| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
attach Forumsjef
|
Posted: 01.06.2009 20:37 Post subject: |
|
|
Enig med deg, Peter. Jeg er ikke nødvendigvis storfornøyd med alt det Prica gjorde idag, det var heller ikke poenget mitt, men jeg har ikke sett maken til syting etter hver eneste kamp - hele tiden. Alltid er det noe. Greit å pirke i ting, men det går da utover alle proporsjoner hver gang. Tviler på at de det gjelder klarer å glede seg stort over at Rosenborg vinner.
"Dette er et diskusjonsforum", får jeg sikkert i fleisen nå. Ja, det er det. Derfor jeg sier min mening om mølet deres.
Det finnes selvsagt ting å kritisere, men da er det vel langt mer interessant å ta for seg vedvarende tendenser og de store linjene enn en enkeltspilleres variable innsats og blåse det sånn opp i en kamp som vi vinner 4-0. Synes jeg, da. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 01.06.2009 20:38 Post subject: |
|
|
| Jo, det är klart efter denna match skall vi fokusera på Pricas svaga avslutningar. Självklart, det är ju det mest intressanta. Tex att skriva om det Barcelona-inspirerade passningsspelet i andra halvlek är ju helt ointressant eller om de fyra målen som gick in. Det är klart, nu skall plats lämnas åt Bommel och Halvorsen för slakt av Prica. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 01.06.2009 20:39 Post subject: |
|
|
| Halvorsen87 wrote: | | må det være lov å kunne kritisere det som er kritikkverdig, uten å bli lynsjet av Attach, Storey & co. |
Klart det er lov, men du må nok leve med å få noe i retur. |
|
| Back to top |
|
 |
Einherjar Rutinert

|
Posted: 01.06.2009 20:40 Post subject: |
|
|
Liten tvil om hvem som var best totalt sett i dag. 2 omgang var bare kos å følge etter 1-0.
Angående Prica: Husk nå at Prica egentlig vell aldri har vært i toppform så lenge han har spilt for oss. Likevell har han nettet flere viktige mål. Tipper Prica blir en grusom spiller å forholde seg til for de andre forsvarspillerne i tippeligaen utover høsten Virker ihvertfall å være svært god med ballen i beina, og til å skjerme den fra forsvarsspillerne. Men det er no min mening. _________________ RBK |
|
| Back to top |
|
 |
Asbøll Proff

|
Posted: 01.06.2009 20:40 Post subject: |
|
|
I tilegg til det som skulle vært straffe lagde jo også prica en kjempe sjanse med headingen sin som nærmest sniddet stolpen.. synes han skaper betydelig mer enn iversen hvertfall og gjorde en godkjent kamp!  _________________ Troa! |
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 01.06.2009 20:41 Post subject: |
|
|
| Peter Storey wrote: | | Jo, det är klart efter denna match skall vi fokusera på Pricas svaga avslutningar. Självklart, det är ju det mest intressanta. Tex att skriva om det Barcelona-inspirerade passningsspelet i andra halvlek är ju helt ointressant eller om de fyra målen som gick in. Det är klart, nu skall plats lämnas åt Bommel och Halvorsen för slakt av Prica. |
1. Jeg slakter da for pokker ikke Prica.
2. Jeg har gitt både ros og kritikk til Prica. Men når man svarer på et innlegg ala "Prica har skutt dårlig i dag", da kan jeg vel skrive noe ala "enig", i stedet for å legge ut i massevis om at "FOKUSER PÅ DET POSITIVE!" |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 01.06.2009 20:44 Post subject: |
|
|
Attach skrev:
| Quote: | | Det finnes selvsagt ting å kritisere, men da er det vel langt mer interessant å ta for seg vedvarende tendenser og de store linjene enn en enkeltspilleres variable innsats og blåse det sånn opp i en kamp som vi vinner 4-0. Synes jeg, da. |
Til Storey: Det jeg skrev var en kommentar til knertens utsagn om Pricas innsats denne kampen. At du ikke klarer å tolke posten utifra konteksten er ikke mitt problem.
Til og med Storey skal ha problemer med å finne forumsmeldinger der jeg kritiserer årets rosenborg i de store linjene, dvs poengfangsten og spillet som har gitt oss de poengene. Jeg har til og med sagt at man ikke kan forvente den helt store sambafotballen så tidlig i hamrens æra.
Når jeg roser og kritiserer er det fra en kamp til kamp-basis, og enkeltspilleres innsats i de. At enkeltpersoner her på forumet ikke tåler å høre at en spiller ikke var mer enn grei i en kamp vi vinner 4-0 er ikke annet å forvente.
Last edited by bommel on 01.06.2009 20:45; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 01.06.2009 20:45 Post subject: |
|
|
| Men förstår du inte att proportionerna mellan det positiva och negativa blir aldeles fel. Nu har Rosenborg spelat en glimrende match men ändå är det det negativa som dominerar, liksom efter alla matcher. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 01.06.2009 20:47 Post subject: |
|
|
Som jeg skrev, mine kommentarer om Prica var en respons til Knertens ditto oppskryttende post om samme mann.
Utover det har jeg ikke skrevet noe særlig om kampen i etterkant, fordi jeg har vært enig i mye av det som har vært sagt. Dårlig 1.omgang, virkelig gode tendenser i 2. |
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

|
Posted: 01.06.2009 20:50 Post subject: |
|
|
| Peter Storey wrote: | | Men förstår du inte att proportionerna mellan det positiva och negativa blir aldeles fel. Nu har Rosenborg spelat en glimrende match men ändå är det det negativa som dominerar, liksom efter alla matcher. |
Da må jeg trekke frem det Attach ventet på tidligere: Dette er et forum. Jeg håper selvsagt ikke at trenerne er så negative mot spillerne som vi er om dem. Men.. dette er et forum. Proportionerna vil alltid være fel. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 01.06.2009 20:55 Post subject: |
|
|
| Men det är ju närmast sjukt att vara missnöjd efter en 4-0 seger där vi spelar ut motståndarlaget efter noter och där Prica är högst delaktig i utspelningen. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 01.06.2009 20:59 Post subject: |
|
|
RBK gjør en halvsvak/middelmådig førsteomgang, men andreomgangen var pur klasse! Glimt fikk knapt røre ballen, og skapte ikke en eneste sjanse i løpet av 95 minutter fotball. Jeg fikk Barcelona-følelse over hvordan vi førte ballen fra spiller til spiller, før vi gjorde et taktomslag og stupte i angrep i andreomgang. Rett og slett veldig, veldig bra. Folk som sitter og syter etter denne kampen ignorerer jeg fullstendig.
Børs:
Jarstein - 6 - Har så og si ingenting å gjøre. Feilfri de gangene han må ut i feltet og hente ballen.
Lustig - 6 - Litt bedre i dag enn de siste kampene, men savner de gode initiativene fremover.
Lago - 7 - Full kontroll. No stress.
Demidov - 7 - Samme som Lago. Enkel kamp.
Dorsin - 6 - Som med Lustig savner jeg initaitv fremover, men solid bakover.
Annan - 8 - Eliminerer de offensive spillerne til Glimt totalt. Glitrende kamp!
Tettey - 8 BB - Er overalt, og scorer to mål. Liker det jeg ser.
Sapara - 7 - Flytter ball som ingen andre og scorer på et strålende frispark.
Skjelbred - 6 - Kaver mye i første, men hever seg i andre.
Olsen - 6 - Litt for usynlig i dag, men scorer et meget bra mål.
Prica - 7 - Ser ut som en elg når han løper med ballen, men er skapende. I dag som tilrettelegger.
Og om noen skulle lure, så er dette faktisk fasiten. |
|
| Back to top |
|
 |
Asbøll Proff

|
Posted: 01.06.2009 21:00 Post subject: |
|
|
Enig med Hedon ! _________________ Troa! |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 01.06.2009 21:01 Post subject: |
|
|
| Hvis jeg hadde gått hjem fra stadion med tre-fire kamerater etter å ha sett Rosenborg vinne 4-0 og de kun hadde sytt over Pricas innsats og annet pirk, så hadde jeg tatt det ille opp og bedt de holde kjeft. Mulig jeg har et spesielt forhold til det å kunne glede seg sammen med andre etter slike seiere, men da får jeg bare fremstå som sær. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 01.06.2009 21:03 Post subject: |
|
|
Prica var strålende og var livsfarlig for Glimt forsvaret igjennom hele kampen er også veldig god til å spille andre i gode posisjoner og befinner seg avgjørende posisjoner oftere enn noen andre på Rosenborg med et mulig untak av like fantastiske Tettey. I sammen med Annan så er disse tre nøkkelpersonellet som er årsaken til at vi feier Glimt av banen.
Prica kunne kanskje avsluttet bedre ved et par anledninger ,men etter alt det andre brae han gjorde i dagens kamp så er det flisespikkeri. Resten av laget leverer også en helt godkjent prestasjonen selvom det fremdeles er mye å gå på for mange av dem. |
|
| Back to top |
|
 |
Ablativ Veteran
|
Posted: 01.06.2009 21:04 Post subject: |
|
|
Jeg er i alle fall strålende fornøyd med å vinne 4-0 over Glimt og toppe tabellen med flest scorede mål og færrest baklengs! Og det greier vi selv om ikke alle spillerne presterer sitt ypperste akkurat samtidig - akkurat slik det må være. For det vil faktisk inntreffe svært sjelden at alle spillerne har dagen på akkurat samme dag.
Hamrén fikk dessuten brukt Konan Ya og Miller litt, og Zahora fikk et kort innhopp. Det trengs mange spillere i det tette kampprogrammet ut over sommeren.
Jeg er glad og fornøyd  |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
|
|
Jeg er helt enig, Attach.
Jeg reagerer også på et så negativt fokus blant enkelte, etter at vi har rundspilt motstanderen etter alle kunstens regler og vunnet fullt fortjent 4-0. Hadde blitt skremt om jeg hadde gått hjem fra en slik kamp sammen noen kompiser og opplevd en sånn massiv kritikk av en eller flere spillere. Antar jeg hadde latt dem gå hjem alene, så jeg kunne ha gledet meg over seieren i fred og ro. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
|
|
| Helt enig med Hedon utom det med älgen. |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 01.06.2009 21:06 Post subject: |
|
|
| Jeg synes det var tydelig at de hadde bestemt seg for å holde ballen mer langs bakken i dag. Selvom 1 omgangen ikke var fantastisk. Så blir man mer positiv til at de PRØVER å spille, enn om de bare hadde måket ballen oppover når ting ikke fungerer. I 2 omgangen ble det jo veldig veldig bra, med fint spill langs bakken, masse sjanser og ikke minst noen mål. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 01.06.2009 21:07 Post subject: |
|
|
| Ablativ wrote: | Jeg er glad og fornøyd  |
Så skall det låta.  |
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

|
Posted: 01.06.2009 21:07 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Hvis jeg hadde gått hjem fra stadion med tre-fire kamerater etter å ha sett Rosenborg vinne 4-0 og de kun hadde sytt over Pricas innsats og annet pirk, så hadde jeg tatt det ille opp og bedt de holde kjeft. |
Det hadde jeg og
Men hvis en kompis hadde nevnt: "men Prica traff ikke helt med avslutningene i dag da dessverre", da hadde jeg svart: "enig. der har han nok litt å gå på". |
|
| Back to top |
|
 |
acabar Senior
|
Posted: 01.06.2009 21:08 Post subject: |
|
|
Jeg synes det er helt greit om man ønsker å kommentere enkeltspillere, som Prica. Problemet er når enkelte sier at PCS gjør en god jobb på bakgrunn av at han åpner rom for andre ved sine diagonale løp, mens Prica får kjeft når han har 3 assist i en TL-kamp. Hvor er da logikken? En spiss måles nesten kun etter målpoeng. Hvor mange ganger har man ikke sett en uinteressert Iversen på et toppnivå, som plutselig fyrer av en kule med en teknikk som ingen andre har? Eller hvordan han ut fra intet dukker opp med en vanvittig spenst og en presisjon med hodet - som andre kan lete langt etter?
Forøvrig så gjorde PCS ingen god kamp. Formstigen hans har heller vært laber de siste kampene. Dessuten ser jeg heller ingen markant fremgang i spillet hans. Er han en "early peak-er"? Tettey er et langt hetere salgsobjekt.
Annan har storspilt i år. Er nå blitt langt å se, om man søker den nervøse Annan vi så i fjor. _________________ Work hard, every day. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 01.06.2009 21:10 Post subject: |
|
|
| longines wrote: | | Jeg synes det var tydelig at de hadde bestemt seg for å holde ballen mer langs bakken i dag. |
Ja, det var gledelig å se. Jeg har selv syntes det har vært litt for mye poling i enkelte kamper, uten at jeg har konkludert med at Hamrén har ønsket det i så stor grad, for det er jeg ikke så sikker på. Tida vil vise hvordan vi fortsetter, men denne kampen tyder vel på at vi ønsker å være et spillende lag. 
Last edited by attach on 01.06.2009 21:11; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 01.06.2009 21:10 Post subject: |
|
|
Halvorsen87:
'Det kan jeg være med på. Men det er stor forskjell på det, og å si "faen, Prica var jævlig dårlig i dag. Han kan jo ikke å avslutte, og det er jo en skam at han ikke scorer i dag. Burde vært bytta ut før pause". Det er slike type kommentater det har kommet flest av på forumet i dag. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 01.06.2009 21:12 Post subject: |
|
|
Enig med Halvorsen,det må være lov å bemerke at Prica kan gjøre mere utav seg.At han får flere assist selv på en dårlig dag tyder jo på at han er en god fotballspiller.Selv gode fotballspillere kan med fordel jobbe og gjøre seg skikkelig slitne og kjenne blodsmaken i kjeften til beste for laget. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
|