| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Hedley Veteran
|
Posted: 12.07.2009 23:34 Post subject: |
|
|
| Hamrén uttalte vel at det hadde vært tøft på treningen på fredag, da for de som ikke spilte mot Runavik. At disse merker det idag er ikke noe rart. Vi får igjen for det seinere i sesongen. Jeg fikk ikke sett kampen, så har ikke sett hvordan de oppførte seg (Rasmus guidet meg igjenom), men antar det var noen av disse som var slitne. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKalle Rutinert
|
Posted: 12.07.2009 23:52 Post subject: |
|
|
Huff igjen...
Etter 3 kamper mot tydelig svakere motstandere og 15 dager av "sommerferie med treningskamp innimellom" har laget blitt overmodig.
Og de har jo spilt i dag med samme mentalitet de har vist mot NSI og Løv-Ham... "om vi ikke skårer nå, skal det snart komme uansett..."
Derfor brenne vi mange sjanser (spesielt Prica og Olsen), og generelt sett spiller vi "lat".
Takket være Kamara og Godset som ikke klarte å sette én ball i mål...
Og etter et nesten deprimerende kamp, må jeg sitte og se Molde overkjøre Brann...
Bergenserne kan vel ha vært forferdelige i kveld, men for faen om Molde har imponert.
Rosenborg i juli utgave har ikke en eneste sjanse til å reise fra Aker Stadion med et poeng. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 13.07.2009 00:00 Post subject: |
|
|
Psj. Rosenborg vil heve seg til et møte med Molde, og de på sin side kommer garantert til å miste toppscoreren i serien til da, og da slipper de "billig" unna. Thioune er vel også rimelig aktuell for en overgang, og en klubb av Moldes størrelse og fremtidsutsikter får problemer med å holde på spillere når fristende bud kommer inn.
Mens vi, derimot, står vel mest i fare for å mangle Tettey og Sapara, noe som forsåvidt er ille nok i seg selv, men vi har langt større mulighet til å erstatte med spillere som allerede er i troppen. To av spillerne Lago, Konan, Olsen, som satt på benken i dag, vil kunne løse problemet uten å representere noen svakhet i laget.
Molde høres gode ut for tida, men det skal ikke mer til enn en nøkkelspiller skadet eller solgt, så begynner de å tape poeng, de også. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 13.07.2009 00:07 Post subject: |
|
|
Tja,kanskje passet det bra med en dårlig kamp men full pott.Tror nok både spillere og trener greier å spisse formen inn mot Molde-kampen,men faretruende lang tid uten en skjerpet 1.ellever nå.
Nesten så man midt opp i det hele skulle lagt inn en intensiv treningskamp mot et lag på høyere nivå,men det går nok ikke.
Hurtigspillsmetoden på trening med full intensitet inn mot kampen,sammen med godt treningsgrunnlag vil nok heve laget tilstrekkelig til å gruse <Molde vil jeg tro.Men er langt fra sikker...vi har vel ikke vist et max-nivå på høyde med Molde sitt så langt.MEN vår defensive organisering vil fort sørge for at Molde ikke kommer til så mange sjanser,gjelder bare å være effektive selv. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Juch Veteran
|
Posted: 13.07.2009 00:21 Post subject: |
|
|
Var ikke bare på tribunen det var dumme folk. På jentedoen ved feltet jeg satt, var det noen som hadde tettet ALLE doene og trukket ned. De fleste av dem ble fylt til randen av vann, og gulvet ble ikke rent så lite vått det heller Jeg skjønner virkelig ikke poenget med å gjøre sånne ting. |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 13.07.2009 00:23 Post subject: |
|
|
Loki, du minner meg om en forkledd motstandersympatisør. Av typen som lesser ned et diskusjonsforum med typen "nei-huff-dette-kan-aldri-gå-bra" før kamper mot ditt egentlige favorittlag.
Vi har sluppet inn åtte mål siden april. Alle turneringer inkludert. Riktig vei har vi scoret 45. Jeg skal selvfølgelig ikke utelukke at vi kan ryke på et knepent tap mot Molde, men jeg kan garantere at det ikke finnes et lag i Norden som er i stand til å rundspille oss. Juliform eller ei. |
|
| Back to top |
|
 |
TrønderBob Rutinert

|
Posted: 13.07.2009 00:29 Post subject: |
|
|
Tror bare at det er mangel på motivasjon mot "dårlige motstandere" slik som det alltid har vært i Tippeligaen (før Hamren kom)
Vi gjør det nok bedre mot Molde og Brann etc, eventuelt Europa League gruppespill. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 13.07.2009 00:32 Post subject: |
|
|
| Dagens beholdning: PCS' fantastiske entouchpasning gjennom til Prica før den elendige missen av sistnevnte. Inn sentralt!! |
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 13.07.2009 01:56 Post subject: |
|
|
Og dermed også Iversen UT!
Nei, glemte, det går jo ikke ann det. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 13.07.2009 02:14 Post subject: |
|
|
| Ikke i neste seriekamp, for da må Prica stå over. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 13.07.2009 10:56 Post subject: |
|
|
Winsnes føyer seg i rekken av den typiske "Eggenfanatikeren" som ikke evner å se at fotballen og lag forandrer seg med tiden.
http://www.vg.no/sport/fo...tid=568332 |
|
| Back to top |
|
 |
RBKalle Rutinert
|
Posted: 13.07.2009 12:03 Post subject: |
|
|
| bolgebah wrote: | | Loki, du minner meg om en forkledd motstandersympatisør. Av typen som lesser ned et diskusjonsforum med typen "nei-huff-dette-kan-aldri-gå-bra" før kamper mot ditt egentlige favorittlag. |
...
klart er jeg en Molde-supporter som er her bare for å spionere og å holde moralen nede.
Men virkelig... synes DU vi har spilt bra i det siste? Er dette nivået RBK kan og bør holde med?
Hvis det å ikke la meg nøye med tamme seier mot NSI, Løv-Ham og Godset betyr at jeg er en "negative nancy" eller til og med en "forkledd motstandersympatisør", javel... det er jeg!
| Quote: | | Vi har sluppet inn åtte mål siden april. Alle turneringer inkludert. Riktig vei har vi scoret 45. Jeg skal selvfølgelig ikke utelukke at vi kan ryke på et knepent tap mot Molde, men jeg kan garantere at det ikke finnes et lag i Norden som er i stand til å rundspille oss. Juliform eller ei. |
Hadde Godset hatt en passabel spiss, ville vi snakke om noe annet nå.
Og likevel har spillenivået gått TYDELIGVIS ned, samme med formekurva.
Det at statistikken fortsatt er mega-positiv betyr ikke så mye til meg.
Jeg forventer MYE BEDRE av RBK, for jeg vet de kan spille like spennende fotball som Molde og kombinere den med den dødelige effektiviteten (som Molde IKKE har)
Men i øyeblikket mangler begge deler... |
|
| Back to top |
|
 |
cypern Proff
|
Posted: 13.07.2009 12:16 Post subject: |
|
|
| Loki wrote: | | bolgebah wrote: | | Loki, du minner meg om en forkledd motstandersympatisør. Av typen som lesser ned et diskusjonsforum med typen "nei-huff-dette-kan-aldri-gå-bra" før kamper mot ditt egentlige favorittlag. |
...
klart er jeg en Molde-supporter som er her bare for å spionere og å holde moralen nede.
Hadde Godset hatt en passabel spiss, ville vi snakke om noe annet nå.
|
Hva slags påstand er dette ? Tenk om hvis/dersom/atte ...
Om du drar frem den, kan jo vi snakke om "tenk om" RBK hadde skåret på flere av sine enorme sjanser, spesielt i 1 omgang.. Håpløst å dra frem "tenk hvis Godset" hadde hatt en annen spiss. De hadde vel 3-4 målsjanser... |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 13.07.2009 12:19 Post subject: |
|
|
| Vi vinner kamper på dårlige dager, vi slipper knapt inn mål, vi spiller til tider ut motstanderne, og fortsatt er folk misfornøyd. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 13.07.2009 12:26 Post subject: |
|
|
Jeg skjønner Loki til dels, for spillet har vel vært litt lunkent, og fortsetter vi i sammer spor hva gjelder prestajon så kommer vi til å tape mange poeng fremover. Men jeg ser overhode ingen grunn til at vi ikke skal bli bedre spillemessig. Vi har jo hvilt halve førsteelleveren i flere kamper på rad, samtidig som Hamrén akter å legge inn hardtreningsøkter kun få 2 dager før kamp. Før en eventuell seriefinale eller cup-kamp mot anstendig motstand, så vil det naturligvis være mer spissing av form.
Lenge til poteten tas opp i Orkdaln, og med tøft kampprogram, så må det bare bli sånn. Glad så lenge vi vinner kamper, og jeg vet at vi skjerper oss til tøffere oppgjør. |
|
| Back to top |
|
 |
cypern Proff
|
Posted: 13.07.2009 12:36 Post subject: |
|
|
Jeg trur vi må ha et realistisk forhold til vårt eget lag. Samtidig er det alltid ting som kan bli bedre. Flere av spillerne våre er såpass unge og uerfarne at det må tas hensyn til i vurderingen. Spillet og kvaliteten i laget varierer en del fra kamp til kamp, men også i selve kampforløpet. Kampen i går var egentlig et lite speilbilde av sesongen våres til nå. Til tider glitrende fotball med høyt tempo, gode bevegelser og presisjon. I 2 omgang skjer det noe med kollektivet og enkeltspillere. Her er det flere ting å sette fingeren på.
Generelt må vi være forsiktig med å "klage" og "syte" for mye, men gi honnør til laget vårt i større grad. Det er en fantastisk prestasjon å gjenskape suksess i så mange kamper som vi har gjort. Hamren ser nok det samme som oss i forhold til de downperiodene vi har i løpet av kampene. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 13.07.2009 13:15 Post subject: |
|
|
| Jeg tror også at Hamrén er mer positiv innstilt i media enn innad i gruppen. Dette for at man skal unngå veldig mye negativ omtale i pressen som skaper uro. |
|
| Back to top |
|
 |
SverreBrandhaug Rutinert
|
Posted: 13.07.2009 13:35 Post subject: |
|
|
Jeg synes det er en udiskutabel styrke at RBK vinner kamper på "dårlige" dager. De taper ikke, de slipper knapt inn mål. Dette gjør noe med selvtilliten.
Husk: vi snakker juli her. Høsten har ikke en gang begynt. Og høst-sesongen blir lang, til og med for Molde. Jeg tror det blir jevnt, men at RBK til sist vil trekke det lengste strået på grunn av en solid stall. RBK pleier å være GODE på høsten. _________________ -No retreat,no surrender! |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 13.07.2009 13:40 Post subject: |
|
|
| Med utgangspunkt i bare én kamp kan man argumentere for hvilken som helst trend. Det bejublede angrepsspillet til Molde resulterte for eksempel i null og niks før de avgjorde med et drittmål fire minutter på overtid på Åråsen. I går slapp vi Godset til en kjempesjanse, men det var også omtrent alt de skapte. På hjemmebane. Da gidder jeg ikke bekymre meg all verden, når vi må tilbake til februar for å finne forrige gang vi tapte. |
|
| Back to top |
|
 |
acabar Senior
|
Posted: 13.07.2009 15:27 Post subject: |
|
|
Jeg skjønner ikke hvorfor alt på død og liv skal være "perfekt". Med perfekt så mener man gjerne masse mål, hvorvidt det egentlig er "fin fotball" bryr man seg lite om. Man ser på tallene bak, det gjør vel alle.
En ting jeg i sær stusser på ang. kritikken som kommer er det at vi skårer mange mål i de siste 15 minuttene, mens Molde f.eks. banker inn 4 mål i løpet av de første 15 min mot Brann. Man må forstå at dette er begge styrker for et lag. Med å skåre i slutten av kampene viser vi veldig sterk moral, kondisjon, mentalitet og god oppkjøring foran kamper.
Om noen følger italiensk, spansk eller engelsk liga så vet de at de beste lagene ikke overkjører enhver motstand. Det handler om å sanke flest poeng, ikke om å bli best likt på diverse fora. Det ble jo spådd på forhånd at Barcelona kunne overkjøre Chelsea, pga deres vakre angrepsspill. På Stanford bridge fikk vi se et briljerende Chelsea mens Barcelona kun sparket ned motstanderne sine. Molde er på samme måte et lag som har veldig sterke offensive kvaliteter, men sliter bakover. Vi er et langt mer komplett lag, enn Molde. Vi har også en bredere stall, og tåler salg av våre nøkkelspillere. Om Molde mister Thioune + M.B. Diouf i sommervinduet så har de intet å vise fram til sine ivrige fans.
Forresten, den "hva om" mentaliteten Loki viser får meg til å gråte. Hva om vi hadde hatt C.R. Ronaldo og Kaká på laget, da hadde jo kampbildet mot Strømgodset sett veldig annerledes ut!  _________________ Work hard, every day. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 13.07.2009 15:59 Post subject: |
|
|
Fra RBK.no:
RBK-SIF 0-1
Kjipe greier da  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 13.07.2009 16:10 Post subject: |
|
|
Hey, Halvorsen har bikka 1000. Det er Ca alt jeg har å si, iogmed at jeg prioriterte to søte jenter over å betale for en skitkamp. Som ejg visste dette ville bli.
Godt vi vinner, men skulle selvsagt sett vi vinner mer. Skjønner folk blir slitne med dette kampprogrammet |
|
| Back to top |
|
 |
RBKalle Rutinert
|
Posted: 13.07.2009 18:35 Post subject: |
|
|
| acabar wrote: |
Forresten, den "hva om" mentaliteten Loki viser får meg til å gråte. Hva om vi hadde hatt C.R. Ronaldo og Kaká på laget, da hadde jo kampbildet mot Strømgodset sett veldig annerledes ut!  |
Tja...
min "hva om" mentalitet var i forhold til "men vi har sluppet få mål inn" unnskyldning som andre her bruker for å nekte at det ikke går like bra som før med laget.
At vi har færre baklengs, er det 50% bedre forsvar og 50% udyktige motstandere.
Det å si at Kamara (bl.a.) er latterlig ueffektiv er "hva om mentalitet"? eller er det bare å innrømme at vi har levd veldig farlig i det siste og at det kan/skal straffe oss?
Flott at vi vinner på dårlige dager og, men hvorfor må vi nekte at formen ikke er like flott? |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 13.07.2009 18:53 Post subject: |
|
|
"Like bra som før"? Når var dette før, da? Var det i fjor vår, da vi lå nærmere bunnen enn toppen av tabellen? I fjor høst, da vi hovedsakelig måtte feste lit til at Konan Ya skulle finne på noe genialt slik at vi deretter kunne begynne kampen? I 2006, da vi var gode i en periode på omtrent ti kamper, og at dette var nok til å vinne serien?
Du gir deg tydeligvis ikke med denne Godset-kampen, men hvis lista ligger på at vi ikke skal slippe motstanderen til én eneste målsjanse på bortebane begynner vi å nærme oss julenissetro. Å kritisere at vi slipper til en og annen målsjanse er omtrent på nivå med å kritisere regnvær. Faktum er at vi er bunnsolide defensivt, en serieleder etter 17 runder har ikke sluppet inn så få mål som vi har siden oss selv i 2003. Framover scorer vi like mange som serieledere på denne tida bruker å gjøre. Så får du jo heller holde for ørene for tall og fortelle deg sjøl at vi er i elendig forfatning, men jeg kan ikke finne en sammenhengende periode i nær fortid der vi har vært bedre og mer stabile enn vi er nå. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKalle Rutinert
|
Posted: 13.07.2009 20:11 Post subject: |
|
|
Hva on midt-mai til midt-juni i år?
Ikke for 20 år siden, men 20 DAGER...
Nå er laget tilbake til et mer ujevnt og skiftende mønster. Resultatene er fortsatt gode, greit nok..
Men sånt som jeg "holder for ørene for tall og forteller deg sjøl at vi er i elendig forfatning", slik gjør du og forteller deg sjøl at alt går kjempebra og at vi kommer til å ta gull ubeseiret og med andrelag på bana hele høsten.
Jeg kan se hva som er godt og hva som er mindre godt. Litt kritikk av og til er sunt synes jeg.
Eller må vi alle bare sitte og smile for vi er RBK fans? |
|
| Back to top |
|
 |
|