| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 16.08.2009 13:23 Post subject: |
|
|
Rade og Hamrén snakker ut om formen til Rade.
http://www.nettavisen.no/...686276.ece _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Darnielle Junior

|
Posted: 16.08.2009 19:08 Post subject: |
|
|
| Synes det er rart at han får spille en hel kamp i den formen. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 21.08.2009 16:14 Post subject: |
|
|
Prica trenger en scoring i kveld. Han har vært skremmende dårlig og helt ufarlig foran mål i mange uker nå. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 21.08.2009 18:35 Post subject: |
|
|
Hvis vi greier å sette opp Prica til mange nok og store nok sjanser, så vil han score. Så det er bare å håpe vi greier å spille god, offensiv fotball mot FFK. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 21.08.2009 18:43 Post subject: |
|
|
| Burde det være nødvendig med "mange nok og store nok sjanser" for midtspissen til RBK? |
|
| Back to top |
|
 |
Trondinho Junior

|
Posted: 21.08.2009 18:46 Post subject: |
|
|
Rade er jo topp scorer i RBK og har ikke scort på over en måned.
Jeg synes det er lit rart at han ikke har scort i de siste kampene. _________________ I'm Gods gift to Football |
|
| Back to top |
|
 |
Ablativ Veteran
|
Posted: 21.08.2009 21:11 Post subject: |
|
|
| Håper denne kampen markerer slutten på dårlig form, lav selvvtillit og måltørke! |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 21.08.2009 21:26 Post subject: |
|
|
Vil benytte muligheten til å gi et spark bak til de som ville benke Prica til fordel for Bakenga og Karlsen. Prica har nå fått prøvd og prøvd for å finne tilbake til seg selv igjen, og endelig gikk det i boks. Fyren manglet totalt trua på seg selv, noe vi faktisk så før tverrliggerskuddet idag også, og det hadde ikke blitt bedre med benking. Da hadde han ihvertfall mistet all selvtillit og han hadde tenkt tilbake på situasjonen i Sunderland som jo var bortimot traumatisk for fyren.
Bra, tjuvsvenske! |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 21.08.2009 21:27 Post subject: |
|
|
Prica var bra i dag, og har vel egentlig levert bra totalt sett i år, om vi ser på antall scoringer. Det som er litt bekymringsverdig er at han nærmest alltid er pissdårlig mot antatt svak motstand, som Løv-Ham og Quarabag. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
Flaav Veteran
Joined: 27 Jul 2008 Posts: 1563 Location: Med utsikt til Lerka
|
Posted: 21.08.2009 21:29 Post subject: |
|
|
| På toppnivå uansett hvor i verden du er, må man prestere - hele tiden. Dette er harde fakta og om vi ikke hadde ledet tabellen med så god margin, så synes ikke jeg at Prica skulle fått det klippekortet han har hatt mens han har vært ute av form |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 21.08.2009 21:38 Post subject: |
|
|
Hvis du går over ei liste med alle spissene i Norge, Sverige, Danmark, England, Spania, Italia, Tyskland, Frankrike, you name it, så ser du at 90% av alle toppscorere, har fått fortsette til tross for en måned med måltørke og dårlig form. Det er bare vi supportere som er altfor utålmodige og lite langsiktige i tankegangen...
EDIT: Modererte meg litt. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 21.08.2009 23:46 Post subject: |
|
|
| "Vi supportere". Tala för dig själv, jag tillhör de supportare som inte har haft en tanke på att bänka Prica. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 21.08.2009 23:58 Post subject: |
|
|
| Nå misforstod du. Jeg har da selv protestert mot å benke Prica. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 22.08.2009 09:44 Post subject: |
|
|
Skrevet: 21.08.2009 16:45 Tittel:
--------------------------------------------------------------------------------
Dette er reinspikka 442 uten kantspillere. Men mye god ballbehandling på små flater kompenserer fort for det. Så har vi Micke-boys da.
Egentlig et knallsterkt lag om man opplever at Ivers/Prica finner formen.
Jeg var helgardert da jeg skrev dette rett før jeg gikk opp på lokalpuben Men må innrømme at jeg gjerne hadde sett en av spissene på benken fra start. Vi hadde nok vunnet kampen om feks. Prica hadde startet på benken også, det tror nå jeg da.
Eller hadde starta feks. forrige kamp på benken. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 22.08.2009 19:07 Post subject: |
|
|
| Jeg tror det blir veeldig spekulativt å si at vi hadde vunnet den kampen med Prica på benken, for han var god i går, og bevegde seg veldig mye og riktig på topp, i tillegg til å score to mål som kun han i stallen kunne ha scoret på. Selv et godt lag trenger ofte gode spisser for å vinne kamper, og det hadde vi definitivt i går. |
|
| Back to top |
|
 |
Darnielle Junior

|
Posted: 22.08.2009 20:00 Post subject: |
|
|
| Jeg tror det blir veldig spekulativt å si at kun Prica kunne scoret de to målene. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 22.08.2009 20:10 Post subject: |
|
|
| 2. målet er det ikke mange andre i rbk som gjør ihvertfall. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 22.08.2009 20:33 Post subject: |
|
|
Han var drittgod, og ingenting er bedre  _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 22.08.2009 22:16 Post subject: |
|
|
Ingen andre spisser i laget køler på såpass inn i feltet på det innlegget, ingen andre har fart og teknikk til å komme i posisjon på nummer to. Andre spisser kunne sikkert ha scoret to helt andre mål på andre tidspunkt, men de to målene viste tydelig Pricas kvaliteter som spiss.
Ferdig. |
|
| Back to top |
|
 |
TrønderBob Rutinert

|
Posted: 22.08.2009 22:57 Post subject: |
|
|
Alltid hadd trua på Prica! Faen det er da derfor jeg har nummer 30 stemplet bakpå RBK trøya!  |
|
| Back to top |
|
 |
Darnielle Junior

|
Posted: 22.08.2009 23:22 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: | Ingen andre spisser i laget køler på såpass inn i feltet på det innlegget, ingen andre har fart og teknikk til å komme i posisjon på nummer to. Andre spisser kunne sikkert ha scoret to helt andre mål på andre tidspunkt, men de to målene viste tydelig Pricas kvaliteter som spiss.
Ferdig. |
Vel. Også Iversen har ferdigheter til å score de målene. Og du kan si at han er for slapp, men Prica har ikke akkurat vært spilleren som jobber veldig hardt han heller. Jeg tror nok de fleste spissene i laget kunne ha scoret der om de hadde hadd viljen. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 22.08.2009 23:35 Post subject: |
|
|
At Iversen ikke hade scoret de to målene har lite med at han er slapp å gjøre, og mye med fart og bevegelsesmønster å gjøre.
1. målet: Han går aldri hardt på første stolpe på innlegg (han løper faktisk ikke inn, men prøver å vinne de ballene som blir slått mot ham).
2. målet: Han er ikke i nærheten av å ha farta til å nå ballen og komme seg foran, selv om han har teknikk til dragninga og avslutninga. Ei heller er han typen til å jage sånne baller.
Det er det vi vinner på å ha en spiss med litt større register bevegelsesmessig. Iversen har andre kvaliteter som fotballspiller som Prica ikke har, men som midtspiss har Prica veldig mange av de ferdighetene vi har manglet de siste årene. |
|
| Back to top |
|
 |
Darnielle Junior

|
Posted: 22.08.2009 23:39 Post subject: |
|
|
| Jeg tror du overvurderer farta til Prica, og undervurderer farta til Iversen. Det var vel i sist bortekamp han tok et løp bakover som faktisk viste at han har god fart, han må bare gidde. Og Prica bruker vel ikke alltid å jage på første heller, som regel står han i feltet og venter. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 22.08.2009 23:46 Post subject: |
|
|
Jeg tror knapt det går an å undervurdere farta til Iversen, for å være ærlig, han har aldri vært kjapp, og nå har han blitt tregere. Det er ingen som helst tvil om at Prica er vesentlig hurtigere enn Iversen (spør Hamren. Eller Ophaug, for den saks skyld.), og han nådde det akkurat så vidt.
Nei, Prica jager ikke alltid på første, og han er overhodet ikke alltid like "på" som han var i går. Men han varierer innløpene sine etter hvor det finnes rom, mens Iversen alltid stiller seg tidlig på bakerste. Så Prica har muligheten til å score sånne mål, Iversen har ikke det. Steffen har vel, så vidt jeg har telt, ett mål etter innlegg i år, og det var mot Godset, da forsvaret glemte at han fantes. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 23.08.2009 00:56 Post subject: |
|
|
| Tipper Ketchupflaska scorer mot Real også. |
|
| Back to top |