| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
larenim Veteran
|
Posted: 13.07.2009 16:33 Post subject: |
|
|
Alle eliteserieklubbene har færre tilskuere enn i fjor - bortsett fra Stabæk.
| Quote: | Med 17.362 er RBK alene på toppen denne sesongen. Brann følger nærmest med 15.893. Stabæks flytting til arenaen på Fornebu har gjort susen og økt frammøtet til 9203 mot 5833 i fjor.
Dette er tallene for alle klubber i eliteserien (2008 i parentes):
RBK 17.632 (18.957)
Brann 15.893 (16.955)
Viking 13.374 (15.377)
VÃ¥lerenga 11.843 (12.700)
Aalesund 10.312 (10.363)
Fredrikstad 10.065 (11.530)
Stabæk 9203 (5833)
Start* 8544
Lillestrøm 8021 (8788)
Molde 7749 (8203)
Odd Grenland* 7344
Sandefjord* 5967
Strømsgodset 5191 (5915)
Tromsø 5156 (5482)
Lyn Oslo 5050 (6643)
Bodø/Glimt 4221 (5503)
(*Nyopprykkede lag).
(©NTB) |
Bra for Stabæk, og bra for Eliteserien. _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
| Back to top |
|
 |
frilin Junior
|
Posted: 14.07.2009 16:34 Post subject: |
|
|
Jeg bare undrer...Hadde dere sett Tirana-Stabaek hvis den hadde gaatt paa tv? Jeg har i hvert fall, kanskje i motsetning til mange andre alltid oensket aa se norske lag i Europa uansett hvem de er.
Men er det virkelig saann at det bare er deres lag som skal faa sendetid naar man spiller i CL?
http://ss.no/index.lasso?...mp;ID=1561
http://ss.no/index.lasso?...mp;ID=1564 |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 14.07.2009 16:37 Post subject: |
|
|
og skrive noe sånt som dette " Vi oppfordrer alle til å si sin hjertens mening om TV3 sine latterlige prioritering på SMS til Kleppo på tlf. ******** er bare teit. Ellers så forstår jeg deres frustrasjon  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 14.07.2009 16:56 Post subject: |
|
|
Hehe. Stabæk Satyren (sic!) er tidvis særdeles fornøyelig lesning, men jeg greier ikke å bli indignert her. Selvfølgelig sender ikke Viasat Stabæk-kampen, de har vel satt opp et ganske logisk regnestykke som viser at de ikke tjener penger på det. Like selvfølgelig ville de sendt en RBK-kvalikkamp om den så hadde blitt spilt i ei hule i Afghanistan, fordi nok mennesker velger å se en RBK-kamp på TV til at det blir attraktivt.
Siden dette altså er første gang TV3 ikke sender en CL-kamp med et norsk lag involvert, hadde det vært fint om de kunne sendt meg TV3-opptaket fra bortekampen vår mot Astana for to år siden. Den fant nemlig ikke jeg på sendeskjemaet deres. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 14.07.2009 17:30 Post subject: |
|
|
| Jeg kunne gjerne tenkt meg å se Stabæks kamp og jeg skjønner veldig godt SSs frustrasjon. Jeg har irritert meg over TV-selskapenes prioriteringer i CL (alltid United og Liverpool) og det er samme logikken som gjelder da som i dette tilfellet. Dessverre må man bare akseptere at kommersielle TV-kanaler er opptatt av (kortsiktige) kommersielle hensyn. At vreden går utover Rosenborg skjønner jeg imidlertid fint lite av. |
|
| Back to top |
|
 |
frilin Junior
|
Posted: 14.07.2009 17:50 Post subject: |
|
|
Det blir ofte saann naar dere er "hele norges RBK", ingen annen grunn. Naar dere henviser til at tv3 ikke sendte Astana-RBK var det fordi Astana plutselig ikke oensket det, noe jeg faktisk synes er forstaaelig i og med at Tv3 "maatte" sende hjemmekampen 2045. Er jo folk der nede og som gjerne vil se laget sitt spille uten aa maatte sitte til 3 om natten..
http://fotball.adressa.no...e86622.ece
Naar det gjelder sms, er vel dette for aa vise at folk vil se Stabaek.
Pointet mitt var vel egentlig aa se om folk ville se norske lag. Jeg haaper hvert aar at de norske gjoer det best mulig. Dette med tanke paa europa-ranking osv. For vaar del, deres del og norsk fotball holder det faktisk ikke at dere er de eneste som presterer ute.... |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 14.07.2009 18:00 Post subject: |
|
|
Der er vi vel skjønt enige. Forskjellen er dog at siden vi har vært de eneste som ikke skjemmer ut nasjonen hver bidige gang vi møter lag ingen har hørt om før, har vi også lagt oss til en slik aristokratisk verdighet at vi ikke setter i gang et jævla Svisj-show når vi ikke får viljen vår hos TV-selskapene. Dere, om noen, burde vel være i stand til å forklare for hverandre hvordan markedskrefter og kommersielle interesser fungerer.
Og spar meg den der "hele Norges"-hetsen deres. Det er dere nede i Jalalabad-land som forpester fotball-Norge med disse ubrukelige Mix- og Moa-navnene på disse kjæledeggene dere har. Det er da ikke vår feil at det norske fotballpublikummet gjennomskuer de halvhjertede forsøkene på å skape nasjonal entusiasme rundt investoreksperimentene rundt hovedstaden, og vi er rause nok til å være glade for at folk i hele kongeriket sympatiserer med RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
frilin Junior
|
Posted: 14.07.2009 18:28 Post subject: |
|
|
Hehe..du faar ta det som hets om du vil... Mix er Mix og han om det. For min del er det irrelevant om en spiller velger aa kalle seg en ting fra han er 15 eller om han bruker sit eget navn.
Ja kanskje folk smpatiserer med dere, men da maa da vi faen meg ogsaa faa samme sjansen til aa samle sympatisoerer. Det faar man ikke vet at tv3 bygger ned forventninger rundt kampen. Alt jeg oensker naa hvertfall er at tv2 sender de resterende rundene hvis vi gaar videre.
Hvis jeg har forstaatt Tv3 riktig har ikke de noe rettigheter til kampene i kvalikrundene. Jeg kan bare tenke meg hvordan det blir hvis Viasat faar tv rettigheter for TL i fremtiden.. *groess*
Uansett hyggelig med reaksjoner og velkommen til Fornebu september, hvor jeg faktisk tror dere taper deres eneste kamp i aar, evt. Molde, men tviler. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 14.07.2009 18:37 Post subject: |
|
|
| frilin wrote: | | Pointet mitt var vel egentlig aa se om folk ville se norske lag. |
Tror egentlig ikke et fotballforum er rett plass å stille spørsmålet om hvorvidt folk er interesserte i fotball eller ei.
Men hvis du vil ha min mening, så ja, jeg hadde nok sett kampen hvis den gikk på tv. |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 14.07.2009 18:38 Post subject: |
|
|
| Og hvorfor skulle det være så mye lurere at TV2 administrerer rettigheter? Tror du de er så himla idealistiske at de i motsetning til Viasat skal bite på dette misjoneringsprosjektet deres og sende nedover et helt TV-team for å oppnå seertall på kanskje hundre tusen bare fordi dere på Bekkestua er vonbrotne? Har du enda ikke skjønt at dette ikke er noe ondsinnet integritetsattentat på denne curlingclubben deres, men derimot resultatet av en høyst realistisk og tildels kynisk analyse? |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 14.07.2009 18:41 Post subject: |
|
|
| Som jeg har sagt så mange ganger før så er Stabæk selv i norsk sammenheng en forholdvis liten klubb og småklubber blir ikke prioritert av tv-kanaler. Vår store intresse er klubben i veldig stor grad skyldig for selv. |
|
| Back to top |
|
 |
Juch Veteran
|
Posted: 14.07.2009 19:08 Post subject: |
|
|
| Leste at Stabæk sa de ville vise at norsk fotball duger, også "der ute". Mot selveste KF Tirana. Det skulle jo bare mangle, og jeg regner med at Stabæk greier det nå som de har fått spillet sitt litt mer på gli igjen. Men det er nok ikke en kamp jeg hadde giddet å se, og jeg kommer ikke til å gidde å se kampene deres i kvalifiseringen før dere får litt bedre motstandere. Dessuten er det vel ikke akkurat første gang at bortekampen til et norsk lag i europakval. ikke vises på TV, som nevnt tidligere, og det gjelder også RBK, fordi kostnadene blir så store. Til slutt skal det jo også nevnes, at en RBK-kamp garanterer mange flere seere enn en Stabæk-kamp, fordi det er så mange flere RBK- enn Stabæk-tilhengere i landet. |
|
| Back to top |
|
 |
frilin Junior
|
Posted: 14.07.2009 19:11 Post subject: |
|
|
Saa lang tid tok det foer helt idiotiske svar kom opp. Jeg skrev paa dette forumet i god tro paa at jeg skulle faa gode svar noe jeg fikk.. Vi er ikke noen curlingklubb og har heller aldri vaert det.
Vi er ikke lenger en parantes, de 2 siste aarene har vi soelv, gull samt en cupfinale. Vi er det eneste laget som oeker paa publikumsfronten. Selvfoelgelig mener ikke dere det samme, men vi har TL's beste spiller i Pontus Farnerud.
Med dette med oss inn i CL kval. ville jeg ha svar paa et simpelt spoersmaal. Ville dere sett Tirana-Stabaek? Ja, sier de fleste. Noen har ikke lyst av prinsipp fordi vi visstnok er saa smaa. Da jeg da faar et svar av mange, "ja, vi ville nok sett den". Ja, da synes jeg faktisk Tv3 burde sendt et team ned og satset paa denne kampen. |
|
| Back to top |
|
 |
frilin Junior
|
Posted: 14.07.2009 19:15 Post subject: |
|
|
| Juchmako2 wrote: | | Dessuten er det vel ikke akkurat første gang at bortekampen til et norsk lag i europakval. ikke vises på TV, som nevnt tidligere, og det gjelder også RBK, fordi kostnadene blir så store. |
Dette er jo FEIL! De skulle sende kampen, Astana broet avtalen i noe som saa ut som en trasshandling fordi Tv3 var sta og ikke ville endre kamptidpunktet paa Lerkendal... |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 14.07.2009 19:19 Post subject: |
|
|
Om det er sammenlignbart vites ikke, men kraftig nedgang i seertallene fra 07 til 08 hvertfall. Jeg ser overhodet ingen grunn til at Stabæk skal trekke fler TV-seere enn Brann. Gjør du?
RBK - Astana 278.000 seere
Brann - ventspils 72.000 seere |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 14.07.2009 19:43 Post subject: |
|
|
| frilin wrote: | | Med dette med oss inn i CL kval. ville jeg ha svar paa et simpelt spoersmaal. Ville dere sett Tirana-Stabaek? Ja, sier de fleste. Noen har ikke lyst av prinsipp fordi vi visstnok er saa smaa. Da jeg da faar et svar av mange, "ja, vi ville nok sett den". Ja, da synes jeg faktisk Tv3 burde sendt et team ned og satset paa denne kampen. |
Ja, du må ha fått noe sånt som tre stykker som kunne tenkt seg å se kampen fra dette forumet. Ojojoj. Varsko her, Stian Kleppo, her har du undervurdert ditt publikum. |
|
| Back to top |
|
 |
frilin Junior
|
Posted: 14.07.2009 19:57 Post subject: |
|
|
Jaja, du faar gjoere som du vil...
Jeg proever bare aa faa fram at dette er negativt for norsk fotball generelt. At ikke en kanal viser seriemesteren i CL er en vits uansett hvordan man vrir aa vender paa det mener naa jeg.
Jeg synes det bare er trist at de ikke vil vaere med aa investere i fotballen ved aa vise kampen. At du sitter hjemme paa pc'n din aa lirer av deg dritt er for min del irrelevant. Jeg tror ikke det hadde vaert 3 RBKre som hadde sett denne matchen, men fler og hvis Stabaek gjoer da bra tror jeg det kunne blitt enda fler i fremtidige kamper.
Er bare synd du ikke kan se utenfor dine egne grenser aa se at i Europa er det ikke et norsk lag mot resten. Det er alle de norske klubbene som kjemper om plasser de neste aarene. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 14.07.2009 20:02 Post subject: |
|
|
| Jeg håper alle andre norske lag tryner i CL kvalikk ,men det kan gjerne kvalifisere seg for UEFA cupen å skaffe oss ( Norge ) viktige rankingpoeng, men CL unner jeg ingen andre norske lag, og Rosenborg sitt ve og vel går mange ganger foran norsk fotball eller landslag sin tilstand. Ikke det at jeg tror at Stabæk kommer til å ta noen CL plass. |
|
| Back to top |
|
 |
frilin Junior
|
Posted: 14.07.2009 20:21 Post subject: |
|
|
Nei for all del...Haaper ogsaa alle andre lag enn mitt eget gaar til helvete slik at vi synker enda lengre ned enn det vi er i dag(18.plass) slik at vi faar enda faerre lag ut i Europa og en enda daarligere serie. HURRA!
ALLE RBK supportere i Hall of Fame..det har dere fortjent. |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 14.07.2009 20:21 Post subject: |
|
|
| frilin wrote: | | Jeg synes det bare er trist at de ikke vil vaere med aa investere i fotballen ved aa vise kampen. At du sitter hjemme paa pc'n din aa lirer av deg dritt er for min del irrelevant. Jeg tror ikke det hadde vaert 3 RBKre som hadde sett denne matchen, men fler og hvis Stabaek gjoer da bra tror jeg det kunne blitt enda fler i fremtidige kamper. |
Kan du gi meg ett eneste tidspunkt i verdenshistorien siden forrige istid at TV-selskapene har investert mer i norsk fotball enn i dag? Og hva har det gitt oss, annet enn overivrige klubbledere som har tatt kverken på sin egen økonomi i jakten etter å overby hverandre for å kjøpe de samme middelmådighetene?
Jeg hadde selvfølgelig sett kampen om den hadde gått på TV. Men jeg er ikke tjukkere i huet enn at jeg skjønner at Viasat ikke ser noen vits i å sprenge banken for at femti tusen autister som meg skal få enda en dose TV-fotball.
Speaking of dritt; Astana kunne spilt returkampen her i Trondheim klokka halv sju på morgenen om det hadde skaffet dem ekstra cash. Som Kleppo sjøl skriver i mailen til SS, var imidlertid saken at de trodde Viasat var så desperate etter å vise bortekampen at de kunne skru opp prisen litt til like før kampstart. Det demonstrerte Viasat at de ikke var. Akkurat slik de demonstrerer nå. |
|
| Back to top |
|
 |
Øystein Veteran

|
Posted: 14.07.2009 20:52 Post subject: |
|
|
| frilin wrote: | Nei for all del...Haaper ogsaa alle andre lag enn mitt eget gaar til helvete slik at vi synker enda lengre ned enn det vi er i dag(18.plass) slik at vi faar enda faerre lag ut i Europa og en enda daarligere serie. HURRA!
ALLE RBK supportere i Hall of Fame..det har dere fortjent. |
Andre norske lag plukker da mer poeng i Europa League enn i CL, derfor er det positivt om de ryker ut av CL-kval og må spille EL. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 15.07.2009 09:08 Post subject: |
|
|
frilin, jeg kan snakke for meg selv og si at jeg etter all sannsynlighet hadde sett kampen selv. Men så er jeg også typen som har sett stream over VIFs hjemmesider med drita fulle kommentatorer i UEFA-kvalik.
Folk her inne er stort sett godt over snittet interessert i fotball, så dette er nok feil arena å lodde stemninga for hva det norske folk ønker å se.
Som bolgebah sier har også RBKs bortekamper gått uten TV-dekning. Rosenborg er i særklasse hva publikumsinteresse gjelder, og jeg har sett undersøkelser som viser at oppimot 65% av Norges befolkning ønsker å se Rosenborg i Europa.
Når det da tydeligvis ikke er lønnsomt å sende publikumsmagneten fra Nidaros, skal det mye til at det er penger i å sende Stabæk. Med all respekt å melde - de har mindre apell i Norge og mindre meritter i Europa.
Jeg ønsker selv å se mest mulig fotball med norske lag involvert, men jeg ser at det ikke alltid er lønnsomt. Det inkluderer kamper med både Rosenborg og Stabæk også. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 15.07.2009 10:28 Post subject: |
|
|
| frilin wrote: | | Selvfoelgelig mener ikke dere det samme, men vi har TL's beste spiller i Pontus Farnerud. |
Jeg tar det for gitt at du utelukker Rosenborgspillere i grunnlaget når du kommer med den uttalelsen.
Hvis ikke så er det blank løgn. _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
| Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 15.07.2009 13:54 Post subject: |
|
|
Midt i all denne diskusjonen rundt store stygge Rosenborg får jeg bare gratulere min tidligere klassekamerat Vegar Hedenstad med sin fjerde plass på rundens lag siden 16.mai  |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 15.07.2009 14:28 Post subject: |
|
|
Roar Strand har på sine 11 sesonger i Mesterligaen spilt 103 kamper og scoret 17 mål, men det tok noen sesonger før Rosenborg skjønte hva som skulle til i Europa, forteller han.
- Vi gikk på noen store smeller, vi hadde veldig tro på vårt eget spill og var kanskje litt for offensiv, men det lærte vi av etter hvert.
Han mener Stabæk vil gjøre lurt i å legge om spillet og være mer defensive om de skal ha håp om å høre mesterligahymnen på Fornebu i høst.
- I utgangspunktet tror jeg det vil lønne seg. De har noen gode, raske spisser som de kan utnytte hvis ligger bakpå og får noen kontringer, sier Strand.
Les mer: - Stabæk må være kyniske
PS! Albanere fikser TV-kamp for SS mens myp2p kan være tingen for oss. |
|
| Back to top |
|
 |
|