| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Henri Legende

|
Posted: 29.06.2009 11:34 Post subject: |
|
|
| Synes du undervurderer Annan, han gjorde som vanlig knapt nok feil. Samtidig overvurderer du Strand, synes han til tider slet med både posisjonering, tempo og presisjon. |
|
| Back to top |
|
 |
SverreBrandhaug Rutinert
|
Posted: 29.06.2009 11:56 Post subject: |
|
|
Sakset fra Vålerengens nettforum etter kampen igår:
En annen ting er: Hvordan i helvete orker RBK å presse oss så høyt og godt HELE kampen?! Jeg tok meg selv i å bli imponert over presshøyden til Rosenborg og orken de viste! Ikke rart vi slet med å starte angrep, noe som gjorde Bojans jobb desto vanskeligere.
Jeg begynner å kjenne at livet er godt _________________ -No retreat,no surrender! |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 29.06.2009 12:11 Post subject: |
|
|
Ja, det är bra, för det var inte länge sedan du kritiserade laget nord og ned. Men det glömmer vi nu. |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 29.06.2009 12:40 Post subject: |
|
|
Bra kamp i går. Det har virkelig begynt å løsne offensivt i de siste fem kampene.
Å til deg Peter Storey, hva er det egentlig du ønsker? Først klager du på at folk er for negative, så klager du på at man er for positive. Spilles det fin fotball, så får man også skryt. At man syntes det var litt stusselig offensivt i de 10 første kampene, betyr ikke at man synes det uansett hva som presteres fremover. Det har vært en klar framgang, spesielt i det offensive de siste fem - seks kampene. Og da får de også skryt for det. Det har ingenting med å snu kappa etter vinden etter min mening. Kun en personlig og ærlig vurdering av hva som presteres til enhver tid. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 29.06.2009 12:50 Post subject: |
|
|
| Jag menade och menar att du och andra kom med överdriven negativ kritik trots att laget i stort sett vann alla sina matcher. Det fanns ingen plan och inget mönster. Det var inte måtta på hur dåligt det var. Nu har ni blivit tysta - det är skönt. |
|
| Back to top |
|
 |
fab4fan Proff
|
Posted: 29.06.2009 12:56 Post subject: |
|
|
PS! Kris Stadsgaard ble hvilt.
Kampfakta
VÃ¥lerenga 1-2 ROSENBORG
André Muri 39 Sjølmål (André Mur) 70
Rade Prica 90
Gult kort RBK: Kris Stadsgaard
Bare for å hjelpe  _________________ - När det gäller att "anfalla Rom" tänker jag först och främst på Hannibal och hans 37 vältränade krigselefanter.
PeterStorey |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 29.06.2009 14:24 Post subject: |
|
|
Jarstein 6 - God kontroll.
Dorsin 6 - God.
Demidov 5 - Et sirkusøyeblikk, ellers god.
Lago 6 - Fortsetter.
Strand 4 - Som vanlig.
Tettey 8 BB - Får denne fordi han var så utrolig fantastisk med at han aldri ga opp, fortsatte å utfordre, slå gode innlegg, kjempet videre, ville virkelig vinne, og til slutt får vi et verdensklasseinnlegg som fører til mål. Fantastisk spiller.
Annan 6 - Bra kamp.
Sapara 5 - Noen gode pasninger, noen dårlige.
Iversen 4 - Ødela et par kontringsmuligheter med forferdelige valg/touch for en gangs skyld.
Skjelbred 5 - Helt ok.
Prica 6 - Utrolig heading som avgjør kampen.
Olsen 6 - Kommer inn som friskt pust og lager utligningsmålet. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 29.06.2009 14:34 Post subject: |
|
|
Har fjernet Stadsgaard-kortet. Ellers:
| Klanneforumet wrote: | | Dette er fakta som svir. Det er slik at Klanen ikke er hva den en gang var. Trøkket er borte, det er også halve klanen. Bredden er borte, og det kryr av bønder i Klanen nå. I går gadd jeg ikke synge mer, da jeg tilslutt ble flau av å høre min egen røst. og i går var det 19.200 på Ullevål. Halvparten var faen meg trødere! skammelig. |
 |
|
| Back to top |
|
 |
Forumsjef Veteran
|
Posted: 29.06.2009 15:29 Post subject: |
|
|
| Vålerenga-supportere klager over situasjonen på slutten der Moa og Vadim lå nede, og Staberg ikke blåste før Mos var alene på kanten på vei mot mål. Jeg synes det var en riktig avgjørelse av Staberg, må da være lov å bruke litt sunn fornuft. |
|
| Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 29.06.2009 17:38 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: |
Tettey 8 BB - Får denne fordi han var så utrolig fantastisk med at han aldri ga opp, fortsatte å utfordre, slå gode innlegg, kjempet videre, ville virkelig vinne, og til slutt får vi et verdensklasseinnlegg som fører til mål. Fantastisk spiller.
|
8 på Tettey Fire, maks fem spør du meg. En 8-er henger veldig høyt og du får ikke det på ren innsats. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 29.06.2009 17:58 Post subject: |
|
|
| Innsats? Hva med finter og innlegg av klasse man ikke ser ellers i Tippeligaen? |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 29.06.2009 18:14 Post subject: |
|
|
Ganske enig med knerten, men tradisjonen tro kjører jeg egen børs.
Jarstein [6] - Er ikke veldig mye i aksjon i andre omgang, men varter opp med en meget god avverging når han endelig må til pers. Kan vanskelig gjøre noe med scoringen.
Strand [3] - Selv om han er en legende er dette ganske så slett backspill. Gjør en del feil med ball, og blir for langsom desverre.
Demidov [6] - Blir litt varm i toppen ved et par anledninger og stresses til å gjøre feil valg, men er akkurat rask og lur nok til å ikke selge seg i møte med Vålerengas angrep. Har stor vinnervilje.
Lago [6] - Jubilanten er intet hurtigtog, men vinner 95% av duellene.
Dorsin [6] - Full kontroll på den stadig dårligere Berre. Tenker kjapt, og lykkes med mye av det han prøver på. Gode og rutinerte løsninger.
Annan [7] - Ødelegger det lille Vålerenga prøver på av konstruktivt spill sentralt på banen.
Tettey [5] - Litt variabel. God i gjenvinningsfasen og fører/spiller ballen hurtig. Men offensivt var han ikke så god i dag. Dårlige avslutninger og et par pussige valg. Men fremdeles årets spiller så langt. Herlig innlegg.
Skjelbred [6] - Ganske bra.
Iversen [5] - Mye bra, men også en del som hemmer lagets fremdrift. Viktig på defensiv dødball.
Sapara [4] - Relativt svak kamp i comebacket. Færre fruktbare involveringer enn vanlig.
Prica [7] - En luring som kommer til mange sjanser. Flott scoring. Alltid en farlig spiller som krever mye oppmerksomhet.
Olsen [6] - Friskt innhopp. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 29.06.2009 18:20 Post subject: |
|
|
At han utfordrer er greit nok, men ellers er det ikke mye du nevner som kvalifiserer til 8, eller 6/7 for den saks skyld. Noen innlegg ble det, men du kan heller ikke en spiller 8 fordi en slår ett "verdensklasseinnlegg" (sitat Semb?).
Tettey har vært god og kanskje best i hele år, men i går var han, om ikke svak, så hvertfall ikke mer en passe. Håpløse valg til tider og enda mer håpløse utførelser gjør at han ikke kvalifiserer til noe særlig mer en 5.
Kan bare slenge med at jeg ellers er enig i børsen din  |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 29.06.2009 18:30 Post subject: |
|
|
| Veldig enig med oppmannen sin børs og begrunnelser. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 29.06.2009 18:31 Post subject: |
|
|
Knerten ser seg blind på finter, det har vi jo visst i mange år. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 29.06.2009 19:31 Post subject: |
|
|
Jarstein 6
Strand 5
Lago 6
Demidov 5
Dorsin 7 (BB)
Annan 7
Tettey 7
Skjelbred 5
Sapara 4
Iversen 6
Prica 7 |
|
| Back to top |
|
 |
Solo Veteran

|
Posted: 29.06.2009 19:33 Post subject: |
|
|
Bra at du klarte å se Strands kvaliteter i går.
Hedon  _________________ 1967, 1969, 1971, 1985,
1988, 1990, 1992, 1993,
1994, 1995, 1996, 1997,
1998, 1999, 2000, 2001,
2002, 2003, 2004, 2006,
2009 og 2010. |
|
| Back to top |
|
 |
JohnTiger Veteran
|
Posted: 29.06.2009 19:45 Post subject: |
|
|
Helt enig med Oppmannen som gir Tettey en 5-er. Han var slettes ikke i nærheten av en 7/8-er i går. Som vanlig veldig løpssterk, masse innsats og god defensivt. Fremover på banen gjorde han mange feil og noen helt syke feilvalg.
I tillegg synes jeg han at etter at interessen fra Almeria ble kjent har blitt litt "overlegen" fremover. Med det mener jeg at han han der hvor han tidligere satte fart fremover, gjerne roer litt ned, dribler litt for å vise hvor god han er og sender ballen bakover, til siden...og dermed sinker han spillet vårt.
Syntes han var bedre tidligere i år enn i de siste kampene, litt motsatt forkurve av PCS. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 29.06.2009 19:52 Post subject: |
|
|
| Veldig enig med børsen til Oppmann og det begrunnelsene som brukes ,men jeg synes at Knerten og Brady har et poeng angående Tettey som til slutt får belønning for at han ikke slutter å prøve tiltross for at han gjør endel feilvalg og ikke alltid lykkes ,men det viktigeste er at han har selvtilliten og troen på seg selv som gjør at han ikke gir opp slik som det fleste Rosenborg spillerene ville gjort ifjor. |
|
| Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 29.06.2009 21:16 Post subject: |
|
|
Morsomt å se at mange spillere ble slitne...bl.a Moa orket ikke noe på slutten. Men vi har en på 39 som aldri slutter å løpe.  |
|
| Back to top |
|
 |
TrønderBob Rutinert

|
Posted: 29.06.2009 22:07 Post subject: |
|
|
Er det bare jeg som føler det slik at vi er litt avhengige av at Olsen starter? Det virker som om motstanderne er redde for han og legger seg mer bakpå, som om de er redd for hurtigheten hans ellerno. Vi er jo avhengig av å ha rom, og jeg tror bare at det faktum at Trond spiller gjør noe med mentaliteten til motstanderlaget, han trenger ikke en gang å ta del i spillet.. Vålerenga sto høyt mot oss, noe som få lag tørr å gjøre, Olsen spilte ikke fra start, tilfeldighet? Kanskje, VIF lovet jo å stå høyt..
Trond er vårt psykologiske våpen!
Noen som faktisk skjønte hva jeg prøve å si nå?  |
|
| Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 29.06.2009 22:40 Post subject: |
|
|
| TrønderRob wrote: | Er det bare jeg som føler det slik at vi er litt avhengige av at Olsen starter? Det virker som om motstanderne er redde for han og legger seg mer bakpå, som om de er redd for hurtigheten hans ellerno. Vi er jo avhengig av å ha rom, og jeg tror bare at det faktum at Trond spiller gjør noe med mentaliteten til motstanderlaget, han trenger ikke en gang å ta del i spillet.. Vålerenga sto høyt mot oss, noe som få lag tørr å gjøre, Olsen spilte ikke fra start, tilfeldighet? Kanskje, VIF lovet jo å stå høyt..
Vi har hört det från TomH tidigare. Det är fortfarande omöjligt att förstå. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 29.06.2009 22:43 Post subject: |
|
|
Herlig video, Troilunge!! Sier mer enn kommentarene til Alzie og Sembie den der ja  |
|
| Back to top |
|
 |
Snorreth Rutinert
|
Posted: 29.06.2009 23:02 Post subject: |
|
|
| TrønderRob wrote: | Er det bare jeg som føler det slik at vi er litt avhengige av at Olsen starter? Det virker som om motstanderne er redde for han og legger seg mer bakpå, som om de er redd for hurtigheten hans ellerno. Vi er jo avhengig av å ha rom, og jeg tror bare at det faktum at Trond spiller gjør noe med mentaliteten til motstanderlaget, han trenger ikke en gang å ta del i spillet.. Vålerenga sto høyt mot oss, noe som få lag tørr å gjøre, Olsen spilte ikke fra start, tilfeldighet? Kanskje, VIF lovet jo å stå høyt..
Vi har samme syn, vi to.
Bare kroppen til Olsen på bana var en trussel for motstanderne i fjor da han spilte i Glimt.
Motstanderne prioriterte ham, noe som ga oss(Glimt) mer rom til de andre i angrepet.
Det beste av alt var jo selvsagt at han også klarte å delta i spillet med ballen. |
|
| Back to top |
|
 |
|