| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Jonas Veteran

|
Posted: 10.08.2009 20:37 Post subject: |
|
|
Finner alltid treningstider på hjemmesida. _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 10.08.2009 20:41 Post subject: |
|
|
Føler det blir feil å begynne en formasjonsendring nå, for vi har tross alt blitt mer stabile og sikre enn i fjor, og personlig synes jeg det er fremgang både bakover og fremover på banen kontra hva fjorårssesongen som en helhet gav.
Ja, vi sliter med å score for tiden. Men gud bedre, sjanser har vi nok av (hvis vi ser bort i fra tullekampene mot Qarabagh). Det er rett og slett udyktighet av de to vandrende klovnene Prica og Iversen som hindrer oss i fra å score 2-3 mål mot Molde. Spillet i går var bra det også, frem til en del hendelser førte til oppløsning fra det 55 minutt.
Vi har styrt de aller, aller fleste kamper i år, samtidig som at vi har hatt enorm kontroll defensivt. Vi spiller kanskje ikke like kjapt og pent offensivt som Molde, men vi har så avgjort hatt mye bedre kontroll på motstanderene i år enn i fjor. Det takket være den tryggheten formasjonen og spillernes roller i den gir. I så måte er det leit at vi mistet tettey, som var en utrolig viktig brikke, men det betyr ikke at vi skal gi opp formasjonen etter et par kamper uten ham..
Jeg for én er ikke forberedt på å måtte lide meg i gjennom 90 minutter med Prica og Ivers på topp sammen i en formasjon som ville gitt oss enda mindre bredde. |
|
| Back to top |
|
 |
Iziba Jaja Veteran
|
Posted: 10.08.2009 22:35 Post subject: |
|
|
Vi leder serien og jeg er enig at vi har hatt mye bedre kontroll defensivt enn på mange år, men likevell er mange langt fra fornøyde. Dette er noe jeg både hører på Lerkendal, leser på diverse nett forum og ellers generelt fra folk jeg prater fotball med. Rosenborg skal være forsiktig med å undervurdere folks meninger rundt det å spille underholdene fotball.
Mange av oss er kanskje litt for godt vant med den offensive glad fotballen RBK sto for under Eggen, men problemet slik jeg ser det er jo at det er ingen framgang å spore på samhandlingen på den siste tredjedelen etter Hamrens inntreden. Spillerne virker jo helt i villrede når de nærmer seg sekstenmeteren og til slutt begynner vi å slå langt og håper at en tilfeldighet skal gi oss et mål.
Jeg personlig synes det er minst like viktig og påpeke svakheter når det går bra som når det går dårlig. Synes Hamren blir lett irritert og defensiv i media når han får kritikk rundt spillestil. Om han tror han blir helt i Trondheim av et seriegull bør han ringe en tidligere Rosenborg trener, for fotball handler om mer enn titler for mange av oss. Det handler om gleden av å bli underholdt. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 10.08.2009 23:04 Post subject: |
|
|
Hei Kjetil Kroksæter. Hvordan fant du på det kule nicket ditt?!?
Hehe, neida, over til det dønn seriøse:
Hamren klarte i løpet av mindre enn ett år å få en struktur på det defensive som jeg aldri har sett, og som eldre trøndere sannsynligvis ikke har sett siden 1970. Jeg har bare sett RBK siden 1988.
I øyeblikket bør trøndere være fornøyde med at vi for første gang siden 2003 suser inn til et suverent seriegull. Det tror jeg også de fleste er. Riktignok er den generelle fotballinteressen i landet blitt mindre de siste par årene, og dermed kommer også kritikken fortere, gjerne med noen litt overfladiske fraser om at "jeg går ikke på kamp fordi det er ikke underholdende nok".
Årsakene er langt mer sammensatt enn som så (jfr endeløse tidligere debatter). RBK hadde i mine øyne snarere hatt færre tilskuere på kampene hvis de hadde spilt mer underholdende og åpen fotball med svakere resultater, som ville vært alternativet.
Selv om det er lite sammenliknbart pga stadionutbygging og et helt annet medieopplegg, så trekker vi jo mer folk til kampene i år enn vi gjorde noe år under Eggen. Bare som en bemerkning.
Defensiv struktur har ikke RBK hatt for mye av på nesten 40 år. Offensiv struktur har vi manglet i 10 år. De siste tre sesongene under Eggen ble RBK vesentlig mer ballbesittende og langt mindre gjennombruddshissige enn i sesongene forut. Det gikk stadig tregere framover, og enda tregere bakover.
Høsten 2002 kunne en normal lagoppstilling være: Arason - Blixt/Strand, Basma, Hoftun, Saarinen/Stensaas - O.I.Olsen, Skammelsrud, Berg - Johnsen, Brattbakk, Karadas/Ludvigsen/Enerly. En agrepsrekke med Johsen/Brattbakk/Karadas er ikke akkurat hva man forbinder med 4-3-3. Den midtbanen var heller ikke mye å skryte av offensivt. Sju mål til sammen, derav ett straffemål. Brattbakk putta 17, Johnsen var nestemann på lista med sju seriemål.
Det er greit å påpeke svakheter, men det er i hvert fall ikke mitt fokus når vi leverer de beste prestasjonene på årevis. Jeg har som tidligere nevnt stor tiltro til at den offensive samhandlingen vil være hovedfokus gjennom kommende vinter. Hvis progresjonen er like stor på den som den har vært på det defensive (som åpenbart var det første som måtte gjøres noe med da Hamren kom for å rydde) så tror jeg vi kan se 2010 meget lyst i møte. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 11.08.2009 01:52 Post subject: |
|
|
Sammensetningen av midtbanen er nøkkelen til en suksessfull høst. Slik den er sammensatt nå, tror jeg fremgangene vil utebli, og vi kan få problemer i noen kamper.
Jeg skrev om dette for et par uker siden også, men har fått antagelsene mine bekreftet, spesielt mot Molde.
Annan i den ene dype rollen er soleklar. Sammen med ham holder dessverre ikke Skjelbred mål så lenge vi spiller 4-2-3-1. Han går for tidlig fremover slik at backene ikke får nok pasningsmuligheter i byggingsfasen av angrep. Han blir dessuten litt for fysisk lett. Lag som vet å utnytte seg av rom, slik Molde gjorde, vil derfor kunne gjøre det vanskelig for oss.
Jeg vil helst se Traoré få noen kamper til å spille seg inn i den dype sentrale rollen. Traoré er ingen utpreget offensiv spiller, men spilte sine beste kamper som pasningslink mot Valencia for to år siden. Sentralt i banen vil han kunne utnytte pasningskvalitetene sine. Han har også en bra motor og taklingsstyrke, samt er flink til å gjøre seg spillbar.
Når han eller Annan kommer fremover på banen, er det også viktig at de har en sentral offensiv linkspiller som ikke søler bort pasningene. Her kommer Skjelbred mer til sin rett. Han kan i en slik posisjon velge pasning eller forsøke å passere motstandere med sin eminente ballbehandling. Ved å få ballen i en offensiv posisjon uten å springe mange meter først, gjør også at han blir mer skjerpet.
Sapara forsvarer en plass på en av sidene, der han best kan utnytte innleggsfoten sin. På den andre siden bør vi ha en som er mer utpreget ving, og som er flink til å utfordre. Jeg tror Konan kunne vokst i en slik rolle, men nå ser ikke det ut til å bli noe alternativ. Trond Olsen mener jeg ikke er god nok. Her bør det derfor vurderes et innkjøp.
Det beste ville vært å hentet hjem Øyvind Storflor, som jeg tror ville spilt meget bra sammen med Skjelbred. Dessverre virker det som om Hamrén tenker mer attityd enn egenskaper. Attityd er viktig, men vi trenger ikke 11 spillere med defensiv innsats som det viktigste her i livet. De beste fotballagene er satt sammen av spillere som fungerer sammen.
Et godt eksempel på at en spiller må få utnytte spisskompetansen sin er venstrevingen Alan Hinton som Brian Clough kjøpte til Derby County i 1967. Forståsegpåere lo av og kritiserte kjøpet fordi han var veldig ustabil og fordi han ikke var en ballvinner (Storflor?). Clough's taktikk var å plassere mange ballvinnere rundt Hinton, for så å spille ballen til ham. Det førte til at han fikk utnyttet spisskompetansen sin, som var England's beste innleggsfot, og endelig ble en stabil toppspiller som skal ha en stor del av æren for å ha tatt Derby fra et middels lag på andre nivå i England til ligamestre i 1972.
Dorsin, Traoré og Skjelbred kan alle vinne ballen, og få den frem til Storflor, som enten kan drible, slå innlegg eller kombinere med noen som kommer bakfra. Det ville gjort oss mye farligere, og Storflor ville fremstått som Messias etter noen kamper.
Når det gjelder spissplassen har både Prica og Iversen kvaliteter, selv om jeg gjerne skulle sett en enda bedre spiss. Men det tror jeg får vente et par år. Hvorfor har begge hatt en klar nedgang i form den siste tiden? Kan det være fordi de ikke har konkurranse om plassen på laget lengre, men at begge får spille uansett? Jeg tror det ville vært sunt om de konkurrerte om den ene spissplassen, og kun den. Da ville en dårlig førsteomgang ført til skifte veldig tidlig i andreomgangen om ikke målene blir produsert. Begge vil bli mer på tå hev, både i kampsituasjon og på treningene. Vinn-vinn-situasjon.
Det smarteste Hamrén/Hoftun kan gjøre er å svelge 10-20 kameler og kjøpe tilbake Øyvind Storflor asap, for deretter å legge opp til at han ofte skal få ballen høyt oppe i banen. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 11.08.2009 01:57 Post subject: |
|
|
| Som vanlig 100 % enig Brady, og synes det er utrolig at det er så få som ser hva vi trenger. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 11.08.2009 10:03 Post subject: |
|
|
| Jeg synes det er mer utrolig at så mange mener vi trenger Storflor. |
|
| Back to top |
|
 |
Howie Junior
|
Posted: 11.08.2009 10:31 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | | Jeg synes det er mer utrolig at så mange mener vi trenger Storflor. |
Helt enig. Storflor er historie! Dessuten har vi Trond Olsen som har mye av de samme kvalitetene (rask, dårlig ballvinner, middels teknisk og brukbare innlegg) som Storflor. Trond Olsen er dessuten mer målfarlig enn Øyvind slik jeg ser det.
Et annet spørsmål: Flere enn meg her som føler at stallen nå begynner å bli vel ribbet nå? Spillerene flyr jo fra Lerkendal fortere enn Concorde flyene i storhetstiden sin, og adekvat backup for de 12-13 spillerene som stort sett er på banen iløpet av hver kamp begynner å bli en mangelvare. _________________ Veni, Vidi, Vici! |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 11.08.2009 11:06 Post subject: |
|
|
Har en mistanke om at utgifter er større enn inntekter og at økonomien er verre stillt en man har innrømmet til nå.Håper jeg tar feil.
Hvis så er tilfellet er det naturlig at man slanker stallen til bristepunktet og satser på å ha god nok ettervekst til å greie topp 3 hvert år i TL med reduserte lønnsutgifter og lite dyre innkjøp.
Kan man greie dette samtidig som noen lokale ungdommer etablerer seg er man godt rustet til å skru opp satsingen når finansverden smiler igjen. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 11.08.2009 11:12 Post subject: |
|
|
| Uten noen erstattere for Tettey vil vi mest sannsynlig tape seriegullet. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 11.08.2009 11:13 Post subject: |
|
|
Jeg begynner å mistenke at du har rett, toreinar, ellers må det være et eller annet kjøp på trappene. Nå har jo Hoftun snakket lenge om at det ikke skal være så mange "førsteellever-spillere" samtidig i troppen som det har vært en stund, men det begynner jo virkelig å tynnes ut på benken nå.
Det kan jo også hende at alle salgene er en konsekvens av at vi røyk ut av EL, og dermed presumptivt trenger mindre bredde i stallen. Hvis planen bak dette faktisk er så god at vi vinner serien enkelt og får inn noen millioner i innspart lønn og overgangssummer, så er jo det veldig fint, men å skifte ut benken vår med 2. benken vår ser jo litt risky ut, da. |
|
| Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 11.08.2009 11:16 Post subject: |
|
|
| mnja, jeg håper forklaringa er en synliggjøring av topp 30-ambisjonen. man ønsker å rydde ut de som ikke gjør laget bedre, for deretter å handle nye og bedre spillere som enten skal kjempe om en reell plass i 11'eren, eller helst skyve en av de eksisterende spillerene ned til benken. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 11.08.2009 11:18 Post subject: |
|
|
Når det gjelder topp 30 hadde jeg tenkt å føye til i forrige innlegg at dette sannsynligvis er lagt på is inntil videre.. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Ludakris Senior
|
Posted: 11.08.2009 11:25 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | Enig med Keenoir i dette.
Det er verdt å ta et "Prøv lykken"-kort og gå tilbake til start.
Synes ikke man er for Slem da(l), det var jo Skarp sno i andre serierunde.
 |
Dessverre blir det ikke noen tur til Ullevaal Hageby, og dertil feiring på Rådhusplassen i år  |
|
| Back to top |
|
 |
siNch Proff
|
Posted: 11.08.2009 11:35 Post subject: *-* |
|
|
Det var da svært så store bekymringer. Det er jo ikke så mange av de som har forsvunnet som har forsterket stallen da de var her? Verken miller eller pelu hadde potensial til å noen gang etablere seg som førstelagsspiller på RBK med mindre vi rykka ned i 1. div og måtte ha solgt alle andre spillerne. Det samme gjelder Konan i RBK. Han er sikkert mye bedre i en annen klubb, men i Norge og RBK fungerer han ikke.
Når det gjelder Tettey så regner jeg med at den eneste grunnen til at vi solgte han var at han selv ville prøve seg og at han hadde blitt lovt å dra ut når den riktige muligheten bød seg. Den er grei. Uten Tettey bør vi tilpasse taktikken etter de gjenværende spillerne og ikke basere oss på at Ciljan skal fylle det defansive rommet etter han. Da virker ikke svekkelsen av at Tettey er borte så stor.
Ellers synes jeg vi burde fortsette å renske opp i stallen. Kvitte oss med Savolainen og vurdere mulighetene for Dorsin og Sapara som har vært begredelige i år. I allefall om man husker hva de har representert tidligere år. Finnes det en mulighet der ute til å hente inn en spiller som kan forsterke førsteellvern så bør vi skaffe oss han. Samme om det er en som skal erstatte Iversen eller Lustig. Vi bør forbedre oss ved enhver mulighet. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 11.08.2009 11:49 Post subject: |
|
|
| toreinar wrote: | | Har en mistanke om at utgifter er større enn inntekter og at økonomien er verre stillt en man har innrømmet til nå.Håper jeg tar feil. |
Nja, man hadde jo budsjettert med spillersalg på over 20 millioner og laget et tilskuerbudsjett som de burde ha skjønt ville sprekke med 10 millioner, så salgene må jo sees på som en konsekvens av det.
Jeg velger å tro at vi ikke er verre stilt enn man ga uttrykk for før sesongen, og at salgene har gitt de nødvendige midlene for å drive anstendig ut året.
Det er greit å få vekk og få inn noen kroner for de spillerne som ikke har noen framtid i klubben. Slik situasjonen er så trenger vi ikke 16-17 spillere som er typiske A-lagsspillere. Vi trenger 12-13 riktig gode spillere som vi stadig har, og kan fylle på med unggutter ellers. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 11.08.2009 11:51 Post subject: Re: *-* |
|
|
| siNch wrote: | | og vurdere mulighetene for Dorsin og Sapara som har vært begredelige i år. I allefall om man husker hva de har representert tidligere år. |
Hvilke kamper har du sett? Kampene fra og med Runavik og fram til nå? Kan jo ikke være stort flere.
Hvis ikke må du jo være fryktelig glemsk. Men det er vel gjerne litt overivrige fotballsupportere. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 11.08.2009 12:52 Post subject: |
|
|
Mange utskiftninger er svært sjeldent noen særlig god medisin for å skape sportslig suksess. En bør ikke overstige mer enn 3 - 4 utskiftning i året hvis ikke må en regne med lang tid for å få tilpasset det nye spillerene. Savolainen kan vi beholde da vi ikke kan få noe særlig med penger for han nå og har tidligere vist såpass lovende takter at han spillte seg inn i førstellveren vår før han ble skadet. Jeg synes det er helt absurd å lese alle dere som avskriver en spiller basert på 45 minutter mot Lyn før han ble skadd.
Det er også tydeligvis noen som har glemt hvordan vi hadde det i det halve året som Dorsin befant seg i Romania. Sapara kommer til å bli solgt før eller senere ,men etter at vi har hatt så mange avganger og en tydeligvis manglende intresse så kan det være at han blir en stund til. Når overgangsvinduet stenger så bør en starte nye kontraktsforhandlinger. Hoftun har generellt sett en viktig jobb foran seg til høsten da han bør starte reforhandlingen om kontraktene til Demidov, Jarstein, Stadsgaard, Lustig, Annan og Sapara. Jeg forventer også at han skal ha gode muligheter for å få ordnet forlenginger med alle sammen. En bør unngå flere Dorsin, Koppinen, Hirschfeldt, Braaten, Kone og Konan situasjoner da dette er forferdelig dyrt å finne erstatter til disse. Det er vel så viktig å ordne nye kontrakter som å bruke pengene på spillerkjøp, jeg vil faktisk si at nye kontrakter er viktigere. |
|
| Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 11.08.2009 12:59 Post subject: |
|
|
jeg kan ikke skjønne annet enn at økonomien nå må være kraftig forbedret. med 40 (?) mill for tettey, 4 for konan, samt et svært redusert lønningsbudsjett for de øvrige avgangene, bør klubben nå ha full kontroll på økonomien.
det er på tide å handle nytt, og det vil nok skje - og jeg tror det utelukkende blir handlet langs to fronter; meget unge og svært lovende talenter, eller etablerte spillere som kan gå rett inn i på laget. sistnevnte blir sannsynligvis kostbart, men jeg tror rbk er villige og klare til å ta den kostnaden.
forøvrig, i kjent kristobal-stil, "som jeg har vært inne på helt siden i fjor" - tror jeg fortsatt ikke at sapara blir solgt med det første. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 11.08.2009 13:08 Post subject: |
|
|
Hehe, er det ikke derfor man gidder å engasjere seg på forum da - fordi man mener man har en stemme folk bør lytte til. Da bør man jo kunne vise til ting man har sagt tidligere.
Skulle jeg ha hatt noen riv ruskende gale oppfatninger så bør det jo være andres oppgave å påpeke det, selv om jeg også er storsinnet nok til å ta dem fram selv når jeg husker dem.
Selv har jeg sagt at Sapara må ha trygghet rundt seg for å prestere, og at jeg ikke trodde han ville gå til en hvilken som helst klubb. Jeg trodde ikke han var så kjempegira på å dra til Tyrkia, men der tok jeg vel en smule feil. Uansett tror jeg stadig at han ikke er typen til å skifte klubb i hytt og pine. |
|
| Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 11.08.2009 23:27 Post subject: |
|
|
Brady
| Howie wrote: | | Storflor er historie! Dessuten har vi Trond Olsen som har mye av de samme kvalitetene (rask, dårlig ballvinner, middels teknisk og brukbare innlegg) som Storflor. Trond Olsen er dessuten mer målfarlig enn Øyvind slik jeg ser det. |
Jeg lurer på om du har sett Storflor spille noengang. Han har meget gode inlegg, og er en av de beste driblerne vi har hatt i Norge på flere år. Storflor er en dribler, Olsen er en bakromsspiller. Men ja, Olsen er vesentlig mer målfarlig
Ja jeg er blandt denm som savner Øyvind
| siNch wrote: | | vurdere mulighetene for Dorsin og Sapara. |
Kvitte oss med seriens beste back, vår visekaptein? Tvilsomt. Et par kamper på den negative siden hindrer ham ikke i å være bedre enn NOEN norsk back
Sappi derimot har jeg ville solgt siden januar. Såfremt vi får en god pri for ham.
Og til resten, formasjonsendring er på sin plass, med mindre Traoré eller Savo får ankerrollen ved siden av Annan. Diamant høres meget bra ut. Så får vi to angripere, slik at kjøpet av Zahora ikke ser så dumt ut |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 12.08.2009 09:15 Post subject: |
|
|
| media wrote: | jeg kan ikke skjønne annet enn at økonomien nå må være kraftig forbedret. med 40 (?) mill for tettey, 4 for konan, samt et svært redusert lønningsbudsjett for de øvrige avgangene, bør klubben nå ha full kontroll på økonomien.
det er på tide å handle nytt, og det vil nok skje - og jeg tror det utelukkende blir handlet langs to fronter; meget unge og svært lovende talenter, eller etablerte spillere som kan gå rett inn i på laget. sistnevnte blir sannsynligvis kostbart, men jeg tror rbk er villige og klare til å ta den kostnaden.
forøvrig, i kjent kristobal-stil, "som jeg har vært inne på helt siden i fjor" - tror jeg fortsatt ikke at sapara blir solgt med det første. |
Med tanke på at de hodeløse toppene satset på 20000 i snitt er vi vel ikke det. Vi har allerede tapt millioner der som ikke er regnet med i budsjettet.
Rask overslag:
Skal vi si at vi har fått inn 47mill med alle salgene(pelu, konan og tettey). 20mill tar vi bort siden det var budsjettert. Da står vi igjen med 27mill som er en ekstrainntekt, dette vil kun dekke det gigantiske budsjetterte underskuddet slik at vi havner rundt en -15mill(?)
Jeg har ikke tatt med den reduserte lønnskostnaden, men vi sparer vel rundt(sån ca):
3,5mill(tettey) + 1,2(konan) + 800(pelu)
Men disse pengene går jo i realiteten tapt pga sviktende publikum.
Så når det gjelder erstattere må det vel bli et billig taltent som kan bli god. Det er ikke optimalt desverre. Uansett kan det jo skje mye når vinduet åpener, det er jo kjøpers marked. |
|
| Back to top |
|
 |
kek Proff

|
Posted: 12.08.2009 10:42 Post subject: |
|
|
Slankingen av stallen er nok en kombinasjon av økonomi og sportslig satsning.
Målsettingen var e cup, serien og cup. Da var det behov for en større stall. Når begge cupene nå er historie, og inntekter uteblir, kan opprydding i stallen starte nå istedenfor å vente til januar.
Kortene holdes tett til brystet så vi vil vel ikke høre noe om nye spillere før en avtale er på plass. Ikke er det sikkert at det kommer noen nye spillere i det neste overgangsvinduet heller. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 12.08.2009 11:05 Post subject: |
|
|
http://www.rbk.no/multime...88776a.doc
Budsjettet var altså 29,8 millioner i minus, inklusive spillersalg på 21,7 millioner.
Hvis vi har fått inn omkring 47 millioner på salgene så har vi fått inn 25 millioner kroner mer enn budsjettert i spillersalg og er stadig i minus med rundt fem millioner.
Reduserte lønnskostnader for de aktuelle spillerne resten av året (for Tettey rundt et halvt år) er neppe nok til å ta inn disse fem millionene.
Oppå dette kommer publikumssvikt på omlag 10 millioner kroner.
E-cupen tror jeg ikke vi går i pluss på. Færøyene-turen ble dyrere enn de tenkte fordi de kjørte 50-seter istedet for et mindre fly slik de kunne ha gjort. Får unnskyldes litt på grunn av endret kampdato, men planlegging og opplegg på turen var ikke bra nok.
Flyturen til Aserbajdsjan var neppe billig den heller, og da tror jeg faktisk ikke at e-cupen går særlig i pluss i det hele tatt i år, snarere tvert om. Vi trakk riktignok flere tilskuere enn forventet (jfr billettstyret), men 11.000 tilskuere til sammen hvorav mange gikk inn "gratis" pga sesongkort gir nok ikke mer enn knappe millionen i billettinntekt på de to kampene til sammen.
Tar man med litt sviktende inntekter her og der som naturlig er i den tida vi er inne i, så mener jeg tallene bør vise rundt -15 millioner selv etter salgene vi har gjort. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 12.08.2009 11:09 Post subject: |
|
|
Da glemmer du at det er gjennomført omfattende innsparingstiltak også ellers i klubben (hevdes det).  |
|
| Back to top |
|
 |
|