English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Odds BK - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
LarsG
Veteran

PostPosted: 02.08.2009 22:00    Post subject: Reply with quote

Det mest positive jeg tar fra denne kampen er at vi så Gustavinho på tribunen. Jeg er klar over at jeg har vært skeptisk til Gustavinho, men får vi han for 2 mill er det en veldig rimelig forsterkning som vi tydeligvis trenger sårt. Vi mangler kreativitet.

Sapara og Dorsin sitt samspill tror jeg jeg aldri har sett på et lavere nivå. Lurer på hvor mange ganger Dorsin stakk innover når Sapara, i blinde, spilte utover. Jeg skjønner godt at motstanderlagene frykter backspillet vårt og doblingen på kantene - Arason ble sikkert dødssliten i høyrebenet etter alle fem-meterne han måtte skyte.
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 02.08.2009 22:01    Post subject: Reply with quote

Jarstein 8 BB - Viser seg som TLs beste keeper i dag, avverger utallige farligheter med sin framtreden i feltet og har mange kvalifiserte treninger.

Dorsin 3 - Klarer aldri å komme nok med offensivt.
Lago 5 - Brukbar kamp.
Stadsgaard 4 - Fintet totalt ut av Bentley.
Lustig 3 - Se Dorsin.

Strand 4 - Svak i 1. omgang, scorer et fint mål, bør avgjøre det.
Annan 6 - Som vanlig god.
PCS 5 - Ok, men vi merker savnet av Tettey.

Sapara 2 - Svært svak.
Prica 2 - Som vanlig for tiden, altså elendig.
Iversen 2 - Ett godt mottak, ellers søppel.

Last edited by SunsetSalami on 02.08.2009 22:02; edited 1 time in total
Back to top
Ã…smund
Rutinert

PostPosted: 02.08.2009 22:02    Post subject: Reply with quote

Jeg får prøve å være litt positiv her jeg da siden jeg syns folk er gjennomgående i overkant negative etter denne kampen. Å komme tilbake slik vi gjør siste timen i Skien mot et for dagen meget kvasst Odd-lag er sterkt. Tror ingen andre norske lag hadde klart det. I tillegg har flere sentrale hos oss en heller laber dag på jobben - det viser at vi som lag er meget sterke.

Tror ikke bortekampen mot Molde vil bli vanskeligere enn denne. Snarere tvert imot. Molde er dårligere til å styre kampene enn Odd, og er tidvis langt mer rufsete defensivt.

1-1 i årets kanskje vanskeligste bortekamp, skal vi isolert sett være ok fornøyd med - på en dag som denne. Gode lag plukker poeng på middels dager, jeg har ingen tro på at Molde hadde plukket poeng i Skien på en litt under middels dag for dem. Så la oss ikke grave oss helt ned - vi er fortsatt ubeseira og luka er fortsatt kurant. RBK
Back to top
kkakk
Rutinert

tr0ndern wrote:
KFF_RBK wrote:
På tal om folk på tribunen så satt också Förbundskapten Lagerbäck där Wink

Forhåpentligvis ikke for å finne sin etterfølger da...

Tror ikke vi har noe å flykte noe etter juli\august kampene.
Back to top
Moltisanti
Veteran

Er det en landslagstreners jobb?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
bommel
Veteran

PostPosted: 02.08.2009 22:03    Post subject: Reply with quote

En opp på Annan, knerten. Ellers så er vi på bølgelengde:)
Back to top
Brady
Veteran

Ingen god kamp av oss. Selv om vi hadde mye av trykket i andreomgangen, skapte vi ikke mange sjanser. Den vi scora på kom som resultat av at Odd var feige og la seg langt bak. Da vil det før eller siden kommer slike feil som Svindal Larsen gjorde. Odd hadde til sammenligning skudd i tverrligger, redning på strek, Kovac headet utenfor helt alene, redingen til Jarstein i andre, samt to kjempesjanser til Sørensen som han hadde elendige avslutninger på. Vår største var vel den Strand brente rett før han ble byttet ut.

Merkelig at vi gjør bytte på overtid for å drøye tid. Det kan umulig være noen annen årsak til gjøre et bytte med ett minutt igjen å spille. Hvorfor går vi ikke heller for 3 poeng, i stedet for å tape 2 ved å spille uavgjort?

Det er også helt uforklarlig at Sapara får lov til å spille 90 minutter med så mange pasningsfeil som han hadde i dag. Det er rett og slett for dårlig av Hamrén. Svensken provoserer også ved å påstå at vi spilte bra fotball i intervjuet etter kampen.

Jeg begynner å kjenne at troen på en stor fremtid under denne karen kanskje ikke vil bli så stor som jeg hadde et ønske om.
Back to top
doris
Veteran

Tippet 0-1-tap i denne kampen, men fryktet innerst inne at Odd skulle rævkjøre oss. Derfor er 1-1 et godt resultat i mine øyne. 4 poeng foran Molde ser meget lysere ut enn 3 poeng. Og jeg tror vi vinner hengekampen hjemme mot Tromsø.
Back to top
kristobal
Legende

Hamren satset for offensivt fra start og måtte justere inn. Det er veldig risikabelt å bytte når man er i ferd med å overta kampen, og sånn sett forstår jeg avventenheten litt. Han kunne byttet ut en del matchvinnere tidligere i år med en slik strategi. Lite vits i å bytte på overtid, men en endring med kvarteret igjen kunne vendt kampen i favør Odd igjen.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Keenoir
Legende

PostPosted: 02.08.2009 22:04    Post subject: Reply with quote

Godkjent resultat i en utrolig vanskelig bortekamp ,men Hamrèn gjør utrolig merkelig valg og 1 - 0 målet og Odd overkjørelsen får han ta på sin kappe fordi han prøver seg på et eller annet taktisk idiotisk ekspriment. I andre omgang så får Sapara og Iversen som knapt bidrar med noe som helst får lov til å fullføre 90 minutter når en har potensielle matchvinnere som Konan og Olsen på benken er også utrolig svakt. Det blir litt vel mye attityd og moral og litt for lite system og smartness etter min smak til tider.

Børs:

Jarstein 9: Perfekt kamp gjør alt riktig og bidrar med fantastiske redninger utenom.

Lustig 6: Slet i første når systemet gjorde at han ikke fikk noe hjelp mot Bentley, langt bedre i andre og Bentley forsvinner ut av kampen. Kan med fordel slå litt bedre innlegg.

Stadsgaard 5 - : Uvanlig sløv og slurvete til han å være. Skjerping eller så bør benken være neste stopp. Ingen skal være fredet.

Lago 7: Rydder ofte opp i stor stil etter at hans makkere har rotet seg bort tidligere. Herlig spiller som forhåpentligvis snart får med seg en kompis ifra hjemlandet.

Dorsin 5: Har vært svak over lenger tid nå og bidrar ikke like mye fremover lenger samt er litt mer slurvete bakover. Skjerpings.

Skjelbred 7: Jobber iherdig og er veldig flink til å holde på ballen. Litt å gå på når det gjelder å komme seg inn i boks og finne farlige offensive løsninger.

Annan 8: Har mye å gjør idag da det foran han har en stygg tendens til å miste alt av baller.

Strand 6: Elendig første omgang ,men meget god i andre og er iskald når han får muligheten. En kan riktignok forvente at han skal ordne 2 -1 på åpent mål.

Sapara 2: Mister ballen, gidder ikke å følge mannen sin og er svak teknisk og i avleveringene sine. Slik som du har spillt i det siste skal du være glad om du får lov å fortsette i Rosenborg.

Iversen 2: Se Sapara utrolig klønete nok engang er også ofte unødvendig fiks da et skudd eller en enklere løsning hadde vært lurere.

Prica 3 - : Så vidt bedre enn Sapara og Iversen ,men det er ikke mye ,men får det fordi han jobber hardere og er flinkere til å true motstanderen sitt mål. På tide å komme seg over denne formduppen nå, hvis ikke bør det snart være duket for andre alternativer.

Demidov 6: Herlig entusiastisk og sørger for at vi vinner tilbake midtbanen. Du har vært savnet dypt.

Hamrèn 2: Forferdelig plan før kamp og total mangel på bytter.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 02.08.2009 22:04    Post subject: Reply with quote

Ã…smund wrote:
Å komme tilbake slik vi gjør siste timen i Skien mot et for dagen meget kvasst Odd-lag er sterkt.

Odd gav oss god hjelp ved å bevisst legge seg lavt og håpe på at de fikk kontring mot oss. Hadde de ikke gjort det, er jeg neimen ikke så sikker på at vi hadde scoret mål.
Back to top
georgios
Veteran

PostPosted: 02.08.2009 22:07    Post subject: Reply with quote

Har en sånn "helt greit" følelse etter denne kampen, vanskeligste bortekampen er unnagjort. Nå venter en veldig spennende kamp borte mot Molde neste helg. Den skal vinnes!
Back to top
Vita
Junior

PostPosted: 02.08.2009 22:13    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Hamren satset for offensivt fra start og måtte justere inn. Det er veldig risikabelt å bytte når man er i ferd med å overta kampen, og sånn sett forstår jeg avventenheten litt. Han kunne byttet ut en del matchvinnere tidligere i år med en slik strategi. Lite vits i å bytte på overtid, men en endring med kvarteret igjen kunne vendt kampen i favør Odd igjen.

Stort sett enig med deg i dette, men hjelper det ikke på med et dobbelbytte? Når du allerede vet at Strand går ut etter 60-70 min, og dette "gjør noe" med laget, kunne det jo være greit å samtidig sette innpå et par bein som var litt mer pasningssikre og kreative, som erstatning for feks Sapara?
Back to top
firkl0ver
Junior

PostPosted: 02.08.2009 22:15    Post subject: Reply with quote

Var det Harald Aabrekk som håndhilste på Liverød og Guastavino på tribunen eller?
Back to top
hendrix
Veteran

PostPosted: 02.08.2009 22:16    Post subject: Reply with quote

Ja, var nok det.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 02.08.2009 22:18    Post subject: Reply with quote

Har også en helt grei følelse etter kampen. Uavgjort i den verste kampen som stod igjen der vi nok en gang har litt marginer med oss bærer bud om et suverent seriegull. Greit med et cupavbrekk nå og så er det straka veien til seriegull før semi i cupen og før kampen i Molde.
Back to top
3rl3nd
Rutinert

PostPosted: 02.08.2009 22:19    Post subject: Reply with quote

Jeg er skuffet over Hamréns taktikk. Den startoppstillingen var det ikke mye form på offensivt. Og når man har muligheten til å endre kampen til noe bedre ved å f.eks ta ut en spiller som bare slår feil (les: Sapara), er han mer redd for at det skal gagne Odd enn at det skal hjelpe oss.
Denne holdningen er den største skuffelsen, hadde bange anelser før kampen, så resultatet var ikke det verste. Men det blir desensivt og feigt på trenerbenken, og det er ikke bra.

Jarstein og Annan var veldig viktige og våre beste menn. Ciljan og Lago godkjent pluss, våre offensive "våpen" var elendige, og resten var under middels.

Savnet Olsen og Didi.
FanFraSør
Rutinert

PostPosted: 02.08.2009 22:25    Post subject: Reply with quote

Vi skal være glade for uavgjort i denne kampen. Det som bekymrer meg mest er at vi skaper utrolig lite for tiden. Når vi først ligger under så spiller vi med høyere risiko og får en del sjanser mot oss. Hadde Odd scort 2 - 0 så er jeg sikker på at vi aldri hadde kommet tilbake. Vi hadde risikert å tape med styggere siffer. Det er faren med Molde, får de først 1 og 2 - 0 mot er jeg redd for at vi blir nedsablet. Vi er utrolig avhengige av å score først eller få utligning mens det forsatt er en del igjen av den kampen.

Det er ikke lenger slik at vi skaper 8 sjanser men får et mål i mot så tenker vi at vi skaper 8 til og scorer 2 eller 3 mål..... Det må øves mye på samhandlig og faste angrepsmøstre for det er jo totalt fraværende. Spillerne aner jo ikke hvor de har hverandre på løp.
Back to top
Flaav
Veteran

PostPosted: 02.08.2009 22:29    Post subject: Reply with quote

OFF-TOPIC: Noen flere som så at Nils Johan Semb mista en tann på direkten? Da han snakka om Marcus Pedersen Creepy Surprised
Back to top
Brumle
Proff

PostPosted: 02.08.2009 22:36    Post subject: Reply with quote

hjem-knækk wrote:
molde tok inn 2poeng.. helvette

Det er helt sant, selv om det fort også hadde kunnet stått 0-2 til Odd tidlig i kampen. Man kan vel også si seg fornøyd med 1 poeng selv om Molde tar innpå og fort kan ta gullet etterhvert. Og det er slettes ikke umulig at RBK taper komfortabelt borte mot Molde to ganger i år. Enda en mulighet er det at RBK ikke har stang inn i like stor grad i fortsettelsen, og at Molde kanskje girer opp enda et hakk utover høsten.
Back to top
Ablativ
Veteran

PostPosted: 02.08.2009 22:39    Post subject: Reply with quote

Og det er heller ikke umulig at Rosenborg akkurat nå er nede i sin formsvikt etter tett kampprogram og blir bedre utover høsten. Og at Molde har sin formtopp akkurat nå og fortsetter å variere utover, sånn som de har gjort hittil.
Back to top
Brumle
Proff

PostPosted: 02.08.2009 22:42    Post subject: Reply with quote

Ablativ wrote:
Og det er heller ikke umulig at Rosenborg akkurat nå er nede i sin formsvikt etter tett kampprogram og blir bedre utover høsten. Og at Molde har sin formtopp akkurat nå og fortsetter å variere utover, sånn som de har gjort hittil.

Molde har blitt tryggere og tryggere på seg selv, og kommer ikke til å ha en formdupp. Usikkert om Molde velger å hente inn nye spillere allerede i dette vinduet, men det kan fort skje. Molde har vært svært jevn spillemessig i år, men hadde en rekke uheldige resultater i Mai, noe som ga RBK luken. Utover høsten tror jeg nok Molde bare blir mer og mer sulten på gull, ettersom RBK avgir poeng her og der i fortsettelsen (også mot Molde?).
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 02.08.2009 22:45    Post subject: Reply with quote

Ja jeg sitter litt med følelsen av at Molde har hatt sin toppformperiode nå og ikke tatt inn et eneste poeng, mens vi har vært i en liten down. Jeg tipper avstanden er er nærmere ti poeng med hengekamp til gode tidlig i september.
Back to top
Brumle
Proff

PostPosted: 02.08.2009 23:00    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Ja jeg sitter litt med følelsen av at Molde har hatt sin toppformperiode nå og ikke tatt inn et eneste poeng, mens vi har vært i en liten down. Jeg tipper avstanden er er nærmere ti poeng med hengekamp til gode tidlig i september.

Molde har vært overlegen i alle sine kamper i år spillemessig, med unntak av RBK borte, der Molde la seg lavt med unntak av perioder i kampen da de trillet mer ball. Har bare blitt bedre og tryggere utover sommeren, og jeg tror ikke det vil komme noen formdupp. Molde har fått mindre betalt enn hva kampene skulle tilsi, mens mange vil si RBK har hatt det på motsatt måte. Det er større sannsynlighet for at RBK ikke har det i fortsettelsen, spesielt etter at drivkraft og primus motor Tettey er borte.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 02.08.2009 23:19    Post subject: Reply with quote

Må dere faen meg gi dere, det er bare pinlig å høre på disse tullete unskyldningene. Vi sløste noe jævlig ifjor ,men vi gjekk ikke rundt å sa at tabellen ljugde for det. 1 - 1 er et veldig riktig resultat og iforhold til kampbildet. Det er også kamper vi har fått dårlig betalt som f.eks Odd hjemme og Sandefjord borte det er faktisk flere av dem enn dem vi har fått godt betalt i. Det er faktisk lov å ha en anstendig keeper og et godt forsvarspill.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12  Next
Page 10 of 12

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb