| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 02.08.2009 23:20 Post subject: |
|
|
| Det er nå en gang rimelig vanskelig å spå formutviklingen på Molde og RBK. Spådommene blir vel farget av de draktene en holder med. |
|
| Back to top |
|
 |
stenex Rutinert
|
Posted: 02.08.2009 23:23 Post subject: |
|
|
| Brumle wrote: |
Molde har vært overlegen i alle sine kamper i år spillemessig, med unntak av RBK borte, der Molde la seg lavt med unntak av perioder i kampen da de trillet mer ball. Har bare blitt bedre og tryggere utover sommeren, og jeg tror ikke det vil komme noen formdupp. |
Tull og tøys. Molde har prestert svært ujevnt i perioder i årets sesong. Spesielt i starten - tapet mot Viking på Molde Stadion var ikke akkurat noen strålende match av Molde. Det samme gjelder f.eks. bortekampen mot Lillestrøm som de var svært heldige som vant.
Tror Molle kommer til å slippe 10-13 poeng til i ligaen, og det bør være mer enn nok til å komme komfortabelt i front. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 02.08.2009 23:36 Post subject: |
|
|
| Åsmund wrote: | Jeg får prøve å være litt positiv her jeg da siden jeg syns folk er gjennomgående i overkant negative etter denne kampen. Å komme tilbake slik vi gjør siste timen i Skien mot et for dagen meget kvasst Odd-lag er sterkt. Tror ingen andre norske lag hadde klart det. I tillegg har flere sentrale hos oss en heller laber dag på jobben - det viser at vi som lag er meget sterke.
Tror ikke bortekampen mot Molde vil bli vanskeligere enn denne. Snarere tvert imot. Molde er dårligere til å styre kampene enn Odd, og er tidvis langt mer rufsete defensivt.
1-1 i årets kanskje vanskeligste bortekamp, skal vi isolert sett være ok fornøyd med - på en dag som denne. Gode lag plukker poeng på middels dager, jeg har ingen tro på at Molde hadde plukket poeng i Skien på en litt under middels dag for dem. Så la oss ikke grave oss helt ned - vi er fortsatt ubeseira og luka er fortsatt kurant.  |
Jag håller med de mest balanserade och erfarna bedömarna, Åsmund och Kristobal, att vi får vara nöjda med 1-1 i denna matchen efter Odds kraftiga dominans i början. Det tar lite tid för laget sätter sig sedan en av våra bästa har försvunnit.
Vi tog över matchen efter att Prica, Iversen och Sapara bytte platser - men det var ingen formasjonsändring. |
|
| Back to top |
|
 |
Brumle Proff

|
Posted: 02.08.2009 23:37 Post subject: |
|
|
| stenex wrote: | | Brumle wrote: |
Molde har vært overlegen i alle sine kamper i år spillemessig, med unntak av RBK borte, der Molde la seg lavt med unntak av perioder i kampen da de trillet mer ball. Har bare blitt bedre og tryggere utover sommeren, og jeg tror ikke det vil komme noen formdupp. |
Tull og tøys. Molde har prestert svært ujevnt i perioder i årets sesong. Spesielt i starten - tapet mot Viking på Molde Stadion var ikke akkurat noen strålende match av Molde. Det samme gjelder f.eks. bortekampen mot Lillestrøm som de var svært heldige som vant.
Tror Molle kommer til å slippe 10-13 poeng til i ligaen, og det bør være mer enn nok til å komme komfortabelt i front. |
Jeg tror Davy Wathne i fotballextra er inne på noe når han sier at Molde har tapt poeng i kamper de har rundspilt motstanderne sine, mens RBK har vært en del heldigere.
Med slike scenarier i fortsettelsen kan resultatene plutselig bikke andre veien, og ditto motsatt.
Last edited by Brumle on 02.08.2009 23:38; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 02.08.2009 23:37 Post subject: |
|
|
| Ja Molde skal avgi sju poeng mindre enn oss, og det er omtrent like mye teori som vi har lekt med på denne tida ifjor og 2007. Molde kommer jo til å tape ti poeng og da skal vi tape 17... |
|
| Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 02.08.2009 23:52 Post subject: |
|
|
Brumle: RBK har vært det beste laget i år, all den tid man ligger fire poeng foran Molde med en kamp mindre spilt. Når 2/3 av seriespillet er unnagjort, er ikke dette flaks, men dyktighet. Skal Molde forbi, må man bli enda dyktigere, altså sette de sjansene og omsette det spillemessige overtaket man angivelig har.
Kristobal: Du forskutterer RBK-seier mot TIL. Javisst kan/bør den komme, men det skal nå en gang spilles om poengene først.
Ståa er så enkel som at RBK har en fin luke, men intet er avgjort. Tittelkampen er relativt åpen. I mine øyne blir det meningsløst å bedrive statistikk, snakke om spådommer om formutvikling, samt å prate om flaks og uflaks for å forutsi hvordan det vil ende. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 03.08.2009 00:11 Post subject: |
|
|
| Jeg forskutterer ikke noe som helst. Molde skal avgi sju poeng mindre på sine ti enn vi skal gjøre på elleve. Hva jeg tror om deres poengfangst er subjektivt, men jeg mener lite tilsier at de skal snitte over to poeng resten av serien. Da skal de få veldig godt betalt og være ekstremt stabile. Selv med 7-3-0 som jeg har vanskelig for å se ender de på 65 og da skal vi avgi 12 poeng, dvs tre tap utenom innbyrdesoppgjøret, evt tre uavgjorte og ett tap. Vinner de ikke mot oss er det så å si sjanseløst. Jeg tipper 59 poeng på Molde og rundt 70 på oss. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 03.08.2009 00:15 Post subject: |
|
|
| Det är klart gör de åtta mål i varje match blir de farliga ..... |
|
| Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 03.08.2009 00:19 Post subject: |
|
|
| Endelig en kamp der vi slipper å spille mot et kompakt, defensivt lag og så slipper ikke Olsen innpå? Nettopp en kamp der Olsen kunne spille på sine styrker. |
|
| Back to top |
|
 |
sunnhetsmannen Senior

|
Posted: 03.08.2009 00:56 Post subject: |
|
|
| Forbannet meg på det glatte kunstgresset i dag. Virket ikke som spillerne fikk mer "greie" på det før utover i kampen. |
|
| Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 03.08.2009 01:04 Post subject: |
|
|
| Hjemme fra Skien. Er fornøyd resultatmessig, men overhodet ikke overbevist spillemessig (bortsett fra den gode perioden i forkant av utlikninga). Men det årne sæ... Gruer meg dog grenseløst til neste søndag. |
|
| Back to top |
|
 |
Demolith Rutinert

|
Posted: 03.08.2009 02:08 Post subject: |
|
|
Så mange som har sagt hva jeg ønsker å si allerede, men må...
Hva i HELVETE skjer de siste 15??
Forsvarsbytte med Demidov for å trygge 1-1 what the hell?
Hvorfor ikke bytte inn Konan da mann, søkki ta.
Eller Olsen.. Hvorfor ikke likesågodt begge?
Ukens kaktus til Hamrèn |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 03.08.2009 02:46 Post subject: |
|
|
Jeg så bare de siste 20 minuttene av denne, og jeg er overrasket over at Hamren kan påstå at spillet var bra. Vi slo jo utelukkende langt mot Iversen og Prica, og hadde alt for mye strekk i laget til å plukke nedfallsfrukt fra de duellene. Hver gang det ble gjort forsøk på spill langs bakken ble det unøyaktig og slurvete og ballmist, til tross for tildels store rom - har de ikke spilt fotball på trening i det siste?
Savnet Tettey der ute i dag, spesielt de der enkle vendingene og pasningene som løser opp rundt midtbanen. PCS gjorde det helt greit mens jeg så på, en av de bedre han, men bruker ofte litt lengre tid med ballen, og det tror jeg rett og slett han må slutte med. De verste der ute var uten tvil Sapara og Iversen, førstnevnte fordi han verken klarte kortpasninger eller upressede innlegg, sistnevnte fordi han var totalt usynlig. Jeg trodde ikke han spilte før jeg plutselig så ham i det 80. minutt. Prica klarte å true målet litt, og vant noen dueller på langballene, i det minste.
At ikke Konan kom inn for enten Skjelbred, Sapara eller Iversen på et tidligere tidspunkt synes jeg er utrolig merkelig; hans kvaliteter er etter min mening akkurat de vi kunne trengt for å etablere litt mer fornuftig spill. Svakt av Hamrén, synes jeg.
Resultatmessig, derimot, er det ingen grunn til å henge med geipen etter uavgjort i denne kampen. Odd borte har vist seg å være en meget tøff arena, og det poenget kan vise seg minst like nyttig som Moldes seier mot et guttelag på lørdag. Så får vi håpe at det jobbes med å fylle Tettey-hullet på treningene, og kanskje får vi inn en liten uruguayaner som kan bidra med noen målpoeng i løpet av få dager. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 03.08.2009 08:25 Post subject: |
|
|
| Peter Storey wrote: | | Det är klart gör de åtta mål i varje match blir de farliga ..... |
Men tar vi like mange poeng siste 11 som de foregående 11 så tar de faktisk ikke igjen oss selv om de scorer åtte mål i hver av de siste 10 kampene de har igjen. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 03.08.2009 08:30 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: | | De verste der ute var uten tvil Sapara og Iversen, førstnevnte fordi han verken klarte kortpasninger eller upressede innlegg, sistnevnte fordi han var totalt usynlig. |
De lyktes vel heller lite offensivt ja. Til Iversens forsvar skal det sies at han gjorde en manns jobb på alle innleggene Odd kom til i starten av kampen. Uten ham der inne hadde vi nok fort ligget under med flere mål etter halvtimen.
Men enig i at det var lite å se til ham offensivt. |
|
| Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 03.08.2009 09:03 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | | Jeg forskutterer ikke noe som helst. Molde skal avgi sju poeng mindre på sine ti enn vi skal gjøre på elleve. Hva jeg tror om deres poengfangst er subjektivt, men jeg mener lite tilsier at de skal snitte over to poeng resten av serien. Da skal de få veldig godt betalt og være ekstremt stabile. Selv med 7-3-0 som jeg har vanskelig for å se ender de på 65 og da skal vi avgi 12 poeng, dvs tre tap utenom innbyrdesoppgjøret, evt tre uavgjorte og ett tap. Vinner de ikke mot oss er det så å si sjanseløst. Jeg tipper 59 poeng på Molde og rundt 70 på oss. |
Synes ærlig talt det er lettere og mer fornuftig å forholde seg til fire poengs forsprang framfor alle hvis/om. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 03.08.2009 09:48 Post subject: |
|
|
Gud bedre så provosert jeg blir når jeg leser børsen til adressa! Hva har de i mot Annan?
Annan er nærmest unisont hyllet på dette forumet som vår klart beste utespiller i denne matchen, noe jeg så absolutt sier meg enig i. Men det ser ut som om adressa har sett en helt annen kamp, for de klarer faktisk å gi Annan 5, for så å følge opp med å gi Iversen det samme og Sapara 6. De to sistnevnte var rett og slett skrap i går, men får betalt for godviljen de har opparbeidet seg blant adressas journalister.
Jeg bruker ikke å hisse meg opp over børser til vanlig, da jeg ser på de fleste som lite troverdige. Men denne børsen var jo helt tragisk. Tenk på det, Sapara er bare èn karakter bak Jarstein.. |
|
| Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 03.08.2009 09:53 Post subject: |
|
|
| Så det jeg og, og reagerte på det. Annan var en av to som virkelig leverte en toppkamp for RBK. Det har muligens noe med forutinntatthet å gjøre fra journalisters side, for enkelte spillere får alltid for godt betalt, mens andre ikke får den honnøren de fortjener. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 03.08.2009 09:58 Post subject: |
|
|
Sapara bedre enn Annan?
Hahahaha, snakk om å avsløre seg selv som fullstendig fotballblind. Adressa bør virkelig rydde opp i sportsredaksjonen, at det går an. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 03.08.2009 10:06 Post subject: |
|
|
Jeg synes egentlig det har vært tendenser lenge på at Sapara og Iversen ofte får bedre betalt enn det prestasjonen egentlig tilsier, av adressa that is.
Annan har jo adressa vært litt negative til siden början av, så det er ikke en overraskelse at han får dårlig betalt.
Som deg, henning, synes jeg at det er altfor dårlig at noen som får betalt for å følge med på fotball klarer å feilvurdere så inni granskauen som de har klart her. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 03.08.2009 10:16 Post subject: |
|
|
| Jeg vil si at å gi Sapara 6 for gårsdagens kamp er så graverende at det ikke kan kalles feilvurdering, det viser at man ikke er i stand til å vurdere. |
|
| Back to top |
|
 |
hendrix Veteran
|
Posted: 03.08.2009 10:17 Post subject: |
|
|
| Hehe, blir jo vanskelig å ta Adressa seriøst. Noen som har sett børsen i VG? |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.08.2009 10:23 Post subject: |
|
|
Jarstein 8
Lustig 4
Stadsgaard 5
Lago 5
Dorsin 5
Annan 6
Skjelbred 6
Strand 6
Sapara 5
Prica 5
Iversen 5 |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 03.08.2009 10:30 Post subject: |
|
|
Enig med Bommel og Henning. Vanskelig å ta Adressa, og i dette tilfellet Reidar Løfaldli, seriøst. Det de bruker som underlag for karakterene gir heller ikke mye mening.
Om Annan:
"Ikke like dominant i sitt rom på midtbanen, men som alltid ryddegutt i stor stil bakerst på midtbanen. hissig og pågående i stilen" Karakter 5
Om Sapara:
"Begynte sentralt, skiftet til venstrekant etter hvert, og var tidvis god i andre omgang. Fikk gjentatt buing fra publikum etter to episoder" Karakter 6
|
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 03.08.2009 10:31 Post subject: |
|
|
| "Tidvis god i andre omgang". Haha. |
|