga som vanlig. Vi var heldige, mens Stabæk var gode og uheldige. Det faktumet at de burde ha fått en spiller utvist og en straffe i mot seg i hver omgang kan man glatt overse. Det samme kan man gjøre med faktumet at stabæk ikke skapte noe som helst, hvis man ser bort fra de to tidlige sjansene til Nannskog og Jarstein sine blundere. I tv 2 er nemlig alt lov, så lenge det setter Rosenborg i dårlig lys. Hvorfor skal man ta seg bryet med å analysere kamper når man istedet bare kan rakke ned på RBK?
attach
Forumsjef

PostPosted: 14.09.2009 02:03    Post subject: Reply with quote

TV2 sin sjansestatistikk: 6-5.

Jeg fatter ikke hvordan det er mulig å komme frem til noe sånt. Mener det var nærmere 4-10.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 14.09.2009 02:10    Post subject: Reply with quote

Det var vel Ola By Rise som klagde på sjansestatistikken til TV2 etter Island-kampen for så å utbasunere at han og resten av det norske trenerapparatet hadde 'lang erfaring i å telle sjanser på en korrekt måte'.

Det må være kun i Norge at landslagsledelsen ser på det å telle sjanser som noe absolutt, og at disse sjansene er en konkurranse i konkurransen som sier noe bestemt om hvem som var best i en kamp, eller hvem som fortjente å vinne Confused
Back to top
Rocky83
Veteran

PostPosted: 14.09.2009 09:44    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
TV2 sin sjansestatistikk: 6-5.

Jeg fatter ikke hvordan det er mulig å komme frem til noe sånt. Mener det var nærmere 4-10.

Tv2 burde offentliggjøre hva de anser som en sjanse, så blir det opp til oss andre å dømme, og ikke tv2 sin jobb.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 14.09.2009 10:31    Post subject: Reply with quote

Bare sånn angående offsidene til Nannskog: hver eneste avblåsning på han var faktisk riktig, uansett hvor mye han syter og klager på det. Den eneste gangen linjemannen bomma som jeg fikk med meg var på Aase, men da hadde han allerede dratt seg foran forsvaret igjen uansett.

90/10 er sikkert en overdrivelse, men det var jo utelukkende Steffen Iversen som fikk frispark av Rosenborg-spillerne, og det manglet noen åpenbare kort på Stabæk-spillerne, og minst en åpenbar straffe.
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 14.09.2009 10:44    Post subject: Reply with quote

Sjansetellinga til TV2 er en vits. Det kanskje beste eksemplet på det var fra en annen kamp i går. TV2 presterte å oppføre 3-2 i sjanser i gårsdagens 2-3-kamp mellom Odd og Lillestrøm. Greit nok at LSKs første mål var selvmål, men å ikke kalle mål målsjanse, er ganske spesielt. Ekstra merkelig blir det da TV2s egen reporter starter sammendraget fra kampen med å si at det var en av de mest sjanserike kampene i TL så langt i år.
quarterback
Rutinert

PostPosted: 14.09.2009 11:58    Post subject: Reply with quote

Mål trenger ikke nødvendigvis være en gitt fra en målsjanse. Er jo flere eksempler på mål som kommer helt fra det uventede.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 14.09.2009 12:35    Post subject: Reply with quote

Jeg ser den, men i Skien havnet ballen løst i feltet etter et LSK-angrep hvorpå Odd slo den i eget mål.

Slik jeg har forstått det teller TV2 kun sjanse dersom angrepet avsluttes med en avslutning på mål. Derfor ble helt sikkert ikke Edwins kjempesjanse hvor han satte ballen i nettveggen rett bak stanga på åpent mål fra spiss vinkel talt med.

Derfor tror jeg også Nannskogs slappe avslutning alene med Jarstein ble talt med, da ballen hadde retning mot mål, mens Olsens skudd utenfor i omtrent identisk posisjon ikke ble det. På TV2s statistikk står etter all sannsynlighet Olsen bokført med null sjanser i går.

EDIT: Når jeg teller kjapt over kommer jeg til fire målsjanser som traff mål i går. I tillegg til målene hadde Skjelbred en avslutning på Knudsen fra kloss hold, og så var det nesten-selvmålet. Så er det garantert en til som går meg hus forbi i skrivende stund.
trondh
Veteran

PostPosted: 14.09.2009 12:53    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Forøvrig synes jeg Tommy Skjerven var veldig svak i denne kampen, og bortimot dømte 90/10 til langt ut i andre omgang. At han verken tør å gi straffe på århundrets tydeligste og mest unødvendige dytt i ryggen, eller rødt kort til Berglund for Annan-episoden er jo bare pinlig. Nannskog får tilsnakk etter dasking etter Lago, mens Traore får gult etter å ha gått litt i veien på et frispark. Filminga til Hoff ser jo absolutt alle unntatt Skjerven. Dårlig kamp der. Og å spille til 6 minutter tilleggstid er passert etter at Stabæksupporterne kaster mynter, det er nærmest uforståelig.

Nesten helt enig i din vurdering av dommeren. Men ikke den siste linja. Selvsagt skal NFF i ettertid vurdere hva som skal skje med Stabæk pga myntkastinga og evt. straffe klubben for det.
Men dommeren skal i slike tilfeller 1)ivareta spillernes sikkerhet og 2)forøvrig sørge for at kampen blir sportslig rettferdig.
Og akkurat det gjør han. Han hadde lagt til 4 min. Etter myntkastinga tar han opp med arrangør at han vil stoppe kampen hvis den ikke opphører og han kan innfri 1). Dette tok ca 2 min og da vil det være riktig å spille 6 min tillegg for å sørge for 2).
Sportslig sett er det ikke bare Stabæk som ville tjent på en utligning der, så de må selvsagt få den tiden de skal ha på å ikke klare å score.
Back to top
georgios
Veteran

PostPosted: 14.09.2009 13:05    Post subject: Reply with quote

De sjangsene jeg kommer på er, Olsen x3, Skjelbred, "selvmålet", Traoré. pluss målene.
Back to top
frilin
Junior

PostPosted: 14.09.2009 13:09    Post subject: Reply with quote

Ang. myntkastingen er det som dere ser er det et relativt enstemt SS forum at sånt ødelegger bare for oss selv og at det absolutt ikke skal forekomme.

Ikke for å undergrave saken, men har dere funnet deres egne kastere etter denne kampen??
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 14.09.2009 13:13    Post subject: Reply with quote

Klassisk forbundsidioti å straffe Stabæk for denne myntkastinga. Særlig tåpelig er det dessuten at klubben sikkert får bot (dimensjonert etter at det nettopp er snakk om en klubb), som den så videresender til den/de som sto for kastinga.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13  Next
Page 11 of 13

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb