| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Trondheim Veteran
|
Posted: 13.06.2009 21:59 Post subject: |
|
|
| Jeg håper dem siste 10min kommer på youtube!! |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 13.06.2009 22:01 Post subject: |
|
|
2 Assist av Konan, 2 mål av Iversen, 1 mål og 1 assist fra Prica. Annan var god, Per, Alex og Stadsgaard like så. Fantastisk kamp  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Trondheim Veteran
|
Posted: 13.06.2009 22:01 Post subject: |
|
|
men strand:  |
|
| Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 13.06.2009 22:03 Post subject: |
|
|
Rart å lese Halvorsen og Krisostby som er så skuffa over 1. omgang og som er kritiske til Hamrén. Selv sa jeg til dama at Rosenborg var best i første omgang og burde leda, og at Hamrén er et føkkings funn. Jeg tror alt det rare han gjør er på bakgrunn av egen kompetanse, og at majoriteten av kritikken mot det rare han gjør er på bakgrunn av inkompetanse hos kritikerne. Majoriteten, ja. _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 13.06.2009 22:04 Post subject: |
|
|
1. Iversen, jeg har tatt utrolig feil tidligere i vinter. For en fantastisk fotballspiller han er tilbake på 2006 nivå og jeg elsker det.
2. Konan Ya, imorgen Hoftun har du med å få ordnet kontrakt til denne fantastiske fotballspilleren. Til alle kritikerene "fuck you"
3. For et skudd av Prica
RBK, RBK!!!!! |
|
| Back to top |
|
 |
Tjlicious Senior
|
Posted: 13.06.2009 22:04 Post subject: |
|
|
Deilig å se at denne matchen ikke ble noen tro kopi av fjorårets oppgjør på Marienlyst!
De siste femten minuttene kan også være en skikkelig boost for "gutan", ikke minst med tanke på at de vil ha noe å tenke på om de ikke får hull på byllen i de resterende hjemmekampene, når motstanderlaget vil ligge med åtte mann bak ballen.
Stiller meg dog tvilende til Hamrèns taktiske grep i dag. |
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 13.06.2009 22:06 Post subject: |
|
|
| Tønna Brix wrote: | | Rart å lese Halvorsen og Krisostby som er så skuffa over 1. omgang og som er kritiske til Hamrén. |
Hæ? Jeg var kritisk til valget av Demidov som OMS. Og du kan vel ikke akkurat påstå at det trekket var særlig velykket?
Jeg mener forresten det bør være mulig å få til det spillet vi hadde nå på slutten, tidligere i kampen. |
|
| Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 13.06.2009 22:07 Post subject: |
|
|
Og plutselig var det 3-0.
Flott forspill til 1-0. Fantastisk hvordan Annan klarer å slå en så bra pasning liggende. Flott toutch av Iversen.
Så hva keeper tenker på 2-0. "Ok, folkens? Norges beste avslutter står umarkert 7 meter fra målet, hvor er dere? HJELP!" Flott pasning av Prica, som bare imponerer meg mer og mer.
3-0 var så fullt fortjent. Prica har en himla god skuddfot, jeg hadde vondt av ham på tostolpesskuddet.
Godt å få hull på byllen, det så lenge ut til å bli en gjentakelse av i fjor. Ingen stor kamp, men vi var alikkavel overlegne.
Konan var fantastisk etter han kom inn, vant vel alle dueller og sprudlet. Det eneste som manglet var målet. Håper han får mer spilletid fremover.
Ivers deromot var usynlig, men man diskuterer ikke med 2 mål. 2 min før målet sprte jeg meg sjøl om han var på banen i det heile tatt.
For Ciljans del håper jeg han blir solgt i sommer. Han kommer aldri til å få spille i rollen sin når Demi blir prioritert foran ham. Han passer visst bedre som back ifølge Hamrén.
Banens beste: Prica |
|
| Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
|
|
| fy faen så dårlig Trond Olsen er. Selg tvert. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
|
|
| Ingen spiller var OMS i førsteomgang det var et veldig fleksibelt system som Hamrèn forsøkte seg på og spiller byttet plass hele veien. |
|
| Back to top |
|
 |
hendrix Veteran
|
|
|
| fy faen, Konan bringer en helt ny dimensjon til angrepsspillet, fart, teknikk og bra pasningsfot! Sinnsykt deilig seier! |
|
| Back to top |
|
 |
quarterback Rutinert
|
Posted: 13.06.2009 22:08 Post subject: |
|
|
Statsgaard og Annan er helt grenseløs gode. Annan er som en ghanesisk mur foran forsvaret. Tilnærmet ingenting kommer gjennom. Han er vel (sammen med Tettey) en av de store grunnene til at vi har sluppet inn så lite mål denne sesongen.
Markedsprisen på Annan må ligge rundt 40-50 millioner. Det er nesten synd Tippeligaen bare er utstillingsvindu for han. Hadde han overbevist like mye på et utenlandsk lag hadde han vel gått for langt større summer enn overnevnte. |
|
| Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 13.06.2009 22:10 Post subject: |
|
|
| Halvorsen87 wrote: | | Tønna Brix wrote: | | Rart å lese Halvorsen og Krisostby som er så skuffa over 1. omgang og som er kritiske til Hamrén. |
Hæ? Jeg var kritisk til valget av Demidov som OMS. Og du kan vel ikke akkurat påstå at det trekket var særlig velykket?
Jeg mener forresten det bør være mulig å få til det spillet vi hadde nå på slutten, tidligere i kampen. |
Jupp. Og til å bruke Strand som hb istedenfor Nordvik. Han gjorde ikke seg ikke bort, men det kunne gått langt bedre. Dessuten trenger Nordvik kamptrening mer enn Strand |
|
| Back to top |
|
 |
RBKalle Rutinert
|
Posted: 13.06.2009 22:11 Post subject: |
|
|
Helt OK kamp, en fortjent seier som læll kom etter en del "lidelse" mot et lag som tenkte på 0-0 fra avspark.
Alt ifølge planer da...
Nesten alle spilte bra, men da må det vurdere om det er greit å insistere på Trond Olsen, for det er helt klart [IMO] at han ikke passer særlig bra inn i en slags 4-2-3-1, og ikke i en 4-4-2 heller...
Ikke tilfeldig at RBK har blitt farligere med Konan Ya der ute.
Olsen funker best [og bare...] i en ekte 4-3-3. Men i så tilfelle, hvem skal spille på høyre? Back to square one... |
|
| Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 13.06.2009 22:12 Post subject: |
|
|
| Synes også Per var god til han ble satt ned på backen. God kamp, selv om 1. omg bar preg av at vi ikke fikk til midtbanespillet skikkelig. Deilig med 3 poeng og forhåpentligvis leder vi med 7 poeng etter i morgen da Start og Molde spiller uavgjort med hverandre. Konan var veldig god i dag, og det virker som han er mer klar over de andre når han spiller, håper han vil fortsette i RBK og signerer ny kontrakt. Skal uansett ikke selges til noen norske klubber. |
|
| Back to top |
|
 |
Ablativ Veteran
|
Posted: 13.06.2009 22:13 Post subject: |
|
|
Utrolig sprøtt. 3-0 på siste ti minutter. Ser ut til å være gjennomgangsvisa i år det - det ordner seg til slutt. Er vel det Hamrén sier også - de andra lagene spiller destruktivt og kompakt, og da tar det tid å få hull på byllen. Godset kollapset da første målet kom.
Greit for meg så lenge vi vinner. Vunnet 8, spilt 5 uavgjort, 27-11 i målforskjell. Det passer seg for en serieleder. |
|
| Back to top |
|
 |
Slartibartfast Proff

|
Posted: 13.06.2009 22:14 Post subject: |
|
|
| Frankiefourfingers wrote: | | fy faen så dårlig Trond Olsen er. Selg tvert. |
Idiot.
Enig med de som vil ha ny kontrakt til Konan. Har alltid hatt troa på han, og i dag viser han at han fortsatt har nivået.
Steffen, Rade, Kris og Konan var glimmrende idag  _________________ It's hope in a hanging snore......
Fishing snore! |
|
| Back to top |
|
 |
Asbøll Proff

|
Posted: 13.06.2009 22:16 Post subject: |
|
|
Staadsgaard, Annan, Ivers, Prica, Konan <3 _________________ Troa! |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 13.06.2009 22:17 Post subject: |
|
|
Det ble en ganske så bra kamp, koste meg spesielt i 2 omgangen.
Konan synes jeg gjorde et veldig bra innhopp. Hvis Konan har lært litt av de siste 6 månedene, så er jeg åpen for at det kan være fornuftig å signere ny kontrakt. Spesielt når Zahora kanskje ikke viser seg å være det beste kjøpet. Dette vurderer jeg ikke på kampene han har spilt, men det faktum at han blir vurdert dårligere enn Konan og Sellin av Hamren. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 13.06.2009 23:06 Post subject: |
|
|
RBK - Strømsgodset 3-0
[Spillerbørs]
Rune Jarstein -7- Trygg og god, men ingen klasseredninger ettersom Godset ikke truer oss med noen særlige avslutninger. Holder de ballene han skal holde i dag.
Roar Strand -3- Dette var desverre en dårlig kamp. Er på etterskudd, gjør feil med ballen og virker sliten. Får heller ikke deltatt spesielt konstruktivt i spillet fremover. At han ikke er rask nok er ingen overraskelse siden han er 39 år og aldri har vært noen Aham Okeke, men i dag gjør han også enkle feil i valgene han gjør med og uten ball.
Kris Stadsgaard -8- Ruvende. Gjør ingen åpenbare feil. Viser hvor rask han er da han feier forbi Mattias Andersson. Kommuniserer godt med spillerne rundt seg og hjelper medspillerne til å holde hodet kaldt.
Alejandro Lago -7- Vinner en drøss med dueller og tar unna det lille som kunne blitt farlig. Kjedelig at han skadet seg som følge av stygt spill. Virker som han stortrives i RBK for tiden.
Mikael Dorsin -7- Knallbra defensiv innsats og fine initiativ til innlegg og overtall på siden. Hjelper til med å sette press på motstanderen. Nøytraliserte Storflor.
Anthony Annan -7- Spiller egentlig en kjempematch, er hyperaktiv og jobber for to mann, takler, rensker og gjør det vanskelig for Winsnes og resten av Godsets midtbane. Men han gjør også et par banale feil som følge av tendenser til nonchalant spill, der Rosenborg kunne blitt hardere straffet mot en kvassere motstander med høyere ferdighetsnivå og mer resolutt plan i overgangsspillet.
Vadim Demidov -6- Lenge siden han sist spilte i denne posisjonen, og er bedre i 2.omg da han er tilbake på sin vante posisjon, i likhet med resten av laget som hevet seg utover i omgangen og skapte flere og flere sjanser. Duellerer mye, som er nyttig, men kan gjerne gjøre mer målrettede ting med ballen i beina.
Per C. Skjelbred -6- Jobber godt, og har til tider fine tendenser. Løfter seg sammen med resten av laget, men det er noe uforløst over ham når han må ligge utenfor banens senter. En kanskje en spiller som trives best når han er masse involvert og har mye ballkontakt. Håpet virkelig han skulle få sjansen i midten i dag, men i første omgang så det ut som plasseringen av ham og Tettey var litt tilfeldig/rullerende. Ellers mye av det samme vi har sagt før i år, vi vet han kan så mye bedre.
Alexander Tettey -7- Fortsetter med å være skapende og aggressiv. Kan gjerne bli enda tydeligere og hurtigere i spillet langs bakken.
Trond Olsen -5- Slightly below average, som de sier i England. Kommer ikke i de situasjonene der han er giftig, og får heller ikke utnyttet farten sin noe særlig, på tross av at vi møter en motstander med en fundamental mangel på tempo i det bakre leddet. Har jo vært ujevn i hele sesongen, men vi har sett nok gode prestasjoner til at vi kan si at han har mye mer inne. Det kommer nok. Har hatt to eller tre virkelig gode kamper så langt i år, og noen scoringer, så han har da bidratt selv om han ikke skinner og er stjerna på laget som han var i Glimt.
Rade Prica -7- Den nybarberte er svært sentral i mange farlige sjanser og viser seg som duellsterk og smart i posisjoneringen. Får uttelling til slutt, men hadde også et hardt og godt forsøk i første omgang. En kvalitetsspiller i norsk målestokk.
Innbyttere:
Steffen Iversen -8- Viser seg som den forløsende matchvinnertypen han er. Klinisk i avsluttningsøyeblikket, der han chipper ballen elegant over keeper, og vet akkurat hvor mye kraft som trengs. Er ellers pigg og aktiv og fremstår som flere har vært inne på som mye bedre enn i de to foregående sesongene, selv uten scoringene. Når disse i tillegg kommer er det herlig å ha Ivers på banen. Ser som flere andre ut til å stortrives med å spille for et lag i medgang, som er trygt defensivt og har de nødvendige klassespillerne der fremme. 3-0 er et helt greit resultat i dag i forhold til sjanser, selv om det kanskje fremstår som litt flatterende ettersom de alle kom på ti minutter og det andre kom på en snål måte.
Ivers er Ivers, mål er mål, ballen er rund, og betydningen av rutine og "kaldhet" kan ikke undervurderes når det er snakk om å vinne fotballkamper hvor man står og stanger.
Didier Konan Ya -7- Mye har vært sagt og skrevet om denne spilleren, men i dag gjør han et friskt innhopp hvor han bidrar godt til å skape sjanser og sette inn et press på målet til Moldskred. Uansett hvordan fremtiden hans er så kan han være fornøyd med sin opptreden i kveld, selv om mange på tribunen ergrer og forundrer seg over at han, med sin utløpende kontrakt og problematiske RBK-historie, prioriteres foran nyinnkjøpte Zahora.
Kjell Rune Sellin -6- Er ikke mye borti ballen, så å sette karakter blir litt hipp som happ, men han er en ren spiss som bidro til å befolke sekstenmeteren til Godset mot slutten, og dermed hjalp han laget til tre poeng. Fikk en fin opplevelse. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 13.06.2009 23:30 Post subject: |
|
|
Annan skal forresten opp fra 7 til 8, han ligger på vippen der. Ofte er det vanskeligere å se storheten i en slik spillertype, men han er en stor bidragsyter til at vi er ubeseirede.
Og 14500? Hva er det? Vi hadde 19000 i snitt da vi ble nr 5? Nå leder vi serien, men det er vel dette finanskriseargumentet som kommer da. Jeg betaler 2500,- for sesongkortet mitt, det ER verdt det. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Last edited by Oppmannen on 13.06.2009 23:40; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
jarln Veteran

|
Posted: 13.06.2009 23:39 Post subject: |
|
|
| Annan hadde noen farlige ballmiss i starten men spilte seg stort opp.. Tryggheten ha skaper i trekanten med midtstopperne er helt uvurderlig. Vi kan virkelig slippe oss løs fremover på banen med Annans oppbrytende spill og farta til Kris i bakhånd:D |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 14.06.2009 00:19 Post subject: |
|
|
Jeg bukker og bøyer meg og alt det pisset der i støvet for Didier Konan YA. Fantastisk å se han idag. Kontrakt signeres ASAP. Ivers viser hvor genial han kan være, og hele laget gjorde en bra match. TOPP!
Ã… Storflor da.. hahaha   |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 14.06.2009 00:50 Post subject: |
|
|
Jarstein 6 - Trygg på det som kommer (ekstremt lite).
Dorsin 5 - Helt ok, lykkes ikke med å komme framover.
Stadsgaard 7 - Som vanlig meget god. Stopper alt.
Lago 6 - God.
Strand 5 - Helt greit fra veteranen, men sliter noe med tempoet.
Annan 7 - Som vanlig strålende defensivt, noen svake øyeblikk med ballen.
Tettey 6 - God.
Skjelbred 4 - Som vanlig i den rollen.
Demidov 4 - Svak som offensiv midtbane, grei som stopper.
Olsen 3 - Same old story - elendig 1 mot 1.
Prica 7 - Pigg og skuddvillig, fantastisk mål.
Iversen 8 BB - Snur kampen med to verdensklasseøyeblikk.
Konan Ya 7 - Meget frisk, to målgivende pasninger. Bør starte for Olsen neste kamp.
PS: Flaut hvor få som er på kamp.
PPS: Ivers glemmer flaska si på benken slik at vi må gå opp til VIPen der alle spillerne sitter og spiser for å levere den.
PPPS: Kjernen bra i dag - som vanlig i år. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 14.06.2009 00:52 Post subject: |
|
|
| Kan vi få en bedömning av Storflor? |
|