English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Bodø/Glimt - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 12, 13, 14  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Ablativ
Veteran

PostPosted: 01.06.2009 21:13    Post subject: Reply with quote

Hamrén har tidligere kommentert at kunstgresset i Bodø er ok å spille på. Så underlaget passet kanskje til det spillet langs bakken som så ut til å lykkes langt bedre i dag enn tidligere i år.
Back to top
View user's profile Send private message
doris
Veteran

PostPosted: 01.06.2009 21:13    Post subject: Reply with quote

Enig med dere, hadde jeg dratt med så negative kompiser på kamp, hadde det blitt første og siste gang. Selv om jeg tviler på at de som konstant slakter enkeltspillere her inne er like negative når de faktisk er på kamp.
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 01.06.2009 21:15    Post subject: Reply with quote

attach skrev:
Quote:
Hvis jeg hadde gått hjem fra stadion med tre-fire kamerater etter å ha sett Rosenborg vinne 4-0 og de kun hadde sytt over Pricas innsats og annet pirk, så hadde jeg tatt det ille opp og bedt de holde kjeft. Mulig jeg har et spesielt forhold til det å kunne glede seg sammen med andre etter slike seiere, men da får jeg bare fremstå som sær.

Hva om de hadde gledet seg like mye som deg, og gitt utrykk for det, men hadde som respons på ditt skryt av en enkeltspiller svart at han ikke var så god som du ville ha det til i denne kampen?

Selv om alt er rosenrødt og flott er det fortsatt meninger som kan diskuteres og utveksles. At enkelte tar det som uforbeholden syting selv på den vakreste solskinnsdag er ikke dette tilfellet.
At laget spiller veldig bra i en kamp er ingen grunn til å legge diskusjoner, være seg ros eller ris, om lag og spillere død.
Back to top
^Mirth
Veteran

PostPosted: 01.06.2009 21:18    Post subject: Reply with quote

Etter det jeg mener var en svak første omgang, var det svært gode tendenser over 2.omgangen. Likte veldig godt det jeg fikk se av RBK i andre omgang! (Kanskje med unntak av Skjeldbreds spy, det kunne ha lagt fra seg i den omgangen som fortjente det).

Bodø/Glimt var dyktige til å hindre eller sinke RBKs overganger i første omgang, og man ser hvordan RBK igjen sliter med lag som er kompakte bakover. Dog får de jo god trening i å spille mot denne typen fotball, da alle lag i eliteserien utenom Stabæk, Molde, Tromsø og Odd(?) har møtt eller kommer til å møte RBK med en forsvarsmur i år.

Var veldig godt for kampen at Sapara scorte på frispark tidlig i andre omgang, og man fikk virkelig se hva som bor i RBK når de fikk litt rom å boltre seg på mot Glimt. Bodø/Glimt falt omtrent fullstendig igjennom, og etterhvert så det ut til at de ga opp. Bodø/Glimt ble rundspilt av et velspillende RBK, og fikk knapt låne ballen utover 2.omgangen.

Slik Bodø/Glimt fremsto mot RBK i dag, tror jeg faktisk vi så et av nedrykkslagene i aksjon i dag. Tror det skal holde hardt om Glimt holder seg i TL. Direkte nedrykk vil nok stå mellom dem, Lyn og SIF.

Interessant å se at Trond Olsen og Per Ciljan Skjelbred nok en gang sliter kraftig i sine posisjoner i første omgang, når forsvarsspillet til Glimt er fungerende. Olsen viser seg som den målrotta han er når han likevel får inn et mål, tross en ellers svak kamp. Og også Skjelbred hever seg i andre, men bruker ofte for lang tid med ball.

Synes Prica bør få mye ros for denne kampen, 2.omgangen var god. Han kom til 3 bra sjanser selv, hvor av den siste satte Tettey inn. Skal sies at han løp langt med ball i forkant av den sjansen. Synes Prica viser prov på gode instinkter og brukbar hastighet i situasjonen han blir snytt for straffe av en begredelig Edvartsten (som i en lettdømt kamp klarer å få til noe kontroversielt igjen). Og synes han tar en del lengre løp med ball i beina. Og i tillegg var det to (eller tre) assists. Synes dette er bra, i motsetning til visse andre her på forumet.

RBK viser virkelig godt spill utover i 2.omgangen i dag, og viser at de evner å distansere det som åpenbart er et bunnlag, både resultatmessig og spillemessig. Trist at det igjen er en landslagspause når RBK er i siget igjen! Tror ihvertfall at RBK hadde rullet over Godset uten, så får vi se om de takler pausen denne gangen!

Jeg ønsker å gi honnør til hele laget i dag, da kampen sett i helhet, INGEN var svake i dag. Dog er Annan og Tettey de to store for meg i dag. Vil faktisk fremheve Prica også. I tillegg var det solid midtforsvarsspill i dag, men de hadde strengt tatt ikke så veldig mye å bryne seg på i dag.

Forøvrig bør det deles ut store kaktuser til dommer Edvartsen, og hans mannlige linjedommer, samt TV2-studioet! Honnør til tv2-sports kommentator og RBK som lag selvsagt! Smile
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 01.06.2009 21:23    Post subject: Reply with quote

Haha, hør på Semb: "Soleklar offside"

http://www.youtube.com/wa...DHGi0b_b10
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 01.06.2009 21:30    Post subject: Reply with quote

Ser dere hvordan Tettey "hviler" seg som DM mellom løpene.. Håper Halvosen fikk med seg at Tettey avsluttet som OMS...
Einherjar
Rutinert

PostPosted: 01.06.2009 21:32    Post subject: Reply with quote

hehe, artig klipp.
Artig å se trynet på Olsen når det går opp for han at det er et tilbakespill.. Fossroing over hele linja Very Happy
TrønderBob
Rutinert

PostPosted: 01.06.2009 21:34    Post subject: Reply with quote

Einherjar wrote:
hehe, artig klipp.
Artig å se trynet på Olsen når det går opp for han at det er et tilbakespill.. Fossroing over hele linja Very Happy

Haha tenkte det samme selv!
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 01.06.2009 21:42    Post subject: Reply with quote

Synd at Prica og Lago fikk gult kort. Etter min mening, kvalifiserte ingen av de to situasjonene til gult kort. Begge gikk etter ballen og traff motspilleren halvveis med ræva. Det må da være lov å gå inn i nærkamp om ballen når man spiller fotball.
Back to top
Darius
Proff

PostPosted: 01.06.2009 21:48    Post subject: Reply with quote

Enig. Dersom Edvardsen hadde fulgt samme linje gjennom hele kampen så burde han ha gitt et gult kort til den Bodø/Glimt speleren som klippet ned Sapara i begynnelsen av kampen.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 01.06.2009 22:02    Post subject: Reply with quote

Kjempekamp! Haters blir ignorert, god kamp av Prica.
Når jeg kommer hjem skal avataren byttes, for selv om jeg har den med en viss ironisk distanse holder det ikke å ha en kar som ikke skjønner at Tettey er kongen.
Back to top
Ablativ
Veteran

PostPosted: 01.06.2009 22:04    Post subject: Reply with quote

Skjønner deg der Klevolainen. Vi venter i spenning!
Back to top
Rocky83
Veteran

PostPosted: 01.06.2009 22:08    Post subject: Reply with quote

Ganske påfallende at nesten hver tråd inneholder/eller ender med en disuksjon om diskusjonen, om hvem som sa hva, og hvem som har rett.

Prica kommer til sjanser, spiller opp medspillere, holder på ballen, vender frekt og viser stor spilleforståelse. At han kan se litt lat ut tror jeg har mye mere med spillestilen hans å gjøre. Plutselig er han der og kommer til en sjanse. Måten han snuser opp tilbakespillet på det som skulle ha vært en straffespark viser både spilleforståelsen og nesen for mål. En ekte spiss. Hvor mange var det som klagde på at Bratbakk var lat selv om han ikke var synlig før han scoret mål?

Og til noen brukere i forumet, det er faktisk ikke verdens undergang å innrømme en feil, det er snarere et godt karaktertrekk.
Back to top
Ablativ
Veteran

PostPosted: 01.06.2009 22:13    Post subject: Reply with quote

Rocky83 wrote:
Hvor mange var det som klagde på at Bratbakk var lat selv om han ikke var synlig før han scoret mål?

Hehe. Det skulle ikke forbause meg om det var noen som gjorde det den gangen. Men det husker ingen i dag, fordi det er nå engang sånn at man husker det som var positivt. Og vi husker at mannen bøttet inn mål, sånn i det store og det hele. Alt var så meget bedre før Wink
Back to top
Halvorsen87
Veteran

PostPosted: 01.06.2009 22:16    Post subject: Reply with quote

Maradona wrote:
HÃ¥per Halvosen fikk med seg at Tettey avsluttet som OMS...

Ja, snart vil nok jeg, som alle andre selvsagt allerede har gjort, innse at Tettey egentlig passer perfekt i OMS-rollen....
Back to top
Escudos
Veteran

PostPosted: 01.06.2009 22:56    Post subject: Reply with quote

Jeg har ikke giddet å gå gjennom alle innleggene her, men noterer meg at Prica får endel pepper. For min del kan han gjerne stå med hoftefeste i 88 minutter så lenge han scorer eller gir assist.

Når det er sagt så tror jeg at noe av kjeften han får er at han er svært lite entusiastisk. Han har stort sett det samme ansiktsuttrykket uansett hva som skjer. Virker ikke som han verken gleder seg eller irriterer seg nesten uansett hvordan det går. Slik er han tydeligvis.
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 01.06.2009 23:00    Post subject: Reply with quote

Halvorsen87 wrote:
Maradona wrote:
HÃ¥per Halvosen fikk med seg at Tettey avsluttet som OMS...

Ja, snart vil nok jeg, som alle andre selvsagt allerede har gjort, innse at Tettey egentlig passer perfekt i OMS-rollen....

Han er nok ikke perfekt i rollen.. Du skal få en lengre sak om hvordan Tettey vil løse en slik rolle i en hel kamp, med fordeler og bakdeler i forhold til andre alternativ, når jeg har tid..
attach
Forumsjef

PostPosted: 01.06.2009 23:04    Post subject: Reply with quote

Escudos wrote:
Når det er sagt så tror jeg at noe av kjeften han får er at han er svært lite entusiastisk. Han har stort sett det samme ansiktsuttrykket uansett hva som skjer. Virker ikke som han verken gleder seg eller irriterer seg nesten uansett hvordan det går. Slik er han tydeligvis.

Prica slet tidligere med et voldsomt sinne og aggresjon på fotballbanen, så man skal ikke se borti ifra at han har blitt mer apatisk som en følge av bearbeidelsen av dette.
Back to top
konrad4ever
Veteran

PostPosted: 01.06.2009 23:20    Post subject: Reply with quote

Re Knerten

Takk for linken og dagens beste latter. Utrolig morsomt klipp! Cool
Back to top
Ablativ
Veteran

PostPosted: 01.06.2009 23:29    Post subject: Reply with quote

Prica - too much anger management!
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 01.06.2009 23:46    Post subject: Reply with quote

Escudos wrote:
Jeg har ikke giddet å gå gjennom alle innleggene her, men noterer meg at Prica får endel pepper. For min del kan han gjerne stå med hoftefeste i 88 minutter så lenge han scorer eller gir assist.

Joda.
Fra min side er det ikke pepper,synes mannen er en STOR signering for oss.
Som mange andre er jeg bare litt skeptisk til at han virker litt uinteressert imellom og kanskje har et gir til hvis han gir 100%
Keenoir
Legende

PostPosted: 01.06.2009 23:48    Post subject: Reply with quote

Heller en tenkende Prica istedenfor noe allà en galning som Karadas som viser engasjement som det holder ,men som ofte gjøre dumme valg og lider på grunn av sitt sinne.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 01.06.2009 23:49    Post subject: Reply with quote

Prica var da vitterlig sint så det holdt når han ikke fikk straffe. Hva etterlyses det her, at han kjefter på seg gulkort?
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 02.06.2009 00:11    Post subject: Reply with quote

Regner med at Stadsgaard bare skulle hvile, og at han var uenig i det. Ellers så kan det ha vært dårlig svensk-dansk kommunikasjon...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 02.06.2009 01:37    Post subject: Reply with quote

Endelig noe sånt som en full-kontroll-kamp fra Rosenborg, mot et Bodø/Glimt-lag som i realiteten var sjanseløse fra første stund.

Første omgang ble litt tam på grunn av veldig mange feilpasninger fra spesielt kantene våre, og at Glimt brukte veldig mye krefter på å dekke rom defensivt. I andre omgang begynner RBK å skape sjanser når Glimt ikke orker å følge bevegelsene lenger, og etter 1-0 var det aldri noen tvil.

Nok et bevis på hvor viktige Annan/Tettey er for oss både defensivt og offensivt dette, og vi får håpe at vi slipper noen skader eller salg på disse. Ellers var Sapara og Skjelbred flinke til å drive opp balltempoet i andre omgang, og da henger ikke Glimt med.

Børs:

Jarstein 7 - Har strengt tatt ingenting å gjøre, fanger det han skal i feltet, en vellykket utboksing. Pluss for at han kan spille ballen langt og problemfritt med begge bein, det er luksus.

Lustig 6 - Blir låst av offensivt, og klarer sjelden å bidra. Har bra kontroll på Sørensen/Konradsen defensivt, flink til å holde motstander feilvendt.

Lago 7 - Har mange rivende dueller med sterke Martins, og biter godt fra seg i de. Rutinert i valgene, god med ballen.

Demidov 7 - Vinner alt når Glimt en sjelden gang får slått inn. Roligere med ball enn tidligere.

Dorsin 6 - Kommer heller ikke særlig til offensivt, virker ikke som han trives helt bak en såpass bred ving som Olsen, men gjør jobben defensivt.

Annan 8 - Ny suveren kamp på midtbanen, sammen med Tettey ødelegger han alt Glimt prøver på på Rosenborgs halvdel. Sikker i pasningsspillet, flink til å rettvende seg med ball.

Tettey BB 8 - Har et arbeidsområde som strekker seg fra egen 16-meter til begge hjørneflaggene til Glimt. Tar løpene, spiller pasningene og gjør mange riktige valg. Kommer til sjanser, og putter to fine mål. Lett Norges beste midtbanespiller.

Skjelbred 6 - Virket mere på enn han har gjort i det siste, men er alt for upresis i første omgang. Jobber knallhardt defensivt, og flink til å komme på rett side når Glimt kjører overganger. Bedre etter pausen, da stemmer teknikken bedre også.

Sapara 7 - Har veldig mange involveringer, og er flink til å spille på ett og to touch kampen gjennom. Setter tempoet og vrir spillet, og nærmer seg gammel form. Flott frispark, presis assist.

Olsen 6 - Er det noen spillere som fortjener Brattbakk-sammenligninga, så er det Trond Olsen. Lykkes ikke med mye i dag, men når ting endelig stemmer, da scorer han.

Prica 7 - Litt mer venn med ballen enn mot Viking, men fortsatt en del underlige tekniske feil. En konstant trussel både i lufta og i bakrom, og er stadig vekk på rett plass. Scorer i dag med litt mer flaks og litt mindre udugelighet. 2 assist er jo godkjent.

Konan - Småfriskt innhopp hvor han flytter ball fort og stort sett nøyaktig. Et frekt scoringsforsøk og god jobbing i gjenvinningsfasen.

Miller - Bra innhopp, prøver seg på en Olsen uten å lykkes helt. God til five-a-side-fotball, tipper jeg.

Zahora - Har bare ballen en gang.

Hamrén 7 - Lykkes med taktikken, og får gitt spilletid til flere spillere. Pluss for klar tale i intervju.

Edvartsen 2 - Kan ikke fatte og begripe hva han tenkte på, det der holder ikke Tippeliganivå engang. Har med seg ett stykk elendig og ett stykk prikkfri linjedommer. Resten av kampen var han stort sett ok.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 12, 13, 14  Next
Page 13 of 14

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb