| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
andrezinho Veteran

|
Posted: 28.06.2009 23:30 Post subject: |
|
|
| kris0stby wrote: | | Fremdeles ikke et navn jeg ville hatt bakpå drakta. Akkurat som Andresen og Hulsker | Kan si mye om Berre, men å sammenligne han med Hulsker er vel litt i overkant... |
|
| Back to top |
|
 |
eksiltrøndern Veteran

|
Posted: 28.06.2009 23:40 Post subject: |
|
|
Jeg ble forresten overrasket over at de ikke tok tak i holdingen til Hagen på fotballnachspielet i dag, det var jo mye dommersnakk.
Det var jo sikkelig drøyt hvordan han holdte Iversen, han gjorde jo ikke forsøk på å skjule det. Strengt tatt så skulle vi nok ha hatt et par straffespark på grunn av det i dag. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKalle Rutinert
|
Posted: 28.06.2009 23:41 Post subject: |
|
|
Det ville ha vært fullstendig urettferdig hadde vi tapt i kveld!
Av alle kampene vi snudde, denne var den beste, og kanskje den eneste vi hadde fortjent å vinne uten tvil.
Egentlig betaler oss 2-1 seier ganske dårlig etter en kamp vi dominerte og som kunne/burde ende 4-1 eller 5-2.
Men men men... 3 viktige poeng fikk vi læll. |
|
| Back to top |
|
 |
davus Rutinert

|
Posted: 28.06.2009 23:45 Post subject: |
|
|
Så mange som sier Kjernen gjorde en kjempejobb. Helt enig. Er desto mer frustrert over at noen folk betaler 180 kroner for å sette seg på rævva, gjennom halve kampen. Blir sur og pinlig berørt. Er det vanskelig å si: "Rosenborg" å klappe med hendene?
Ellers deilig. Alt er bra. Sapara skulle ikke startet, veldig rusten synes nå jeg.
Lets win this shit
 _________________ Forza Rosenborg |
|
| Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 28.06.2009 23:58 Post subject: |
|
|
Davus, jeg bor i Kr.Sand, og jeg ser kampene gratis. So up yours  |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 28.06.2009 23:59 Post subject: |
|
|
| eksiltrøndern wrote: | | Jeg ble forresten overrasket over at de ikke tok tak i holdingen til Hagen på fotballnachspielet i dag, det var jo mye dommersnakk. |
Du glemmer at dette er TV2. Alle ting som går til vår fordel skal gjøres stort og avgjørende, mens man ignorerer alt som hindrer oss, for å få oss til å se heldige ut. Sånn har det vært lenge, og det har vært ekstremt de siste tre årene, ettersom TV2 har hatt en stor dekning og Rosenborgs har tatt en pause i sin storhet, mens lag som Brann og Vålerenga til tider har vært gode. Generelt letes det med lys og lykter etter kontroversielle dommeravgjørelser om de kan gjøre en sak ut av, og dette evinnelige fokuset på et fenomen som over tid rammer alle i samme grad ødelegger inntrykket av dekningen, synes jeg.
Forøvrig var det deilig å se nok en seier hvor det ordnet seg på slutten, etter at vi nok en gang produserte mange målsjanser. En enkeltspiller som var litt skuffende i dag var Tettey, som sviktet med ball både når det gjaldt valg og utførelse. Men han hadde et flott innlegg til Prica som viste seg å bli målgivende. Ellers var Skjelbred god, det samme var Iversen, som måtte tåle mye. Men det var en lagseier for et lag som aldri gir seg, og som har tonnevis av positivitet og vinnerinstinkt i seg. Attityd-snakket til Hamrèn er ikke bare tompreik, for spillerne våre har en helt annen mentalitet nå enn i fjorårssesongen, spesielt under Henriksen-våren, hvor spillerne virket stressede og planløse hvis de fikk en i sekken først, noe som ofte skjedde. Nå er det derimot slik at laget holder konsentrasjonen og trykket oppe, og takket være dette og god fysisk trening og mange spillere med en forbedret kondisjon er vi i posisjon til å kverne i stykker motstanderne, og da kommer målet til slutt. Vi har rett og slett mange kvalitetsspillere som har de ekstra lille egenskapene som trengs for å avgjøre en kamp. Alle har klare styrker, og sammen utgjør de et dynamisk sammensatt lag som er det klart beste i serien. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
davus Rutinert

|
Posted: 29.06.2009 00:00 Post subject: |
|
|
Fin by det.
Mente folk på kampen - er ikke vant til denne slags kulturen og legger meg flat hvis det provokerte for mye.
Edit: til kris0stby _________________ Forza Rosenborg |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 29.06.2009 00:08 Post subject: |
|
|
Sapi skulle kanskje ikke startet nei, men samtidig gjør dagens spilletid godt for fortsettelsen når det tross alt gikk bra.
Ingen seriekamper før 12. juli nå, og deretter to nye uker med venting før neste seriekamp. Men mye moro i mellom forhåpentligvis.
Synd med den hengekampen, som gjør at avstanden i toppen kan skrumpe inn til fire poeng, men ikke sikker på at den gjør det egentlig. |
|
| Back to top |
|
 |
Demolith Rutinert

|
Posted: 29.06.2009 00:29 Post subject: |
|
|
JIZZ IN MY PANTS!!
Lurt å se kampen hos besteforeldrene mine og gi de et mildt hjerteinfarkt når man brøler som et udyr når Prica scorer... |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 29.06.2009 00:34 Post subject: |
|
|
| Demolith wrote: | | JIZZ IN MY PANTS! |
_________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
Ablativ Veteran
|
Posted: 29.06.2009 00:49 Post subject: |
|
|
Denne Esten O. Sæther-artikkelen må vel kunne passere selv for kritiske rbkweb-brukere?
| Quote: | Rett og slett vakkert
Det er flott å se RBK spille fotball.
For nå er trønderne overlegne alt og alle i norsk klubbfotball med et spill som bare kan spre glede.
På en uke har RBK møtt to potensielle storlag som begge prøvde seg rett fra hver sin flytsone med akkurat like lite hell. Der tittelforsvarer Stabæk var sjanseløse sist helg, kom et Vålerenga med selvtillit til kort denne søndagen.
Og det ganske enkelt fordi RBK spiller feiende flott angrepsfotball.
...
For det går ikke an å klage over at trønderne stikker fra i årets serie når det skjer på denne måten.
Et fotballag som ønsker å angripe både på hjemme - og bortebane, og som dessuten har ferdigheter til å gjøre det på en morsom måte, er bare til det gode for norsk fotball.
Det eneste som stemte dårlig på Ullevaal, var at VIF-Klanen underveis i den verste rundspillingen dro i gang ropet «Rosenborg er ræva».
Ingen ting var dårlig denne fotballkvelden, og RBK det stikk motsatte.
Dette var bare vakkert. |
|
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 29.06.2009 00:52 Post subject: |
|
|
| Herlig seier, men ble voldsomt skuffet over Strand som har vært skuffende svak i vikariatet for Lustig. Tror vi kunne ha hatt større utbytte på kort og lang sikt hvis Nordvik hadde fått den verdifulle erfaringen som disse kampene ville gitt. Ellers så virket Sapara kamprusten og bidro til tider med å senke tempoet i vårt spill. Vi har virket mer dynamisk med trioen Skjelbred, Olsen og Iversen som utfyller hverandre på en veldig god måte. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 29.06.2009 00:53 Post subject: |
|
|
| Var det TIFO fra Kjernen idag? Evt info om budskap/bilder ? |
|
| Back to top |
|
 |
Forumsjef Veteran
|
Posted: 29.06.2009 00:57 Post subject: |
|
|
Synes Strand var mye bedre i dag enn mot Stabæk.
Ja, det var en bursdagshilsen til Lago så jeg.  |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 29.06.2009 00:57 Post subject: |
|
|
Flott tifo, senket fra øvre tribune ned mot nedre. Det var to deler tekst splittet av en logo. Husker ikke første delen av teksten men andre var noe a la "Kjernen - vi elsker Rosenborg". _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 29.06.2009 01:02 Post subject: |
|
|
Ok. Kommer vel bilder etterhvert.
@W B: Ja, så den papp-lefsa med "Happy birthday Lago!".. Meget bra tifo! |
|
| Back to top |
|
 |
Trondheim Veteran
|
Posted: 29.06.2009 01:14 Post subject: |
|
|
 |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 29.06.2009 01:34 Post subject: |
|
|
| I reprise på tv2sport nå hvis noen skulle være intressert. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 29.06.2009 01:49 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | Herlig seier, men ble voldsomt skuffet over Strand som har vært skuffende svak i vikariatet for Lustig. Tror vi kunne ha hatt større utbytte på kort og lang sikt hvis Nordvik hadde fått den verdifulle erfaringen som disse kampene ville gitt. |
det du påpeker med erfaring tiol nordvik medfører riktighet, men jeg synes du glemmer at strand er MYE bedre ofensivt enn nordvik!
Strand var ofte med framver. ikke alltid fikk han ballen, men han var der, og der er viktig for å strekke ut forsvarsfireren til VIF. Nordvik hadde nok klart seg like bra defensivt, men da føler jeg vi hadde mistet mye av det ofensive trykket.
riktignok var det venstresiden som var best sålenge dorsin løp som en oioi, men strand løp han også!
Trolig så vil Nordvik suplentere i alle posisjoner fremover (mye som wes Brown i United) men aldri bli mer eller midre fast. ti ldet virker han for usikker, noe som også skyldes mangel på tillitt selvfølgeligvis.
MEN nordvik mangler det offensive drivet en RBK back skal ha, og da ville jeg heller sett Hamoud på høyrebacken, eller en annen spiller. Det lueste RBK kan gjøre som jeg ser det er å få tak i en to fots back med gode offensive kvaliteter som kan bekle begge backene.
Angrep er jo som kjendt det beste forsvar... _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Forumsjef Veteran
|
Posted: 29.06.2009 02:18 Post subject: |
|
|
| Du tenker nok på John O'Shea... Ellers er jeg enig i det du sier, vi hadde mistet mye offensivt med Nordvik. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 29.06.2009 02:19 Post subject: |
|
|
| Jeg tror at Nordvik vil vise seg fra en langt bedre side offensivt når han får den tryggheten som trengs. |
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 29.06.2009 02:25 Post subject: |
|
|
| Tror du har litt vel høye forhåpninger om Nordvik, Keenoir. Spør du meg så er det stopper han er, og alltid vil bli. |
|
| Back to top |
|
 |
hendrix Veteran
|
Posted: 29.06.2009 10:31 Post subject: |
|
|
Fikk ikke selv sett kampen, noe som kan komme med spillerbørs?  |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 29.06.2009 11:28 Post subject: |
|
|
Jarstein 6 - Ny stødig kamp, og en viktig redning på 0-1
Strand 5 - Mer presis enn sist, og men en kamp på det jevne
Lago 6 - Stort sett klok, vinner løpedueller med Moa og få feil.
Demidov 4 - Glipper stygt et par ganger, bl.a. ved målet
Dorsin 6 - Mange tunge, tunge løp og bra kontroll bakover.
Annan 5 - Ikke så markant, bommer også et par taklinger
Tettey 7 - Stor løpskraft, målgivende og en trussel tross en del feil valg.
Sapara 4 - Leter etter for vanskelige løsninger. Lykkes lite. Rusten.
Skjelbred 6 - Ny god kamp, begynner å vise offensiv kraft og vilje.
Prica 7 - Burde scoret flere, men hele tiden farlig. Matchvinner.
Iversen 5 - Ikke så fremtredende som tidigere. Ble holdt ekstremt mye.
Olsen 5 - Ordnet frisparket og la det på beinet til Muri. Kunne truet mer.
Konan - Tredje sist på seiersmålet, et par ufine balltap.
Nordvik - Lite synlig |
|
| Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 29.06.2009 11:30 Post subject: |
|
|
| VG kåret Strand(!) til banens beste! |
|