English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Junior-eliteturneringa 2009
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
dags
Veteran

PostPosted: 12.07.2009 13:32    Post subject: Reply with quote

Jeg har ingen intensjoner om å se kampene med noen forhåndsbestemte innstillinger i bakhodet i det hele tatt. Det er to måter å unngå slakt på:

1. Spill akseptabelt godt. Og tro meg, det nivået legger jeg ikke skyhøyt for juniorer, men når du ikke treffer med en eneste pasning og er innvolvert i 80% av alle balltap som fører til sjanser for motstanderen kamp etter kamp, da skriver jeg det jeg ser.

2. Ikke skriv noen børs i det hele tatt. Et mye mer behagelig alternativ for meg. Du må faktisk skrive mange notater på stikkordsform og gå gjennom dem etter kampen før du setter opp en børs som samsvarer med det du har notert. Du har et noenlunde inntrykk etter kampen av hvem som har vært gode, middels eller svake, men notater kan fort justere dem et poeng opp eller ned. Selvfølgelig har du ikke reprisemuligheter, så enkelte situasjoner kan bli feilbedømt.

Jeg regner med at rbk.no skal filme kampene, så de avgjørende situasjonene kan man sikkert få sett i etterkant. I fjor filmet en fra juniorlaget alle kampene, antagelig for eget bruk. Mulig rbk.no får bildene fra dem.
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 12.07.2009 13:44    Post subject: Reply with quote

Håper virkelig det kommer spillerbørser, Dags. Det er den beste muligheten for folk flest på forumet til å bli litt "kjent" med juniorspillerene gjennom året. Noe av det beste lesestoffet på hele forumet.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 13.07.2009 10:10    Post subject: Reply with quote

De to nigerianske lagene, Ingas Fa og Calabar YST, har måttet trekke seg fra JET 2009 og blir erstattet av Skedsmo og KIL/NTG.

Skedsmo går inn i gruppe A sammen med Brann, Halmstad og HamKam. KIL/NTG skal spille i gruppe C sammen med Aalesund, Rosenborg og Stabæk.

Les mer: Endringer i JET
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Henri
Legende

PostPosted: 13.07.2009 10:19    Post subject: Reply with quote

Jeg vil også oppfordre deg til å skrive i samme stil som i fjor Dags. Det var av høy klasse. I den grad jrspillerne i hele tatt leser her inne så vil de sikkert synes det er interessant å se kvalifiserte vurderinger fra en utenfra.
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 13.07.2009 16:03    Post subject: Reply with quote

RBK - Kongsvinger 2-0 halvspilt

MÃ¥lscorere:
Oviasu
Helland
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 13.07.2009 16:13    Post subject: Reply with quote

Kampene fra JET kan følges her:
http://en2.7m.cn/pk_live_...mp;line=no

NB: Epileptiske, gravide og folk med dårlig hjerte frarådes å besøke siden.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
dags
Veteran

PostPosted: 13.07.2009 21:22    Post subject: Reply with quote

Da tar vi et kort referat fra kampen, med spillerbørs.

Rosenborg BK - Kongsvinger IL (forsterket med lokale helter fra Glåmdalsdistriktet): 2-0

Sted: Nybygdabanen i Løten, langt til skogs
Vær: Lett overskyet, ca 20 grader
Tilskuere: Anslagsvis 100. Det var nok en del flere RBK-supportere/sympatisører der enn rbk.no anslår med sine 10, men hedmarkingene på tribunen stilte stort sett i sivil.

Jeg ser at rbk.no skriver at vi stilte i en 4-3-3 formasjon:

Rosenborg (4-3-3):
Even Barli
Ivar Skjerve, Osei Oviasu, Espen Schmitz, Markus Hermo (Aasbak 41')
Emil Lynum, Eirik Valla Dønnem, Fredrik Midtsjø
Ulrik Balstad (Svensson 41'), Michael Karlsen, Pål André Helland (Stokke 55') (Andresen 58')

Der jeg satt må jeg innrømme at jeg trodde vi stilte i en 4-4-2 formasjon med:

Even Barli
Ivar Skjerve, Osei Oviasu, Espen Schmitz, Markus Hermo
Ulrik Balstad, Eirik Valla Dønnem, Fredrik Midtsjø, Pål André Helland
Emil Lynum, Michael Karlsen

Jeg har ihvertfall sjelden sett en indreløper som ligger i en så høy utgangsposisjon som Lynum.

Kampen var en kjedelig affære egentlig fra start til mål. KIL åpnet best og mest aggresivt, men skapte ikke de helt store sjansene da særlig Oviasu ryddet unna i stor stil. Rosenborg hadde vel tre ok målsjanser i første omgang og scoret på to av dem, KIL var vel ikke ordentlig farlige, til tross for noen halvsjanser. Den første sjansen jeg noterte var etter 10 minutter da Michael Karlsen skjøt over på hel volley etter et innlegg fra Ulrik Balstad.

20 minutter: 1-0, mål Osei Oviasu

Frispark ute på venstrekanten på høyde med sekstenmeteren. Helland slår ball mot bakerste stolpe der en umarkert Ivar Skjerve har kommet seg opp og header ballen ut mot midten av sekstenmeteren der Erik Valla Dønnem vinner en hodeduell og header fram til Osei Oviasu som kontrollert beiner ballen i mål til høyre for keeper fra 6-7 meter.

22 minutter: 2-0, mål Pål Andre Helland

Veldig likt frisparket fra andre siden like før, men nå fra høyresiden. Helland slår ballen hardt og høyt mot lengste kryss. Espen Schmitz går i duell med keeper, men så vidt jeg kan se er han ikke borti ballen som seiler videre inn i mål.

28 minutter: Gult kort, Ulrik Balstad.

Kommer litt for sent og sparker ned en KIL-spiller bakfra. Greit gult kort.

I andre omgang var KIL det beste laget og skapte ihvertfall en 4-5 store sjanser som de burde ha scoret på. Even Barli hadde flere matchvinnende redninger, og viste i tillegg klasse i feltarbeidet. Rosenborg var tafatte og skapte ingen sjanser som var store nok til at jeg gadd å notere dem ned. Sondre Stokke fikk forøvrig et kort innhopp. Han var på banen i tre minutter og på beina i ett av dem før han måttes byttes ut. Såvidt jeg skjønte fikk han et spark i høyre vrist eller ankel.

Even Barli - BB 9
Noen vil sikkert kritisere at jeg gir 9 poeng, men han var avgjørende for seieren i dag. Meget god juniorkeeper, spesielt sterk i feltet, men virker nesten komplett. Jeg har ihvertfall ingenting å utsette på han i dag. Jeg skjønner godt hvorfor han ble kåret til turneringens beste keeper i Amsterdam. Mistet riktignok en ball over seg i feltet, uten at det ble noe farlig ut av.

Ivar Skjerve - 6
Gjør en ok kamp defensivt og er innblandet i det første målet. Prøver å gå på offensive løp uten ball og bør antagelig holde seg til det. Stasjonær i andre omgang og ligger på vippen til en karakter ned. Trives bedre på høyreback og har selvfølgelig lært en del av en sesong med 2. divisjonsspill. Sterk i kroppen og godt trent, ok fart men mer innsats enn speed. A-lagsmateriale for Rosenborg? Nei, det tror jeg fortsatt ikke. Og jeg gir heller ingen sympatipoeng eller unnskylder fjorårets velberettigede kritikk.

Osei Oviasu - 8
Best av utespillerne i mine øyne. Vinner alle dueller i første omgang, scorer et mål og spiller også solid i andre omgang. Har etterhvert blitt en solid midtstopper. Jeg har gnagd mange ganger om at jeg tror han ville passet bedre som indreløper, og det mener jeg fortsatt. Nesten en Tettey-kopi.

Espen Schmitz - 6
God på hodet med sin høyde. Ok plasseringsevne, mangler litt fart. Har vært lenge ute med skade, og kan kanskje bli noe stort hvis han legger ned mye hard jobb og har litt marginer. Minus for en stygg ballmist på vei framover.

Markus Hermo - 5
Bra fart, ok teknikk og pasningsfot. Blir litt liten og spinkel til tider. Må se han mer før jeg kommer med noen spådommer om framtida.

Ulrik Balstad - 4
Slår noen halvbra innlegg, men brukte mer tid nede på gresset enn enn stående på beina i den omgangen han spilte. Mulig det var yndlingsskoa, men det kunne umulig være skruknotter? Det ville lønt seg på dagens gressmatte, som var fin men ikke akkurat snauklipt. Har vært lenge ute med skade. Imponerte stort i JET for to år siden. Mulig han har mistet litt fart? Håper det var dagsformen.

Eirik Valla Dønnem - 6
Sterk i kroppen, god på hodet, gode pasninger. Litt temposvak. Hadde en del finere stikkere, men tok i likhet med flere andre kvelden tidlig i andre omgang.

Fredrik Midtsjø - 5
God teknisk, men blir litt liten og veik. Så ikke så mye til pasningsfoten eller skuddfoten. For tynt grunnlag til å spå framtida.

Pål André Helland - 7
Vet egentlig ikke om han fortjener så høy karakter. Lite med i spillet og blir bort ute på venstrekanten, men hver gang han har ballen blir det farlig. Mot et bedre lag må Helland inn sentralt, trur eg. Ellers blir vi rævkjørt og mister ballen alt for lett.

Emil Lynum - 5
Bra innsats, men det ble ikke det helt store ut av det. Ok fart og teknikk. Må se mer av denne spilleren før jeg feller dommen.

Michael Karlsen - 4
Vanligvis så solide Karlsen var ikke helt på nett i dag. Virket som han heller hadde lyst til å være et annet sted. Veldig tørst virket det som, selv om hverken varmen eller innsatsen skulle tilsi det. Mulig jeg er litt for streng med karakteren, men han er en av dem jeg forventet skulle stå fram, og da holder ikke dette.

Jonas Svensson - 5
Medel-Svensson. Imponerte ikke akkurat stort, men var ikke noe verre enn andre. Liten, kjapp og teknisk. Har igjen sett for lite av denne spilleren til å komme med noen spådommer.

Christoffer Aasbak - 5
Utrolig lett på foten. Ser ut som han svever på gresset. Har en redning på streken i starten av andre omgang. Ser ut som en spennende type, men har han spilt noe særlig back før? Har litt høyde og hodestyrke i motsetning til Hermo. Nesten så han vipper opp til sekser, men jeg lar det være. Har satt et lite kryss ved denne spilleren.

Sondre Stokke og Adrian Andresen spilte ikke lenge nok til at de blir vurdert på børsen.

Last edited by dags on 13.07.2009 23:54; edited 3 times in total
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 13.07.2009 21:30    Post subject: Reply with quote

Takk skal du ha. God lesning.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 13.07.2009 21:38    Post subject: Reply with quote

Suverent! Takk, Dags Tommel'n opp!
Back to top
Juch
Veteran

PostPosted: 13.07.2009 22:22    Post subject: Reply with quote

Tettey spilte vel også en del midtstopper på juniorlaget, så man skal ikke se bort i fra at Oviasu kan bli en Tettey-aktig midtbanespiller i fremtiden. Og jeg må si meg enig med de før meg her, takk for god lesning.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 13.07.2009 22:29    Post subject: Reply with quote

Konge Dags Tommel'n opp!
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 13.07.2009 22:48    Post subject: Reply with quote

Finfin oppsummering, Dags Smile

----------------------------------------------------------------

Stensaas syns også de leverte under pari:

-Skal lære av dette
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 13.07.2009 23:05    Post subject: Reply with quote

Ja så var det dax för Dags börs igen. Bravissimo! Magnifico! Tommel'n opp! Tommel'n opp! Tommel'n opp!
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 13.07.2009 23:31    Post subject: Reply with quote

jøss, kan du gi komplimenter også Wink
Eru
Veteran

PostPosted: 14.07.2009 09:56    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Quote:
sågad jäms fotknölarna

Neutral

Her brøt språksenteret mitt sammen.

Fotknöl = Hokkelkul
Back to top
spællåtmæ
Veteran

PostPosted: 14.07.2009 10:01    Post subject: Reply with quote

Juchmako2 wrote:
Tettey spilte vel også en del midtstopper på juniorlaget, så man skal ikke se bort i fra at Oviasu kan bli en Tettey-aktig midtbanespiller i fremtiden. Og jeg må si meg enig med de før meg her, takk for god lesning.

stemmer det, var også en del stopper i skeid. trodde virkelig han skulle slå i gjennom som stopper jeg.
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 14.07.2009 10:24    Post subject: Reply with quote

Hmm, denne diskusjonen hadde jeg ikke fått med meg. Jeg mener juniorer driver toppidrett, og da må man tåle vurderinger begge veier. Det er tross alt snakk om et annet nivå enn overivrige foreldre på sidelinja i en miniputtkamp.

Alexander Tettey ble byttet inn ved pause på Santiago Bernabeu da han fortsatt var junior, og noe av det første som skjedde var at han ble knust i lufta da Woodgate scoret. Dette var nok en av de tøffere ilddåpene som har skjedd i RBK, men var etter min mening fullt forsvarlig med tanke på spillerens utvikling. Da skal også juniorspillere tåle å få prestasjonene sine bedømt i et diskusjonsforum. De har jo tross alt et ønske om å leve av å prestere foran et publikum, alle sammen.

Tommel'n opp! til Dags.
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 14.07.2009 10:55    Post subject: Reply with quote

rbk.no har forøvrig lagt ut målene fra gårsdagens kamp. Hvordan de klarer å få til at det andre målet var fra en corner, is beyond me.
cypern
Proff

PostPosted: 14.07.2009 11:00    Post subject: Reply with quote

Jeg stiller klar til kamp (på sidelinja ) i dag på Ottestadbana mot Ålesund. Naturligvis ikledd svart og hvitt Smile
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 14.07.2009 13:25    Post subject: Reply with quote

Jeg og! Hvis jeg finner banen. Hvor er den?
Back to top
cypern
Proff

PostPosted: 14.07.2009 13:27    Post subject: Reply with quote

Kjører over Stangebrua og følger veien et stykke oppover. Ca 500 meter vil jeg tro. Så skal du ta en vei til venstre og kjøre oppover gatene. Skal være skiltet etterhvert
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 14.07.2009 13:28    Post subject: Reply with quote

Ok, tusen takk. Er ikke kjent i Ålesund. Hadde du kunne laget en markør på typ http://www.gulesider.no/kart ?

Last edited by Hedning on 14.07.2009 13:39; edited 2 times in total
Back to top
Halvorsen87
Veteran

PostPosted: 14.07.2009 13:36    Post subject: Reply with quote

Ã…lesund?
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 14.07.2009 13:38    Post subject: Reply with quote

Rota med at vi skulle spille mot Ålesund Smile Hamar selvfølgelig.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 14.07.2009 16:15    Post subject: Reply with quote

For en fremtid RBK har!

Barli storspiller i vær eneste kamp, Wangberg, Helland, Oviasu. Karlsen har skåret hattrick i dagens kamp, og Jonas Svensson har signert kontrakt fra 1 August.

- Torgeir Børven
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Page 2 of 4

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb