View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
toreinar Veteran
|
Posted: 31.08.2009 12:48 Post subject: |
|
|
De er ikke et betraktelig bedre lag enn Ã…lesund.
Et lag som legger seg noen poeng foran et annet, samtidig som de lever på konkursens rand, vil jeg hevde har lånt seg noen poenger i forhold til feks. Ålesund. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 31.08.2009 12:49 Post subject: |
|
|
Regnskapet ser vel slik ut: (presentert i powerpoint-format)
Budsjetterte inntækta: 100 milljona!
Utgifta: Dæm tar vi som dæm kommehr! Vi ska jo bøgge ut Alfheim!
(Schpørre Trond Mohn om dæm bli for store) |
|
Back to top |
|
 |
cypern Proff
|
Posted: 31.08.2009 12:53 Post subject: |
|
|
Tromsø fotball er svært virkelighetsfjerne og ser ikke realiteten.
Synes de er et prima eksempel på det norsk klubbfotball sliter med om dagen. Realisme og kyndig ledelse. |
|
Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 31.08.2009 13:01 Post subject: |
|
|
Henning wrote: | Jeg synes også Moldskred har noen spennende kvaliteter. Synes vi kan legge inn et beskjedent bud i tolvte time og se hvor pressa Tromsø egentlig er. |
Ikke spesielt presset, skulle det vise seg.
Henning wrote: | De gambler på at de får solgt Reginiussen eller at en rik onkel redder budsjettet. |
Verken du eller RBK vet noe som helst om hvordan TIL har tenkt å "redde budsjettet", som du så vakkert uttrykker det. RBK har vel nok med å redde sitt eget budsjett vil jeg tro.
Ellers begynner deres reaksjoner på at Moldskred ikke havner i RBK dessverre å minne om brannsupporternes evige surmuling over at Brann ikke får de beste TIL-spillerne. _________________ DIXI |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 31.08.2009 13:03 Post subject: |
|
|
sukram wrote: | Nei, de er et betraktelig bedre lag enn Ã…lesund. |
Bedre lag ja, men likevel ingen rival. De er vel også knapt en konkurrent når vi er i normalt slag. |
|
Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 31.08.2009 13:13 Post subject: |
|
|
MC, ser poenget ditt og har selv tenkt tanken på at vi ser litt "svart/hvitt" på det hele. Sett fra Tromsø sitt ståsted er det skummelt å selge seg ned til et nedrykkslag. Selv om de berger denne sesongen.
Skjønner også at de håper på noen flere millioner fra utenlandske lag som gjerne overbetaler litt.
Men med mindre de har noe på gang fra næringslivet kan det se ut som om de gambler med "livet som innsats" denne gangen. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 31.08.2009 13:14 Post subject: |
|
|
MC:
Tror ikke det er noen surmulig over at RBK ikke får kjøpt MM. For all del, han er en god spiller, men kanskje ikke det nivået vi håper RBK skal kjøpe. Når det er sagt, så ser jeg også at 5 mill kanskje er lite for en slik spiller. Sannsynligvis satser RBK på at dette, i lys av TILs økonomiske problemer, kanskje er nok. RBK trenger ikke MM, men for 5 mill er han et greit kjøp. TIL har god bruk for MM, men trenger også en økonomisk innsprøyting, med mindre Trond Mohn blar opp igjen.
Du vet også at Tettey "reddet" RBK's budsjett for denne sesongen, mens TIL enda ikke har solgt noen av særlig verdi, slik at de problemene som eksisterer i Tromsø slettes ikke er løst på nåværende tidspunkt.
For min del spiller det ingen rolle om MM kommer til Trondheim. Han er ingen klar forsterkning til en evt. CL-kvalik, og da ser jeg helst at man ser etter noen yngre og bedre. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 31.08.2009 13:27 Post subject: |
|
|
5 millioner er et helt "fair bud" iforhold til hva en 29 årig skadeutsatt med relativt kort kontraktstid er verdt. Det er helt greit at Tromsø takker nei ,men å kalle det et skambud. Enkelte norske lag har store problemer med å se at dem desverre ikke er øverst i næringkjeden i Norge på samme måte som vi selger en Tettey når en såpass stor klubb som Rennes kommer inn. Tromsø ville betale 1 million til Haugesund for deres 30 % andel av Moldskred i et eventuelt vidersalg 30 % av 5 millioner er 1,5 millioner som igjen betyr at ovenfor Haugesund å verdsatte Tromsø Moldskred til under 5 millioner. Snakk om pinlig skambud ,men en klubb som Haugesund er verdig nok til å ikke komme med slike utalelser. Ovenfor Haugesund verdsatt Tromsø Moldskred til 3,33 millioner. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 31.08.2009 13:40 Post subject: |
|
|
michael collins wrote: | RBK har vel nok med å redde sitt eget budsjett vil jeg tro. |
Ingen særlig grunn til bekymring her, gitt.
Rosenborg budsjetterte såvidt jeg vet med 21 millioner i spillersalg og overkant raust publikumssnitt. Publikumssnittet blir 2-3000 under det budsjetterte sannsynligvis, men salgene av Tettey og Konan kryper til sammen opp mot 50 mill.
Dessuten har Rosenborg et økonomisk sikringsnett på rundt 300 millioner under seg, så det er ingen økonomisk krise på kort sikt om budsjettet skulle bli rødt.
Røde tall svir nok betraktelig mer i Tromsø enn i Trondheim. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Asbøll Proff

|
Posted: 31.08.2009 14:16 Post subject: |
|
|
michael collins wrote: | Henning wrote: | Jeg synes også Moldskred har noen spennende kvaliteter. Synes vi kan legge inn et beskjedent bud i tolvte time og se hvor pressa Tromsø egentlig er. |
Ikke spesielt presset, skulle det vise seg.
Henning wrote: | De gambler på at de får solgt Reginiussen eller at en rik onkel redder budsjettet. |
Verken du eller RBK vet noe som helst om hvordan TIL har tenkt å "redde budsjettet", som du så vakkert uttrykker det. RBK har vel nok med å redde sitt eget budsjett vil jeg tro.
Ellers begynner deres reaksjoner på at Moldskred ikke havner i RBK dessverre å minne om brannsupporternes evige surmuling over at Brann ikke får de beste TIL-spillerne. |
Rbk har formue på mange ganger det budsjetterte underskuddet (som vi også har ungått med spillersalg). Så alt er faktisk fryd og gammen i vårt budsjett atm. _________________ Troa! |
|
Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 31.08.2009 14:30 Post subject: |
|
|
Jeg interesserer meg null og niks for RBKs økonomi. Fra et TIL-synspunkt er det imidlertid rørende å se hvor bekymret andre klubbers supportere er for TILs økonomi. Man er så bekymret at det skrives utallige innlegg om det på diverse debattsider, som regel etter at TIL har avvist et skambud på en av våre beste spillere. _________________ DIXI |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 31.08.2009 14:35 Post subject: |
|
|
michael collins wrote: | Jeg interesserer meg null og niks for RBKs økonomi. |
Det er ingen her som interesserer seg for deg og ditt mas heller, men likevel er du her hver bidige dag.
Tromsø er en småklubb som føler de er en del av det gode selskap når storklubber som Brann og Rosenborg kommer på banen med bud. Problemet er at de overvurderer seg selv noe så enormt, noe som også kommer til å bli deres bane en vakker dag. |
|
Back to top |
|
 |
cypern Proff
|
Posted: 31.08.2009 14:41 Post subject: |
|
|
michael collins wrote: | Jeg interesserer meg null og niks for RBKs økonomi. Fra et TIL-synspunkt er det imidlertid rørende å se hvor bekymret andre klubbers supportere er for TILs økonomi. Man er så bekymret at det skrives utallige innlegg om det på diverse debattsider, som regel etter at TIL har avvist et skambud på en av våre beste spillere. |
Det er forskjell på å være bekymret og være engasjert i noe. Vi er alle her engasjert i norsk fotball og mange ytrer undring over Tromsø sine utspill i media i forhold til sin egen økonomiske situasjon, samtidig som de ikke vil selge noen spillere. |
|
Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 31.08.2009 14:50 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Problemet er at de overvurderer seg selv noe så enormt, noe som også kommer til å bli deres bane en vakker dag. |
Kjære Hedon, Tromsø IL har ingen illusjoner om at vi er en storklubb. Vi gjør så godt vi kan med små midler, men har likevel tre spillere i kommende A-landslagstropp, og er stolt av det. Hvis det er noen norske klubber som "overvurderer seg selv noe så enormt" så er det nettopp Brann og Rosenborg. Sett fra en middels stor europeisk klubb er alle norske klubber små bakgårdsklubber. Dette skjønner vi i Tromsø utmerket godt, mens dere i Bergen og Trondheim nok har problemer med å ta det innover dere. Rbk-web er en av de få sidene jeg synes det er noen vits å debattere på, men hvis det er slik at jeg er uønsket, har jeg ingen problemer med det. _________________ DIXI |
|
Back to top |
|
 |
Prinsen fra Os Senior
|
Posted: 31.08.2009 15:01 Post subject: |
|
|
La meg først si at jeg har full forståelse for at Tromsø synes det er vanskelig å selge sine beste menn. Penger på bok er tross alt oppskrytt i alle andre fotballklubber enn Rosenborg.
Hva med en allianse? Ingen flere bud på TIL-spillere fra verken Brann eller RBK. Alt for å slippe MC sitt evige mas. |
|
Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 31.08.2009 15:08 Post subject: |
|
|
Prinsen fra Os wrote: | Penger på bok er tross alt oppskrytt i alle andre fotballklubber enn Rosenborg. |
Dette vil på litt sikt føre til flere slike sesonger som i år. Velbekomme  _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
Back to top |
|
 |
EvigTroTilDovreFaller Junior
|
Posted: 31.08.2009 15:18 Post subject: |
|
|
Beklager fra mange, Michael Collins!
Jeg synes denne debatten nå er i ferd med å bli veldig usaklig.
Personlig synes jeg MM er en god spiller, og Tromsø et godt lag fra en fantastisk varm og trivelig by. Jeg synes videre det er viktig for oss patriotiske Trøndere at vi IKKE tar på oss bergenseren og slenger dritt om andre klubber og byer bare fordi vi selv har gjort det godt.
Hovmod står for fall.
Michael, jeg tror de usaklighetene du har blitt møtt med i en del av innleggene over representerer en lite mindretall, og at det tause flertallet har stor sans for både Tromsø og TIL.
RBKWEB er Norges beste fotball-forum, og det håper jeg det fortsetter å være! |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 31.08.2009 15:51 Post subject: |
|
|
michael collins wrote: | [..] som regel etter at TIL har avvist et skambud på en av våre beste spillere. |
Her er du inne på essensen i saken. Moldskred har svært forskjellig rolle i Tromsø i dag i forhold til hva han hadde fått i RBK.
For dere er han en selvskreven nøkkelspiller i første-elleveren, og Kræmer og Co vil selvsagt ha god økonomisk kompensasjon for å miste ham. I hvertfall når det er svært lite tid til å finne god erstatter.
Rosenborg henter eventuelt Moldskred som en rotasjonsspiller, som må konkurrere om plassen med flere andre svært gode alternativer. Rosenborg ønsker selvsagt ikke på sin side å gi flerfoldige millioner for en spiller som ikke er en klar forsternkning.
Derfor er også avstanden stor mellom krav og tilbud.
Når det gjelder Rosenborgs økonomi var det du MC som dro opp at budsjettet vårt ikke ser bra ut. Jeg synes det da er betimelig å rette opp med fakta som beviser at klubben går bra her i Rosenborg-forumet. Med tanke på hvor mye tid du selv bruker på samme RBK-forum på å økonomisk "renvaske" egen klubb, regner jeg med du skjønner hvorfor. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 31.08.2009 18:20 Post subject: |
|
|
" 16.31: Vi tar pulsen på fotball-Norge på overgangsvinduets siste dag. Først ut er sportsdirektør Erik Hoftun i Rosenborg: - Vi kommer ikke til å kjøpe noen spillere i dette vinduet, skriver Hoftun i en tekstmelding til " _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 31.08.2009 18:42 Post subject: |
|
|
Man gjør en stor tabbe, her på forumet, om man ikke tar inn over seg det Michael Collins skriver.
Dessverre har flere her på forumet en barnslig tilnærming til hans poenger.
MC er en sjeldent verdifull bidragsyter her på forumet. _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 31.08.2009 18:48 Post subject: |
|
|
Kommer fra mr "jeg-tar-aldri-feil"
 |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 31.08.2009 18:55 Post subject: |
|
|
Stoler du ikke nok på egne skriveferdigheter til å holde deg unna bold-knappen, TomH? Skulle tro du skrev kronikker for Dagbladet. Beklager off-topic.
On-topic forstår jeg at Tromsø ikke vil selge Moldskred for et beløp som ikke engang nærmer seg det de har budsjettert med i spillersalg. Dessverre for Tromsø er nok dette en ganske fair markedspris for en såpass gammel og skadeutsatt spiller uten særlig internasjonal erfaring, og det er meget mulig at de egentlig er nødt til å takke ja til sånne tilbud.
Tromsø har, med sin konsekvente overprising av egne spillere, kjøpt seg en viss sportslig suksess over de siste sesongene, men økonomisk sett gravd sin egen grav. Det er ikke lenge siden konkursen truet, og siden den gang har økonomien deres bare blitt dårligere - den typen tankegang er det som ofte fører til at en gang store klubber havner i lavere divisjoner.
For Tippeligaen er det synd: Norge trenger to lag fra Nord-Norge på høyeste nivå, og jeg håper TIL klarer å ta seg sammen før de ender opp som Lyn. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 31.08.2009 21:27 Post subject: |
|
|
zaphod81 wrote: | For Tippeligaen er det synd: Norge trenger to lag fra Nord-Norge på høyeste nivå |
Er det noe galt med Tromsdalen og Alta? |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 31.08.2009 22:57 Post subject: |
|
|
Vi har allerede en gymsal i Tippeligaen, og Tromsdalen har veldig stygge drakter. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Sleivspark Junior
|
Posted: 31.08.2009 23:11 Post subject: |
|
|
.
Verken du eller RBK vet noe som helst om hvordan TIL har tenkt å "redde budsjettet",
Vet TIL selv hvordan de har tenkt å redde budsjettet da?  |
|
Back to top |
|
 |
|