| View previous topic :: View next topic |
| Hvilken spiller var best i august? |
| Rune Almenning Jarstein |
|
21% |
[ 22 ] |
| Mikael Lustig |
|
11% |
[ 12 ] |
| Mikael Dorsin |
|
4% |
[ 5 ] |
| Vadim Demidov |
|
1% |
[ 2 ] |
| Kris Stadsgaard |
|
1% |
[ 2 ] |
| Alejandro Lago |
|
5% |
[ 6 ] |
| Anthony Annan |
|
18% |
[ 19 ] |
| Roar Strand |
|
0% |
[ 0 ] |
| Per Ciljan Skjelbred |
|
2% |
[ 3 ] |
| Marek Sapara |
|
0% |
[ 0 ] |
| Trond Olsen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Steffen Iversen |
|
0% |
[ 1 ] |
| Rade Prica |
|
30% |
[ 32 ] |
|
| Total Votes : 104 |
|
| Author |
Message |
josinho Veteran
|
Posted: 01.09.2009 22:55 Post subject: |
|
|
| Prica får min stemme. Mange viktige mål de siste ukene er hovedargumentet for mitt valg. |
|
| Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 01.09.2009 23:49 Post subject: |
|
|
Prica har kun vært god de to siste. Som jeg ikke har sett, så uansett hvor god han må ha vært vil jeg ikke kunne stemme på ham. Føles uansett ikke riktig når han har dårlige mot 2 gode kamper.
Annan har vært god. Ikke like god som tidligere i år, og litt litt pga mangelen av Tettey, men fremdeles fantastisk.
Lago har vært god, få feil og alltid pålitelig.
Vår beste har vært Jarstein. Seriens klart beste keeper, fantastisk, og så godt som feilfri i alt han gjør |
|
| Back to top |
|
 |
Ablativ Veteran
|
Posted: 02.09.2009 00:38 Post subject: |
|
|
| Støttes. |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 02.09.2009 01:12 Post subject: |
|
|
Jarstein. Stødig som grunnfjell etter mye kritikk tidligere.
Prica har vært god de siste kampene. Men var tilsvarende dårlig kampene før det. Ergo så har prica hatt en middels mnd. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 02.09.2009 01:25 Post subject: |
|
|
Lago. Har vist seg å være vår beste og mest stabile midtstopper i løpet av denne sesongen og en sterk årsak til få innslupne mål.
Liverød var ikke så dum, han. Kanskje han burde kontaktes igjen? Makan til profesjonelle og gode spillere, om bare Eguren og Lago hadde blitt hentet mens Hamrèn var trener... _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 02.09.2009 13:35 Post subject: |
|
|
Oioi, tenk dere å ha hatt Eguren i rollen Tetty hadde. Gud Hjælpe, får jo netsen staka bare av tanken på det. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 02.09.2009 19:41 Post subject: |
|
|
Annan - Eguren hadde vært en småfrekk midtbaneduo, ja. Da hadde Seb scora en del mål på hodet, tenker jeg. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 02.09.2009 22:10 Post subject: |
|
|
| Svensken på topp fra meg |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 05.09.2009 00:09 Post subject: |
|
|
Og Rade priser seg lykkelig for sin første seier i ei rad av mange.
Vi gratulerer. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 05.09.2009 00:17 Post subject: |
|
|
| Til de gRADEr.. gratulere! |
|
| Back to top |
|
 |
Ablativ Veteran
|
Posted: 05.09.2009 00:35 Post subject: |
|
|
| Det ble en paRADEmarsj! |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 05.09.2009 00:37 Post subject: |
|
|
For to kamper skyld? Ærlig talt... _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Ablativ Veteran
|
Posted: 05.09.2009 00:40 Post subject: |
|
|
Skyld ikke på meg i alle fall. Jeg stemte ikke på rekordRADEreren  |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 05.09.2009 02:06 Post subject: |
|
|
| Poenget er at ingen var utpreget god i de matchene Prica heller ikke brillierte. Unntakene er i så fall Jarstein og Annan. Førstnevnte slapp inn 5 mål mot Molde, noe som ikke er optimalt, selv om det ikke nødvendigvis bare var hans skyld. Mot BG hadde han ingenting å gjøre. Annan har hatt litt større problemer etter salget av Tettey. Skjelbred som outsider etter å ha hevet seg denne måneden, og for å ha vært ca. den eneste som tok nivået i RM-kampen. Helt greit at Rade vinner, selv om det ikke er den klareste seieren til nå. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 05.09.2009 02:10 Post subject: |
|
|
| Annan fikk dessuten rødt kort mot Molde. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 05.09.2009 13:21 Post subject: |
|
|
| Synes rett og slett det er skuffende at Prica får prisen, han var jo direkte svak i de fleste av de tellende kampene. Det er litt VG (tabloid) over at han får flest stemmmer. At Annan fikk rødt kort synes jeg ikke skal telle negativt, man må nesten regne med at en slik spillertype får et rødt kort i løpet av sesongen. Mer negativt var det at han spilte en dårlig kamp mot Molde, men det var vel hans eneste svake kamp i august. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 05.09.2009 13:26 Post subject: |
|
|
| Han var heller ikke god mot RM, helt borte i den første omgangen. |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 05.09.2009 16:28 Post subject: |
|
|
| Klart rødt kort teller negativt! Det at man må rekne med at noe skjer, betyr ikke at det er likegyldig hvis det skjer... |
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 06.09.2009 01:39 Post subject: |
|
|
| Klevolainen wrote: | | Han var heller ikke god mot RM, helt borte i den første omgangen. |
Rade sugde balle i alle untagen to matcher denne måneden. Ikke klag på at Annan var dårlig i en halv omgang mot verdens beste fotballag... |
|
| Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 06.09.2009 16:44 Post subject: |
|
|
| Var vel Rade han tenkte på... Han virket rett og slett ikke å klare nivået |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 06.09.2009 19:12 Post subject: |
|
|
| Halvorsen87 wrote: |
Rade sugde balle i alle untagen to matcher denne måneden. Ikke klag på at Annan var dårlig i en halv omgang mot verdens beste fotballag... |
Poenget mitt var bare at Annan ikke har hatt sin beste måned. Både Prica og Annan var dårlig mot Molde og Real Madrid, Prica utmerket seg mer enn Annan mot Fredrikstad og Lyn, mens Annan presterte bedre enn Prica mot Odd og Bodø-Glimt. Litt naivt; 2-2 altså. Man husker nå likevel som oftest best det som skjedde sist og derfor vinner Prica ikke overraskende.
Som jeg nevnte tidligere var det vel stort sett bare Per Ciljan som tok nivået mot Real Madrid. Med oppadgående kurve og en overbevisende fremstilling der synes jeg han var en minst like stor utfordrer til tittelen som Annan. |
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 06.09.2009 22:53 Post subject: |
|
|
| Klevolainen wrote: | | Man husker nå likevel som oftest best det som skjedde sist |
Skal det der forestille en begrunnelse for at Prica fortjener prisen som månedens spiller? |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 07.09.2009 00:10 Post subject: |
|
|
Nei, posten min var vel mer et forsøk på forklaring enn begrunnelse for noe.
Mener du at det ikke er en faktor? |
|
| Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 07.09.2009 14:25 Post subject: |
|
|
Så er det jo et definisjonsspørsmål: Hva er egentlig "månedens spiller"? En kan helt klart tenke seg en definisjon som "den spiller som har ytt best i løpet av en måned". En annen definisjon kan være "en spiller som har bidratt på en ekstraordinær måte". Sjøl om begge disse definisjonene i utgangspunktet kan virke like, er det vesensforskjeller mellom dem.
En spiller som Rune Jarstein har vært outstanding i flere kamper, blant annet (eller: i særlig grad) mot Odd Grenland, men har likevel fått både fem og fire mål i sekken, til tross for godt spill. Etter min mening er Jarstein den som, i en tross alt litt laber måned, har "ytt best i løpet av en måned.
Så har en tilfellet Prica. Ubrukelig i flere kamper, med historisk bunniveau i Bodø/Glimt-kampen. Så plutselig banker han inn to mål mot Fredrikstad og tre mot Lyn (og især det andre mot Fredrikstad er ei riktig perle), og bidrar derfor i stor grad til å hekte Molde av seriegullet for godt. Disse fem øyeblikkene er nok for meg til å mene at Prica er den som har "bidratt på en ekstraordinær måte".
Så kommer avveiningen mellom disse to kriteriene (en kan sjølsagt tenke seg flere typer kriterier a la disse som er nevnt): Hva skal en vektlegge mest? I en måned der det meste går på skinner er det lett å se på laget som et maskineri, og velge seg ut den delen som har vært best smurt (for en håpløs analogi!) Tidligere i år har dette som regel vært ensbetydende med Annan eller Tettey. Men akkurat denne måneden, da det har gått litt mer tråkig, som de sier, er det ikke noe i veien for å belønne den som med sine enkelprestasjoner har gjort noe ekstraordinært for laget, om så bare i to av fem-seks kamper.
Og så kan en jo argumentere for at Jarsteins Odd-kamp var nettopp en slik ekstraordinær prestasjon, og så har en det gående igjen.
Poenget er i alle fall at det fins flere måter å rangere "månedens spiller" på. For sjøl om jeg personlig mener Jarstein har vært månedens "beste spiller", som sådan, gikk min stemme til Prica, nettopp fordi han godt mulig har sikret oss vårt 21. seriegull, i tillegg til 2000 blanke kroner i min egen lomme.
Dette betyr derimot ikke at jeg er tabloid, ansatt i VG-desken, Nils Johan Semb, helt Nils på andre måter, 12 år, totalt blottet for fotballforståelse, trønder i eksil (eller jo vent, det er jeg jo...), eller andre negative slengbemerkninger en kan tenke seg for å beskrive de av oss som har stemt fram Prica til månedens spiller. _________________ My meaning is bad, but my grammar is good. |
|
| Back to top |
|
 |
|