| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
longines Veteran

|
Posted: 23.08.2009 21:47 Post subject: |
|
|
Bedre å satse på egne talent.
Uansett. Hvor mer jeg ser Stabæk kamper, hvor mer får jeg lyst på Farnerud. Han er til tider helt genial. |
|
| Back to top |
|
 |
sunnhetsmannen Senior

|
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 23.08.2009 22:55 Post subject: |
|
|
| Bør vi kjøpe han mener du? |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 23.08.2009 22:57 Post subject: |
|
|
Kruspe,
Rogne er særdeles spennende!
Jeg ville ikke nølt med å hente ham.
Men, her inne på forumet kan du ikke regne med å få gehør for Rogne.
Da jeg foreslo ham i forbindelse med Stabæk - FCK kampene, flirte man bare av det her inne.
Rogne ville vært et langt bedre alternativ som makker til Stadsgaard enn f.eks Lago. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 23.08.2009 23:06 Post subject: |
|
|
Ja, vi har stora problem med forsvarsspelet och har släppt in hela 15 mål
så det är högsta prioritet att skaffa en ny mittback, helst en finnig yngling. |
|
| Back to top |
|
 |
Rickard Kruspe Junior
|
Posted: 23.08.2009 23:09 Post subject: |
|
|
når er det vel en mulighet at staadsgarad kan forsvinne, da kneet hans har holdt ganske lenge. Hvem vet hvor lenge lago og demi blir.
Demi blir vel veldig viktig på midtbanen fremover. |
|
| Back to top |
|
 |
sunnhetsmannen Senior

|
Posted: 23.08.2009 23:09 Post subject: |
|
|
| Hjelde wrote: | | Bør vi kjøpe han mener du? |
Jeg håper i hvertfall at Hoftun følger med på situasjonen til Tarek. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 23.08.2009 23:11 Post subject: |
|
|
| Rickard Kruspe wrote: | når er det vel en mulighet at staadsgarad kan forsvinne, da kneet hans har holdt ganske lenge. Hvem vet hvor lenge lago og demi blir.
Demi blir vel veldig viktig på midtbanen fremover. |
Hva med Nordvik og Wangberg? _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 23.08.2009 23:16 Post subject: |
|
|
| Nu har vi för närvarande fem mittbackar, det räcker väl en stund för allsköns eventualiteter. Vi har väl andra positioner som istället bör förstärkas, tex en kantspelare med driblefärdigheter. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 23.08.2009 23:19 Post subject: |
|
|
Herlig, Storey. Ubetalelig Rogne er kanskje ikke så verst, men vi skal hente klare forsterkninger. Og vi skal forsterke de lagdelene vi eventuelt ikke er godt nok besatt på. Det virker å være kant og muligens en erstatter for Tettey. Vi kan ikke hente backups som kan bli noe. Da rekker de å bli dårligere pga manglende matching innen vi trenger dem. |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 23.08.2009 23:30 Post subject: |
|
|
Hedenstad! NÃ¥ det er en spiller etter min smak.
Så kan vi ta med oss Ronaldo hjem fra Santiago Bernabeu i morgen også  |
|
| Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 23.08.2009 23:38 Post subject: |
|
|
| TomH wrote: | Kruspe,
Rogne er særdeles spennende!
Jeg ville ikke nølt med å hente ham.
Men, her inne på forumet kan du ikke regne med å få gehør for Rogne.
Da jeg foreslo ham i forbindelse med Stabæk - FCK kampene, flirte man bare av det her inne.
Rogne ville vært et langt bedre alternativ som makker til Stadsgaard enn f.eks Lago. |
Hvorfor tar du den tonen der egentlig? En totalt umerittert 19-åring med to kvalikkamper til CL på samvittigheten mot en 29-årig merittert uruguyansk landslagsspiller med CL-erfaring.
Tør jeg minne deg på at du for 3 år siden var ganske bastant da du sa at Andrè Muri ville bli Norges klart beste midtstopper. Du har tatt feil flerfoldige ganger før, og vil fortsette å gjøre det så lenge du fremfører meningene dine slik.
Kan godt hende at Rogne er spennende for fremtiden, men du vet selv at han ikke er noen fullgod erstatning for Lago pdd. Ihvertfall ikke mpt at RBk har både Demidov og Wangberg som backup. Idiotisk å hente Rogne og ødelegge fremdriften for disse to. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 23.08.2009 23:38 Post subject: |
|
|
| Aldri sett noen bli så rundet av Berre som Hedenstad, men han har vel hatt en bra sesong for øvrig da. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 24.08.2009 03:04 Post subject: |
|
|
Jo Inge Berget mistrives i italia og bør kunne kommet hit billig etter sesongen.
Jeg. Vil. Ha!
Gir oss etterlengtet fart og bredde på topp. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKdesi Proff
|
Posted: 24.08.2009 09:36 Post subject: |
|
|
|
|
| Back to top |
|
 |
petko Rutinert
Joined: 12 Jan 2005 Posts: 654 Location: Kowloon, Hong Kong
|
Posted: 24.08.2009 10:10 Post subject: |
|
|
Ja takk! Jo Inge Berget hadde vært en meget god tilvekts for troppen vår.
Sammen med Borges så er han den mest interessante spilleren i Tippeligaen som det er realistisk at vi skal kunne kjøpe uten å måtte betale fantasisummer. _________________ Veni, vidi, vici! |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 24.08.2009 11:02 Post subject: |
|
|
| Jo Inge Berget har jeg nevnt her innne siden vinter ,men han er den av de mest spennede unge norske spissene som det er mulig å hente til en fornuftig pris. God teknikk kombinert med en veldig god fysikk. Jeg vil ha. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 24.08.2009 11:38 Post subject: |
|
|
| petko wrote: | | Sammen med Borges så er han den mest interessante spilleren i Tippeligaen som det er realistisk at vi skal kunne kjøpe uten å måtte betale fantasisummer. |
Enig i dette. Håper på FFK-nedrykk. Det burde åpne for en Borges-overgang. For 10 millioner pluss prosenter, tror jeg han er vår. Berget bør vi få for 5. Flere forsterkninger trenger vi ikke i vinter. |
|
| Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 24.08.2009 11:45 Post subject: |
|
|
Stokkelien noterte seg for et nytt mål mot Lyn. Har så lang 9 mål på 15 kamper. Også kåret til månedens talent . _________________ Sparken så'n bli still. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 24.08.2009 12:06 Post subject: |
|
|
Erlendr,
he he, jeg anbefalte Muri da han spilte back i Stabæk, men det er 3 år siden jeg sa at hans tid som spennende var over.
Du tok nok feil igjen angående hva jeg har sagt.
Jeg har aldri feil.
Allerede i dag har Rogne kvaliteter som ville satt både Lago og Demidov på benken (måtte Demidov aldri mer spille for RBK). Jeg ser at du henger deg opp i gamle meritter - det er en helt vanlig nybegynnerfeil. Du vil vokse det av deg etterhvert.
Når det gjelder Wangberg, hører jeg at han skal være god. Imidlertid får han ingen muligheter til å vise dette. Kanskje han ikke er så god likevel? Det er i det hele tatt svært få uerfarne unggutter som får prøve seg med noen minutter (bortsett fra Sellin). Det er interessant.
Betyr det at de unge RBKerne overvurderes? Hvordan skal den manglende spilletiden tolkes? _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 24.08.2009 12:09 Post subject: |
|
|
| Akkurat den diskusjonen tar man i en annen tråd. |
|
| Back to top |
|
 |
frehan Proff

|
Posted: 24.08.2009 12:48 Post subject: |
|
|
| Ser flere nevner Berget her. Må jeg si meg enig i. Han virker imponerende. Gutten er vel ikke mer enn 18 enda heller, så han har en stor fotballframtid foran seg. Men hans makker på topp, Angan virker også som en veldig god spiller. Må innrømme at det er begrensa av hva jeg har sett av Lyn kamper, men det jeg har sett virker bra. Så begge de to på topp bør jo i alle fall vekke oppmerksomheten til en del fotball ledere rundt om... |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 24.08.2009 12:50 Post subject: |
|
|
| TomH wrote: |
Jeg har aldri feil.
|
wtf |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 24.08.2009 13:16 Post subject: |
|
|
| TomH wrote: | Erlendr,
he he, jeg anbefalte Muri da han spilte back i Stabæk, men det er 3 år siden jeg sa at hans tid som spennende var over.
Du tok nok feil igjen angående hva jeg har sagt.
Jeg har aldri feil.
|
Endnu et Lago rant TomH? Vi kan starte med dine nøgterne vurderinger af Muri, engang i tidernes morgen:
| TomH wrote: |
- Andrè Muri er også en spiller som burde blitt drøftet mer (jeg lanserte ham også på side 8 el 9 sammen m Kopteff). Glem Hangeland - mye penger for en bra spiller, mens Muri er en KANONGOD spiller for lite penger!
Jeg lanserte Soma da Bryne rykket ned og fikk ingen respons overhodet. I Norge tror jeg ikke det finnes en forsvarsspiller som likner Hoftun mer enn Soma (bortsett fra at han er raskere! Om det er noe poeng i å prøve å finne en Hoftun etterligning). Neida, jeg har ikke glemt Hangeland, men han er alt for dyr og er IKKE en veldig god spiller. Nå som Soma ikke er tilgjengelig lenger, ser jeg bare et godt alternativ og det er Andrè Muri. Han er ung (23 år), rimlig og veldig god! Igjen vil jeg trekke frem Mirth som også har oppdaget Muri. Bra! Et annet spørsmål er om han ville klart å få fast plass i midtforsvaret. Dette svarer Mirth godt på (på side 16 tror jeg).
|
Yes! Glem Hangeland og hent KANONGODE Muri, hvorfor hente spillere som nu vurderes til trecifrede millionbeløb, når man kan få en klassestopper som Muri!
| TomH wrote: | OOps skrivefeil. RBK er best!!
SÃ¥ til Andre Muri:
Han er faktisk så god at han kunne fått fast plass i midtforsvaret med en gang. Mannen er jo heller ikke gammel (ca 23 år). Muri er høyere og raskere enn Riseth, sterkere enn Hoftun og Riseth (til sammen) og i tillegg antakeligvis den beste norske hodespiller (av forsvarsspillerene). I år har han dessverre vært mye skadet. Faktisk synes jeg det er rart at han ikke er blant Åge Hareides landslagsspillere.
TomH. |
Ja, med alle de kvaliteter du remser op der havde han vel reddet hele det norske landslaget egenhændigt!
Man kan vel slænge en en Kopteff rant ind også:
| TomH wrote: | RBK trenger en venstrekantspiller som er hurtig, kan drible og slå gode presise innlegg. I Norge er det dessverre kun Kopteff som ville vært en en tilvekst for Rosenborg på venstrekanten. Han er vesentlig mer kreativ enn Morten Gamst Pedersen. Jeg bor i Tromsø og har sett Pedersen spille mye. Han drar IKKE laget med seg, han er KUN god hvis laget etablerer trøkk på motstanderen. Kopteff har evner til å skape MYE uten at laget fungerer - altså en bedre spiller en Gamst Pedersen.
men vålerenga er best |
Bare synd at denne kreative kanten lever en obskur tilværelse i Aalesund, mens den anden herjer i PL...
Det der er vel toppen af isbjerget, som haavarl så fint opsummerer:
| Quote: | Det er veldig vanskelig å glemme Muri. Spørsmålet er vel helst om du er Muri i forkledning, som prøver å prate deg inn i klubben.
Du ser forøvrig ut til å ha glemt Kopteff i det siste!
Dine meldinger i denne tråden:
8.5. KK
8.5. MM
28.5. MMMMKK
28.5. MMK
29.7. K
2.8. KKKKKKK
28.8. K
30.8.
30.8.
30.8.
8.9. KKKMMMMMMM
9.9. MKMMMKKKKKK
10.9. MM
13.9. MM
14.9. MKKMKK
16.9. MM
23.9. M
23.9. MMM
27.9. MM
27.9. MM
27.9.
27.9. MMM
27.9. MMMM
28.9. MM
28.9. MMMMMMM
29.9. MMMMMMMMMMMMM
14.10. M
18.10. M
28 poster, "Kopteff" nevnt 26 ganger, "Muri" nevnt 66 ganger.
Hvordan skal vi kunne glemme Muri?
Joa, Muri er god, han, men nå håper jeg at vi ikke kjøper ham. Da får vi høre navnet hans et par hundre ganger til, antar jeg. |
Så du får undskylde mig, når jeg ikke rigtig kan tage dine vurderinger af Lago seriøst. Ligesom jeg har svært ved at tro på dine synspunkter angående Lago vs. stoppere i 1. div, samt eventuelle andre erstattere. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
mcmort Senior
|
Posted: 24.08.2009 13:34 Post subject: |
|
|
| Harald wrote: | | TomH wrote: |
Jeg har aldri feil.