English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Peter Kovacs
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Socrates
Veteran

PostPosted: 13.08.2009 14:50    Post subject: Reply with quote

Torbjørn wrote:
Jeg får frysninger hver gang jeg ser Di Canios gest i denne situasjonen. En stor spiller.

Får frysninger hver gang jeg ser at hans navn blir nevnt i forbindelse med Fair-Play, jeg. Greit nok at han stoppet spillet ved en stor målsjangse, men det var ikke så jævla stort at det overskygger det fakta at han er fascist.
Back to top
View user's profile Send private message
John Ass
Senior

PostPosted: 13.08.2009 15:15    Post subject: Reply with quote

Facister i Italia tilhører den aksepterte høyresiden (landet bruker ofte kommunist/facist om venstre/høyre aksen sin). I Italia er han altså ikke drøyere enn en FRP sympatisør er i Norge.
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 13.08.2009 15:37    Post subject: Reply with quote

Jeg skyr fascisme som pesten. Men som Gabriele Marcotti, en av skribentene bak Di Canios selvbiografi, forklarer, er Di Canio en veldig emosjonell person, som har blitt beskrevet som en ekshibisjonist med et hjerte av gull i bunn.

Les mer om hvorfor Di Canio ikke nødvendigvis er en fascist her:

Why Di Canio is a fan not a fanatic
Socrates
Veteran

PostPosted: 13.08.2009 16:26    Post subject: Reply with quote

John Ass: Så da kan vi forvente å se Siv Jensen sammen med Sandberg stående på Stortinget med strake hender, lenende ut i lufta? (Noe som ikke er altfor utenkelig, heller).
Back to top
Socrates
Veteran

PostPosted: 13.08.2009 16:35    Post subject: Reply with quote

Torbjørn wrote:
Jeg skyr fascisme som pesten. Men som Gabriele Marcotti, en av skribentene bak Di Canios selvbiografi, forklarer, er Di Canio en veldig emosjonell person, som har blitt beskrevet som en ekshibisjonist med et hjerte av gull i bunn.

Les mer om hvorfor Di Canio ikke nødvendigvis er en fascist her:

Why Di Canio is a fan not a fanatic

Hitlers tidligere sekretærer har jo sagt i media i nyere tid at mannen var en fantastisk samtale partner, samt at han ble beskrevet som en "meget hyggelig person", uten sammenligning forøvrig.

Jeg tror ikke at Di Canio er den som har en gullørn stående øverst i bokhylla, men når du som Lazio-spiller(!) står foran den facistiske/nazistiske delen av ekstremfansen med høyre hånden i været så skal godt gjøres å bortforklare.
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 13.08.2009 16:48    Post subject: Reply with quote

Det kan ikke bortforklares, men delvis forklares ved å se nærmere på personen, klubben, historien, hilsenens generelle/historiske betydning vs. betydning i Lazio, og aktuelle kamp sin betydning for Di Canio. Alt er ikke så svart/hvitt som det portretteres i media.

Føler for nok en gang å understreke at jeg overhodet ikke har noe til overs for fascisme og mange av sidene denne ideologien representerer.
Socrates
Veteran

PostPosted: 13.08.2009 17:27    Post subject: Reply with quote

Var ikke slik at jeg trodde du hadde sympatier for Di Canio, Torbjørn, overhodet ikke. Samtidig så er det jo bra at du belyser saken - noe man skal få gjøre - uansett tema - uten å måtte unnskylde seg eller renvaske seg.
Smile
Back to top
John Ass
Senior

PostPosted: 13.08.2009 19:08    Post subject: Reply with quote

Kelso: Om de to nevnte hadde politiske karrierer i Italia så skal du ikke se bort ifra at de hadde gjort det ja.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 15.08.2009 05:41    Post subject: Reply with quote

Di Canio var en stor fotballspiller og etter å ha fulgt ham en god del år, har jeg også et inntrykk av at han er et stort menneske, om et noe skjørt og sårbart et, som har hatt sine vanskelige perioder i livet. Er enig i det Torbjørn skriver om at ting må ses i sammenheng. Oppfordrer alle til å lese linken til Torbjørn, der 'fascisthilsenen' forklares, og man kan få et innblikk i den fantastiske lidenskapen til denne mannen.

Dessuten er vel ikke de politiske sympatiene til Di Canio stort verre enn Skjelbred og Maradona sine. Selv om alle disse har vist sympatier mot politiske retninger som har ført mye tragisk med seg, tror jeg de er gode på bunnen. Meningen er nok god, og Maradona hadde sikkert vært en bedre statsleder for Cuba enn hva Castro har vært, samtidig som Di Canio sikkert hadde vært bedre for Italia enn Mussolini. Wink
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 15.08.2009 11:07    Post subject: Reply with quote

Hvis du sammenligner Di Canio og Skjelbred på dette området, så har du neppe forstått noe som helst av verken fascismen eller sosialismen, bare så det er sagt.
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 15.08.2009 11:13    Post subject: Reply with quote

Tja.. denne debatten har vel ikke noe på Kovac-tråden å gjøre. Men når det gjelder kommunistme og facistme er jeg litt usikker på hva som har skapt mest elendighet. Grunntanken bak ideologiene favoriserer helt klart kommunistmen som mye bedre, men i praksis har det vel funka sånn bob-bob.
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 15.08.2009 11:16    Post subject: Reply with quote

Sosialisme og kommunisme er ikke det samme, selv om de er grunnfestet i den samme kollektivistiske tankegangen. Men som du sier: nok om det i denne tråden, jeg aner ikke hva Peter Kovacs mener om den saken engang Razz
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 16.08.2009 15:20    Post subject: Reply with quote

Sir Alex vil også ha vekk gentlemans regelen...

http://www.dagbladet.no/2...d/7675830/
Back to top
michael collins
Veteran

PostPosted: 16.08.2009 16:29    Post subject: Reply with quote

"Sir Alex Ferguson sier at han konsekvent ber sine spillere om å spille til fløyta går."

Strålende. Eneste måten å få bort filmingen på.
bolgebah
Veteran

PostPosted: 16.08.2009 16:47    Post subject: Reply with quote

Greit, men hva gjør vi da med lag som spiller ut ballen når en av deres egne spillere er skadd? Skal motstanderen da kaste ballen tilbake til laget som opprinnelig hadde ballen, eller skal de angripe?
Back to top
kkakk
Rutinert

PostPosted: 16.08.2009 16:48    Post subject: Reply with quote

Hvorfor har vi en tråd om Peter Kovac?
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 16.08.2009 17:17    Post subject: Reply with quote

Spørsmålet er vel hvorfor tråden er klassifisert under sportslig avdeling.

Den burde vel havnet under usportslig avdeling Razz

Regner med min ganning på Odd gir seg utslag i tap allerede i kveld. Den første av 40 kamper som til slutt vil ende i nedrykk høsten 2010. Tror dessverre de har for mange poeng allerede til å rykke ned i år.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 16.08.2009 17:36    Post subject: Reply with quote

Mye ganning og maning oppe i Verdal?

Sjøl tror jeg på karmaloven, det du gjør i dette livet får konsekvenser i det neste. Kovacs bør neppe gamble på å bli gjenfødt som menneske i sitt neste liv. Synes det lukter hest, jeg.
Back to top
Forumsjef
Veteran

PostPosted: 16.08.2009 18:16    Post subject: Reply with quote

Han er allerede halvveis hest, men dette fremskyndet muligens utviklingen.
Back to top
Ablativ
Veteran

PostPosted: 16.08.2009 18:30    Post subject: Reply with quote

kkakk wrote:
Hvorfor har vi en tråd om Peter Kovac?

Tråden var jo her fordi det på et tidspunkt var rykter om RBK-interesse for Kovacs. Men nå misbrukes tråden til diskusjoner som hører hjemme helt andre steder.
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 17.08.2009 14:34    Post subject: Reply with quote

bolgebah wrote:
Greit, men hva gjør vi da med lag som spiller ut ballen når en av deres egne spillere er skadd? Skal motstanderen da kaste ballen tilbake til laget som opprinnelig hadde ballen, eller skal de angripe?

Normalt så er ikke det større problem enn ved dropp etter at dommer har stoppet spillet. Ballen gis tilbake til det laget som hadde den før spillet ble stoppet. Når det gjelder egne spillere får du ikke kritikk om du velger å fullføre en god kontring eller scorer ett mål. Det jeg vil til livs er den forventningen om at dette skal skje når en eller annen blir liggende nede.
Og jeg tror f.eks at hvis Opdal hadde fått spilt ut ballen før han knakk sammen og Brann hadde fått et godt angrep er det ikke sikkert de hadde spilt ut heller. Men de hadde ikke fått førstesideoppslag for det.

Når det gjelder lag som konsekvent misbruker skader til å spille ut ballen og så spretter spilleren opp igjen, synes jeg det er på linje med et lag med 11 mann i forsvar som bare måker opp til motsatt keeper når de får ballen. Hvis det er tydelig at det er for å hale ut tid bør det være legitimt å gå i angrep.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Page 10 of 10

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb