View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
TomH Veteran
|
Posted: 14.08.2009 17:14 Post subject: |
|
|
Attach,
hvor får du det fra at jeg skulle synes det var pinlig om jeg hadde skrevet at Lago kan ha spilt godt mot Steaua? Jeg husker rett og slett ikke om jeg har skrevet det.
Toreinar,
jeg vet ikke om det du skrev var til meg eller ei, men det kan virke som om det siste innlegget i hvertfall, delvis, var rett til meg. Uansett, alle spillere, både Hoftun, Lago og Stadsgaard har begrensninger.
Poenget er at det er direkte dumt å ha stoppere med flere av de samme begrensningene på banen samtidig. Av den grunn mener jeg at Lago, som utvilsomt lettest lar seg erstatte, ikke bør spille.
For meg er det totalt uforståelig hvorfor RBK ikke heller satser på et stopperpar med komplementære ferdigheter (som bl.a inneholder duellstyrke i lufta).
RBK bør derfor finne seg en ny stopper - i tillegg til den kritiske plassen på høyre kant. For øvrig morsomt å se at veldig mange her inne nå synes det er på tide å benke Skjelbred.
Da jeg skrev om at RBK burde selge Skjelbred for 1 år siden (før verdien ville synke betydelig) vakte det harnisk her inne på forumet. _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
Rickard Kruspe Junior
|
Posted: 14.08.2009 17:20 Post subject: |
|
|
regner/frykter at ledelsen gambler med at stallen vi har idag sikrer gullet, og at de slipper å kjøpe inn forsterkninger før i vinter. tror nok også at de sikter seg inn på det norske markedet først og fremst. får håpe at molde mister en del poeng i høst, for jeg er ikke sikker på vi vinner de resterende..... |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 14.08.2009 17:23 Post subject: |
|
|
Jeg kan være enig i en del av grunntankene dine, TomH. Lago er ingen stjernestopper, men fortsatt en god TL-stopper. Optimalt sett burde vi kanskje hatt en enda bedre (og mer luftsterk) stopper der, men jeg tror ikke vi finner mange realistiske alternativer der ute som er bedre enn Lago.
Angående Skjelbred har vi to vært ganske enige lenge, vi var jo bl.a. enige om hvem som burde bekle høyrekantplassen i fjor. Og dersom vi fortsetter å bruke ham der han ikke hører hjemme, er jeg også med på et salg av ham. For hans eget beste, rett og slett.
Greia med at alle er uenig med deg er rett og slett at du framlegger synspunktene dine arrogant og overdrevent - eller skal vi si nordnorsk? Lago er selvsagt bedre enn samtlige stoppere i Adeccoligaen, mannen har spilt i CL-kvalik og har landskamper for Uruguay.
Han har riktig nok ingen EKSTREMkvaliteter, men vi kan ikke forvente det av alle spillerne våre heller. Lago er en god midtstopper som per dags dato er god nok til å spille fast i RBK. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 14.08.2009 17:33 Post subject: |
|
|
Knerten wrote:
Quote: | Lago er selvsagt bedre enn samtlige stoppere i Adeccoligaen, mannen har spilt i CL-kvalik og har landskamper for Uruguay.
|
Jeg kan ikke diskutere hvorvidt det finnes bedre stoppere enn Lago i adecco-ligaen, jeg følger ikke i nærheten godt nok med på førstedivisjon til å uttale meg om det.
Men å hevde at fordi han har landskamper og at han har spilt cl-kvalik sier ikke nødvendigvis masse om ferdighetene. Masse dårlige spillere har spilt landskamper, masse dårlige spillere har spilt cl-kvalik.
Derimot syns jeg det er rart at du Tomh fortsetter å snakke om at vi trenger en stopper som ikke har de samme svakhetene til Statsgaard...??
Statsgaard=rask, Lago=treig
Statsgaard=dårlig hodespiller, Lago=god hodespiller
Statsgaard=litt for veik i dueller, Lago=hard i dueller
Jeg har sagt meg (tildels) enig med deg Tomh før i at Rbk burde skaffe en stopper som er enda bedre i duellene, enda bedre i lufta og gjerne raskere enn Lago. Men vi snakker jo her om to spillere som stort sett har hva den andre mangler. At Lago burde være bedre på alle ferdighetene han har som Statsgaard mangler er jeg enig i. Men igjen: Statsgaard burde også jobbe knallhardt for å utvikle sine dårlige sider. Det er ikke umulig for en ung stopper å bli bedre i taklinger, dueller, lufta og markering. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 14.08.2009 17:58 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | Det at vi slipper inn mindre mål enn før vil ikke si vi har det bete forsvaret på 10 år!
Vi har en ultradefensiv trener som spiller med 2 defensive midtbanespillere og laget som jobber alle defensivt. Prica tar jo tilogmed jevnlig tunge løp hjemover til langt inn på egen banehalvdel for å presse mann.
Dette gjør at vi nesten ikke slipper inn mål, men det har jo også en veldig stor negativ påvirkning på angrepsspillet vårt. Når vi bryter ball på egen 16meter så er det vanskelig å kaste seg i angrep når begge spissene våre omten står i forsvar. |
Likevel klarer vi altså etter alt å dømme det høyeste scoringssnittet siden 2003 og nesten på høyde med det siste Eggen-året i 2002.
Jeg er enig med de over her i at vi gjerne skulle hatt en mer typisk høyrekant. Det er der vi har mest å hente rent angrepsmessig. Skjelbred har også jeg vært kritisk til på generell basis de siste par-tre sesongene (uavhengig av posisjon).
At mange er såpass misfornøyde med mange ting i år tror jeg kommer mye som følge av den generelt sviktende fotballinteressen i landet. Når man ikke helt klarer å påpeke klare årsaker til at man ikke er så interessert som tidligere så havner man gjerne på de letteste argumentene man kommer på i farten. Enten er det for kjedelig, eller så er det for dyrt.
Den fotballen RBK spiller i år kan da ikke være kjedeligere enn i 2005, 2006, 2007 og 2008. Vi scorer flere, vi slipper inn færre, vi tar flere poeng. Sannsynligvis skaper vi like mange sjanser (men vi slipper til mange færre). Selv sliter jeg litt med å finne ut hva som var så mye bedre i de årene publikumstallene steg og steg til tross for labre resultater. Hvis vi spilte så mye bedre og mer underholdende fotball, hvorfor klarte vi ikke å score like mye som i år? Er det kjedelig at vi ikke gir motstanderne noen fantastiske overgangsmuligheter innimellom og står igjen med spissene våre i hoftefest (jfr Iversen og Helstad). Er det kjedelig at vi spiller ballen tilbake til våre gode tekniske midtstoppere eller mellom våre eminente teknikere på midten istedet for å prøve på en gjennombruddspasning forbi tre motspillere som sjelden eller aldri går fram og heller ender i et direkte framspill over midtbanen og det trege midtforsvaret vårt? Det var jo det som skjedde i den tida folk ville ha oss tilbake til de glade Eggen-dager uten å ha spillere eller struktur til det. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 14.08.2009 18:39 Post subject: |
|
|
Når det gjelder hodespill i midtforsvaret så kan jeg ikke huske vi har hatt veldig store problemer med det i år i det hele tatt og når vi har sviktet defensivt så har det i hovedsak vært på midtbanen feilene har blitt gjort. Lago er en smart spiller og inteligens er faktisk den viktigste ferdigheten enhver fotballspiller har. |
|
Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 14.08.2009 18:43 Post subject: |
|
|
Vi er såklart enige om at det ikke er i forsvaret vi har størst nød, dette sier seg selv når vi ser på den defensive statistikken. I de siste kampene har Lago flere ganger måtte hjelpe Stadsgaard enn motsatt, så sånn sett så balanserer disse to hverandre ypperlig. Når det gjelder våre målscorere så er problemene atskillig større på nåværende tidspunkt. Rbk trenger en ekte goalgetter, og som flere her inne sier en ekte høyrekant om det er sånn at RBK skal spille med kanter. Og, nei. Skjelbred skal ikke benkes, han skal brukes rett. Han har vist tidligere, som OMS, at han har unike ferdigheter, disse må dyrkes. |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 15.08.2009 12:59 Post subject: |
|
|
Denne lagoppstillingen viser tydelig hvor vi trenger en spiller:
Jarstein
Lustig Stadsgaard Lago Dorsin
Demidov Annan
? Skjelbred Olsen
Prica/ Iversen/ Zahora
Vi trenger en Høyrekant på midtbanen, med kreativitet, uforutsigbarhet og pasningskvalitet. Hvis han i tillegg har målskoreregenskaper, så har vi et tilnærmet komplett lag. Nå må Hamrèn være tøffere mot gullguttene sine Priza, Iversen og Sappara. Prica og iversen kan kjempe om den plassen som passer de begge best, den beste får spille. Sappara kan kjempe med Skjelbred om OMS. Ikke glem go-for-teorien, og komplementære ferdigheter, fullstendig.
...og jeg må innrømme det: Thioune hadde vært perfekt! (hvis jeg ikke bommer helt nå da, og han ikke kan spille høyre kant...?) |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 15.08.2009 13:02 Post subject: |
|
|
Håper på et smell fra Hoftun snart. En Annan-overgang hadde ikke gjort noe, uten rykter eller noe, og pang, så er Rasmus Elm klar  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 15.08.2009 13:37 Post subject: |
|
|
Hjelde wrote: | Høyrekant på midtbanen, med kreativitet, uforutsigbarhet og pasningskvalitet |
Hmm.... |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 15.08.2009 13:46 Post subject: |
|
|
Nei!
Kjeften på deg!  _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 15.08.2009 15:53 Post subject: |
|
|
Rånny wrote: | Håper på et smell fra Hoftun snart. En Annan-overgang hadde ikke gjort noe, uten rykter eller noe, og pang, så er Rasmus Elm klar  |
Elm har precis varit och tittat på intresserade klubbar ute i Europa - det lutar åt Tyskland eller Holland. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 15.08.2009 15:56 Post subject: |
|
|
Hvem vil vel til Groningen/Freiburg istede for RBK?
 _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 15.08.2009 16:08 Post subject: |
|
|
knerten_10 wrote: | Hjelde wrote: | Høyrekant på midtbanen, med kreativitet, uforutsigbarhet og pasningskvalitet |
Hmm.... |
hehe, hjelde har helt rett, men ditt forslag har feil type uforutsigbarhet  |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 15.08.2009 18:08 Post subject: |
|
|
knerten_10 wrote: | Hjelde wrote: | Høyrekant på midtbanen, med kreativitet, uforutsigbarhet og pasningskvalitet |
Hmm.... |
hmm....? |
|
Back to top |
|
 |
Forumsjef Veteran
|
Posted: 15.08.2009 18:36 Post subject: |
|
|
Storflor.  |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 15.08.2009 20:03 Post subject: |
|
|
Storflor!?!? haha!!! dette ble for internt for meg. Storflor er kanskje uforutsigbar, men mer på en negativ måte, og eventuelt på adeccoliganivå. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 15.08.2009 21:07 Post subject: |
|
|
En Storflor som hadde blitt brukt riktig, ville stått frem som Tippeligaens største målpoengsanker. |
|
Back to top |
|
 |
micke Proff
|
Posted: 15.08.2009 21:55 Post subject: |
|
|
Hjelde: Jeg liker tankene dine. Spesielt at Prica og Ivers bør kjempe om plassen helt fremst. Men å plassere skjelbreid sentralt tror jeg ikke vil føre til mange målsjanser. Slik som han har spilt i det siste, så har han vandret mye på tvers og slått støttepassninger bakover. Han har mistet mye av den offensive driven han hadde før, noe jeg tror har med at han blir brukt helt feil. Men han kan fortsatt komme opp på et brukbart nivå om Prica og Skjelbred begynner å "prate" sammen om hvordan de to kan få til gode fremspill og sjanser.
En annen side er at Prica bør trene MYE på ballmottak. Han suger sau for tiden. Det var ikke dyktighet som førte til at han fikk assist på målet til Ivers i dag. Benk han litt og la han få tilbake fandenivoldsken. _________________ Han kan ikke skyte med venstre, han kan ikke heade, han kan ikke takle og han scorer ikke mange mål. Men ellers er han helt all right. |
|
Back to top |
|
 |
kkakk Rutinert

|
Posted: 15.08.2009 21:57 Post subject: |
|
|
Brady wrote: | En Storflor som hadde blitt brukt riktig, ville stått frem som Tippeligaens største målpoengsanker. |
En Storflor med de riktige holdningene hadde blitt en av TL største poengsankere |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 15.08.2009 22:04 Post subject: |
|
|
Storflor med de riktige holdningene?
Den Storflor jeg husker var den som drev mest egentrening i klubben, og som ble observert alene på treningsfeltet i pøsende regnvær når laget hadde fri, kun med en fotball og masse kjegler å løpe rundt. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 15.08.2009 22:16 Post subject: |
|
|
Han var også så hyggelig at han ikke klaget i avisen og truet med å gå når han ble plassert på benken. Kanskje det han burde ha gjort. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 15.08.2009 22:19 Post subject: |
|
|
Jeg tror 'riktige holdninger' blir forvekslet med 'feil kroppsbygning'. |
|
Back to top |
|
 |
kkakk Rutinert

|
Posted: 15.08.2009 22:28 Post subject: |
|
|
Det jeg mener er selvfølgelig innstilling til å tåle smerte, tåle å ta ut max og evnen til å ta en trøkk for laget. Noe som kjennertegner de råeste idrettsutøverne. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 15.08.2009 22:40 Post subject: |
|
|
SÃ¥ de beste fotballagene gjennom historien har alle hatt en 11'er full av Rambo Wannabes? |
|
Back to top |
|
 |
|