English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Viking
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 10, 11, 12  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Iziba Jaja
Veteran

PostPosted: 25.05.2009 00:14    Post subject: Reply with quote

http://msn.tv2sporten.no/...744027.ece

"Jeg sier ikke at dommeren er partisk, og jeg tror ikke at han går utpå der for å være det, for all del. Men jeg følte at 50/50-situasjonene i dag, blant annet på de to cornerne de får - og scorer på - så hadde ikke Terje eller linjedommeren peiling på om det var corner eller ikke. Det vet jeg, for jeg så det på ansiktsuttrykkene deres. Da går det Rosenborg sin vei, sier Myhre." som i intervjuet påpeker at corneren som førte til mål var riktig dømt........
Back to top
View user's profile Send private message
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 25.05.2009 00:15    Post subject: Reply with quote

Jeg ser det litt som en konsekvens av hvordan det tenkes. Først og fremst handler det om å skaffe tre poeng. Underholdningsaspektet er underordnet. Som tidligere sagt; uthaling langs linja er bare en liten del av denne generelle filosofien som preger RBK når man leder. Det er liten risiko, liten vilje til å angripe og få ønsker om å gripe muligheter når motstanderen er i ubalanse. Selv mener jeg dette er nok så tydelig, også i god tid før klokka nærmer seg 90 minutter.

Når det er sagt, er vi godt vante her i byen. Man hadde flere årganger av lag som pøste på, selv når man ledet. Viljen til alltid å angripe var grunnfilosofien, og det gav mange minneverdige kamper. Den offensive viljen gav også en del baklengsmål, men som sjefen sjøl sa det; - Det er ingen som betaler for å se innkast.

En kan godt si at det er ei ny tid nå, og at en må legge arven fra Eggen bak seg. Likefullt er det en del av fotballkulturen til klubben, samt at publikum er "oppdratt" til å ha en forståelse av hvordan fotball skal være på Lerkendal. Artig og angrepsvillig.

Jeg har forståelse for at man ikke ønsker å rote bort poeng i dagens situasjon. Hamrén legger større vekt på liten risiko, han har sett spillerne sine gi bort poeng før. Og med et lag som fremdeles virrer mtp hvordan det framstår rent spillemessig, er det nok fristende å ta få sjanser.

For min del håper jeg Hamrén med tiden har større ambisjoner enn bare det å vinne. Av meg skal han og laget få tid til å utvikle angrepsspillet og viljen til å angripe, og jeg håper selvsagt derfor på bedring.
Back to top
Solo
Veteran

Det er bra at vi har en trener som kan ta offentlig selvkritikk.
Har tro på at spillet vil bli bedre utover sesongen.
1998, 1999, 2000, 2001,
2002, 2003, 2004, 2006,
2009 og 2010.
Back to top
RBKalle
Rutinert

RBK må begynne å vinne og å overbevise...

3 poeng er vel 3 poeng, men er det mulig å leve farlig hver eneste uke?
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 25.05.2009 00:17    Post subject: Reply with quote

Hahah! Herregud til sytebukk.

Nesten like tragisk som da Berg som Lyn-trener presterte å si at Lyn skulle hatt straffe selv om det ikke var det, fordi "det så ut som hands og dommer skal dømme utifra det han ser".

Myhre bør lære seg å holde mer kjeft. Viking har selv fått mye heldige dommeravgjørelser med seg (eller rettere sagt mangelen på dem) med spillere som Fillo og Høiland som jukser mer enn noen annen i TL.

EDIT: Om Myhres kommentar øverst på denne sida.
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 25.05.2009 00:22    Post subject: Reply with quote

Wilhelm S Myhr wrote:
For min del håper jeg Hamrén med tiden har større ambisjoner enn bare det å vinne. Av meg skal han og laget få tid til å utvikle angrepsspillet og viljen til å angripe, og jeg håper selvsagt derfor på bedring.

Veldig enig med deg her.

Mulig jeg er gammeldags og bakstrebersk, men for meg er det nesten like viktig hvordan vi vinner kamper, som at vi gjør det. Samme gjelder tap også. Jeg kan få like mye ut av en kamp hvor vi ufortjent taper, som en der vi ufortjent vinner.

Som jeg nevnte tidligere - jeg hadde vært mer fornøyd med uavgjort mot Viking og heller fått tre poeng mot Sandefjord. Det gir et mer riktig bilde av hvordan fotball vi spilte i de to kampene.

Skitt au, jeg bare raller som en sentimental gammel fyllik. Og alt var bedre før.

-Never mind the bollocks.
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 25.05.2009 00:27    Post subject: Reply with quote

Hur länge sedan var det att vi vann kamper och med stil?
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 25.05.2009 00:28    Post subject: Reply with quote

VIF første seriekamp er det første jeg kommer på på stående fot.
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 25.05.2009 00:30    Post subject: Reply with quote

Jag menar flera kamper över en säsong.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 25.05.2009 00:31    Post subject: Reply with quote

Senest i høst, vel?
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 25.05.2009 00:31    Post subject: Reply with quote

Skjønner. Hele sesonger er det en stund siden, men det går i perioder. fire-fem kamper rett etter sommerferien i fjor var vi vel veldig bra, om jeg husker rett.
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 25.05.2009 00:32    Post subject: Reply with quote

Men nu blev vi femma förra säsongen, och det kan väl ingen vara nöjd med.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 25.05.2009 00:36    Post subject: Reply with quote

FORRESTEN, en børs som ser ut til å være glemt

"Puss puss så får du en suss" - 1.
Haha, noe så flaut... Skjønner ikke hva de tenkte på.

edit: Ser det er nevnt i en annen tråd på sidelinjenforumet.

Last edited by Hedning on 25.05.2009 00:38; edited 1 time in total
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 25.05.2009 00:37    Post subject: Reply with quote

Noe helt annet er at vi har spilt de første elleve kampene uten tap. Vi greide tolv i 2003, men Eggen-årgangene var vel aldri i nærheten av noe slikt?
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 25.05.2009 00:37    Post subject: Reply with quote

Vi måste utgå ifrån utgångsläget med två femteplatser det två senaste åren. Då är det absolut viktigaste att vinna matcher och vinna serien igen och sedan får finspelet komma efterhand. Det ställs väl stora krav. Vi är inte suveränt bäst i Norge längre.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 25.05.2009 00:38    Post subject: Reply with quote

Snakk om å drite seg ut!

For dere som ikke var der.

EDIT: @ klevo
Back to top
Vita
Junior

PostPosted: 25.05.2009 00:43    Post subject: Reply with quote

La merke til den (sedvanlige) ensidige vinklinga fra TV 2, der mesteparten av referatet fra kampen KUN dreier seg om Jarstein og sjansene til Viking. Målet ble tildelt noen ytterst få sekunder. -Ikke et ord om sjansene i første omgang, eller nesten-straffesituasjonen der Dorsin og Myhre fikk hver sitt gule. Har TV 2 som agenda å stadig provosere gjennom bevisst å fokusere neg på lag nord for Dovre? Og Myhre, som presterer å sammenligne straffesituasjonen i dag med Pelusaken i fjor? Så ut som rene storsnurten, hele fyren. Ikke mye matchvinnerblod i ham lenger når han velger å bruke energien på det der.

Forøvrig er Lerkendal og RBK et veldig godt og tydelig eksempel på det å støtte spillere som har det tøft om dagen, med Jarsteinrop over hele stadion i dag. Men ble det fanget opp og kommentert av Alsaker og Semb?

Synes Sapara hadde noen dårlige løsninger, bl.a. der han stadig skulle drible av under gode overgangsmuligheter. Likeens innleggene - han har jo vært stabiliteten selv, men noen av de cornerne han slo i dag var virkelig elendige.

Synes Viking gjorde det vanskelig for oss idag, men jeg liker det offensive trøkket vi setter. Stadig tendenser til at hele laget følger når overgangene kommer. Bra, til å være en jobbig kamp.
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 25.05.2009 00:49    Post subject: Reply with quote

Jag tror de nämnde stödet till Jarstein vid ett tillfälle.
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 25.05.2009 01:49    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Håper Hamrén får til dette.

Han tok forresten selvkritikk for å ha trent laget for hardt siste uka. Godt å se at han ikke snakker bort dårlige prestasjoner med tåkeprat.

Å høre Hamren si det var oppklarende med tanke på at Viking spillte kamp kun for noen få dager siden og var like pigge eller slappe alt etter hvordan man ser det som oss idag.
Henri
Legende

PostPosted: 25.05.2009 08:36    Post subject: Reply with quote

Begredelige greier, vi fortjente bare ett poeng, men tok vel tilbake de to poengene vi ikke fortjente å tape i Sandefjord. Nok en meget god kamp av Demidov, Lustig var bra, Iversen glimter til. Prica og Sapara de største skuffelsene. Jarstein med nok en tabbe, forøvrig sympatisk av Kjernen å støtte Jarstein. Alt dette har vel blitt skrevet en 10-12 ganger tidligere i tråden vil jeg tro...
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 25.05.2009 10:36    Post subject: Reply with quote

Straffen som Viking fikk var en interessant opplevelse. Et relativt fyldig og fotballkompetent forsamling brukte hele pausen på å finne ut at Terje Hauge burde dømt annerledes. Etter hvert kom det nytt Uefa-direktiv for dagen, et som forteller at Hauge dømte rett når han ikke brukte fordelsparagrafen.

Uansett synes nå vi at det er et dårlig bytte å få straffespark i stedet for en scoring.

Det gnistrer litt for sjelden

Kroksæter, hvis du ser situasjonen på nytt så ser du at Pereira skyter via en offsideplassert Samuelsen, mao er straffe det beste Viking kan få i den situasjonen.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 25.05.2009 10:41    Post subject: Reply with quote

Befriende deilig å se hvor mye tryggere forsvaret vårt er med Stadsgaard enn med Lago.

Henning,
jeg synes at Stadsgaard minst var på samme nivå som Demidov.
Det er Stadsgaard som er sjefen i midten.
bolgebah
Veteran

PostPosted: 25.05.2009 10:58    Post subject: Reply with quote

Sykt hvordan Stadsgaard akselererte fra alle andre da Samuelsen var alene igjennom i 2. omgang, da han kasta seg ned og blokkerte avslutninga. Den redninga var kanskje gårsdagens eneste prestasjon som holdt verdensklasse.
Back to top
Angriff
Proff

PostPosted: 25.05.2009 11:12    Post subject: Reply with quote

Jeg støtter meg langt på vei til Bengts analyse her og setter pris på at tv2 har en mann som ikke ser ut til å være kontraktfestet negativ til Rosenborg, men jeg har en liten innvending. Jeg skjønner argumentet om at man ikke skal dømme fordel i straffefeltet; og til Bolgebah: det er trolig greit å gi fordel hvis dommeren øyeblikkelig ser at en spiller enkelt kan putte ballen inn i åpent mål. Sånn var det ikke her, og jeg er så langt enig. Straffe er riktig dømt. Der jeg derimot ikke har sett et fullgodt argument for er hvorfor Jarstein ikke ble utvist. Slik jeg oppfatter situasjonen kunne Viking-spilleren med ballen ha sendt en pasning til den andre Viking-spilleren ute til venstre - noe som ville vært en åpenbar målsjanse - dersom Jarstein ikke hadde tatt han ut.

Jeg ser at dette ikke er åpenbart, selv i etterpåklokskapens ånd, og jeg mener Terje Hauge gjorde en meget god kamp. "Ekspertene" trenger flere timer på å komme til en konklusjon; Hauge har noen få sekunder. Likevel er det interessant å diskutere dommeravgjørelser, og jeg vil gjerne ha en bedre forklaring på hvorfor det ikke er rødt kort.
Back to top
Katalysator
Veteran

PostPosted: 25.05.2009 11:21    Post subject: Reply with quote

Eriksen kom til at Bjarnason ikke hadde kontroll over ballen og ikke var på vei mot mål da han ble tatt, ergo ikke rødt kort.
"A talented youngster from Slovakia or Norway, once doomed to slog out his career in Košice or Trondheim with occasional appearances on his national team, could now hope to play in the big leagues." - Tony Judt, Postwar
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 10, 11, 12  Next
Page 11 of 12

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb