|
|
 |
|
Debattforum
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
attach Forumsjef
|
Posted: 25.06.2009 01:38 Post subject: |
|
|
Ja, det har prestert å sette inn Hødd-kampen her: 1995-07-27 (Runde 19) Hødd - Rosenborg 1 - 4
Merkelig, trodde de var pålitelige. |
|
| Back to top |
|
 |
TrønderBob Rutinert

|
Posted: 25.06.2009 01:41 Post subject: |
|
|
Fy faen satt som et nervevrak på Stabæks siste dødball på tribunen, og jeg tror det var fler en meg som ble lettet da ballen ble klarert og dommeren blåste av!
Bra kamp! [/i] |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 25.06.2009 01:58 Post subject: |
|
|
Tror flere enn meg føler det samme som Il Capitano: - I fjor hadde vi tapt
...eller i alle fall spilt uavgjort. Godt med en slik kamp etter enten å ha snudd kampene eller å ha ledet komfortabelt mot slutten. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 25.06.2009 02:11 Post subject: |
|
|
Unnskyld meg, men er i så godt humør at jeg i mangel på noe å klage på skriver en stemningsrapport fra i kveld.
Herlig å være tilbake på Lerkendal etter at jeg mistet forrige kamp. Tippet 16500 tilskuere, men hadde da ikke regnet med de over 2000 som fikk gratis billett pga. innlevert telefon. Så bommet vel bare med en rundt 500 hvis vi regner med de.
Kommer inn på Lerkendal og byggerntribunen i siste sekund før kampen starter og ser at kjernen og un er på plass og lager god stemning som vanlig. Sola har enda ikke gått ned og vanen tro så er jeg for kul for caps, og uten solbriller. Laget starter på rett side, og spiller "hjemover" i 2. omgang. Stadsgaard er på plass og skal passe på Nannskog. Dette kan ikke gå galt. Stabæk er i dytten, men jeg har klokketro på Rosenborg for tiden. Vi er bunnsolide. Vi er kjedelig gode. Ingen er nær oss. Vi er uovervinnelig, enn så lenge. 4-1 er tipset mitt. Noe optimistisk? Planen er at vi skal skåre først og at Stabæk skal falle fullstendig sammen i jakt på utligning før de får et trøstemål ved Nannskog.
Kampen starter og Rosenborg går rett i angrep. Vi fyller på, pasningene når stort sett frem, og vi nekter Stabæk å komme til sjanser. Skal vi være like kjedelig gode som mot de dårligere lagene denne sesongen? Spenning anngående resultat kan jeg godt klare meg uten, føler jeg. Kjedelig blir det jo ikke å se guttene i aksjon uansett, når de spiller ut motstanderen med hærlig five-a-side fotball er det greit å være trønder. Nannskog ser ut til å være født med en kortere fot, der ligger konstant ute av vater på offsidelinja vår. Men alle ballene som ikke Kris og Lago støter, demper på brystet, eller henter opp i løpsdueller med Nannskog går langt over kortlinja. Strand har etterhvert 5-6 feilpasninger i løpet av kort tid. Har han nådd middagshøyden? Få innpå Helland! Hamrèn hører meg ikke. Og godt er det, skulle han fulgt mine utrop og råd til en hver tid hadde vi neppe stått ubeseirede før denne kampen.
1-0 Per Ciljan Skjelbred!
Jubelen står i taket! Det var Skjelbred? Jepp! Endelig får han uttelling for arbeide sitt med å bli en sikrere målskårer. Nå blir det bra, nå skal han ta igjen Tettey. De tar 10 hver denne sesongen. Samme med Olsen og Iversen. Prica skal jo ta 20. Vi snakker gull med tidenes målforskjell. Ikke faen om vi skal behøve å vinne med 3 mål i siste kamp for å knabbe gullet hårfint foran Vålerengen i år. Det er jo tross alt ikke godt for helsa.
Hvem er det egentlig som dømmer? Møkkadommer! Kjernen er enig. "Dommerjævel!" synger de. Det gjør vi forsåvidt hver gang, så konklusjonen må være at dommere stort sett er noe dritt av et folkeslag. Gult til Kris, faen no må du gi dæ dommer! En bak meg tar på seg oppgaven med å kjefte så dagens kampleder Tommy Skjerven ikke kan unngå å få det med seg. Vanskelig å høre akkurat hva han prøver å formulere, men at han har lite til overs for godeste Skjerven, det er det ingen tvil om.
Japsen (i'm not having a go!) slår et nydelig frispark, men Jarstein er på plass og redder skuddet som kommer helt oppe i hjørnet! Kongekeeper. Norges beste! Han måtte bare ta kontroll over treninga si selv før han ble trygg.
Prica er ikke like heldig med frisparket sitt. Linjedommeren krymper seg litt i frykt for å bli truffet når den hårfine svensken med den største snusleppa nord for Dovre prøver å klinke ballen gjennom rematribunen, og bommer på mål med et par og tyve meter.
Skjerven blåser av og vi går til pause. Lurer på hva Odd Rune skal stelle til for rariteter i dag. Den sedvanlige langpasning på lite mål konkurransen går smell da en tidligere uoppdaget svakhet melder seg. Skytter nummer 3 får et lite handicap da han må curle ballen rundt en annen ball som fungerer som hinder etter at skytter 2 la sin ball fint til noen meter forann målet. Nytt for dagen? Se om du kan knuse en mobil i tverliggeren. En av deltagerene lykkes. Dette kan jeg like.
Om jeg skal ha kaffe? Ja takk. Hvorfor spør du? Jeg skal alltid ha kaffe. Du må være av samme type som de ellers så tilfredsstillende, men i overkant pliktoppfyllende ekspeditørene på Bunnpris Buran. Som føler de må spørre meg om jeg skal ha pose. "Nei, jeg skal bære alt det her jeg trengte en handlevogn for å få bort til kassa di i hendene! Hva tror du?!" Heldigvis har min erfaring i servicebransjen lært meg og holde mine misantropiske impulser for meg selv, og dessuten at det som oftest er kunden (i dette tilfellet meg) som er idioten.
2. omgang. Nå må vi drepe kampen. Uavgjort er ikke nok i dag. Ikke når vi tok den tidlige ledelsen og jeg allerede har inkassert seieren. Så langt har alt gått etter planen. Nå må Stabæk angripe, og Rosenborg v. Olsen kan kontre de i senk. Henriksen mente i pausen at vi burde spiller mer langt på Prica. For noe tull, spill langs bakken gutta!
Trenger jeg briller? Nei, det var faktisk Lago som nettop løpte fra både Stadsgaard og Nannskog i en ren løpsduell i bakrom! For en spiller. Like god med og uten maske, i motsetning til svensken som fortsetter å legge noen lomper av noen innlegg på bakre ++ stolpe. Samme det, jeg tilgir deg Dorsin. Så lenge resten av rbk presterer og produserer legger sikkert ingen merke til det.
Helland, Sellin, Demidov og Zahora i oppvarming. Få på Helland og Kjella! Sett gjerne på hele junoirlaget, banker de Real Madrid kan de banke Stabæk. Tar litt forbehold for å redde meg inn igjen blant de som sitter rundt og hører på. Men når vi er så gode er det jo en gang mest spennende med de unge som får sjansen da. Har Stabæk fortsatt null sjanser i 2. omgang? Joda, jeg tror det. Dette er andre boller enn når Basma og Riseth (all ære til de, men) i sine senere dager snublet rundt og laget kaos der bak. Vi har tippeligaens beste stopperpar. Og det uansett hvem som står over av Stadsgaard, Demidov eller Lago. Rart å tenke på at det ikke er lenge siden rbk helst ikke ville ha Lago i Norge. For en revansj.
Plutselig er Konan på vei inn. Har jeg ikke fulgt med på oppvarmingsrekka? Jaja, gode saker. Her kan du trikse inn et mål merker jeg. Skjelbred er jo overralt. Skjelbred gir ballen til Iversen, som spiller ut til en imaginær versjon av Dorsin. Ballen går vel over sidelinjen da tenker jeg. Neida! Skjelbred plukker den opp. Herlig type. Nå tar han jaggu et sugende returløp og hælsparker til en Strand i utakt. Skjelbred er verdensklasse. Det går jo nærmest ikke ann å ta fra han ballen, og dribling 1 mot 1 er som å ta på seg sokkene om morgenen for gutten!
Nannskog begynner å gå sur, det kan jeg like. Der kjefter han på seg et gulkort også ja! Det var på tide merker jeg. Kom igjen, ta en Hulsker. Jeg vet du vil. Hvor ble det egentlig av denne "Mix" som Stabæk satte innpå? Har han gått tidlig i dusjen. Jeg har ihvertfall ikke sett han.
Men nå begynner jeg å få en litt dårlig følelse igjen. Hvorfor kan vi ikke sette sjansene våre? Prica, Iversen, skjerpings! Dere skal jo ikke bare vinne hodedueller, er greit å score innimellom også. Spesielt siden Prica skal ha 20.
Neida, dette går veien. Nå blir det Barcelona-ball siste 10. Det er deilig å være trønder. Bush har gått av, Troillan e på topp, folket i Iran gjør opprør mot prestestyret. Verden føles hakket mindre sinnsyk. Kanskje jeg skal kjøpe meg en is. Ja det gjør jeg. Seieren er i boks.
Når jeg først har skrevet tidenes lengste og mest uinteressante innlegg, må jeg også driste meg til å prøve en børs.
Rune Allmenning "Veggen" Jarstein - 8 -
Kjempekamp. Tar det som kommer, sikker som en gorilla i feltet, som en tiger på streken, våken på frispark, gode igangsettinger. Etter at Stabæk produserte like mye som de 4-5 siste lagene vi spilte mot til sammen fortjener Jarstein en toppkarakter for å nok en gang holde buret reint.
Roar "Supermann" Strand - 4 -
Er med på notene, tar det offensive på rein rutine. Er spillbar. Noe rufsete bakover, rekker ikke alltid tilbake i posisjon og selger seg litt for lett. En hel drøss med feilpasninger trekker ned minst en karakter om ikke to. Lustig får nok tilbake plassen sin når han er ferdig med å eie u-21-verden.
Kris "Lynet" Stadsgaard - 8 -
Tippeligaens beste stopper uten tvil. Ufortjent gult kort! (tror jeg). Tar Nannskog stort sett på fart, trikser seg ut av forsvar gang på gang. Blir livsviktig for oss i europacup, om vi kommer så langt. (Joda det gjør vi).
Alejandro "Løven" Lago - 8 -
Praktkamp av Lago! Står ikke tilbake for Statsgaard i dag, tar bortimot alt av dueller, viker ikke en tomme. Løper fra Nannskog, konge i lufta, konge på bakken.
Micke "Blondie" Dorsin - 5 -
Grei kontroll bakover. Er spillbar, som strand, men sliter med innleggene som stort sett er for slappe. Hvorfor går han ikke oftere ned til dødlinja? Der kan han få brukt ferdighetene sine bedre, med 45' pasninger og generell triksing.
Anthony "Kleggen" Annan - 7 -
Plukker opp det aller meste og er som en klegg på Stabækspillerene. Må være et helvete å spille mot. Mister stort sett aldri ballen og slår stort sett aldri feilpasninger? Feilprosenten blir dog betraktelig høyere desto mer fremoverrettet pasningene hans er. Litt og hente der. Men han har ikke lagt igjen eminensen i Afrika ihvertfall.
Alexander Banor "Kongen" Tettey - 7 -
Nok en kjempekamp fra Tettey! Alltid spillbar, går på løp, leverer gjennombruddspasninger, plukker opp det Annan ikke når. Fantastisk blikk og gjennombruddspasning til Skjelbred.
Per Ciljan "The radical prodigy" Skjelbred - 8 -
Er overalt! Kunne spilt opp og gitt gjennombruddspasninger til seg selv. Utilnærmelig i nærteknikken. Irriterende at ikke de andre spillerene benytter seg bedre av sjansene de får når han setter de opp. Logisk sett burde han ihvertfall vært ubestritt assistkonge hvis han hadde fått ligget oftere sentralt og sluppet å holdt igjen på kanten. Matchvinner og lonkurrerer med midtforsvaret vårt om banens beste-prisen.
Steffen "Redux" Iversen - 6 -
Klok med ball som vanlig. Noe svake avslutninger. Burde ha hatt et mål i dag. Nesten så jeg heller vil ha Skjelbred i denne rollen, men det sier mer om Skjelbred enn Iversen, som selvsagt er en klassespiller, og virker å være i bra form. Mot slutten kunne vi byttet/rokkert litt her dog, da han luffer litt for mye rundt langt inn i offside. Sammen med Prica ett spisspar verdig Europacup uten tvil.
Trond "Eyebrows" Olsen - 5 -
Lykkes ikke med alt for mye i dag, og ble byttet ut med en ikke noe spesielt mer heldig Konan. Skulle fått tatt frisparket Prica blåste til tilnærmet innkast. Jobber bra. Nære på å sette opp Prica. Kan bruke farten sin enda bedre. Får nok rytmen til å sitte som snus utover høsten.
Rade "Horse" Prica - 6 -
Vinner et helt trailerlass med hodedueller og spiller bra med de rundt seg. Burde som Iversen skåret i dag. Skyter hardt som en hest. En god Knudsen i mål for Stabæk hindrer han i å gå opp som ensam skyttarkung i tippeligaen. Fortsatt ubestritt valg på topp.
Hvis noen gadd å lese alt: Gratulerer! Wall of text crits you for 2000 damage. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 25.06.2009 03:38 Post subject: |
|
|
Hehe. Det er bra det er sommerferie.
Liten rettelse bare, Helland var ikke med i troppen i dag, så du skal ikke se bort ifra at du har sett feil av Helland og Konan Ya... |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 25.06.2009 09:03 Post subject: |
|
|
| Forvandlingen fra i fjor er vanvittig. Vi er bunnsolide defensivt, vi er veldig ballsikre, vi løper mer og vi virker piggere enn motstanderne. På grensa til lekestue. |
|
| Back to top |
|
 |
Guinness Rutinert

|
Posted: 25.06.2009 09:05 Post subject: |
|
|
| Guinness wrote: | | I motsetning til media over her, tror jeg vi når bunnivå i antall tilskuere på onsdag. |
Dette var selvsagt ironi.
 _________________ TT05.no | Mer tifo! Kontonummer: 0539 49 70486 |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 25.06.2009 09:22 Post subject: |
|
|
Knallbra innlegg Klevolainen. På slutten så viste til og med Skjelbred seg som en habil høyreback. |
|
| Back to top |
|
 |
Solo Veteran

|
Posted: 25.06.2009 10:24 Post subject: |
|
|
| Klevolainen wrote: |
Tippet 16500 tilskuere, men hadde da ikke regnet med de over 2000 som fikk gratis billett pga. innlevert telefon. |
Kanskje det var 2000 som leverte inn telefonen, men det var vel bare de 500 første som fikk billett.
PS. Dette var en av de beste kampene jeg har hvert på i år, Fin fotball og nesten fult hus.  _________________ 1967, 1969, 1971, 1985,
1988, 1990, 1992, 1993,
1994, 1995, 1996, 1997,
1998, 1999, 2000, 2001,
2002, 2003, 2004, 2006,
2009 og 2010. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 25.06.2009 10:44 Post subject: |
|
|
Dessuten møtte de jo opp på kamp. Det som betyr noe. Ellers flott innlegg.  |
|
| Back to top |
|
 |
KFF_RBK Rutinert

|
Posted: 25.06.2009 10:48 Post subject: |
|
|
| Quote: | | PPS! RBK spilte imponerende 32 seriekamper uten tap fra april 1997 til mai 1998. |
Nu är jag trög. RBK har nyss tangerat klubbrekordet på 15 kamper på rad utan tap, men mellan april -97 och maj -98 spelade RBK 32 kamper utan tap?  |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 25.06.2009 11:09 Post subject: |
|
|
| De 15 kampene er fra starten på én sesongen, mens de 32 går over to sesonger. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 25.06.2009 11:16 Post subject: |
|
|
Kampen med den fantastiske Soltvedt/Jamtfall-scoringen var den eneste vi tapte i 1997 ja. Etter det hadde vi medvind  |
|
| Back to top |
|
 |
KFF_RBK Rutinert

|
Posted: 25.06.2009 11:50 Post subject: |
|
|
Äsch, då är det ju bara ett skitrekord  |
|
| Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 25.06.2009 13:06 Post subject: |
|
|
Flotte bilder av målet, 2mas. Imponerende å se hvor flink Tettey har blitt til å løfte blikket med ballen i bena, uten å miste tempoet. _________________ http://www.youtube.com/wa...r_embedded |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 25.06.2009 13:36 Post subject: |
|
|
Haha, Klevolainen
Deilig å få seieren, deilig å se Stabæk så fullstendig tannløse, og deilig å se midtbanen vår skjære tvers gjennom Stabæks oppskrytte gjeng som om de ikke var der. Hvis bare Iversen og Prica kunne tatt litt mer ansvar for å skyte ballen til siden for Knudsen, så hadde kampen vært avgjort til pause. Uansett er serien avgjort halvveis med mindre noe veldig uforutsett skulle skje: etter Moldes uavgjort senere i kveld har vi ni poeng. Det må jo gå.
Børsen:
Jarstein 7 - Kjedelig å sette børs på for tiden, det blir klipp og lim fra forrige gang: våken, nøyaktig, solid, gode igangsettinger og denne gang pluss for arrogant frisparkredning ala van der Saar.
Strand 5 - Var i fordums tider kjent som kaptein Ballmist, og fornektet seg ikke i første omgang. Da var det stort sett bare han som visste hva han tenkte med pasningene. Gode initiativ offensivt, litt trøbbel med Kobayashi.
Stadsgaard 8 - Første omgang var helt suveren, vårt forsvarslyn var overalt samtidig. Det må ha vært kjipt å være Nannskog i denne kampen, med en kjappere og sterkere stopper en meter foran på alle bakromsballer.
Lago BB 8 - Hvis første omgang tilhørte Kris, så tilhørte andre omgang Lago. Enorm i duellspillet, bryter foran gang på gang på gang, og tar seg bryet med å løpe opp Nannskog også.
Dorsin 6 - Bra defensivt som vanlig, men velger for ofte dype innlegg framfor å spille fri Olsen/Konan, synes nå jeg. Spesielt når han ikke treffer noe særlig.
Annan 7 - Som vanlig en brekkekkel klegg for motstanderlaget, det liker vi. Litt mindre kjapp og presis i pasningsspillet enn vanlig, kanskje litt sliten etter reising?
Tettey 8 - Flott assist til Skjelbred, ett godt og ett mindre godt scoringsforsøk, vinner mange baller defensivt og skaper mye ubalanse med evnen sin til å drive ballen i rom.
Skjelbred 8 - Veldig aktiv og god denne gangen også, skaper masse trøbbel for backen sin, og scorer et fint mål. Kan fortsatt bli enda mer direkte med innlegg og stikkere, men er definitivt på rett vei.
Iversen 7 - Vinner mange hodedueller og spiller hurtig og smart hele veien. Kommer seg til mange avslutninger, men de holder dessverre ikke god nok kvalitet. Kunne med fordel vært byttet ut siste kvarteret.
Olsen 5 - Får til tider mye rom, men blir litt nølende, og klarer ikke helt å utnytte det. Flink til å rettvende seg og utfordre med ball, men kommer sjelden forbi.
Prica 7 - Bevegelig og initiativrik, og vinner mye dueller. Flink til å ta ned ballen når han får muligheten. Kommer seg til mange muligheter, men det blir for ofte kraft uten plassering. Er kongen av smarte innlegg når han har ballen på siden, kunne gjerne fått flere sånne selv.
Konan 6 - Flink til å finne rom og vende spillet, og kommer seg til noen muligheter. Jobber hardt. Mister ballen for mye, og prøver av og til på i overkant vanskelige ting.
Demidov 6 - Kommer inn og vinner hodedueller når Stabæk begynner å pumpe langt. Ikke helt presis med ballen i beina, det ble merkbart ved siden av Strand.
Skjerven 5 - Ikke mye drama å spore, men bidrar til litt spenning ved å blåse billige frispark hver gang de Blaa ikke gidda å holde seg på beina. To frispark mot Kris, det er jo åpenbart minst ett for mye. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 25.06.2009 14:10 Post subject: |
|
|
| Solo wrote: |
Kanskje det var 2000 som leverte inn telefonen, men det var vel bare de 500 første som fikk billett.
|
Ah, det hadde jeg ikke fått med meg. Men bare positivt at jeg bommer den veien ihvertfall  |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 25.06.2009 14:50 Post subject: |
|
|
Litt usikker på om samtlige 500 ble delt ut. Kjempebunke igjen da jeg leverte en gammel traver og takket nei til billett sånn ca. kl. 20.30.
| h b wrote: | | Flotte bilder av målet, 2mas. |
Det var Th. Karlsen som sto for bildene denne gang - slik som 9 av 10 tilfeller. Så ingen grunn til ikke å legge ut hele scoringssekvensen hans.  |
|
| Back to top |
|
 |
RBKalle Rutinert
|
Posted: 25.06.2009 17:03 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | Tror flere enn meg føler det samme som Il Capitano: - I fjor hadde vi tapt
...eller i alle fall spilt uavgjort. Godt med en slik kamp etter enten å ha snudd kampene eller å ha ledet komfortabelt mot slutten. |
Absolutt...
I fjor var vår sesong oppskriften på Murphy's Law: alt som kunne gå feil, gikk feil på den feileste måten [laget var jo ikke helt uskyldig, men...]
Hittil i år har nesten alt vært godt og bra, til og med når det ikke var supert [se, Jarstein sine såpehansker, mål på tampen...]
Jeg kan tenke på minst 4-5 "flaks-kamper" og som i fjor kunne vi ha lett tapt (eller ikke vunnet)
2-4 mot TIL (som kunne ha blitt 2-0 og takk for i dag etter 20min)
1-2 mot Start på 10 mot 11
sent utlikning mot Odd og Molde
målfest i siste 10 mot Godset
gjerrig 1-0 mot FFK og Stabæk
Det gjør omtrent et dusin poeng bonus... |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 25.06.2009 19:35 Post subject: |
|
|
| Ifjor var vi ekstreme andre veien, når målene kommer er irrelevant på hvor heldig seieren er. Uttellingen vår i år er nærmere normalt enn hva tilfellet var ifjor. Alle poengene vi har tatt har vært fortjent med mulig untak av seieren mot Start ,men som kun har seg selv å takke. Det var ingen som snakket om at Tromsø var heldig mot oss ifjor da dem vant 4 - 0 selvom vi rundspillte dem den første halvtimen og burde minst ha hatt et par mål. |
|
| Back to top |
|
 |
Ablativ Veteran
|
Posted: 25.06.2009 21:40 Post subject: |
|
|
Stilig bildesekvens. Ser dog nesten litt vondt ut med Ciljans beinstilling idet skuddet går.
 |
|
| Back to top |
|
 |
|
Utviklet av phpBB.
Tilrettelagt for RBKweb.
|
|
 |
 |