| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Sølve Rutinert
|
Posted: 02.08.2009 14:37 Post subject: |
|
|
| Pluss denne. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 02.08.2009 14:41 Post subject: |
|
|
Tack för tipsen. Men en gammal hederlig pesspott borde väl duga, om det går att köpa en sådan. |
|
| Back to top |
|
 |
Øystein Veteran

|
Posted: 02.08.2009 15:32 Post subject: |
|
|
Jeg vil anbefale legebesøk om du ikke kan vente til pausen  |
|
| Back to top |
|
 |
oxbailla Veteran
|
Posted: 09.11.2009 17:10 Post subject: Re: Uttelling på dødballer |
|
|
| LarsP wrote: | Hva er det Rosenborg driver med på treningsfeltet?
Rosenborg må ha Tippeligaens desidert dårligste uttelling på cornere. Man kan hverken skylde på uflaks eller mangel på gode hodespillere, da RBK sjelden kommer til avslutninger og at Rosenborg besitter noen av Tippeligaens beste hodespillere (Iversen, Prica, Lustig og Lago).
Jeg føler at det hele bunner ut i en manglende/feilaktig strategi om hva man skal gjøre på dødballer, både når det kommer til spillernes posisjonering og bevegelse i feltet, samt hvordan cornere skal slås. Kvaliteten på innleggene har også vært under enhver kritikk, selv om eksekutørene presumptivt skal være av god kvalitet (Sapara, Olsen, Dorsin og Konan).
Dette har egentlig vært en gjengangsmelodi i hele årets sesong, men jeg har irritert meg ekstra mye over dette i de siste par kampene (hvor man har vært oppe i tosifret antall cornere i nesten hver eneste kamp). Settes situasjonen på spissen så kan man argumentere med at Rosenborg ville vært videre i Europa League med ordinær uttelling på cornere over de kampene mot Qarabagh.
|
Noen som har oppsummert antall cornere som ikke ble mål, sesongen sett under ett? Det må vel dreie seg om maks 3 mål på rundt 200 cornere til sammen? |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 09.11.2009 17:25 Post subject: |
|
|
Har samme følelsen som Lars P.
Her må noko gjerast og det må gjerast no.. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Asbøll Proff

|
Posted: 09.11.2009 19:59 Post subject: |
|
|
Molde scoret på to bare i cupfinalen, så er utvilsomt et enormt forbedringspotensiale. _________________ Troa! |
|
| Back to top |
|
 |
acabar Senior
|
Posted: 10.11.2009 13:19 Post subject: |
|
|
De "fantastisk fintspillende" Molde har jo skåret hele 1/3 av sine TL-mål på dødballer. Så det er vel ikke noen overraskelse at de skårte to slike mål i cupfinalen. Vi derimot har hatt litt uflaks. Demidov har vel vært centimetre unna ved 4-5 anledninger. Utenom det så blir Iversen kraftig holdt på alle dødballer, da blir det litt vanskeligere. _________________ Work hard, every day. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 10.11.2009 13:44 Post subject: |
|
|
Uttellingen på cornere er altfor dårlig for RBK sin del. Det betyr at vi må ha inn noe ekstra krutt som kan heade en ball i mål. Det kan ikke Winsnes og da har vi enda en slik "dverg" under 75kg på midtbanen.
I CL tror jeg det hadde vært avgjørende med spillere som er syke på å ta vare på de sjansene man får på corner. Vi kan ikke regne med å få mange muligheter mot slike lag. |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 10.11.2009 13:49 Post subject: |
|
|
Uttellingen på cornere er altfor dårlig i Rosenborg.
Grunnen til det er selve oppsettingen inne i 16 meteren. Der står stort sett de fleste innom 5 meteren stille. Ingen bevegelse. Blir lett match for motstanderen å få unna ballen.
Spillerne må starte løpet ved 16 meteren og komme med fart inn når corneren blir slått inn. Den corneroppstillingen Rosenborg bruker nå er det vel Bjørn Hansen som hadde satt opp i sin tid i Rosenborg og den suger rett og slett. Her må det ny oppsett til. |
|
| Back to top |
|
 |
WengerKnows Senior
|
Posted: 10.11.2009 13:57 Post subject: |
|
|
På pressekonferansen med SvFF så sier Hamren at han pleier å sette bort oppstilling på offensive dødballer til assistentrenerne, og sier at Trond Henriksen har ansvaret for disse i RBK. Så nå vet vi hvem vi skal skylde på.  |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 10.11.2009 14:29 Post subject: |
|
|
Alle må starte en bevegelse samtidig etter et avtalt mønster.
Dødballekskutør skal treffe i et avtalt område fordi han vet at en av våre 2-3 spillere som ikke er kortvokste vil dukke opp der. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 10.11.2009 14:50 Post subject: |
|
|
| Dødballer handler ofte om at en må ha aggresive spillere i feltet og en brukbar cross, Rosenborg har igrun kun 2 spillere som er god på offensive dødballer og det er fordi dem er aggresive og det er Lustig og Demidov. Iversen er en vits på dette området det siste årene og jeg kan ikke huske sist gang han skoret etter corner eller frispark fra siden. Han er bra på egne dødballer. Jeg så FCK mot Stabæk og dem hadde en oppstilling som jeg likte veldig godt som vi kanskje kunne stjelt, dem la 2 - 3 mann langt inne i feltet og 2 - 3 mann ute i feltet på den måte fikk dem spredd forsvarerene og ga bedre plass til sine egen angripere. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 10.11.2009 15:01 Post subject: |
|
|
Hovedproblemet (tror jeg): vi har elendige dødballtakere. Trond Olsen er et kapittel for seg selv, enten for hardt og lavt, eller alt for luftig. Saparas dødballer har vært under enhver kritikk i år de også. Hadde vi hatt van Persie til å slå fra høyre og Beckham fra venstre hadde det nok blitt en del flere mål. Fint å få inn Winsnes fra høyre nå hvertfall, tror det kan hjelpe på en del.
Ellers så er det egentlig like greit at vi ikke scorer på dødball. Hadde blitt enda flere stikk fra media med teve to i spissen, og MFK som moralsk serievinner hadde sikkert etablert seg mer og mer som en sannhet (teve to med "moro"tabell: 1. Ham/Kam 2, 2. Molde, f.eks.). |
|
| Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 10.11.2009 15:08 Post subject: |
|
|
Dødball:
Sapara > Winsnes, spør du meg. Ser ikke at Winsnes skal kunne bidra i forhold til dette hverken på cornere eller frispark, med mindre Sapara er skadet eller blir solgt. _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 10.11.2009 15:21 Post subject: |
|
|
| Innoverskrudde cornere er da bedre enn utoverskrudde? Winsnes fra høyre, Sapara fra venstre... |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 10.11.2009 15:40 Post subject: |
|
|
| Kalland wrote: | På pressekonferansen med SvFF så sier Hamren at han pleier å sette bort oppstilling på offensive dødballer til assistentrenerne, og sier at Trond Henriksen har ansvaret for disse i RBK. Så nå vet vi hvem vi skal skylde på.  |
Nok et bevis på at innavlet ødelegger klubben. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 10.11.2009 15:45 Post subject: |
|
|
| Hehe, overraskende at det området vi er svakest på er det eneste Hamren ikke er ansvarlig for (utenom keeperplassen da). |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.11.2009 15:50 Post subject: |
|
|
Kan bekrefte at Henriksen har brukt å lede dødballøktene.
Men jeg antar Hamrén har en usynlig finger med i spillet? |
|
| Back to top |
|
 |
Sneipen Senior

|
Posted: 10.11.2009 17:28 Post subject: |
|
|
Prica er jo også en røver på huet.
men er enig i at vi burde prøve å ha litt mer bevegelse inne i feltet. Hva med den hvis alle starter utafor 16 metern og løper inn. Sapara slår på bakerste,og der dukker Winsnes opp?
Det er hvertfall mye vanskeligere å markere spillerne når de er i bevegelse. _________________ Rosenborg og Liverpool |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 10.11.2009 17:45 Post subject: |
|
|
Tok en kjapp kikk på sesongen, og vi har vel kun en scoring etter corner, selvmålet til Haugen i den andre serierunden på Alfheim.
Totalt kom jeg til 13 dødballscoringer helt uoffisielt.
Selvmålet til Haugen etter corner mot TIL.
Demidovs mål etter frispark mot TIL.
Saparas direkte frispark mot Lyn.
Lustigs mål etter frispark mot Viking.
Saparas direkte frispark mot Glimt.
Konans mål etter et kjapt frispark mot Aafk.
Olsens mål etter retur fra mur mot Aafk.
Selvmålet til Muri etter frispark mot VIF.
Iversens straffe mot LSK.
Iversens straffe mot FFK.
Iversens straffe mot Lyn.
Pricas heading etter frispark mot Lyn.
Pricas direkte frispark mot Aafk.
Kan muligens hende jeg har oversett noen, men ikke mange i så fall.
Det er ikke negativt at vi har liten andel dødballscoringer slik jeg ser det, så lenge vi scorer nesten like mange som Molde. Men det sier åpenbart noe om forbedringspotensial.
Samtidig er det viktig å være klar over at vår soleklart beste dødballskytter har stått over mange kamper, noe som både begrenser mulighetene og nok også gjør at frisparkfoten hans er mer rusten på grunn av skadene og den manglende kamptreningen.
Det med å utnytte dødballer går nok også litt i bølger, uavhengig av om man trener ekstremt mye på det eller ikke. Det er sikkert mulig å trene mer systematisk, men spørsmålet er om det eventuelt går ut over noe annet. Plutselig kan det begynne å stemme veldig på dødball igjen selv om man ikke endrer så mye på opplegget. |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 10.11.2009 17:51 Post subject: |
|
|
| Lustig mot Viking var vel corner? |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 10.11.2009 17:56 Post subject: |
|
|
Det går helt sikkert ikke ut over noe annet om alle beveger seg etter et gitt mønster på innlegg fra siden. Skulle ikke ta mange minuttene å drille inn får jeg da virkelig håpe. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 10.11.2009 19:16 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | | Innoverskrudde cornere er da bedre enn utoverskrudde? Winsnes fra høyre, Sapara fra venstre... |
Sorry, visste ikke at Winsnes var venstrefot. Da kan jeg være tilbøyelig til å være enig. Winsnes er milevis bedre enn Olsen. _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 10.11.2009 21:19 Post subject: |
|
|
| Roamer wrote: | | visste ikke at Winsnes var venstrefot. |
Allikevel drister du deg til å uttale deg som spillerens kvaliteter i forhold til andre spillere? Et minimum når man skal uttale seg om slikt bør vel være at man faktisk har sett og studert spilleren spille fotball. |
|
| Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 10.11.2009 21:46 Post subject: |
|
|
Jeg har sett Winsnes i et uttall kamper, både for Norge, Rosenborg og til dels Godset, om jeg så ikke husket hvorvidt han var venstrefot eller ikke henger antagelig sammen med at han spiller på midtbanen hvor det er like synlig og/eller definerende. _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
|