English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Strømsgodset
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 10, 11, 12  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 14.06.2009 00:56    Post subject: Reply with quote

Storflor 4 - Ingen kjempekamp. Noen fine entouchpasninger, men preget av at laget bruker 90 % av tiden på å forsvare seg.

Forresten virker det som om Hamrèn gjør hva som helst for å unngå å bruke PCS som offensiv midtbane... Latterlig.
Back to top
View user's profile Send private message
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 14.06.2009 01:00    Post subject: Reply with quote

PCS behövdes på högersidan för att ge Strand understöd i defensiven.
Back to top
Flaav
Veteran

PostPosted: 14.06.2009 01:03    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:

Prica 7 - Piggsveis og skuddvillig, fantastisk mål.
Wink
Back to top
georgios
Veteran

PostPosted: 14.06.2009 01:06    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Storflor 4 - Ingen kjempekamp. Noen fine entouchpasninger, men preget av at laget bruker 90 % av tiden på å forsvare seg.

Forresten virker det som om Hamrèn gjør hva som helst for å unngå å bruke PCS som offensiv midtbane... Latterlig.

Du gir faktisk Storflor og Skjelbred samme karrakter. Herrejemini
Back to top
germain
Proff

PostPosted: 14.06.2009 01:19    Post subject: Reply with quote

Synes de siste 15 minuttene er årsbeste av RBK og faktisk noe av det beste jeg har sett på en stund (uavhengig av lag). Det eneste som uroer meg er at Iversen utgjør så enorm forskjell. Hva skal vi gjøre når han drar/legger opp/ikke kan spille?

Dessuten stusser jeg også over at både Konan (som tross et fantastisk innhopp likevel ikke kommer til å fortsette i RBK) og Sellin ligger foran Zahora i køen til førstelaget.
Back to top
hendrix
Veteran

PostPosted: 14.06.2009 01:40    Post subject: Reply with quote

Har vel noe med det at Hamren tydligvis ser Zahora som en ren konkurrent til den enslige spissplassen. Sellin brukes litt mer allsidig og fikk derfor et innhopp på kanten.
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 14.06.2009 01:58    Post subject: Reply with quote

Er egentlig en motstander av de som sier "eid" og sånn...
Men i dag ble Storflor ÆGD, som vi sier her i Trøndelagen.
Troilonge
Veteran

PostPosted: 14.06.2009 02:00    Post subject: Reply with quote

"Du ser at det ene laget har hatt fri en uke mens det andre laget har hatt kamp for tre dager siden"

Ronny Deila

Very Happy
Back to top
Tobb
Senior

PostPosted: 14.06.2009 02:42    Post subject: Reply with quote

Nå er du urettferdig mot Deila. De møtte tross alt Bærum. Ikke noe å kimse av.
Back to top
Skjelbred
Rutinert

PostPosted: 14.06.2009 02:57    Post subject: Reply with quote

Troilonge wrote:
"Du ser at det ene laget har hatt fri en uke mens det andre laget har hatt kamp for tre dager siden"

Ronny Deila

Very Happy

Skal faktisk ikke se bort i fra at Godset hadde klart 0-0 hvis dem ikke hadde hatt kamp for 3 dager siden. Da hadde nok orket å støtt løpet ut.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 14.06.2009 03:30    Post subject: Reply with quote

"I kveld framsto Rade Prica forresten helt glattbarbert på hodet.
- Jeg bruker å rake det av meg. Det var nesten to år siden sist, så jeg tenkte det var på tide. Fruen liker det ikke... "

Ha ha, Prica er konge
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 14.06.2009 04:53    Post subject: Reply with quote

NB! Innlegg skrevet under påvirkning og kamp sett fra kortsida.

Rosenborg begynner å bli flinkere til den uunngåelige malingen som har pleid å være varemerket mot defensive Lerkendal-visiterende, er mitt dominerende inntrykk etter en til slutt overlegen seier mot et ultradefensivt Godset. I kveld klarte vi å holde på spillet langs bakken, vi stolte på ferdighetene til de offensive spillerne i stedet for å spille de lange kaos-ballene, og vi fikk betalt med tre flotte mål.

Ære skal gis til et overlegent forsvar, en hardtarbeidende midtbane, en giftig spiss og to strålende innbyttere. Troa på at resultatene skal komme hvis prestasjonene består har tydeligvis begynt å synke inn i spillerne, og det føltes mere selvfølgelig enn lettende da byllen endelig brast mot SIF.

Børs:

Jarstein 7 - Har lite eller ingenting å henge fingrene i, men gjør det han kan så godt noen kan gjøre det. Deilig trygg med ball, fortsatt.

Strand 5 - Mange gode defensive involveringer, viser kvalitet der, men han har jo to stykk av mine venstrebein i pasningsspillet, og det er for slapt.

Stadsgaard BB 9 - Helt fullstendig suveren kamp av vår herlige danske i midtforsvaret, vinner alle duellene i lufta og langs bakken, og latterliggjør til tider motstanderne med ren kvalitet. Når Kris leser spillet så godt i tillegg til å være raskest på banen er det surt å være spiss. Kunne spilt hvor som helst.

Lago 7 - Meget bra førsteomgang av uruguayaneren, vinner duellene og er nøyaktig i de fleste oppspill. Noen viktige inngripener. Velger å tro at det var trøkken i pæra som gjorde at akkurat han ble ofret for Iversen.

Dorsin 6 - Som vanlig solid spill, men han mangler litt av snerten offensivt om dagen, den gode Micke. Samarbeider bedre med Konan enn Olsen.

Annan 7 - Er borti utrolig mye på midten, skremmer motstanderne til å gjøre feil, og veldig kjapp og sikker med ball.

Tettey 7 - Solid kamp av nummer 10 igjen, kommer ikke så mye med offensivt som ellers, men gjør en viktig jobb med løpskraften sin. Nær scoring, som vanlig.

Skjelbred 6 - Dokumenterer stigning i programmet, mer direkte i stilen nå, og har noen veldig gode involveringer. Litt for mange enkle miss på pasninger og fortsatt litt for ubesluttsom, men han er på vei.

Demidov 6 - Grei jobb i uforståelig ukjent midtbanerolle i første omgang, grei innsats som stopper i andre. Litt merkelig at en midtstopper cum OMS sender så mange håpløse baller ut over sidelinja som stopper.

Olsen 4 - FÃ¥r ikke brukt farta si i bakrom, klarer ikke utfordre med ball, Skaffer en million cornere, men ingen egentlige resulteter.

Prica 7 - Svensken ser ut som han har brukt treningsuka bra, og nyklipt virket han på hugget hele kampen. Har en ball i begge stolpene, flere avslutninger på mål, en utmerket assist og til slutt et flott mål.

Iversen 8 - Jeg sier det igjen: bruk ham som innbytter 30-45 minutter. Steffen uten sparemodus er vel verdt plassen sin, og setter fart i spillet med gode løsninger og pasninger på en touch. Får servert to mål, og setter begge to sikkert og bra.

Konan 8 - Hadde han spilt lenger, hadde karakteren blitt enda høyere. Strålende innhopp av Didi, som viser ro, teknikk og overblikk som overgår alle andre tilstedeværende. Finner medspillerne i riktige situasjoner konsekvent, og får to assist. Nesten for uselvisk ved noen anledninger. Ny kontrakt, anyone?

Sellin - Får noen minutter igjen, og rekker å felles og få et skudd blokkert, uten at noen ble så mye klokere av den grunn.

Hamren 6 - Ja, to av innbyttene var jo spot on, men hva var det med den Brann-aktige midtbaneoppstillingen i første omgang?

T.H.Hagen 5 - Rakk å gjøre noen pussige vurderinger i en lettdømt kamp
Back to top
SverreBrandhaug
Rutinert

PostPosted: 14.06.2009 09:49    Post subject: Reply with quote

Ronny Deila:

– Tror du Rosenborg tar seriegull?

– Ja, jeg hÃ¥per det. Rosenborg er det beste laget i eliteserien, svarer SIF-treneren.

Hyggelig sagt Smile
bigfoot
Rutinert

PostPosted: 14.06.2009 11:13    Post subject: Reply with quote

Hyggelig av Deila det ja. Men så er det jo sant også Smile

dagbladet.no wrote:

33. minutt: Vadim Demidov headet utenfor etter innlegg fra Annan, som frekt snappet ballen mellom Strømsgodset Kim Andre Madsen og keeper Moldskred.

Var da vitterlig Prica som headet utenfor etter innlegg fra Tettey? Jeg skulle til å anklage journalisten for ikke å klare og skille svarte spillere fra hverandre, helt til jeg oppdaga at han også hadde klart å få avslutteren feil. Jaja, ingen forskjellsbehandling av dagbladet der hvertfall, de sprer udugeligheten sin likt over alle raser.
Back to top
gm
Veteran

PostPosted: 14.06.2009 12:05    Post subject: Reply with quote

Når jeg ser kris Stadsgaard spille fotball, får jeg nesten harding, selv om jeg ikke på noen måte er skeiv.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 14.06.2009 12:21    Post subject: Reply with quote

Deilig at det løsnet tilslutt, typisk kamp vi hadde spilt uavgjort i fjor. Var lysår i forskjell på å ha Iversen og ikke Demidov som bindeledd (hva tenkte Hamrèn på???). Ellers et flott innhopp av Konan og Stadsgaard var solid. Derimot begynner også jeg å bli bekymra for Skjelbred, i denne kampen gjorde han knapt nok noe riktig.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 14.06.2009 12:35    Post subject: Reply with quote

Skjelbred var god. Han hadde flere bidrag offensivt som skapte farlige sjanser. Han hadde to farlige brudd i mot seg, men det hadde vel Annan og ikke minst Strand også.

Denne kampen er det beste jeg har sett av Diddi. Fortsetter han i dette sporet bør man signere ny kontrakt.
Back to top
Erlendr
Veteran

PostPosted: 14.06.2009 12:38    Post subject: Reply with quote

Synes det er dumt å avfeie Skjelbred. Det er en kjensgjerning at han spiller på "feil" plass, og lider under det. Når det er sagt, så bidrar han mye for RBK. Veldig flink til å spille gjennom våre offensive høyrebacker, samt gi rom til disse ved å dra med seg backene innover. Til tross for at han ikke spiller i favorittposisjonen så er han vår mest talentfulle spiller (sammen med Annan).
Back to top
SverreBrandhaug
Rutinert

PostPosted: 14.06.2009 12:40    Post subject: Reply with quote

Dette var også seier nr. 3 på rappen RBK

Herlig, herlig Tommel'n opp!
Henri
Legende

PostPosted: 14.06.2009 13:19    Post subject: Reply with quote

Forøvrig var Strand svak, synes det er reaksjonært at Strand får backplassen fremfor Nordvik. Nordvik bør få spilletid slik at vi kan avgjøre om han er noe å satse på.
Back to top
1r9b1k7
Veteran

PostPosted: 14.06.2009 13:25    Post subject: Reply with quote

Ja, i går kunne de heller brukt Nordvik, eller i hvert fall byttet ut Strand mot Nordvik. Strand er blitt for treig, og hadde dårlige defensive involveringer i går.
Back to top
gm
Veteran

PostPosted: 14.06.2009 13:54    Post subject: Reply with quote

Et par kamper til så er Strand tilbake som norges beste høyreback. + moms. En annen ting er jo at Stadsgaard kan spille alene der bak.
Back to top
JohnTiger
Veteran

PostPosted: 14.06.2009 14:29    Post subject: Reply with quote

gm wrote:
Et par kamper til så er Strand tilbake som norges beste høyreback. + moms. En annen ting er jo at Stadsgaard kan spille alene der bak.

hehehehe...kongekommentar Smile
Back to top
Slartibartfast
Proff

PostPosted: 15.06.2009 12:06    Post subject: Reply with quote

SappiRBK wrote:
Jeg håper dem siste 10min kommer på youtube!!

Ask and you shall receive:
http://www.youtube.com/wa...annel_page
Bianchi
Junior

PostPosted: 15.06.2009 12:42    Post subject: Reply with quote

germain wrote:
Synes de siste 15 minuttene er årsbeste av RBK og faktisk noe av det beste jeg har sett på en stund (uavhengig av lag). Det eneste som uroer meg er at Iversen utgjør så enorm forskjell. Hva skal vi gjøre når han drar/legger opp/ikke kan spille?

Ser noe av det samme med det tsjekkiske landslaget uten Koller i VM 2006. Uten Koller ble det 2-0 tap for Ghana uten en eneste sjanse...
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 10, 11, 12  Next
Page 11 of 12

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb