View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
h b Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 20.05.2009 16:28 Post subject: |
|
|
Haha, ser for meg sparetiltak med Campingvogn ja..
Iversen tråkker ut av den her, en plass nedpå østlandet
 |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 23.05.2009 15:56 Post subject: |
|
|
Uten ha fulgt nøye med, tro jeg at vi kommer til å ende opp på minus 60-70 mill. Med spillersalg for 20-30 mill og kanskje 20 mill fra EL så er det ikke såå ille, i en sesong hvor vi har gjort så drastiske forbedringer, hentet de spillerne vi har hentet, en sesong vi har satset og hvor vi kan igjen komme oss til CL. Man kan vel se på denne sesongen som en investering, en langsiktig plan mot CL og rundt 120 millioner  |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 03.06.2009 22:56 Post subject: |
|
|
Intervju med TV2 angående lønnskutt i TL:
Nils Skutle, daglig leder, Rosenborg:
- Man kan aldri utelukke noe som helst, selv om lønnskutt ikke er noe som står på agendaen hos oss akkurat nå. Vi forholder oss til et budsjett som inneholder mange kostnadskutt, og er på god vei til å holde budsjettet. Finanskrisen traff oss på et tidspunkt da vi allerede hadde en plan om et kontrollert underskudd på 30 millioner kroner. Men selv om vi har det vondt økonomisk ser vi alt annet enn mørkt på situasjonen: Vi er videre i cupen, vi skal spille i Europa til høsten, og vi leder Tippeligaen.
Trudde vi skulle få et mye større underskudd enn det som står i budsjettet, men Skutle er da merkelig optimistisk. Forholdsvis optimistisk, altså. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 04.06.2009 00:02 Post subject: |
|
|
Med gruppespill i EL vil budsjettet bli mye bedre enn -30M, gitt vi selger spillere for 22M.
Det er usikkerheten som er den store utfordringa i år, ikke at prognosene er helsvarte. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 04.06.2009 07:57 Post subject: |
|
|
Skutle wrote: | Finanskrisen traff oss på et tidspunkt da vi allerede hadde en plan om et kontrollert underskudd på 30 millioner kroner. |
Går vi tilbake i begivenhetenes gang synes jeg å huske at budsjettunderskuddet på 29,90 ble fastlagt helt på tampen av budsjetteringsprosessen. For orientering slo finanskrisa inn sommeren 2008.
Skutle wrote: |
Men selv om vi har det vondt økonomisk ser vi alt annet enn mørkt på situasjonen: Vi er videre i cupen, vi skal spille i Europa til høsten, og vi leder Tippeligaen. |
Argumentasjon for å motstå kritikk til tross for at penger fremdeles fosser ut av konto på investeringer som ikke har forrentet seg tidligere, ikke forrenter seg per idag, og som etter all sannsynlighet ikke forrenter seg i morgen. |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 04.06.2009 08:31 Post subject: |
|
|
Konesseur wrote: | Argumentasjon for å motstå kritikk til tross for at penger fremdeles fosser ut av konto på investeringer som ikke har forrentet seg tidligere, ikke forrenter seg per idag, og som etter all sannsynlighet ikke forrenter seg i morgen. |
Noe spesielt du tenker på her? _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 04.06.2009 09:35 Post subject: |
|
|
Jeg kan jo gjenta meg selv i det uendelige, men jeg sikter selvsagt til investeringene i kommersiell avdeling som blokkerer satsing på A-laget, forringer likviditeten osv. osv. |
|
Back to top |
|
 |
asf Senior

|
Posted: 04.06.2009 10:29 Post subject: |
|
|
Konesseur wrote: | Skutle wrote: | Finanskrisen traff oss på et tidspunkt da vi allerede hadde en plan om et kontrollert underskudd på 30 millioner kroner. |
Går vi tilbake i begivenhetenes gang synes jeg å huske at budsjettunderskuddet på 29,90 ble fastlagt helt på tampen av budsjetteringsprosessen. For orientering slo finanskrisa inn sommeren 2008. |
Skutle sier ikke noe om når finanskrisa kom. Han sier når finanskrisa trafff Rosenborg. Og det kan sikkert ha skjedd seinhøstes 2008 / vinter 2009.
Stor forskjell på når finanskrisa oppstod, og når den ga seg utslag i ulike bransjer/bedrifter. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 04.06.2009 11:19 Post subject: |
|
|
Finanskrisa traff i det prognosene med stor sikkerhet forteller hvordan de finansielle utsiktene arter seg, og det var ifjor sommer. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 04.06.2009 21:21 Post subject: |
|
|
Myrens bijobb: Tomme seter gir milliontap
Etter seks hjemmekamper er snittet på 17.500 besøkende. Det gir 375.000 kroner mindre i kassa per kamp, enn hva anslaget på 20.000 betalende tilsa.
Holder trenden seg, vil RBK havne fem, seks mill. under billettbudsjettet når sesongens 15 hjemmekamper er ferdigspilt. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 04.06.2009 23:25 Post subject: |
|
|
Jeg tror ikke vi skal se isolert kune på billettinntekter når det gjelder finanskrisa. Etter mitt syn treffer finanskrisa over hele spekteret av inntektsgivende aktivitet, og ikke minst sponsor/reklame-inntekter og spillersalgsinntekter.
Det sies at klubben må selge spillere for minst 22 millioner kroner for å holde budsjettet. Etter mitt syn må klubben selge for minst 22 millioner kroner + bokført verdi av spillerne de selger for å holde budsjettet. Dette betyr sannsynligvis spillersalg på ca. 30 millioner kroner.
I tillegg har klubben cashet ut for Zahora og Prica og nok en gang forvandlet likvide midler til mindre likvid egenkapital. |
|
Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 05.06.2009 09:05 Post subject: |
|
|
men rbk vises jo stort sett på tv hver runde, og man får jo en del kompansasjon der også, så der er man vel over budsjett _________________ http://www.youtube.com/wa...r_embedded |
|
Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 05.06.2009 09:16 Post subject: |
|
|
Konesseur wrote: | Etter mitt syn må klubben selge for minst 22 millioner kroner + bokført verdi av spillerne de selger for å holde budsjettet. Dette betyr sannsynligvis spillersalg på ca. 30 millioner kroner. |
Dette har du helt rett i. Såpass regner jeg med Skutle & co forstår.
Quote: | I tillegg har klubben cashet ut for Zahora og Prica og nok en gang forvandlet likvide midler til mindre likvid egenkapital. |
Skal man tolke dette dithen at du heller vil ha penger i banken enn et så godt fotballag som mulig? Hvorvidt egenkapitalen er likvid eller ikke er vel (nesten) fullstendig irrelevant, så lenge den bidrar til at vi vinner fotballkamper. |
|
Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 05.06.2009 13:06 Post subject: |
|
|
Quote: | Quote: | I tillegg har klubben cashet ut for Zahora og Prica og nok en gang forvandlet likvide midler til mindre likvid egenkapital. |
Skal man tolke dette dithen at du heller vil ha penger i banken enn et så godt fotballag som mulig? Hvorvidt egenkapitalen er likvid eller ikke er vel (nesten) fullstendig irrelevant, så lenge den bidrar til at vi vinner fotballkamper. |
Jeg konstaterer bare situasjonen uten å ta stilling til om dette er dårlig håndverk eller ikke. |
|
Back to top |
|
 |
konrad4ever Veteran

|
Posted: 05.06.2009 20:03 Post subject: |
|
|
Hmm. Det er altså revnende likegyldig om egenkapitalen er likvid eller ikke. Har du tenkt på hvordan man betaler regninger, lønn osv? Det hjelper ikke å ha en stadion verdt 1 milliard dersom man ikke får betalt løpende utgifter.
En rekke selskaper på Oslo børs har gått konkurs pga denne problemstillingen og den gjelder også for fotball. |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 05.06.2009 22:45 Post subject: |
|
|
Konesseur wrote: | Jeg kan jo gjenta meg selv i det uendelige, men jeg sikter selvsagt til investeringene i kommersiell avdeling som blokkerer satsing på A-laget, forringer likviditeten osv. osv. |
Så det var altså ingen ting konkret. Bare bedrevitervissvass? Om du synes situasjonen er så alvorlig, ser jeg det som merkelig at du ikke sa noe på årsmøtet. _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 05.06.2009 22:53 Post subject: |
|
|
senest stabæk, denne uken. De har ikke råd til å ha sin nye stadion. Eier under 10 % av den nå. _________________ http://www.youtube.com/wa...r_embedded |
|
Back to top |
|
 |
Bjarne Grandstand Junior
|
Posted: 06.06.2009 16:59 Post subject: |
|
|
h b wrote: | senest stabæk, denne uken. De har ikke råd til å ha sin nye stadion. Eier under 10 % av den nå. |
Det er vel mer en hall. Tror pengene der vil komme til å bli tjent av andre aktører på sikt. Får håpe de selger seg ut og kommer på ekte gress igjen.... |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 07.06.2009 08:58 Post subject: |
|
|
Da kan de jo ha MGP-finalen neste år der uten å fucke opp store deler av sesongstarten og... _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 13.06.2009 11:41 Post subject: |
|
|
Når Adresseavisen spør om hvor Rosenborg skal kutte svarer han «egentlig alt», men lister opp disse punktene:
* Testlaben legges ned.
* Slanke spillerstallen/spillersalg.
* Kutte/skyve på aktiviteter, for eks. rundt arrangement og salg.
* Mobiltelefonbruk.
* Jobbe med innkjøpsrutiner.
* Lønnskutt
Les mer: 100 millioner i sprik |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 15.06.2009 11:22 Post subject: |
|
|
Det er sånne stakkarslige ting å dra fram i media det der. Nordens største klubb ---> "Hege, no kopiert du et ark for my syns æ..." _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 15.06.2009 11:56 Post subject: |
|
|
Helt enig. Disse sparetiltakene er en vits, de utgjør 0 i den store sammenhengen.
Det er lønnskostnadene som må ned. Det er stor usikkerhet om vi kommer til CL en gang i fremtiden. Derfor vil det tvinge seg frem en lønnsreduksjon i klubben, men de utsetter og utsetter. |
|
Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 15.06.2009 12:28 Post subject: |
|
|
så når et enkelt tiltak ikke hjelper stort, skal man droppe det?? det blir for teit å si. Alle monner drar. Det er ikke så lett å gjøre noe med lønningene i norge i dag, i alle fall hvis det ikke er frivillig. Kan fort bli en diskusjon om kontraktsbrudd og heving av avtalen. _________________ http://www.youtube.com/wa...r_embedded |
|
Back to top |
|
 |
|