View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Macha Veteran

|
Posted: 21.08.2009 21:18 Post subject: |
|
|
Anthony Annan var virkelig god i dag! Veldig bra. |
|
Back to top |
|
 |
doris Veteran
|
Posted: 21.08.2009 21:18 Post subject: |
|
|
Dette er vel kvelden for å ta seg en bolle for de som har Iversen og Prica i halsen. |
|
Back to top |
|
 |
cypern Proff
|
Posted: 21.08.2009 21:19 Post subject: |
|
|
Hvilke lag blir ikke "reddet" av målene de skårer ?
Ærlig talt: Det er alltid rom for forbedringer, men i dag synes jeg vi skal hylle våre helter for et meget sterkt resultat. 4 mål på bortebane er knallbra, og nå lukter det potet helt ned til Hedmark hvor jeg bor  |
|
Back to top |
|
 |
germain Proff
|
Posted: 21.08.2009 21:20 Post subject: |
|
|
Jeg synes angrepspillet var bra og vi skaper flere store sjanser. Ingen kan forvente kjempesjanser hele tida, selv om man dominerer. Jeg ser heller ikke noe poeng i å bytte kun for å bytte. Det ødelegger bare rytmen og samspillet. |
|
Back to top |
|
 |
doris Veteran
|
Posted: 21.08.2009 21:27 Post subject: |
|
|
Dagens kommentatorhøydepunkt var vel når Semb sa at Jarstein virkelig hadde fått noe å "henge seg i" etter Fredrikstads redusering. "Henge fingrene i" fikk han stotret frem like etterpå. |
|
Back to top |
|
 |
frehan Proff

|
Posted: 21.08.2009 21:28 Post subject: |
|
|
Syns dette var en veldig god kamp fra vår side. Ffk var nå under det nivået jeg trodde de skulle være på, selv om de kom litt inn i kampen etter 1-3 målet. Jarstein må nok ta målet på sinn kappe, men han hadde også noen klassereddninger, der han gjorde opp for målet sitt. Man får aldri en keeper, som er feilfri, så jeg er veldig godt fornøyd med mannen vi har i eget mål. Er også lettere å finne feil på e n keeper som har mindre å gjøre, enn andre arbeidskolegaer.
Ellers så er det godt at Prica setter to og at Ivers satt straffa si. Slår vi lyn i neste kampen på Lerkendal nå, så har gullet langt ned i longsen!
Herlig!! |
|
Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 21.08.2009 21:50 Post subject: |
|
|
Min drøm om tur ble effektivt knust med forsinket buss etter skoletid, men det var verre at jeg faktisk kun så første omgang og de 20 siste minuttene. Men 4-1 var digg og nå må da vi til og med lede moraltabellen snart  |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 21.08.2009 21:53 Post subject: |
|
|
Jarstein 6 - En blunder, ellers meget god og solid.
Lustig 6 - Bra med framover i dag.
Stadsgaard 6 - Full kontroll.
Lago 4 - Skummel kamp.
Dorsin 6 - Jobbet opp og ned hele kampen. Som regel gode pasninger.
Annan 7 - Dominant.
Demidov 5 - Variabel.
Sapara 5 - Skuffet noe, strålende innlegg.
Iversen 6 - Smart og småfrisk.
Skjelbred 5 - Jobbet.
Prica 7 BB - Viser hvilken klassespiss han er på sitt beste. |
|
Back to top |
|
 |
stalet Senior
|
Posted: 21.08.2009 21:58 Post subject: |
|
|
doris wrote: | Dagens kommentatorhøydepunkt var vel når Semb sa at Jarstein virkelig hadde fått noe å "henge seg i" etter Fredrikstads redusering. "Henge fingrene i" fikk han stotret frem like etterpå. |
Eller når tullingen Alsaker sier "nå glipper det for RBK" på 1-3 og FFK tøffer seg litt. Snakk om fjols. |
|
Back to top |
|
 |
1r9b1k7 Veteran
|
Posted: 21.08.2009 22:00 Post subject: |
|
|
Liker ikke filmingen til Ivers, men ellers et absolutt godt resultat.
(Også litt for heftig tromming) |
|
Back to top |
|
 |
Juch Veteran
|
Posted: 21.08.2009 22:04 Post subject: |
|
|
Filming? Wass hekta ham jo. |
|
Back to top |
|
 |
Rod Proff

|
Posted: 21.08.2009 22:27 Post subject: |
|
|
Det var en god berøring ja, men man kaller det overspilling. Ellers synes Skjelbred spilte bedre enn 5'ern hann fikk av Knerten. Han var hele tiden innvolvert, jobbet bakover og drar med seg spillere slik at det blir rom. Veldig mye indirekte innvolvering. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 21.08.2009 22:29 Post subject: |
|
|
Vurderte sterkt sekser på PCS, og han burde nok kanskje hatt det ja. |
|
Back to top |
|
 |
LanoX Rutinert

|
Posted: 21.08.2009 23:38 Post subject: |
|
|
Herlig kamp dette. Godt å være effektive for en gangs skyld, begynner å bli en stund siden sist =)
Selv om jeg har veldig sansen for Demidov og har vært helt enig i at han bør få spille ved siden av Annan, så ser jeg jo det at han har om mulig en ENDA værre pasningsfot enn Tettey. Han er ekstremt duellsterk der på midtbanen, og han og Annan eier jo den i dag, men offensivt blir det ALT for dårlig med begge de to sentralt. Vi trenger gode pasningspillere bakover på banen også, det hjelper ikke at alle med kreativitet spiller i den siste tredjedelen på banen, vi trenger noen for å bygge opp spillet. La oss få Sapara inn sammen med Annan! _________________ Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så |
|
Back to top |
|
 |
Ablativ Veteran
|
Posted: 21.08.2009 23:50 Post subject: |
|
|
Neste kamp må vel Lago stå over. Demi trekkes da sikkert ned, så får vi se hva slags makker Annan får denne gangen. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 21.08.2009 23:50 Post subject: |
|
|
longines wrote: | Masse action nå |
Inget gnäll i kamptråden i dag - Härligt ! |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 21.08.2009 23:52 Post subject: |
|
|
Ablativ wrote: | Neste kamp må vel Lago stå over. Demi trekkes da sikkert ned, så får vi se hva slags makker Annan får denne gangen. |
Sapara. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 22.08.2009 00:27 Post subject: |
|
|
Med en annen dommer idag, f.eks. Hauge, kunne vi fort ha slitt veldig hardt for seieren. Da tenker jeg selvsagt på Lago sine uheldige involveringer. Han burde strengt tatt vært utvist. |
|
Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 22.08.2009 00:37 Post subject: |
|
|
attach wrote: | Med en annen dommer idag, f.eks. Hauge, kunne vi fort ha slitt veldig hardt for seieren. Da tenker jeg selvsagt på Lago sine uheldige involveringer. Han burde strengt tatt vært utvist. |
Med Hauge som dommer så sliter RBK i alle kamper av "en eller annen" grunn.. |
|
Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 22.08.2009 00:40 Post subject: |
|
|
Ablativ wrote: | Neste kamp må vel Lago stå over. Demi trekkes da sikkert ned, så får vi se hva slags makker Annan får denne gangen. |
Har Lago suspensjon mot Real Madrid?  |
|
Back to top |
|
 |
Ablativ Veteran
|
Posted: 22.08.2009 01:23 Post subject: |
|
|
Klart det. Alle vet vel at suspensjoner opptjent i hjemlig liga alltid sones i Trofeo Santiago Bernabéu. 
Last edited by Ablativ on 22.08.2009 01:24; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 22.08.2009 01:24 Post subject: |
|
|
Vært hjemme fra plankebyen i noen timer nå, og jeg må si det her var den kuleste borteturen jeg har vært på i år, uten tvil. Selv om LSK og VIF også var ganske brukbare... Bra stemning, fullt av svart og hvitt på tribunen, elsk!  |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 22.08.2009 02:58 Post subject: |
|
|
Hoi, det der gikk mye bedre enn jeg hadde forventet, så jeg må ta meg en bolle.
Enkelte av spillerne, jeg nevner ikke navn, men de spiller langt fram på banen, hadde tydeligvis fått ett og annet innspill hva angikk den berømte attityden i kveld, og det var faktisk nok til å dominere Fredrikstad i dag. Vi treffer bedre i pasningsspillet, og har langt større vilje til bevegelse uten ball.
Nå snakker jeg selvfølgelig om andre omgang, for første omgang var knapt nok et gjesp.
Defensivt så det jo veldig bra ut veldig lenge, men spesielt Lustig og Kris gav etter hvert Borges mye rom mellom seg på sin side, uten at han klarte å utnytte det. Ellers gav alle dødballene Barsom (forutsigbart nok) filmet til seg oss en del problemer (forutsigbart nok) pga Piiroja. Merkelig at ikke Iversen dekker Piiroja, all den tid han er på banen.
Offensivt var første omgang vanskelig, med unntak av et praktangrep til 1-0 og en herlig dragning til avslutning i aluminiumen. Fredrikstad lå veldig lavt, og vi kom ikke til mye innlegg. Andre omgang hadde vi funnet ut at høyrebacken deres satt i rullestol, og brukte det for det det var verdt.
Rotete innlegg. Øl. Børs.
Jarstein 7 - Kontroversielt, sikkert, men jeg mener han ikke gjør noe galt på 1-3. Han ser at 2 FFK-spillere kommer bak forsvaret på ballen, og har 2 valg: sjanse på elendig avslutning eller prøve å forstyrre/nå ball. Velger nr. 2, det rekker han ikke. Antagelig scorer Piiroja uansett hvis han ikke prøver. God på streken, aktiv i feltet, og Semb aner nada om keeperspill.
Lustig 6 - Aktiv og god offensivt, super assist, og nær scoring, men har en tendens til å bli liggende for høyt defensivt i andre omgang. Taper en hodeduell mot Kvisvik (!).
Kris 7 - Løper opp mye der bak, men blir også litt nonchalant med plassering og markering etter 0-3. Veldig god med ball i beina, og solid i duellene.
Lago 6 - Oppofrende Alejandro risikerte rødt tidlig, men slapp fornuftig nok med et oransje blikk fra dommeren. Etter det var han mindre synlig, men gjorde en solid innsats.
Dorsin 6 - Viser både fart og duellstyrke defensivt, men slurver en del i pasningsspillet.
Annan 7 - Dominerer midtbanen, og leker til tider med motstanderene. Sikker og god i pasningsspillet, men kanskje litt for trygg til tider?
Demidov 7 - Gjør en meget bra defensiv jobb ved siden av Annan, og viser i glimt at han kan behandle ballen offensivt. Fortjente målet sitt. Kan ennå løpe dypere og mer offensivt, og øke presisjonen i pasningene, men har noe på gang her.
Sapara 7 - Det ble mye jobbing og lite maestro på slovaken i dag, men han la ned en formidabel innsats som førsteforsvarer på sida si, og bidrar med en utmerket målgivende. Smart i bevegelsene, god med ball.
Iversen 6 - I dag stemte touchen for Iversen, som også hevet pasningsspillet med litt mindre risiko i spillet. Skaffer erfarent straffe, og setter den sikkert. Er fortsatt festa i gresset med dobbelsidig tape, men lykkes såpass med involveringene at innsatsen blir godkjent. Stor forbedring, men ingen stående applaus for lagets svakeste førsteforsvarer.
Skjelbred 6 - Løp mye, sleip med ball, men har fortsatt en tendens til å gå akkurat dit han får lov av motspiller til å gå. Men holder tempoet oppe med presise touch og pasninger, så får det heller være at han ikke skaper allverden.
Prica BB 8 - Virket på hugget fra start i denne kampen, løp mye og fort, men trengte første omgang på å få selvtilliten i orden. Eier Ophaug totalt i lufta og langs bakken, er smart i bevegelsene, og veldig veldig skarp i feltet. To mål for første gang i år. |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 22.08.2009 03:22 Post subject: |
|
|
Så kun andre omgang i dag, men må virkelig si jeg hater det faktum at Skjelbred konsekvent skal springe opp i trynet på alle han sentrer til. Har du ikke hørt om å skape bredde og gå på løp i rom eller? Litt variasjon hadde vært fint. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 22.08.2009 03:46 Post subject: |
|
|
Grei seier;)
Hamren røpte seg vel på salget av Tettey. 25mill er ikke imponerende.... Gigantunderskudd |
|
Back to top |
|
 |
|